PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tam 375000 km!



effect1903
21/07/2009, 22:22
Arkadaşlar geçen gün şahit olduğum güzel bir durumu sizlerle paylaşmak istedim. Arkadaşla birlikte biryere gidecektik, çok uzak olmadığı için taksiyle gidelim dedik. Bindik ve gözüm hemen km'ye takıldı :) tam 375000 km'de, taksi ne marka dersiniz? tabi ki Fiat Albea multijet. Taksiciyle başladık muhabbete :) ben hemen turbo ünitesini sordum ne zaman değiştirdin diye 15-20 bin km. önce değiştirdiğini söyledi ve ben daha da şaşırdım. Yani turboyu 350000 binde değiştirmiş ve bir arızada yaşamamış şimdiye kadar. Enjektörleri düzenli olarak temizlettiğini söyledi. Eveet bu durum karşısında arabamı şimdi daha da çok seviyorum :) Multijet motorlar süper gerçekten.

06kaymak
21/07/2009, 23:59
bakımları duzgun yapıldıgı surece bır sorun olmaz bence...her 10 bın km yag yag fıltresı ve hava fıltresı....

ocean_1919
22/07/2009, 00:47
Müslüm bey mazot filtresini 20 binde birmi değiştirmek gerek. 75 bg ve 90 bg multijetlerin yakıt filtreleri farklımıdır? Yazabilirseniz sevinirim. Multijetler bencede güzel. Güzel olmasa taksiciler kullanmaz:)

ABNEW
22/07/2009, 01:24
Yakıt filtresi 20000km de 1 değişmekte, 90 ve 75bg lik filtreler birbirinden farklı...

Phaser
22/07/2009, 09:17
ben geçenlerde 500.000 km devirmiş albea gördüm yaw

femoli
22/07/2009, 10:07
bnde 1000000 km yapmış audi gördüm :)

Yağına suyuna zamanında bakarsa koly koly bir şey olmaz..

punto elx2001
22/07/2009, 10:15
Benim Punto 2000 model ve tam 273846 km de degisen tek sey 10 gun once ariza veren EPS (yag-filtre-amortisor-vs haric)

effect1903
22/07/2009, 11:59
Cengiz bey sizin aracınızda iyiymiş gerçekten, maşallah diyelim. Arkadaşlar bu durum karşısında benim asıl şaşırdığım olay turbonun 350000 km'ye kadar hizmet etmiş olması. Ben 150000 km'de falan turbo değişimi gerekir diye biliyordum ama bu takside tam 350000 km'de değişmiş (tabi ne kadar doğrudur bilinmez ama). Birde turboyu servisten 500 TL'ye satın alıp dışarıda bildiği bir ustaya değişimi yaptırmış. Tabi ki çok daha yüksek km'de olan araçlarda vardır ama ben buna ilk kez şahit oldum.

Ziyaretçi047
22/07/2009, 12:58
ben turboyu 10.000km de bitiririm. babam eminim 1.000.000km boyunca kullanır. turbo ömrü tamamen kullanımla alakalı.

rodopian16
22/07/2009, 18:34
Ben arabayı aldıktan sonra multijet motorların 250000 km ye kadar rutin bakımlarla gittiğini öğrendiğimde keşke full alsaydım diye hayıflanmıştım...



ben turboyu 10.000km de bitiririm. babam eminim 1.000.000km boyunca kullanır. turbo ömrü tamamen kullanımla alakalı.

10000 de nasıl biteceğini söylede biz öyle yapmayalım..

ABNEW
22/07/2009, 21:39
Turbolar oldukça hassas üretimler.Yağ ve filtre değişiminin zamanında ve uygun parçalarla yapılması, turbonun fazla zorlanmaması (özellikle de araç soğukken) ve motoru durdurmadan bir miktar rolantide çalıştırmak turbo için yapılabilecek en iyi şeyler...

Ogulcan.Öğüt
22/07/2009, 21:44
Ah ah Bizim Fire lar falanda gidermiki 350.000 km falan !!

effect1903
22/07/2009, 22:30
Evet özellikle uzun yoldan geldikten sonra birkaç dakika rölantide çalıştırmak çok faydalı gerçekten. Arda'nın bahsettiği hususlara dikkat edilirse turbomuzun uzun ömürlü olacağını düşünüyorum.

drama
23/07/2009, 11:25
Ah ah Bizim Fire lar falanda gidermiki 350.000 km falan !!
Onu bilmem de 100000 gidenini biliyorum. :-)

vedatx
23/07/2009, 13:28
150.000 km fire motor palio gördüm taş gibiydi hala. hiç bir sorun yoktu sadece debraj değişmiş.

musisi
28/07/2009, 13:55
arcı 1500- 2000 devirde kullanmak turboya zarar verebilirmi acaba.bi arkadaşım dizellerin yüksek devirde kullanılması gerektiğini yoksa turboların arıza yaptığını söylemişti.aynı arkadaş şehirdışı benim arabayla 100 km de 6.2 yakmıştı yalnız:)))yüksek devri biraz abartmış heralde.öyle hız falanda yapmamış.

rodopian16
28/07/2009, 15:21
arcı 1500- 2000 devirde kullanmak turboya zarar verebilirmi acaba.bi arkadaşım dizellerin yüksek devirde kullanılması gerektiğini yoksa turboların arıza yaptığını söylemişti.aynı arkadaş şehirdışı benim arabayla 100 km de 6.2 yakmıştı yalnız:)))yüksek devri biraz abartmış heralde.öyle hız falanda yapmamış.


50000 kmde 6,2 yerine 4,5 yakmak 2100-2200 lira gibi bir para yapar turboyu 50000 km fazla kullanmak mı daha hesaplı ?4,5 litre yakmak mı? artık hesaplayın.+ düşük devirli kullanmanın yüksek viteslerde hızlanma yapmak dışında turboya zarar vereceğini düşünmüyorum...

ABNEW
28/07/2009, 16:58
Dizelin yüksek devirle kullanılması zaten bu makinaların üretim amacıyla çelişmekte.Bir motor dolayısıyla turbo ne kadar yüksek devirle kullanılırsa o kadar çok yıpranma olur.Dolayısıyla turbo dizeller yüksek devirde kullanılır demek çok yanlış.Zaten maksimum torklarını 1500-1750d/d da üreten modern turbo dizellere 4000-5000 devir çevirtmenin hiçbir anlamı yok.Sadece erken aşınma ve yüksek tüketim getirir bu hareket.Tabi kısa süreli olarak üst devirler zorlanabilir.

Motoru zorlamadan en düşük devirde ve en yüksek viteste ilerlemek uzun ömürlü ve ekonomik kullanımın temel şartıdır.

Turbonun zarar görmemesi için yapılacak ön önemli şeyler, motoru durdurmadan bir miktar rolantide çalıştırmak, yağ ve filtresini zamanında değiştrimek ve motor soğukken (benzinli-dizel) üst devirlere çıkmamaktan ibaret...

Ziyaretçi047
28/07/2009, 22:53
Tam tersi. Turboyu ne kadar az kullanırsan ne kadar az basınç bastırırsan ömrü tabi ki daha uzun olur. 3 turbo patlatmış biri olarak bana güven fazla basma.

sporcu42
03/08/2009, 11:46
kendım ıcın konusuyum aynı arabaya okadar kılometreyı yapmıs olsam arabaya binişimi mı hayal edemıyorum kesın bastonla veya yaşlı bı şekılde tıtreyerek bınerdım heralde. ozamana kadarda punto mılat olur ucan grandepunto xxl cıkardı :)))) pupuhahahah (1.000.000km)