Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : T-Jet'ler kaç km de ve hangi sorunlar çıktı ve aracımıza ne extralarda bulunduk?



ranet3000
18/06/2009, 08:31
aracım yaklaşık 1 yıllık ve 42.000 yapmışım...
4.000 km turbo basınç sensörü... (turbo devreye girip geri çıkıyordu)
5.000 km turbo vanası değişti.... (araba turboyu kesiyordu)
8.000 km de diskler... (diskler eğildiği için)
18.000 km de diskler... (diskler eğildiği için)
39.000 km de klimam soğutmadığı için yeniden gaz dolduruldu...
bunlar aracım tadilat(modifiye) görmeden önce olan sorunlar.

11.000 km. den itibaren 9 kere akis yuvasından çıkarak parçalandı ( bu benim kendi hatamdan kaynaklanıyor. araç yere 6 cm düşük ve ben çok sert dönüşlerle birlikte sol ayak freni kullanıyordum )

22.000 km de aracıma turbo boğazından itibaren 60mm lik düz boru çekildi ve araçta hiçbir susturucu bulunmuyor.

36.000 km de aracımın devir sorunu oluştu ve eksantrik milini dereceliyle değiştirdim piston yataklarınıda bu süreçte güçlendirdim.

41.000 de aracıma turbo bar basınç ünite beyni takıldı. normalde 0.4 bar turbo basıncı ile çalışan aracım şuan içerden kontrolle birlikte 0.4-1.0 bar arası çalışıyor.

Rigel
18/06/2009, 12:44
Çok haşarı bir Tjet kullanıcısı ile karşıkarşıyayız :)

Bende herhangi bir arıza olmadı henüz. 6 ayda 11.000 km'deyim. Ama senin kadar zorladığımı zannetmiyorum.

Tofaş'ın 2010 için Abarth GP siparişlerini değerlendirdiklerini öğrendim ve ben de bir tane alacağımı belirttim. Şu anda 5 adet ciddi sipariş varmış. Getirmeyi düşünüyorlarmış...

Ziyaretçi047
18/06/2009, 15:04
Tebrik ederim böyle üyelerimizi görmek güzel. Turbo basıncı artırma işi mantıklı olmuş. Egzantrik olayı ise iyi cesaret aramızda bu işe kalkışacak pek kimse yok sanıyordum. Hangi marka egzantrik kullandın, nerden tedarik ettin ve derecesi kaç?

ABNEW
18/06/2009, 17:16
Rahan, sanıyorum sen önce chip taktırmıştın.Bundan sonra eksantrik değişimi oldu galiba.Sanıyorum güç 180bg lere gelmiştir?

Benim aracımda sadece turbo sorunu olmuştu.Devreden çıkıp belirli bir süre sonra tekrar devreye giriyordu.3000km de değişimi yapıldı.Bunun dışında başka bir problem yok...

ranet3000
18/06/2009, 17:32
Rahan, sanıyorum sen önce chip taktırmıştın.Bundan sonra eksantrik değişimi oldu galiba.Sanıyorum güç 180bg lere gelmiştir?

Benim aracımda sadece turbo sorunu olmuştu.Devreden çıkıp belirli bir süre sonra tekrar devreye giriyordu.3000km de değişimi yapıldı.Bunun dışında başka bir problem yok...
valla abi gücün ne olduğunu bilmiorum dediğim gibi içerden oynama yapabiliorum ister standart yürüyor ister yüksek basınçla ancak son setuplar yapıldıktan sonra bende ölçtürmeyi düşünüorum. ama şunu söyliyebilirim. yeni kasa john cooper works cooperS 160-170 e kadar arka tamponda yürüyor =)) sonra fark atıyo hacim olmadığı için.


Tebrik ederim böyle üyelerimizi görmek güzel. Turbo basıncı artırma işi mantıklı olmuş. Egzantrik olayı ise iyi cesaret aramızda bu işe kalkışacak pek kimse yok sanıyordum. Hangi marka egzantrik kullandın, nerden tedarik ettin ve derecesi kaç?
hüner 270 lik dereceli.


Çok haşarı bir Tjet kullanıcısı ile karşıkarşıyayız :)

Bende herhangi bir arıza olmadı henüz. 6 ayda 11.000 km'deyim. Ama senin kadar zorladığımı zannetmiyorum.

Tofaş'ın 2010 için Abarth GP siparişlerini değerlendirdiklerini öğrendim ve ben de bir tane alacağımı belirttim. Şu anda 5 adet ciddi sipariş varmış. Getirmeyi düşünüyorlarmış...
allah kaza bela vermesin hiç sorun çıkmaz inş.

abi ben sırf hevesimi alayım diye aldım puntoyu ama çok severek biniyorum ister kaplumbağa modunda ister tavşan modunda kimse rahatsızlık vermiyo gören dizel zannedip uğraşmıyo =))

Refiner
18/06/2009, 18:28
Benimki de 8000 km'de ve 6 aydır kullanıyorum. Çok şükür mekanik bir problem çıkmadı. Birkaç kez altını vurup meşhur bağlantı demirini eğdim. Bir kez de tıkırtı geliyor ön panelden diye gittim ama kesildi o da.
İnşallah kazasız, sorunsuz devam ederiz bütün GP'larla beraber.

Ziyaretçi047
18/06/2009, 23:02
Egzantrik ve bastığın basınca göre yazılımının yenilenmesi gerekiyor. İyi bir setup ile çok iyi verim alırsın o araçla. Ama kullandığın yazılım hayati önem taşıyor. Yazılım konusunda kiminle çalışıyorsun?


Hüner egzantrik demişsin yerli bir firma sanırım. Ne kadar başarılılardır bilmiyorum. Egzantrik konusunda malesef kötü duyumlar oldu geçmişte. Bu Hüner in de adını hatırlar gibiyim. Şöyle colombo bariani felan demeni bekliyordum :) Yakışırdı o gerçekten.

Ama bu firmanın da sonucu iyiyse ne mutlu tabi ki.

Stalker
19/06/2009, 00:59
Senin araç t-jet olmaktan çıkmış :D, kazasız sürüşler kardeş, ben şahsen çok param olmadıktan sonra motor ve aksamında modifiye olayına bulaşmam daha fazla güç istiyorsam onu sunan başka araçlara bakarım, biraz garanti manyağıyım galiba :). Zevkler tartışılmaz tabii o ayrı mesele ..

siromar
19/06/2009, 01:14
Benim de servisten cıktıgım soylenemez. 2 gun once de ters yonden gelen bisikletli çarptı sol yan aynayı kırdı. Kasko delikdi Allah'tan degistirdim :)
yanlız son 3 gunde 2 kere abs,asr, esp, hillholder off see handbook yazısı çıkıyor ve ekranda abs ve asr ışıkları yanıyor. durdurup calıstırdıgımda ise duzeliyor anlamadım ama servise goturecegim gene araba 14400'de daha
Görsel modifiye dısında birsey yapmadım ben ama sanırım hava filtresiyle baslayacam

ranet3000
19/06/2009, 05:28
Benim de servisten cıktıgım soylenemez. 2 gun once de ters yonden gelen bisikletli çarptı sol yan aynayı kırdı. Kasko delikdi Allah'tan degistirdim :)
yanlız son 3 gunde 2 kere abs,asr, esp, hillholder off see handbook yazısı çıkıyor ve ekranda abs ve asr ışıkları yanıyor. durdurup calıstırdıgımda ise duzeliyor anlamadım ama servise goturecegim gene araba 14400'de daha
Görsel modifiye dısında birsey yapmadım ben ama sanırım hava filtresiyle baslayacam
bak iyiki yazmışsın bende de aynı arıza oldu :) fren pedalı altında bir sensör var onda iyileştirme yapıldı servise götürdüğünde biliyorlar zaten hemen değişiyor. yarım saatlik işi var =))


Egzantrik ve bastığın basınca göre yazılımının yenilenmesi gerekiyor. İyi bir setup ile çok iyi verim alırsın o araçla. Ama kullandığın yazılım hayati önem taşıyor. Yazılım konusunda kiminle çalışıyorsun?


Hüner egzantrik demişsin yerli bir firma sanırım. Ne kadar başarılılardır bilmiyorum. Egzantrik konusunda malesef kötü duyumlar oldu geçmişte. Bu Hüner in de adını hatırlar gibiyim. Şöyle colombo bariani felan demeni bekliyordum :) Yakışırdı o gerçekten.

Ama bu firmanın da sonucu iyiyse ne mutlu tabi ki.
yazılım internet üzerinden geliyor. araçta aem beyin var. zaten şuan tüm ayarlar tamam ancak turboya aşırı basınç yüklemek için uğraşıyoruz. turbonun mili ne kadar dayanır onun ölçümleri yapılıcak.

ED 088
19/06/2009, 10:27
Bir yılda 25.000 km. oldu.
ufak tefek tıkırtı seslerinin dışında problem yaşamadım. Sadece bir iki gündür sabah ilk çalışmada rolanti yükselip alçalıyor, sersem çalışıyor. ısınınca düzeliyor.

Ben 5.000 km'de all car racing yazılım ( 1,0 -1,3 bar aralığında ) ,10.000 km.'de lpg yaptırdım. Kısacası hem yüksek performans alıyorum hemde km'de 0,15 kr. tüketiyorum . Yaptığım diğer görsel değişiklikleri burada yazmıyorum.
Kısacası bu paraya görünüm, performans ve ekonomiyi bir arada bulabileceğim en uygun araçlardan biri haline geldi aracım.

Ziyaretçi047
19/06/2009, 11:49
Bu kadar yüksek basınçlardan bahsediyorsanız orjinal basıncınız 0,4 bar değildir o halde. Ya daha yüksektir ya da siz fazla yükseldiğini söylüyorsunuz. 0,4 bar basan bir araca 1 veya 1,3 bar basınca oluşacak farkı ben tarif etmeyim :)

ms777
19/06/2009, 21:58
Araç bir senesini tamamladı ve 10,000 km bakımına girdi, aracın nokta iğnesi büyüklüğünde bile bir parçası değişmedi gayet güzel gidiyor şimdilik nazar değmesin. Biz normal bir şekilde kullanıyoruz aracı, her hangi birşekilde orjinalinde en ufak bir değişiklik olmadı kapalı garajda duruyor, sanırım biraz fazla özenli biniyoruz otomobile :)

Ziyaretçi047
19/06/2009, 22:30
Valla şanslısın allah bozmasın :)

DeNNis
20/06/2009, 02:53
t-jet 0.9 peak vurup 0.6 cont yürüyor.

egzantrik işini daha ingiltere ve avrupada yapan yok, ilki türkiyeden çıktı demek :)

aem beyin var derken, t-jet için standalone mu çıkardılar :S

ranet3000
20/06/2009, 06:38
Bu kadar yüksek basınçlardan bahsediyorsanız orjinal basıncınız 0,4 bar değildir o halde. Ya daha yüksektir ya da siz fazla yükseldiğini söylüyorsunuz. 0,4 bar basan bir araca 1 veya 1,3 bar basınca oluşacak farkı ben tarif etmeyim :)
kardeşim ben kendim ölçtüm kendim motorun içini ona göre kuvetlendirdim ve asla bu arabaya 1.3 barlardan bahsetmiyorum imkansız değil ama 5.000 km gibi kısa bi zamanda motoru eline alırsın. ayrıca sen bu arabadaki pistonları görsen bu arabaya 0.4 bar basmaya bile acırsın benim smart pistonundan sonra gördüğüm en küçük pistonlar bu araçta ben motorun içini dışını nerde ne tepki vereceğini nerde ne arıza vereceğini az çok kavradım onun için bu kadar bilinçli gidiyorum. benim kadar kimse arabasını zorlamamıştır kimse arabasını bu kadar tanımamıştır (motor, ön takım, elektrik sistemi vs. konularda) bu araç dizel değil ve benim uğraştığım ilk turbo araç değil. o yüzden yorumları yazarken biraz tariflere dikkat edelim. herşey yorum yapmaktan ibaret olsaydı ben 300 bhp lik puntoya biniyordum :) herkes o değildir bu değildir diyor ama kimse gidip turbonun valf borusunu söküp bar saatine bağlıyıp ölçmüyor(yapılacak işlem en fazla 10 dakika). beni internette yazanlar değil içinde olduğum motor, yürüyen aksam ilgilendiriyor.

konuyu açarken sadece merak ettim kim ne yapmış ne yapmamış diye. sonuç eleştirilmek olmasa gerek. arkadaşımız 1.3 bar diyorsa doğrudur onun stupları ona göre yapılmıştır ve ona görede motorun ömrü olacaktır. neden yalanlıyım yadan neden eleştiriyim değil mi??? 9-10 gün sonra aracın işleri bitmiş olur istediğin zaman ankaraya gel misafirim ol birlikte inceliyelim. daha mantıklı olur...


t-jet 0.9 peak vurup 0.6 cont yürüyor.

egzantrik işini daha ingiltere ve avrupada yapan yok, ilki türkiyeden çıktı demek :)

aem beyin var derken, t-jet için standalone mu çıkardılar :S
t-jetler için özel yapılmış aem beyin yok. beyin avusturalya dan geldi. araç orjinalde 0.4 cont yürür 0.6 peak vurur. biz aem beyni aracın orjinal beynini yakıt konusunda kandırmak için kullanıyoruz. ancak tüm programlar mevcut değil beyin vites aralıklarına kadar destekliyor ama bunun için özel bi t-jet çalışması henüz yok ancak italyadan talep görüyormuş sanırım ilerliyen zamanda değerlendirilir. bar basınç ünitesi kullandığımız için bizim yakıt sistemi işimizi görüyor.

ED 088
20/06/2009, 11:59
Bu kadar yüksek basınçlardan bahsediyorsanız orjinal basıncınız 0,4 bar değildir o halde. Ya daha yüksektir ya da siz fazla yükseldiğini söylüyorsunuz. 0,4 bar basan bir araca 1 veya 1,3 bar basınca oluşacak farkı ben tarif etmeyim :)

Çok detay bilmiyorum, Muzaffer'e sorabilirsin, o yaptı uygulamayı "all car caring" 1.3 bar basanı aldım dedi...

DeNNis
20/06/2009, 13:18
aem beyin demen yanlış anlaşılmaya neden oluyor. sendeki sanırsam bir piggyback ünite büyük ihtimalle de aem f/ic 'tir. orjinal beyin üzerine gelen bilgileri yanıltarak benzin/hava karışımını ayarlamanı sağlar.

birde basınç basmam piston küçük demişsin. pistonun büyüklüğü küçüklüğü motor hacmi ile ilgili bir değişkendir. sağlamlığı malzeme yapısına ve alaşımlarına göre değişir. stock t-jet motoru turbo büyülterek 200hpye kadar desteklemekte. forged piston ve kol ile 261hp aldılar italyada, stock kapakla.

dediğim gibi 0.9 peak ve 0.6 cont yürüyen 120hp t-jeti chip ile birlikte 1.3 peak ve 0.9 cont ile yürütüyorlar genelde.

yazdıklarımı ukelalık olarak algılama, forum ortamında yanlış bilinenleri düzeltelim.

Ziyaretçi047
20/06/2009, 14:02
Valla herkes üstad olmuş. Yanlışları düzeltmeye gerek yok o halde. İyi çalışmalar.

ms777
20/06/2009, 14:03
Turbo charge benzili araçlarda, tork avantajını kullanmak açısından stroke mesafesi uzatlıyor ve bunun sonucunda da sabit bir parametre olarak motor hacmini alırsak piston çapları küçülüyor (standard bir 1.4 lt motorun pistonlarından daha küçük çapta pistonların olması durumu), bu çapın küçük olması yük taşımayacağı anlamına gelmez sonuçta basınç parametresine bağlı bir durumdur. Deniz beyin görüşüne tamamen katılıyorum bir küçük ekleme yapmak istedim.

ranet3000
20/06/2009, 15:58
Valla herkes üstad olmuş. Yanlışları düzeltmeye gerek yok o halde. İyi çalışmalar.
eyv


aem beyin demen yanlış anlaşılmaya neden oluyor. sendeki sanırsam bir piggyback ünite büyük ihtimalle de aem f/ic 'tir. orjinal beyin üzerine gelen bilgileri yanıltarak benzin/hava karışımını ayarlamanı sağlar.

birde basınç basmam piston küçük demişsin. pistonun büyüklüğü küçüklüğü motor hacmi ile ilgili bir değişkendir. sağlamlığı malzeme yapısına ve alaşımlarına göre değişir. stock t-jet motoru turbo büyülterek 200hpye kadar desteklemekte. forged piston ve kol ile 261hp aldılar italyada, stock kapakla.

dediğim gibi 0.9 peak ve 0.6 cont yürüyen 120hp t-jeti chip ile birlikte 1.3 peak ve 0.9 cont ile yürütüyorlar genelde.

yazdıklarımı ukelalık olarak algılama, forum ortamında yanlış bilinenleri düzeltelim.
araçta bildiğin aem beyin var.

pistonun değişken olduğunu bende biliyorum. neyin ne olduğunu da

t-jet 200 e kadar stock haliyle desteklediğine bende katılıyorum. italyadaki 261 likten haberim yok görmedim bilmiyorum.

benim aracım stock halinde 0.4-0.6 çalışıyordu.

yazdığınızı ukelalık olarak algılama gibi bi lüksüm yok ne ben sizi tanırım ne siz beni :) o yüzden rahat olun. bu arada forum ortamında olan bi insan değilim sanayi ortamındanım siz sadece arabayı aldı yaptırıyor falan sanıyorsunuz sanırım. ancak ustalığım vardır. sorun sadece şu hayatında t-jet le uğraşmamış ama bunları araştırıp buraya sonuçlar yazanlar sadece bunu okuyan insanları yanıltıyorlar. ben ingilizce terimlerin insanların sadece ilgisini çekme amaçlı olduğunu düşünüyorum. bilgi tartışmıyorum ancak benim elimde bir t-jet var bu kadar uğraşmışım dediğim gibi 9-10 gün sonra biticek işlemleri o zaman gelin arabanın her yerini söküp sizin incelemenizi sağlıyım. ama burda yanlış düzeltirim falan dediğiniz zaman benim emeğime hakaret etmiş oluyorsunuz.

defeat
20/06/2009, 16:10
Benim de ayın 16'sında 1 sene oldu.Tam 5150km'de şu anda.Bu süre zarfında aracın yürümesini aksatıcı problemi olmadı fakat uyuz uyuz problemleri oldu.Aracı nazik kullanıyorum zaten.Misal,balata sesi halen mevcut,ATe balatalara geçeceğim herhalde.Bugün de Fiat boya koruma ve yıllık bakımını yaptırdım.Yine de eski RSİ'ımı kullandığım gibi kullansam heryeri elimde kalır kaygısı içimde yok değil:cool0000:

ranet3000
20/06/2009, 16:15
Turbo charge benzili araçlarda, tork avantajını kullanmak açısından stroke mesafesi uzatlıyor ve bunun sonucunda da sabit bir parametre olarak motor hacmini alırsak piston çapları küçülüyor (standard bir 1.4 lt motorun pistonlarından daha küçük çapta pistonların olması durumu), bu çapın küçük olması yük taşımayacağı anlamına gelmez sonuçta basınç parametresine bağlı bir durumdur. Deniz beyin görüşüne tamamen katılıyorum bir küçük ekleme yapmak istedim.
dayanıklılığının farkındayım :) isterseniz geçmiş yazıları tekrar gözden geçirin benim derdim piston dayanmaması değil turbo mili nin dayanmaması. sadece başkası o pistonu görse ona yük bindirmeye kıyamaz demek istedim demez olaydım. bu arada deniz beyin görüşlerine katırken keşke aracınıza herhangi bir işlemi yapıp sonucu bu deseydiniz. ama ezber her zaman yaşanılanı yansıtmıyor.

Ryu06
20/06/2009, 17:06
araçta bildiğin aem beyin var.

pistonun değişken olduğunu bende biliyorum. neyin ne olduğunu da

t-jet 200 e kadar stock haliyle desteklediğine bende katılıyorum. italyadaki 261 likten haberim yok görmedim bilmiyorum.

benim aracım stock halinde 0.4-0.6 çalışıyordu.

yazdığınızı ukelalık olarak algılama gibi bi lüksüm yok ne ben sizi tanırım ne siz beni :) o yüzden rahat olun. bu arada forum ortamında olan bi insan değilim sanayi ortamındanım siz sadece arabayı aldı yaptırıyor falan sanıyorsunuz sanırım. ancak ustalığım vardır. sorun sadece şu hayatında t-jet le uğraşmamış ama bunları araştırıp buraya sonuçlar yazanlar sadece bunu okuyan insanları yanıltıyorlar. ben ingilizce terimlerin insanların sadece ilgisini çekme amaçlı olduğunu düşünüyorum. bilgi tartışmıyorum ancak benim elimde bir t-jet var bu kadar uğraşmışım dediğim gibi 9-10 gün sonra biticek işlemleri o zaman gelin arabanın her yerini söküp sizin incelemenizi sağlıyım. ama burda yanlış düzeltirim falan dediğiniz zaman benim emeğime hakaret etmiş oluyorsunuz.


kötü bi araban var vır vır vır konusup duruon atın bunu forumdan

ranet3000
20/06/2009, 17:08
kötü bi araban var vır vır vır konusup duruon atın bunu forumdan
napalım olm seninkinin yanında bizimki mantar yaaa =)))

Ryu06
20/06/2009, 17:11
napalım olm seninkinin yanında bizimki mantar yaaa =)))


benimkinin bi kere rengi yeter :)

ranet3000
20/06/2009, 18:26
benimkinin bi kere rengi yeter :)
vay koçum benimmmm... pancar motoru gibi tatak tatak tatak :)

ABNEW
20/06/2009, 22:46
Arkadaşlar forumda olduğumuzu unutmadan mesajlaşmaya devam edelim.GPTR lı olmanın gerektirdiği saygı ve özeni birbirimize gösterelim lütfen.Hiçbirimiz herşeyi doğru bilemeyiz.Elbette yanıldığımız ya da bilgisiz olduğumuz durumlar da olacak.Amaç yardımlaşmak ve doğruya ulaşmak.Gereksiz yere birbirimizi kırmayalım lütfen...

ranet3000
21/06/2009, 06:59
Arkadaşlar forumda olduğumuzu unutmadan mesajlaşmaya devam edelim.GPTR lı olmanın gerektirdiği saygı ve özeni birbirimize gösterelim lütfen.Hiçbirimiz herşeyi doğru bilemeyiz.Elbette yanıldığımız ya da bilgisiz olduğumuz durumlar da olacak.Amaç yardımlaşmak ve doğruya ulaşmak.Gereksiz yere birbirimizi kırmayalım lütfen...
neyse arda abi haklısın konu zaten farklı yerlere gitti... bu arada senin arabanın durumu nedir?? ne arızalar vedi kaç binde??

ABNEW
21/06/2009, 14:15
Rahan, dediğim gibi sadece turbo değişimi yapıldı 3000km de.Ancak ne olduğu tam anlaşılamadı.Sadece tahliye valen şüphelenildi.Bunun dışında başka problem çıkarmadı aracım.Ben 15000km ye yaklaştım.Araçta herhangi bir motor modifiyesi yok...

ms777
21/06/2009, 19:15
dayanıklılığının farkındayım :) isterseniz geçmiş yazıları tekrar gözden geçirin benim derdim piston dayanmaması değil turbo mili nin dayanmaması. sadece başkası o pistonu görse ona yük bindirmeye kıyamaz demek istedim demez olaydım. bu arada deniz beyin görüşlerine katırken keşke aracınıza herhangi bir işlemi yapıp sonucu bu deseydiniz. ama ezber her zaman yaşanılanı yansıtmıyor.

Ben mesleğim doğrultusunda konuşuyorum her zaman, modifiyeden ziyade otomobilin anatomisi hakkında yorumlar yapıyorum. Miller konusuna gelince onun üzerine saatlerce konuşurum, şimdi eksenel bir zorlanma ve bunun yanında radyal bir zorlanmaya maruz kalıyor turbo mili. Genellike bir sistemde millerden ziyade onun yataklaması zarar görür, o yüzden rulmanları güçlendirerek yada, 1.18130 malzemeyi öneririm sana 50 HRC sertlik verildiği zaman kolay kolay birşey olmaz ;).

ranet3000
21/06/2009, 22:20
Ben mesleğim doğrultusunda konuşuyorum her zaman, modifiyeden ziyade otomobilin anatomisi hakkında yorumlar yapıyorum. Miller konusuna gelince onun üzerine saatlerce konuşurum, şimdi eksenel bir zorlanma ve bunun yanında radyal bir zorlanmaya maruz kalıyor turbo mili. Genellike bir sistemde millerden ziyade onun yataklaması zarar görür, o yüzden rulmanları güçlendirerek yada, 1.18130 malzemeyi öneririm sana 50 HRC sertlik verildiği zaman kolay kolay birşey olmaz ;).
teşekkürler yorumun için... saatlerini harcamana gerek olduğunu sanmıyorum :)


Rahan, dediğim gibi sadece turbo değişimi yapıldı 3000km de.Ancak ne olduğu tam anlaşılamadı.Sadece tahliye valen şüphelenildi.Bunun dışında başka problem çıkarmadı aracım.Ben 15000km ye yaklaştım.Araçta herhangi bir motor modifiyesi yok...
bu motorun arka kısmına doğru turbo vanası var birde manifoltun üzerinde basınç sensörü var benim onların ikiside değişti turbo kesmesinden dolayı ve sorun kalmadı... yine yaparsa seninkinde arda abi, aklında bulunsun...

ms777
21/06/2009, 22:26
Bu aracı almadan önce tsi motoruda araştırmıştım, onu kullananlarda debraj, baskı-balta sisteminde sorun yaşayanlar dikkatimi çekmişti. Aranızda benzer sorunlar yaşayanlar var mı?

ABNEW
21/06/2009, 22:37
bu motorun arka kısmına doğru turbo vanası var birde manifoltun üzerinde basınç sensörü var benim onların ikiside değişti turbo kesmesinden dolayı ve sorun kalmadı... yine yaparsa seninkinde arda abi, aklında bulunsun...

Sağol Rahan, arkadaki (hava emişe bypass yapan boruya entegre) benimde dikkatimi çekti ve bunu da kontrol etmiştik, burada da sorun çıkmamıştı.Ancak manifolda bakıldı mı bilemiyorum...

ranet3000
21/06/2009, 23:31
Sağol Rahan, arkadaki (hava emişe bypass yapan boruya entegre) benimde dikkatimi çekti ve bunu da kontrol etmiştik, burada da sorun çıkmamıştı.Ancak manifolda bakıldı mı bilemiyorum...
işte abi o baypass vanası bilgisayarda bar basınçta eksik yada hata şeklinde çıkıyor o iki parçadan birinde arıza olma ihtimali oluyor. yani o parçayı gösteren herhangi bir özel hata yok bu sistemde arıza var dediğinden dolay ıservistekilerde sırayla gidiyorlar tubo, sensör, vana vs.vs. basınçta hata oluştuğu zamanda araç turboyu kesiyor stop edip çalıştırdığında tekrar çalışıyor ama yine verimli olmuyo arıza silinince tekrar eski halini alıyor.. bende öyleydi seninki farklıda olabilir yanıltmak istemem...

ABNEW
22/06/2009, 17:58
Anladım Rahan, benim araçtaki arıza da aynen böyleydi.Belirli bir süre sonra turbo tekrar devreye giriyordu.Ancak turbo değişiminden sonraki 12000km boyunca bu tekrarlamadı...