Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2008 lander td4 / puntiş t-jet :)



blackpunto35
02/07/2009, 19:49
ewet arkadaşlar bu soru bana sorulsaydı cevabım F.Lander td4 olurdu malum dizel ve 4x4 torklu araba sonuçta sadede geleyim dün eşimi almaya giderken iskeleye gelmeden önceki ışıklarda alsancağa doğru giderken (izmir i bilen bilir)neyse işte o ışıklarda 3 araba yanyana durduk en solda şahin ortada ben yani puntiş en sağda da lander ortada olmaktan nefret ederim sağımda yada solumda benden yüksek araç varsa çünkü ilerde yol daralıyor abide müzik açık bende de :) ben aman beni sıkıştırmasın diyerek sarıda ya allah yüklendim sanırım üçümüzde aynı şeyi düşünmüşüz :) sahin 1.saniyede arka plakayı okudu bu normal lander la ben bir anda kapışır durumda olduk 1.vites kafa kafaya ve hemen hemen aynı anda vitesleri 2 ye attık sonuç 2 ye attıktan 1.5 bilemedin 2 sn sonra lander da arka plakamı okudu alsancak girişinde ben 2.kordon a dogru devam ettim abi düz devam etti yanımdan geçerken çok pis baktı :) o an arabama daha da çok ısındım herhalde lander sahibide arabadan biraz soğumuştur :) burada aslında paylaşmak istediğim ya bizim arabalarımız çoook güzel yaaaaa :muz:

ms777
02/07/2009, 20:14
Normal bir durum :) 2.0 lt bir dizeldir muhtemelen landerlarda öyle olması lazım. Hızlanma değeri 10 saniyenin üzerindedir 8.9 saniyelik bir performansı olan aracın bunu yapması normal bir durum. Her aracın kendine özgü artıları var t-jet puntolarında şehir içinde bir efsane olma yolunda hızla ilerlediğini görüyorum

Ryu06
02/07/2009, 20:27
araclarımıza ufak oynanmalarla pıyasadakı cogu guclu motorla sahıp aracları sollarız. bızım araclarımız motorları guclu ve araclarımız hafıf dır bu yonden cok fazla artıya sahıptır . turbolu bı arac her zaman ıcın mukemmel bı hızlanma saglar.

predator_ant
02/07/2009, 20:45
Bugün bende aynı şeyi Fatsa da yeni kasa leon a yaptım. Bulaşmıyoruz diye kimse yerini bilmiyor. Işıktan kalkışta sağımdan çıkıp önüme geçecekti güya. Ayırıverdim oracıkta. Bazen arabayı küçük görüp tahrik ediyolar işte.

Ziyaretçi047
02/07/2009, 21:19
Sonuç gayet normal neden şaşırdınız ki? Kullandığınız aracın teknik verilerine bir göz atın isterseniz.

ms777
03/07/2009, 00:57
Bana göre SUV sınıfında bir araçla B sınıfı bir aracı kıyaslamakta yanlış bir durum. Evet performans açısından iyi bir araç amai B sınıfınında en iyisi değil, 206 RS, Corsa OPC, Clio RS gibi araçlarda var bununda farkında olmakta fayda var, en iyi bizim aracımız değil :)

plastro
03/07/2009, 01:30
Bende bugün golf 1.6'ya ışıklardan kalkışta plakamı okuttum bastı ama yetişemedi gerçi birçok araçla kalkışta kapışıyoruz ama sağolsun puntom beni mahçup etmiyor multijet olmasına rağmen t-jet nasıldır allah bilir bu arada araçta powerbox,eko66,motorsilk,performans eksoz vs. var sadece cihan'ın arabasını geçemedim sağlık olsun ne yapalım bunada şükür

ferojan
03/07/2009, 03:30
1.8 Passat.. = 1.3 mjet.. En son gözümün ucuyla baktığımda ibre 210 küsürdü... Yer Çayyolu çevreyolu aşti istikameti.. Passatı sol aynamdan görüyordum! Zavallıya çok acımıştım yaa:( Tabi birde aracı kullanan şöförde önemli.. Atın huyundan suyundan anlamak gerek binmek için..

Little F.K
03/07/2009, 04:08
Hocam 1 tonluk 120 bg turbo bir araçla, içerisinde 2 kişi olan, 2 tonluk, Otomatik vites, 4 çeker bir jeep'i götürmeniz gayet normal. Kaldı ki lander'ın da motoru 160 bg 400 nm torkla suvlar arasında bana göre en başarılı dizellerden birisidir.

@Ferhan,

Araç bu 2000 kasa 1.8'lerden miydi? 1.8T değildi dimi :)

ferojan
03/07/2009, 15:20
Tabikide 1.8 2000 kasa kank:) T zorlar yani dimi:)

imdesign
03/07/2009, 15:36
yok aga ışıkLarda kaLkışLarda sikLetime göre adam buLamıyorum ben :D ya Evo ya M3 yada A3 geLiyo bende dayanamıyorum ayağını pedaLdan çekenin eksozu patLasın :D yok abi dişime göre astra megane passat yanaşmıyor onLar :D

silentscream
03/07/2009, 15:49
multijet in gözünü seveyim...hem ekono hem turbo....

femoli
03/07/2009, 15:56
way be sitede ne cevherler varmış :D tek rakip olarak kendimi gördüğüm için kimseyle kapışmıyorum :D

blackpunto35
03/07/2009, 18:42
beni şaşırtan kısmı tamam aracım 400 kg daha hafif ve turbo ama lander da 1400 değil 2000 turbo bir motora sahip bu motor farkının aradaki ağırlık farkını en azından bir kısmını eriteceğini düşünmüştüm bu kadar çabuk arkamda kalması beni şaşırttı

imdesign
03/07/2009, 18:49
beni şaşırtan kısmı tamam aracım 400 kg daha hafif ve turbo ama lander da 1400 değil 2000 turbo bir motora sahip bu motor farkının aradaki ağırlık farkını en azından bir kısmını eriteceğini düşünmüştüm bu kadar çabuk arkamda kalması beni şaşırttı
Babacan bir amcamızsa basmamıştır :D

ABNEW
03/07/2009, 18:54
beni şaşırtan kısmı tamam aracım 400 kg daha hafif ve turbo ama lander da 1400 değil 2000 turbo bir motora sahip bu motor farkının aradaki ağırlık farkını en azından bir kısmını eriteceğini düşünmüştüm bu kadar çabuk arkamda kalması beni şaşırttı

Tuna, sözkonusu Jeep in 0-100km/s hızlanması geçtim t-jet in hızlanması tüm 2000 motor turbo dizel araçlardan daha iyidir.Tabi BMW nin dizelleri ve yeni çift turbolu dizelleri hesaba katmazsak...

Little F.K
03/07/2009, 21:42
Tabikide 1.8 2000 kasa kank:) T zorlar yani dimi:)

Onun Turbosu 120'lik Turbo'larıda affetmez. Volkswagen'in bence en başarılı motoru 1.8 T ve 2.0 Tfsi.

ms777
03/07/2009, 23:57
Onun Turbosu 120'lik Turbo'larıda affetmez. Volkswagen'in bence en başarılı motoru 1.8 T ve 2.0 Tfsi.

Modeline bağlı, 2.0 Tfsi için birşey diyemem ama 2000-2005 yılları arasındaki kasası biraz ağır bir kasa sanırım o yüzden hızlanması düşük, diğerleri ise kafa kafaya gözüküyor. Daha detaylı bilgi için ;

Volkswagen Passat - Wikipedia, the encyclopedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat)

Little F.K
04/07/2009, 03:23
Modeline bağlı, 2.0 Tfsi için birşey diyemem ama 2000-2005 yılları arasındaki kasası biraz ağır bir kasa sanırım o yüzden hızlanması düşük, diğerleri ise kafa kafaya gözüküyor. Daha detaylı bilgi için ;

Volkswagen Passat - Wikipedia, the encyclopedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat)

1.8 T reel'de 8.5 saniye'yi rahatlıkla gören bir araç kaldı ki aralarında 150-200 kilo'dan fazla fark yok, bunuda tork ve bg'den her halukarda kapatıyor. Uzun yolda zaten fark açılır.

Punto 2.0 Fsi ve 2.0 tdi passatı cok rahat götürür.

ms777
04/07/2009, 12:18
1.8 T reel'de 8.5 saniye'yi rahatlıkla gören bir araç kaldı ki aralarında 150-200 kilo'dan fazla fark yok, bunuda tork ve bg'den her halukarda kapatıyor. Uzun yolda zaten fark açılır.

Punto 2.0 Fsi ve 2.0 tdi passatı cok rahat götürür.

Ooo ona kaldıysak işimiz kötü bana görede punto reelde 8.4 saniyede çıkıyor desem ne olacak şimdi :) katalog ve test verilerini esas almakta fayda var ona kalırsa sürücü faktörü var.

blackpunto35
06/07/2009, 02:00
Babacan bir amcamızsa basmamıştır :D


inan hiç babacan değildi :)

AGUS
06/07/2009, 02:50
valla aynı olayı ben hergün altınyolda yapıyorum... :D tuna abi zaten senin araca diyecek yokki !! :D en son kurbanım zavallı bir dizel polo idi 2008 di adamcağız bana sol şeritte sakin sakin seyrederken selektör yapma gafletinde bulundu sonrası malum.... adamın önünü bayağı ir açtım aynı şekilde oda yanımdan geçerken pis pis bakıyordu.. :D ama unutmamalı ki starjet'lerdeki 6. vites bayağı bir avantaj ve fark yaratıyor ki motorda yüksek devirleri seven bir motor.....

memox
06/07/2009, 04:00
beni şaşırtan kısmı tamam aracım 400 kg daha hafif ve turbo ama lander da 1400 değil 2000 turbo bir motora sahip bu motor farkının aradaki ağırlık farkını en azından bir kısmını eriteceğini düşünmüştüm bu kadar çabuk arkamda kalması beni şaşırttı
Arada siklet farkı var ama.. Mesela ikinizde arabaya 500kg yük koyun ve bozuk bir yolda bayır yukarı çıkın bakalım o zaman kim geçecek :) Her arabanın olayı farklı..
Kaldıki şanzuman oranlarıda çok önemli. T-jet direk hızlanmaya yönelik tabi..

Little F.K
06/07/2009, 14:15
Ooo ona kaldıysak işimiz kötü bana görede punto reelde 8.4 saniyede çıkıyor desem ne olacak şimdi :) katalog ve test verilerini esas almakta fayda var ona kalırsa sürücü faktörü var.

Ona kaldıysak muhabbeti yapmıyorum, testlerde olan sonuçları ve kendi deneyimlerimi söylüyorum. Her ıkı aracı da kullandım.

Kaldı ki daha önceki araçlarımdan birisi 2003 1.8t 20 valf passatı. Öyle onu geçtim bunu geçtimle olmuyor bu işler, arada topu topu 200 kılo var yok, ama arada hem motor hacmi ,hem valf, hem turbo salyangozu buyukluğu, hem tork hem de bg farkı var. Ikı seksen uzatır mazallah dıkkat et özellikle otobanda falan.

ms777
06/07/2009, 22:11
Ona kaldıysak muhabbeti yapmıyorum, testlerde olan sonuçları ve kendi deneyimlerimi söylüyorum. Her ıkı aracı da kullandım.

Kaldı ki daha önceki araçlarımdan birisi 2003 1.8t 20 valf passatı. Öyle onu geçtim bunu geçtimle olmuyor bu işler, arada topu topu 200 kılo var yok, ama arada hem motor hacmi ,hem valf, hem turbo salyangozu buyukluğu, hem tork hem de bg farkı var. Ikı seksen uzatır mazallah dıkkat et özellikle otobanda falan.

Mesele sadece ağırlık meselesi değil, araçların yüzey alanları bile etkilyeci bir faktördür. Passat dediğin araç 1406 kg, gp 1170 kg arada topu topu 200 kg dan daha fazla fark var. Bu değerleri kataloglardan alıyorum. 336 kg ciddi bir arğırlıktır. Bende virajlı ve rampalı bir yolda 1.8t bir passat geçtim ama bu bir kanat kıstas değildir. Ben katalog değerlerini okuyup iki aracında eş hızlanma değerleri olduğunu söylerim. Sizinki sadece yorum olarak kalır gerçeklik arz etmez.

Little F.K
06/07/2009, 22:41
Virajda passat'ta geçersin, vectra'da geçersin, ama o araçlar basmadığı için geçersin. Her ikisi de ağırlık olarak ve sınıf olarak gp ile mukayese edilemez hele ki yüksek hız stabiliteleri ve viraja giriş kabiliyetleri hiç bir şekilde karşılaştırılamaz.

Gp'ye de sahip oldum, Passat'a da aradaki 300 kilo fark, 30 bg, tork farkı vs birçok konuda zaten kapanıyor. İşin içine birde ağırlık ve daha yüksek hacim girince bazı gerçekler kaçınılmaz oluyor.

Ve malesef katalog'lar reel'de işlemiyor.

ms777
07/07/2009, 21:26
Şöyle küçük bir hesap yapalım 150/1.406=106.68, 120/1.170=102.56, ton başına passatta daha çok beygir düşmekte. 210/1.406=149.36, 206/1.170=176.07 ton başınada da gp t-jetin ciddi bir şekilde tork avantajı var. Virajlı yolda rampada torku yüksek olduğu için avantajı vardır gp. Ama beygir avantajından dolayı düz yolda yüksek hızlarda passar 1.8t daha avantajlıdır.

Böyle birşey olmaz diyorsan ispatıda mevcut. Eğer formula 1 takib eden biriyseniz, 2004 sezonunda renault takımın tek bir birinciliği vardır. Oda monaco pistinde, monaco pistinin özelliği çok virajli ve yavaş bir pist olması. Renault takımı en düşük beygire sahip ama en yüksek torklu araçla yarışıyordu ve hızlı pistlerde bir başarısı olmadı. Ayrıca startta da en çok sıra kazanan takımdı.

Little F.K
08/07/2009, 12:53
Katalog ve testlerden bir kaç örnek,

VOLKSWAGEN Passat 1.8T aracın genel özellikleri - SadeceAraba.Com (https://www.sadecearaba.com/araba/volkswagen/90831-volkswagen-passat-1-8t-aracin-genel-ozellikleri.html)

https://forum.grandepuntotr.com/genel/7004-otohaber-gp-1-4-t-jet-sport-testi.html

Stalker
08/07/2009, 15:09
Olaya bir de şu açıdan bakmak lazım, 130-140'tan daha hızlı gittiğimiz süre toplam aracı kullanırken harcadığımız sürenin ne kadarına tekabül eder. Bence %5 bile değil. O hızlara kadar (3.vites sonu) T-jet zaten gerçekten çok performanslı. Daha iyileri tabiiki var ama sonuçta bütçeyi de düşünmek lazım.
T-jetin ne kadar cömert yakıt tükettiğini kullanan herkes bilir, spor model diye geçmesine rağmen diğer markaların 1.6 düz benzin motorları ile aynı değerlere sahip.
Karşılaştırılan diğer araç 1.8 motor. Vergisi ve tüketimi çok daha fazla. Bir de buna aracın yüksek bedelini ve bakım masraflarını ekleyin sonra "puntiş" ile kıyaslayın :). Bana göre elle tutulur tek artısı belirttiğim hızlardan sonra ortaya çıkar ki o kadar da oluversin... Aracımı Monza'da değil, Ankara'da kullanıyorum sonuçta :)
Bana göre az masrafla zevk alarak araç kullanmak için öyle çok fazla düşünmeye gerek yok, t-jet yeteri kadar kışkırtıyor zaten :D

siromar
08/07/2009, 16:17
Nedendir bu sevda bilinmez ama Konya'da benim de başıma geliyor. Ozellikle şahinler patlak egzozlarıyla hıınnn hınnn demeyi cok seviyorlar. Bi toyota corolla'yla kapışmışlıgım var benimde uymayacam uymayacam dedim ama sagımda cikletini patlata patlata yuzume baktıgını gorunce dayanamadım. Farkı açınca arka silecekleri çalıştırmaktır benimde favorim. Nasıl sildim seni diye :D:D Yutmuştur o kendini bilmez cikleti herhalde:D

darkT-JET
08/07/2009, 18:51
valla benim canımı su audi a3 ve golf tsı kullanıcıları sıkıyor...sanırsın altında ferrari var....bide kendini bilmezler t-jet oldugunun farkına beni gözden kaybetmeden önce varsalar...neyse yapacak bişey yok tek tek öğretiyoruz....''ÖĞRENCEK ABİSİ ÖĞRENCEK'' :D.......

mustafaf
08/07/2009, 19:07
dıkkat edınde, Golf'lerden bırı 1.4 TSI 160HP cıkmasın :)

ms777
08/07/2009, 22:41
Bir kere o bahsedilen testleri yapan alman dergileriki, onlarda vw manyaklığı vardır yıllardır böyle, diğer araçların vw modellerine karşı bir tehlike yaratıp yaratmadığına bakarlar hep o yüzden, alman kaynaklı otombil dergilerinin sonuçlarına bakmam. Daha öncede dediğim gibi en iyisi gp değil ama gerçekten iyi bir konumda bunu kabul etmeniz gerek.

Little F.K
08/07/2009, 22:52
Ya tamam hadi onlar Alman cart curt al sana has Türk testi,

Test : VOLKSWAGEN Passat 1.8T (2001/01) (https://arabam.milliyet.com.tr/testArsiv.aspx?rowid=304)

Arabam.com - Test: FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet (05/2008) (https://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=506)

Şimdi ben Punto'nun motorunu zaten yabana atmıyorum, sınıfında çok iyi yere sahip. Fakat 1.8T 20 valfi bilmiyorsunuz, katalog, test vs değil, 1380 kıloluk bir arabayı okursanız, daha o dönemde sınıfının en iyi performansını aldırmasına yetmişti.

O yüzden kalkıp yokuşta, bayırda, virajda vs geçerim ederim hoplatırım zıplatırım demek, eşit koşullar ve eşit sürüş tekniğine sahip iki insan karşısında malesef imkansız. Zaten ağırlık, sürüş dinamikleri ve güvenlik olarakta karşılaştırmak çok anlamsız.

ms777
08/07/2009, 23:31
Ya tamam hadi onlar Alman cart curt al sana has Türk testi,

Test : VOLKSWAGEN Passat 1.8T (2001/01) (https://arabam.milliyet.com.tr/testArsiv.aspx?rowid=304)

Arabam.com - Test: FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet (05/2008) (https://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=506)

Şimdi ben Punto'nun motorunu zaten yabana atmıyorum, sınıfında çok iyi yere sahip. Fakat 1.8T 20 valfi bilmiyorsunuz, katalog, test vs değil, 1380 kıloluk bir arabayı okursanız, daha o dönemde sınıfının en iyi performansını aldırmasına yetmişti.

O yüzden kalkıp yokuşta, bayırda, virajda vs geçerim ederim hoplatırım zıplatırım demek, eşit koşullar ve eşit sürüş tekniğine sahip iki insan karşısında malesef imkansız. Zaten ağırlık, sürüş dinamikleri ve güvenlik olarakta karşılaştırmak çok anlamsız.

Demek istediğimi anlamamışın galiba, ben her aracın kendina has artıları eksikleri var demek istiyorum ve farklı yol koşullarına göre farklı tepkiler verirler. Eşit koşullarda olsa virajlı ve rampalı bir yolda ton başına torku yüksek olan araç avantajlıdır, yani yavaş geçilen yol koşullarında. Şöyle söyleyeyim, monoca pistinde t-jet avanajlıdır, albert parkta da passat :) neyse bu konuyu fazla uzatmayacağım.

Ziyaretçi047
09/07/2009, 00:52
dıkkat edınde, Golf'lerden bırı 1.4 TSI 160HP cıkmasın :)


1,8t yi geçen arkadaşlar dikkat etsinler de karşılarına daihatsu yrv 1,3 çıkmasın. :)

darkT-JET
09/07/2009, 10:10
dıkkat edınde, Golf'lerden bırı 1.4 TSI 160HP cıkmasın :)


fark edermi? :cool:

Stalker
09/07/2009, 12:47
Şöyle küçük bir hesap yapalım 150/1.406=106.68, 120/1.170=102.56, ton başına passatta daha çok beygir düşmekte. 210/1.406=149.36, 206/1.170=176.07 ton başınada da gp t-jetin ciddi bir şekilde tork avantajı var. Virajlı yolda rampada torku yüksek olduğu için avantajı vardır gp. Ama beygir avantajından dolayı düz yolda yüksek hızlarda passar 1.8t daha avantajlıdır.

Böyle birşey olmaz diyorsan ispatıda mevcut. Eğer formula 1 takib eden biriyseniz, 2004 sezonunda renault takımın tek bir birinciliği vardır. Oda monaco pistinde, monaco pistinin özelliği çok virajli ve yavaş bir pist olması. Renault takımı en düşük beygire sahip ama en yüksek torklu araçla yarışıyordu ve hızlı pistlerde bir başarısı olmadı. Ayrıca startta da en çok sıra kazanan takımdı.

Hesap etmişsin iyi güzel ama arabayı çeken güç tekerlerdeki torktur, motor şaftındaki tork değil :). Hesaplarına bundan sonra differansiyel dişlisi ve vites kutusu oranlarını da eklersen daha sağlıklı bir sonuca ulaşırsın ama gene de sadece fikir verir çünkü gerçek teoriden her zaman daha farklı oluyor...
Unutmadan aracın tork eğrisi bile çok önemli, hangi devirde maksimum torka ulaşıyor ve bunu ne kadar koruyabiliyor gibi bilgileri de göz ardı etmemek lazım.
T-jet'le aynı ağırlıkta ve daha yüksek beygire sahip motorlu araçlar bile sırf turbosu ve spor şansuzana sahip olmadığı için daha yavaş hızlanıyorlar.

mustafaf
09/07/2009, 12:52
fark edermi? :cool:


O'nun ıcın fark etmezde, Senın ıcın ne olur orasını bılmıyorum...

ABNEW
09/07/2009, 12:58
T-jet in landerı geçtiği anlaşıldığından konuyu kapatmak durumundayım.Zaten sonraki mesajlar da ileride gerginliğin yaşanacağı sinyalini vermekte...