Orijinalini görmek için tıklayınız : Boya koruma
selam arkadaşlar.2 hafta önce serviste 150 tl ye boya koruma yaptırdım. aracı bana teslim ettiklerinde hava bulutluydu.birkaç gün sonra güneşin altında dikkatli bakınca aracın her yerindeki hani fırça izleri olur ya onlar aynen duruyor.hiçbir değişiklik olmamış.tamam bir iki yerinde çizik vardı onlar geçmemiş anlarım ama fırça izleri bile aynen duruyo.normal şartlarda bunlerın yok olması gerekmiyor mıydu? servise tekrar gidip şikayette bulunmadan önce sizin fikrinizi almak istedim. oraya gittiğim zaman bana ' zaten boya koruma bu çizikleri gidermek için değildir' derlerse haklılar mı yoksa haksızlar mı?sizden alacağım fikre göre hareket etcem.fikirlrinizi yazar mısınız lütfen
derin çizikler kalıyor yalnız vernik tabakasındaki tüm çizikler kayboluyor.. fırça ile yıkamada genelde bu katmanda yüzeysel çizilmeler oluştuğu için baştan savma yapmış olma ihtimalleri var.. aradan 2 hafta geçmesi iyi olmamış yine de servisle konuşun derim.. müşteri memnuniyeti adına yaparlar bişiler..
GP COSKUN
26/09/2009, 01:51
eğer sadece boya koruma uyguladıysalar haklılar
çizik vs gidermek için kesinlikle pasta yaptırman gerekir
boya korumanın çizikleri giderici bir etkisi yok
ama her şekildeservisinde boyanın durumunu inceleyip çizikleri göz önünde bulundurarak önce pastasonra koruma uygulaması gerekirdi
mehmet ali nin dediği gibi sen bir daha git durumunu anlat
selamlar yeni aracım punto ve çokta bilgili değilim aslında bu araçla ilgili.henüz dün aldım arabamı.ve konuları okurken dikkatimi çekti yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1-aracımda çizik yok.fakat bu yaz uzun yol yapıcam ve mıcırlı yollardan korkuyorum boya koruma yaptırmam önleyici olurmu?
2-boya koruma boya inceltmesine sebep olurmu?
3-aracım gr.punto 2008 1.3 multıjet 75 fakat dünden beri aracı yeterince ısıtmama rağmen kaloriferler tam manasıyla ısıtmıyor.3 saat sürekli gitmeme ve seviye 3 le çalıştırmama rağmen içerisi sıcak olmuyor bu puntoların genel sorunumudur?
şimdilik bunlar şimdiden teşekkür ederim.
GP COSKUN
20/01/2010, 12:08
selamlar yeni aracım punto ve çokta bilgili değilim aslında bu araçla ilgili.henüz dün aldım arabamı.ve konuları okurken dikkatimi çekti yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1-aracımda çizik yok.fakat bu yaz uzun yol yapıcam ve mıcırlı yollardan korkuyorum boya koruma yaptırmam önleyici olurmu?
2-boya koruma boya inceltmesine sebep olurmu?
3-aracım gr.punto 2008 1.3 multıjet 75 fakat dünden beri aracı yeterince ısıtmama rağmen kaloriferler tam manasıyla ısıtmıyor.3 saat sürekli gitmeme ve seviye 3 le çalıştırmama rağmen içerisi sıcak olmuyor bu puntoların genel sorunumudur?
şimdilik bunlar şimdiden teşekkür ederim.
boya koruma mıcır çarpmalrından tam anlamıyla koruyamaz
boya koruma boyayı inceltmez
kaloriferin ısıtmaması puntoların genel sorunu falan değildir
kaloriferlerimiz gayet yeterlidir
siz aracınızın kaloriferinin sıcak konumda olup olmadığına bakın
motor kaputunu açıp aracın su eksiltip eksiltmediğine bakın su eksik ise kalorifer soğuk üfler eğer bunlar normal ise kalorifer borularına ve
radyatöründe sorun aranmalıdır
selamlar yeni aracım punto ve çokta bilgili değilim aslında bu araçla ilgili.henüz dün aldım arabamı.ve konuları okurken dikkatimi çekti yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1-aracımda çizik yok.fakat bu yaz uzun yol yapıcam ve mıcırlı yollardan korkuyorum boya koruma yaptırmam önleyici olurmu?
2-boya koruma boya inceltmesine sebep olurmu?
3-aracım gr.punto 2008 1.3 multıjet 75 fakat dünden beri aracı yeterince ısıtmama rağmen kaloriferler tam manasıyla ısıtmıyor.3 saat sürekli gitmeme ve seviye 3 le çalıştırmama rağmen içerisi sıcak olmuyor bu puntoların genel sorunumudur?
şimdilik bunlar şimdiden teşekkür ederim.
1-Mıcırdan korumuyor, ama kuş pisliklerinden ve güneşten korusun diye yaptırdım.
2-Olmadığını söylemişlerdi.
3-Dizellerin benzinlilere göre daha geç ısındığını biliyorum ama araba ısınmasına rağmen 3 saat gibi bir sürede ısınmıyor ise kalorifer su miktarı ile ilgili bir problem olabilir. Benzinlide 10 dk içerisinde içerisi gayet güzel ısınıyor.
verdiğiniz cevaplar için teşekkürler.gp çoşkun bu benim üçüncü fiat marka aracım.93 ten beri araç kullanıyorum hangi konumda kaloriferin sıcak ayarında olduğunu bilecek kapasitem var allaha şükür.fakat dizel olarak ilk aracımdı.benzinlilerde moosty arkadaşın dediği gibi 10 dk içinde ısınma gerçekleştiği için buna alışığım galiba tabiki dizellerde biraz geç ısınır.ama bu kadarda olmaması lazım.ayrıca su eksiltme yok.araç ne yazık ki birmot beylikdüzünde bakıma girdi..şimdi başka bir servise göstericem..sorunu anlarsak burdan yazarım.
selam arkadaşlar.2 hafta önce serviste 150 tl ye boya koruma yaptırdım. aracı bana teslim ettiklerinde hava bulutluydu.birkaç gün sonra güneşin altında dikkatli bakınca aracın her yerindeki hani fırça izleri olur ya onlar aynen duruyor.hiçbir değişiklik olmamış.tamam bir iki yerinde çizik vardı onlar geçmemiş anlarım ama fırça izleri bile aynen duruyo.normal şartlarda bunlerın yok olması gerekmiyor mıydu? servise tekrar gidip şikayette bulunmadan önce sizin fikrinizi almak istedim. oraya gittiğim zaman bana ' zaten boya koruma bu çizikleri gidermek için değildir' derlerse haklılar mı yoksa haksızlar mı?sizden alacağım fikre göre hareket etcem.fikirlrinizi yazar mısınız lütfen
Aracım new orleans mavisi olduğundan fırça izleri çoğunluktaydı.Boya korumadan sonra hepsi kayboldu.Burada önemli olan yani kaybolmasını sağlayıcı etken işçilik ve verilen özveridir.Servise şikayette bulunmanızı tavsiye ederim.Ayrıca bizim araçlarımıza pasta cila yapılmıyor daha doğrusu önerilmiyor çünkü boyanın üzerindeki verniği incelttiğinden güneş yanıklarına sebep oluyor.Ancak boya korumanın boya verniğine hiç bir etkisi yoktur.Ücretide çok vermişsiniz...
GP COSKUN
20/01/2010, 18:05
verdiğiniz cevaplar için teşekkürler.gp çoşkun bu benim üçüncü fiat marka aracım.93 ten beri araç kullanıyorum hangi konumda kaloriferin sıcak ayarında olduğunu bilecek kapasitem var allaha şükür.fakat dizel olarak ilk aracımdı.benzinlilerde moosty arkadaşın dediği gibi 10 dk içinde ısınma gerçekleştiği için buna alışığım galiba tabiki dizellerde biraz geç ısınır.ama bu kadarda olmaması lazım.ayrıca su eksiltme yok.araç ne yazık ki birmot beylikdüzünde bakıma girdi..şimdi başka bir servise göstericem..sorunu anlarsak burdan yazarım.
sevgili murat sorununu yazdın ben de sana yardımcı olmak için aklıma gelenleri sıraladım
senin ne kadar araç kullandığın ne marka kullandığını bilemem
daha önce başımıza geldi bu tür bilinmemezlikler
Ilgilendiğin için teşekkürler çoşkun kardeşim.2-3 gün içerisinde servise baktiricam.bu arada aracin parketme kismina alişamadim henüz :) arka kismi geniş camlara alişmişiz.ama sürüş konforu olarak mükemmel uzun yol yapmadim henüz gerçi ama rahat diyebilirim.
Mustafa, sadece boya koruma bu çizikleri gidermiyor bildiğim kadarıyla.ilk önce aracın şampuanla yıkanıp boyanın temizlenmesi gerekiyor.Sonra bu çiziklerin giderilmesi ve en son boya koruma uygulaması yapılmalı.Ancak bu şekilde o çizikler kaybolur...
rodopian16
23/01/2010, 01:05
boya korumasını koçallianz kaskodan ücretsiz yaptıran var mı? ben sözleşmede böyle bir madde olduğunu hatırlıyorum.
kara kız
23/01/2010, 01:42
Mustafa, sadece boya koruma bu çizikleri gidermiyor bildiğim kadarıyla.ilk önce aracın şampuanla yıkanıp boyanın temizlenmesi gerekiyor.Sonra bu çiziklerin giderilmesi ve en son boya koruma uygulaması yapılmalı.Ancak bu şekilde o çizikler kaybolur...
şampuanla falan alakası yok olayın.işlemlerden once tabıkı yıkanıcak araç daha.sonra işlemler su sekilde sıralanır.
1..etek altı denilen yerlerin camurluk altları vs yerlerin ozel zift sokucu ilaçla zift ve diğer yabancı maddelerden arındırılması.
2..aracın tum yuzeyı recine ve kuspisliklerinden ozel reçine spreyı ile arındırılması..
3..aracın tum yuzeyini kil denilen macuna benzer bir yuzey temizleyici ile boya tozu pas vs sonradan aracın yuzeyıne yapısan maddelerden arındırılması.
4.. özellikle aracın far kısımlarında ve on tamponda oldukça sık karşılaştığımız sinek böcek kalıntılarının özel ilaçlarla temizlenmesi..(arap sabunu en etkili çözüm)
5..bu işlemlerden sonra arcın yuzey kontrolü ve pasta işlemine gerek var ise ince yada kalın pasta uygulaması..eger gerek yok ise cizik giderici cila.(CİZİK GİDERİCİ CİLA BOYA YUZEYINDEKİ CİZİKLERİN %80 İNİ TEK BAŞINA ALIR..%100 SONUÇ ALMAK İÇİN KALIN PASTA KULLANILMAK ZORUNDA AMA..CİZİK GİDERİCİ CİLANIN ARTISI, HARELENME VE VERNIK TABAKASINI İNCELTME OLAYI SOZ KONUSU DEĞİLDİR.
6..hare giderici cila.
7..yüksek parlaklık veren parlatıcı cila
8..ve son olarakta koruma cilası..
yapilması gereken sıra ve duzen budur arkadaşlar gercek boya koruma bu sıraya uylduğu taktırde sağlıklı ve kalıcı olur..bu işlemlerin tamamı ortalama 6 saat surmekte..içimizden aracını bu sureden az birzamandaalan arkadaşlar varsa yapılan işlemlerde eksiklik var demektir.araç sadece parlatılıp makyajlanarak musteriye teslim edilmiştir..zaten kısa bir sure sonra 3-5 yıkama sonra aracın yuzeyındekı dalagalanmalar gozle gorulur sekılde belli olur arac parlaklığını ve canlılığını kaybeder...silikon içerikli yuksek parlatıcılı cılalar cızıklerden cıkarak tekrar kaporta yuzeyınde belırmeye başlar..bunların başınıza gelmesını istemıyorsanız aracınızın başında durmakla ısrarcı olun kabul etmedikleri taktırde yaptırmayın..aksi takdirde verdiğiniz yuzlerce lira çöpe gitmiş olur..sonax ta uzun yıllar boya koruma ustası olarak çalıştım verdiğim bilgiler umarım işinize yarar.....saygılarr..
cizik giderici cila olarak ne öneririsiniz?
meguiers screthx bu işlemi görürmü yada daha çok lokal olarakm kullanılır?
kara kız
23/01/2010, 13:48
piyasadan bulabileceğin ürün olması lazım..aslında bır çok urun tavsiye edebilitim ama piyasadan temin etmen biraz zor hatta imkansız..sana 3M in 5911 İMPERİAL cizik giderici ve parlatıcı cilayı önerebilirim..ardındanda ROSA WAX koruma ve parlatma cilasını uygularsan dahada sağlıklı olur..ama 5911 polisaj makınesiyle uygulamak zorundasın ne yazıkkı tum pasta ve cizik giderici urunler polısaj makınesıyle uygulanmak zorunda..aksı taktırde kaş yapalım derken göz cıkartmış olursunuz ..ozellıke aracınız kırmızı,siyah,lacvert,ise bir hassa dıkkat edilmesi gerekmektedir..ama diğer yazdığım ROSA WAX urununu sungerlede araca uygulayabilirsiniz..istediğiniz sıklıkta uygulamanızda sakınca yok hatta faydası vardır..ama parlatırken kullandığınız beze önem gösterin yeni bir micfober be aln ve o bezi sadece aracı parlatırken kuulanın...
agabey3838
23/01/2010, 15:14
selamlar yeni aracım punto ve çokta bilgili değilim aslında bu araçla ilgili.henüz dün aldım arabamı.ve konuları okurken dikkatimi çekti yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1-aracımda çizik yok.fakat bu yaz uzun yol yapıcam ve mıcırlı yollardan korkuyorum boya koruma yaptırmam önleyici olurmu?
2-boya koruma boya inceltmesine sebep olurmu?
3-aracım gr.punto 2008 1.3 multıjet 75 fakat dünden beri aracı yeterince ısıtmama rağmen kaloriferler tam manasıyla ısıtmıyor.3 saat sürekli gitmeme ve seviye 3 le çalıştırmama rağmen içerisi sıcak olmuyor bu puntoların genel sorunumudur?
şimdilik bunlar şimdiden teşekkür ederim.
hocam teknik yardımda hararet başlığı altında bi konu var.orayı okumanı tavsiye ederim, benzer sorunu yaşamışız kalorifer bakımından. ben sorunu hallettim sanada faydası olur belki
hocam teknik yardımda hararet başlığı altında bi konu var.orayı okumanı tavsiye ederim, benzer sorunu yaşamışız kalorifer bakımından. ben sorunu hallettim sanada faydası olur belki
teşekkür ederim hemen bakıcam
şampuanla falan alakası yok olayın.işlemlerden once tabıkı yıkanıcak araç daha.sonra işlemler su sekilde sıralanır.
1..etek altı denilen yerlerin camurluk altları vs yerlerin ozel zift sokucu ilaçla zift ve diğer yabancı maddelerden arındırılması.
2..aracın tum yuzeyı recine ve kuspisliklerinden ozel reçine spreyı ile arındırılması..
3..aracın tum yuzeyini kil denilen macuna benzer bir yuzey temizleyici ile boya tozu pas vs sonradan aracın yuzeyıne yapısan maddelerden arındırılması.
4.. özellikle aracın far kısımlarında ve on tamponda oldukça sık karşılaştığımız sinek böcek kalıntılarının özel ilaçlarla temizlenmesi..(arap sabunu en etkili çözüm)
5..bu işlemlerden sonra arcın yuzey kontrolü ve pasta işlemine gerek var ise ince yada kalın pasta uygulaması..eger gerek yok ise cizik giderici cila.(CİZİK GİDERİCİ CİLA BOYA YUZEYINDEKİ CİZİKLERİN %80 İNİ TEK BAŞINA ALIR..%100 SONUÇ ALMAK İÇİN KALIN PASTA KULLANILMAK ZORUNDA AMA..CİZİK GİDERİCİ CİLANIN ARTISI, HARELENME VE VERNIK TABAKASINI İNCELTME OLAYI SOZ KONUSU DEĞİLDİR.
6..hare giderici cila.
7..yüksek parlaklık veren parlatıcı cila
8..ve son olarakta koruma cilası..
yapilması gereken sıra ve duzen budur arkadaşlar gercek boya koruma bu sıraya uylduğu taktırde sağlıklı ve kalıcı olur..bu işlemlerin tamamı ortalama 6 saat surmekte..içimizden aracını bu sureden az birzamandaalan arkadaşlar varsa yapılan işlemlerde eksiklik var demektir.araç sadece parlatılıp makyajlanarak musteriye teslim edilmiştir..zaten kısa bir sure sonra 3-5 yıkama sonra aracın yuzeyındekı dalagalanmalar gozle gorulur sekılde belli olur arac parlaklığını ve canlılığını kaybeder...silikon içerikli yuksek parlatıcılı cılalar cızıklerden cıkarak tekrar kaporta yuzeyınde belırmeye başlar..bunların başınıza gelmesını istemıyorsanız aracınızın başında durmakla ısrarcı olun kabul etmedikleri taktırde yaptırmayın..aksi takdirde verdiğiniz yuzlerce lira çöpe gitmiş olur..sonax ta uzun yıllar boya koruma ustası olarak çalıştım verdiğim bilgiler umarım işinize yarar.....saygılarr..
Onurcum kızma, ben saydığın maddeleri kısaca özetlemişim sadece ;)
Şampuanı araç yüzeyinin detaylı olarak temizlenmesi olarak ele alabiliriz.Sonuçta 3 ana aşama mevcut:
1)Boya-araç yüzeyinin temizlenmesi
2)Çiziklerin giderilmesi, yüzeyin pürüzsüzleştirilmesi
3)Boyanın parlatılıp korunması
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.