Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Grande punto 2006 1.4 fire dynamic--Hyundai Accent era 2009 team 1.4 karşılaştırmam



serkan_gazi
13/06/2009, 21:02
Arkadaşlar sakın kızmayın sınıfları farklı kategorileri ayrı die, niyetim birini yüceltmek diğerini kötülemek değil,sadece grande puntomu bir buçuk ay oldu alallı 16.850 ye almıştım,çook memnunum ama herkes sıfır niye almadın eralar vardı ne güzel falan die moralimi bozuyorlardı.Benimde aklıma takıldı ulen dedim neymiş bu araba die tanıdıkta vardı aldım yarım saat gezdim,sırf rahatlamak için.
İzlenimlerimi sizinle paylaşmak istedim umarım kimseyi rencide etmem.
Öncelikle şuan içim çok rahatladı iiiki punto almışım sebebini sorarsanız...Başlayayım

İlk izlenim:
Yeni bir araba olduğu için 0 kokusu olduğu için heyecanlıydım büyük beklentilerim vardı ama hüsran içine sığamadım 1.90 boyum var kafa eğildi kaldı elim yana gitti aradım dendim bişiler ama yok inmiyo anlamdım neyse koltuğu arkaya yasladım biraz sığdım diyeyim.Anahtar kumandasız yanında bir düğme var açıyo kapıyo ama açıkmı kapalımı belli olmuyo araba 2 defa kontrol ettim kapandımı die.Anahtar yeri ii diil dik olduğu için rahat çevirilmiyo eski doğanların kontağı gibiydi.
Çalıştırma:
Motor sesi iyi sessiz,görüş açısı ii ama punto kadar diil yan görüş kısıtlı.
Konfor:Arabanın koltukları düz konfor yok bence 2009 model bir arabaya yakışmıyor,iç hacım samimi söylüyorum puntodan ufak hayret ettim,direksiyon ele iyi oturmuyor,konsol çok basit 2000 model bi araba gibi arabayı açar açmaz klima çalşıyo kapatmazsan çalışıyo düğme kapalıda olsa açarkan çalışıyo sordum böyleymiş çaresi yokmuş,yani her çalıştırışta kompresör çalışıyo kısacası arabanın içi kalite hissi vermiyo ben beğenmedim gençlere göre diil,cd çalar mp3 çalmıyor,yol bilgisayarı yok tabiiki
Yol tutuş:
Debriyaş çok geç kavriyordu acemilikten dedim ama yok 1-2 cm kala anca yakalıyo o zamana kadar araba bağırıyo neyse çok önemli diil,vites geçişleri sert sanırım daha alışmamış,hızlanma gayet ii benim fire motordan daha iyiydi ama starjetten ii diil zaten 90 beygir 77 beygirden fazla olmasını bekliyordum,süspansıyonlar uyumlu ne sert ne yumuşak ii ayarlanmış ama araba yola oturmuyo sanki hafif geldi bana ne biliim o kadarda hafif diilldir diodum ama biraz ürktüm,direksiyonu beğenmedim tepkisi ii diil,sertlik ii ama hızlanınca güven vermiyo yani sertlik değişmiyo
Hoparlörler puntoya yanaşamaz kesinlikle teypte yarım satır diyebileceğim kadar ekran var düğmeler uzak kalıyı ama direksiyon üstünde düğmeler kurtarıyo.
Fren zayıf abs olduğuna inanmadım yavaşken ii sarsmıyo ama hızlıyken durmak puntoya göre daha geç olacaktır.
Yalıtım:puntoya yakın ama daha ii diyemem motor sesini rahatlıkla duyabiliyorum düşük devirlerde bile
Bagaj: sedan olmasına rağmen bagaj nerdeyse punto kadar öle ahım şahım bagaj yok hb sanki araba.
Dışgörünüş:Anlatmama gerek yok kıyaslama bile yapmak imkansız:)
İç Görünüş:Ancak albea ile kıyaslayabilirim puntoya yanaşamaz.

Sonuç: Araba fena diil güzel alınabilir ama puntoya binmeden önce punto donanımlarında era 25 milyar eee ozaman eraya ne gerek var derim düşünmeye bile gerek yok Arabada lüks hissi yok normal araba diyebiliyosunuz 1 sene sonra birisi binse 2009 model olduğuna inanmaz adamlar fiyatı düşürelim die herşeyden çalmışlar,Hafif geldi bana araba iyi kaçıyo ama hafiflikten gibi motor gücünden diil die düşünüyorum.
Araba biraz fazla yakıyo duyunca inanamadım yeni tamam biraz fazla yakar ama şehir içi 390 ortalama şehir dışı 260 yakarmı ya mümkünmü arkadaş çok canı sıkkın düşer die bekliyo işallah düşer ama ne kadar düşecek bilinmez.

Kısacası küçük aileler için alınabilir bir araca teferruatı yok elektronik diil manuel bi araç puanlamak gerekirse haddime diil ama puntoya araştırıken 10 üzerinden 8 vermiştim ama eraya 2009 model bir araba omasına rağmen 10 üzerinden 6 verebilirim,palio kalitesinde bir araba nerdeyse eski arabama benzettim.

Umarım faydalı umarım kimseyi kızdırmam.Ama bu fikirlerin tamamı bana ait yani benim kişisel görüşüm herkesin görüşü farklıdır.Tek şey diyebilirim PUNTONUZ OLDUĞU İÇİN ÇOOOK ŞANSLISINIZ HERŞEYE RAĞMEN PUNTO BİR TUTKUYMUŞ GERÇEKTEN.

serkan_gazi
13/06/2009, 23:24
arkadaşım teşekkür ederim yorumlarınızı bekliyorum iyi yada kötü

mustafa
13/06/2009, 23:45
Hyundai Accent bence Grande Punto yerine Albea ile karşılaştırılması gereken bir araç. Albeada Accent de yuksek hızlarda ve şehirlerarasında yamulacakmıs gibime geliyor belki hissi konuşuyorum ama tenekeden yapılmış izlenimi veriyor. mesela bilen bilir gavur dağlarındaki viyaduklerde çok kuvvetli rüzgar eser. Hyundai Accentle o yolda gitmenin düşüncesi bile korkutuyor beni açıkçası.

ABNEW
15/06/2009, 17:23
Açıkçası görünüş olarak Eralar benim hoşuma gidiyor.B segmenti sedan 20000-25000TL ye alacağım ilk araç Era olur heralde.Düşük bakım ücretleri, uzun garanti süresi ve güçlü dizel avantajları.Mütavazi donanım, yol tutuş, plastik ve işçilik ise dezavantajları...

serkan_gazi
15/06/2009, 17:37
haklısınız sedan olarak o paralara sıfır bulmak zor

mustafaf
15/06/2009, 17:37
valla Era'lar gorunus olarak guzelde, GP'ye oranla konfor, guvenlık olarak baya baya eksık kalıyor.rent a car ve sırket aracı olarak ılk sırada tercıh edılır ;)

HasanAliz
15/06/2009, 22:40
i20 denk sanırım biraz GP.ye

EviLDoeR
17/06/2009, 14:33
Sonuc olarak Accent ve Era serisi guncel Sahin denebilecek "taksici" araclari. Az yakip seri giden bir arac. :clapping::clapping:
bence en güzel yorumu yapışın ki trafikte bunun yegane göstergesi

feza33
17/06/2009, 20:10
1.5 110 hp (240 tork)olan modeli doğal olarak gp den üstün,bagajı yeterli hacimde,5 yıl garantili olması en büyük avantajı. (60000 km periyodik bakımı 430 tl)
kullanılan plastik aksam kalitesiz,işçilik zayıf ,kaporta el ile dokunuldugunda bile içine göçüyor,donanımı zayıf. gp ile kıyaslamak yanlış olur bence...

Ah-MeT
17/06/2009, 20:13
kola tenekesiyle GP ye ayıp olur bu karşılaştırma

HasanAliz
17/06/2009, 23:04
İ30 dan başka sı yalan Hyundai de

utku952
17/06/2009, 23:16
babamın getz i var bir tek motorundan memnunum gerisi gp yle kıyaslamaya gelmez:) crdi motorlar çok iyi 1.5 82bg getz

leon033
22/06/2009, 02:08
ben 1.4 era kullanmadım fakat ailede 4 aracın 2 si ötv indiriminden dolayı yenilendi yeni alınan araçlardan biri 2009 grande punto 1.4 8v 77hp fire dynamic diğeri 2009 accent era 1.5 16v 110hp crdi team abs bu araçları degişik zamanlarda kullanıyorum gp donanım olarak accent eradan çok üstün ama accent era motor gücü olarak hızlanmada,ani kalkışlarda çok iyi aşırı seri bir araç doğrusu ben accentten bu performansı beklemiyordum insan accent erayı kullanırken hızlı gitmekten kendini alamıyor ama g.puntoda böyle değil araç çok hantal kalıyor eraya göre ani kalkış yok gibi gaza basıyorsun araba 4000-5000 devire geliyor erada 2000-3000 devirde ulaştıgın seriliğe ulaşamıyorsun.o zaman neden g.punto aldınız diyeceksizin benim g.puntoya sözüm yok g.punto alırken test sürüşü yapmadık işler aceleye geldi ama 77hp 8v fire motor bir g.punto test etmiş olsaydık kersinlikle almazdık tercihimizi ya starjetten yada 90 hp multijetten yana kullanırdık..

bu arada accent era ve grande punto aynı fiyata alınmıştı...

Ziyaretçi047
22/06/2009, 02:37
Motor karşılaştırması biraz a olmuş gibi...

leon033
22/06/2009, 02:57
bence a bi durum yok ben bezinli bi puntoda düşük bir performans beklemiyordum doğrusu hani araç yeni motor açılır alışır falan dedim ama g.punto 3000 km geldi ama çok bi değişklik yok gibi cihan arkadaşım sana tavsiyem fire motor 77hp 8v bi g.punto kullan sonrada crdi accent era kullan o zaman yazdıklarımda haklı olduğumu anlarsın..ben multijet 75hp g.punto kullanmadım onların performansı fire 8v 77hp göre nasıl ikisinide kullanan varsa görüşlerini yazarsa sevinirim..

ABNEW
22/06/2009, 17:55
bence a bi durum yok ben bezinli bi puntoda düşük bir performans beklemiyordum doğrusu hani araç yeni motor açılır alışır falan dedim ama g.punto 3000 km geldi ama çok bi değişklik yok gibi cihan arkadaşım sana tavsiyem fire motor 77hp 8v bi g.punto kullan sonrada crdi accent era kullan o zaman yazdıklarımda haklı olduğumu anlarsın..ben multijet 75hp g.punto kullanmadım onların performansı fire 8v 77hp göre nasıl ikisinide kullanan varsa görüşlerini yazarsa sevinirim..


Motor karşılaştırması biraz a olmuş gibi...

Furkan, Cihan da aynı şeyi kastetmiş sanırım.77bg lik benzinli ile 110bg lik turbo dizel makineler arasında oldukça fazla fark var dizel lehine.Era dizel ile GP mjtd 90bg karşılaştırılabilir bu bağlamda.Bu iki dizel gerek hızlanma gerekse son sürat olarak yaklaşık aynı değeri yakalamakta arada 20bg, 35nm ve 250cc lik bir fark olmasına rağmen...

leon033
23/06/2009, 19:54
arda abi 75 hp multijet g.punto ile fire77hp 8v bir g.punto arasında performans açısından büyük bir fark var mı?Biri 75hp diğeri 77hp aradaki fark yok denecek kadar az ama tork açısından multijet 190nm diğeri 115nm arada 75nm fark var tabiki bunlar fabrika verileri bence en iyi bilgiyi bu iki aracıda kullanmış olan birisi verebilir..

ABNEW
23/06/2009, 22:51
Furkan, 0-100km/s ile son sürat olarak pek fark yok.Ancak ara hızlanmada dizel yüksek torku nedeniyle daha avantajlı...

Ziyaretçi047
23/06/2009, 22:53
bence a bi durum yok ben bezinli bi puntoda düşük bir performans beklemiyordum doğrusu hani araç yeni motor açılır alışır falan dedim ama g.punto 3000 km geldi ama çok bi değişklik yok gibi cihan arkadaşım sana tavsiyem fire motor 77hp 8v bi g.punto kullan sonrada crdi accent era kullan o zaman yazdıklarımda haklı olduğumu anlarsın..ben multijet 75hp g.punto kullanmadım onların performansı fire 8v 77hp göre nasıl ikisinide kullanan varsa görüşlerini yazarsa sevinirim..



Merak etme her türünü kullandım puntonun. Benim de sana tavsiyem motorlar karşılaştırılacakken neler dikkate alınmalı konusunda biraz araştırma yapman.

1.4 fire 77hp ile 1.6 crdi 110 luk erayı karşılaştırmışsın.

Karşılaştırmadaki fire motor etrafında göreceğin en ekonomik benzinli motorlardan birisidir.

Karşılaştırmadaki dizel motor şu an piyasadaki en güçlü dizel motordur.

Daha kaç kişi bana akıl verecek tavsiyede bulunacak merak ediyorum.

leon033
24/06/2009, 01:19
Merak etme her türünü kullandım puntonun. Benim de sana tavsiyem motorlar karşılaştırılacakken neler dikkate alınmalı konusunda biraz araştırma yapman.

1.4 fire 77hp ile 1.6 crdi 110 luk erayı karşılaştırmışsın.

Karşılaştırmadaki fire motor etrafında göreceğin en ekonomik benzinli motorlardan birisidir.

Karşılaştırmadaki dizel motor şu an piyasadaki en güçlü dizel motordur.

Daha kaç kişi bana akıl verecek tavsiyede bulunacak merak ediyorum.
karşılaştırma yaparken motor hacimlerini vs. özellikleri dikkate almadığım doğru kusuruma bakmayın..ben sadece iki markanın arasındaki yaşamış oldugum bazı farkları sizlere aktardım..kimseyede akıl vermek gibi bir niyetim yok yanlış anlaşılmasın...herkesin aklı kendine yeter bence..

Emre08
24/06/2009, 02:02
Bence Bu Karşılaştırma Ve Motor Bilgisi Olarak Ortada Tartışılacak Bir Konu Yok..! Gerekli Bilgiyi Cihan Arkadaşa Sorabilirsin Furkan Kardeş! Çünkü Motor Konusunda Cihan Gerçekten İyi Ve Üstelik Chip Tuning Uygulayan Biri! Ondan Daha İyi Bilen Yoktur Diesel Ve Benzinli Arabaların Arasındaki Beygir Gücü Ve Tork Gücünü..! Ve Daha Demin Yukardaki Bir Açıklamanda Şu Dikkatimi Çok Çekti ''75hp diğeri 77hp aradaki fark yok denecek kadar az ama tork açısından multijet 190nm diğeri 115nm arada 75nm fark var tabiki bunlar fabrika verileri bence en iyi bilgiyi bu iki aracıda kullanmış olan birisi verebilir..'' Bence Bu Bilgiyi Sana Gerçekten Bir Dyno Sayesinde Çözebilirsin! Yani Bilgisayarlı Bir Araç Kontrol Ünitesinde! Ve Benim Fikrimce GP Tabiki Karşılaştırdığın Arabaya Kafa Tutamaz..! Ama Unutmaki Araçlarda Şu Anda Güvenlik Ve Konfor Üst Seviyede Aranıyor..! Bununda Hyundai De Değil!! Fiat Gp De Bulabilirsin..!

Ziyaretçi047
24/06/2009, 02:28
Sağol dostum. Ben de her şeyi bilmiyorum bilmediğim onca şey var tabi ki. Hatta her yeni bir şeyler öğrendiğimde ne kadar da az şey bildiğimi görüyorum.

Fakat şunu da söylemeden edemeyeceğim ki üzerine çok kafa yorduğum, çok fazla araştırma ve tartışma yaptığım, tüm dünyadan örneklerini incelediğim, sonunda da pratikte ellerim ve gözlerimle deneyip sonuç aldığım konular bulunmaktadır. Bilgimi tartışmanın lüzumsuz olduğu bazı konular var gerçekten dönüp dönüp aynı şeyleri sorgulamanın bir mantığı yok yeni şeyler öğrenmek varken. Her zaman da herkese elimden geldiğince yardımcı olurum tabi ki isteyene.

Ergin
24/06/2009, 10:57
Arkadaşlar konuyu ve yazılanları görünce üye olup birşeyler de ben yazmak istedim.
ERA segment olarak GP ile karşılaştırılamaz. Bir kaç arkadaşımızın da dediği gibi Albea, Clio gibi araçlarla karşılaştırılabilir. Ama birşey dikkatimi çekti. Teknik bilgiden mahrum birkaç arkadaşımız motor performansı dahil herşeyi ile çamur atmaya çalışmış ama bunlar düşünce masturbasyonundan ileri gitmemiş.

Donanımı zayıfmış, ABS'si belli değilmiş, sesli çalışıyormuş??? Felan da filan da.
Yaşım ve işim gereği piyasada kullanmadığım araç çok azdır. Ama bir inceleme yaparken önyargılarınızı katlayıp bir kenara koymanızı öneririm. Ben ERA almadan önce işimle alakalı aracım olduğundan özel işlerimde kullanacağım git gel senede 7-8 bin ancak yol yaparım bu araçla diye düşük segment bir araç alayım dedim. Parama göre bir araç aldım. Ama kullandıktan sonra tüm yargılarım değişti ERA'ya karşı. Birkere arkadaşımız şunları gözden kaçırmış.

Satın alırken ekonomik bir araçtır.
Bayilerinin burnu 1 karış havada değildir
5YIL garantisi vardır. Bazıları bunu hayal bile edemez
Performansı sınıfındaki araçlarla karşılaştırılamaz bile
15.000 bakımı sadece 220 liradır
Parçası ucuzdur
Donanımı gayet tatmin edicidir. İncelemeyi yapan arkadaşın özellikle dikkatine...
İç hacmi Punto ile karşılaştırıldığı için söylüyorum Punto'dan daha geniştir

1.6 Platinyum Plus Donanım
Direksiyon Yükseklik Ayarı
EPS Motor Destekli Direksiyon (Elektrikli)
İçerden açılan bagaj kapağı
İçerden açılan benzin depo kapağı
Keyles entry (Function B / Alarm) (Bu Sanrım araca yaklaştığında kapıların açma düğmesine basmadan açılması ve uzaklaşınca kilitlenmesi özelliği)
Renki Ön ve Arka kapı camları
Isıtmalı ve renkli arka cam
gövde rengi tampon ve kapı kolları
Ön/arka çamurluk paçalıkları
3 Stop Lambası
Gövre Rengi Kapı çıtaları
FR Seat (Dr's Side) Head Rest Up/Down (bunun ne olduğunu çözebilen var mı? Sanırım koltuk üstü başlıkları)
Ön koltuklarda yükseklik ayarı
Sürücü ve Yolcu hava yastığı
Yolcu hava yastığı on/off düğmesi
Arka sis farı
Ön sis farı
Müzik sistemi (USB Mp3 ve RDS var)
Metalik Konsol
4 Hoparlör
2 Tweeter
Fasılalı ön silecekler
Merkezi kilit
Uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm
Gecikmeli sönen kabin ışığı
Elektrikli ön ve arka camlar
Sürücü otomatik cam açma butonu
Gövde rengi ve elektrikli - ısıtmalı yan aynalar
Ön koltuklarda arka cep
Arka bardak koymak yeri arka kol dayama
Kol dayama
Harita okuma lambaları ve gözlük saklama bölmesi
tam otomatik digital klima
digital bilgi ekranı (Yol Bilgisayarı)
ABS
14 inch Çelik Jant
185/65 R14 Lastikler
Bagaj içi filesi
Metal Görünüm
Deri Direksiyon simidi ve vites topuzu
Aydınlatmalı güneşlik

Bu benim aracımın donanımı varşa şüphesi olan buyursun gelsin incelesin...
hyundai forumunda da bazen bazı araçlar yerden yere vuruluyor ama inanın bu işi bilmeyenler bilenlerden çok konuşuyor.

hyundai era
24/06/2009, 20:54
punto yol boyunca era nın arka plakasını okur hatta ezberlettirir:)) era o varsa sorun yok..herşey ortada

ms777
24/06/2009, 21:02
punto yol boyunca era nın arka plakasını okur hatta ezberlettirir:)) era o varsa sorun yok..herşey ortada
GP de t-jet diye bir olay var, ben konyada çok eracıyı hüsrana uğrattım o her motor için geçerli değil ;)

hyundai era
24/06/2009, 21:10
era ile fiat arasında kocaman bir fark var jet felan önemli değil..haa gp illa ben hyundai ile kapışacam diyorsa o zaman gidip era nın amca oğlu i20 ile kapışacaksın..şansın yok..era gp ye 2 kumaş fazla gelir..arada kocaman bir fark var 110 bg CRDİ::)

Ziyaretçi047
24/06/2009, 21:16
GP de t-jet diye bir olay var, ben konyada çok eracıyı hüsrana uğrattım o her motor için geçerli değil ;)


Arabalar rakip olmuyor motorlar rakip oluyor, bu da a bir karşılaştırma olmuş şimdi.

ms777
24/06/2009, 21:22
Arabalar rakip olmuyor motorlar rakip oluyor, bu da a bir karşılaştırma olmuş şimdi.

Mevzu plaka okumak gibi saçma bir karşılaştırma olunca ne yapcaksın :) Era sedan bir araç baştan kaybediyor bana göre. Hatcback yol tutuşu bakımından bence çok daha iyi. Sözüm meclisten dışarı ama ben sakin bir sürücüyümdür aslında ama bu Era kullanıcıları çok taciz ediyorlar bizim puntoyu tabi bende cevap vermek durumda kalıyorum :)

hyundai era
24/06/2009, 21:31
Mevzu plaka okumak gibi saçma bir karşılaştırma olunca ne yapcaksın :) Era sedan bir araç baştan kaybediyor bana göre. Hatcback yol tutuşu bakımından bence çok daha iyi. Sözüm meclisten dışarı ama ben sakin bir sürücüyümdür aslında ama bu Era kullanıcıları çok taciz ediyorlar bizim puntoyu tabi bende cevap vermek durumda kalıyorum :)
arkadaşım seni ya eracılar kale alıp basmamışlar yada adam öyle bir basmış toz duman olunca sen erayı arkada sanmışssın :)diyorum ya herşey ortada 1.5 crdi 110 bg eramla puntoyo kaybediyim yakarım erayı:)

ms777
24/06/2009, 21:34
arkadaşım seni ya eracılar kale alıp basmamışlar yada adam öyle bir basmış toz duman olunca sen erayı arkada sanmışssın :)diyorum ya herşey ortada 1.5 crdi 110 bg eramla puntoyo kaybediyim yakarım erayı:)
t-jet dediğimiz motor 120 hp ve 206 Nm benzinli bir motor. 0-100 km hızlanmasıda 8.9 s, son hızı 195 km/h eğer aracının değerleri bundan iyi mi? Aracını yakmana gerek yok ama bazı fiziksel gerçekler var.

hyundai era
24/06/2009, 21:44
şöyle söyleyim mühendis olduğum için hakkını vererek söyleyim ilk kalkışta punto burun mesefesi ile geçebilir ama (110 bg 235 nm)>(120 hp ve 206 Nm) böyledir sonra punto başlar plaka ezberlemeye..ezber zeka açar..merak etme era kendini yaktırmaz:)

ms777
24/06/2009, 22:16
şöyle söyleyim mühendis olduğum için hakkını vererek söyleyim ilk kalkışta punto burun mesefesi ile geçebilir ama (110 bg 235 nm)>(120 hp ve 206 Nm) böyledir sonra punto başlar plaka ezberlemeye..ezber zeka açar..merak etme era kendini yaktırmaz:)
Bende mühendisim, o yüzden test değerlerine göre konuşuyorum senin arabanın 0-100 km hızlanması 11.2 saniye ve son hızı 172 km/h , ayrıca okulda benzinli motorların dizel motorlara oranla daha hızlı reaksiyon gösterdiği ve daha çabuk devirlendiğide öğretilir vede senin yaptığın gibi benzinli -dizel motor karşılaştırmasıda yapılmaz.

GPS2
24/06/2009, 23:28
:no000000:
Bende mühendisim, o yüzden test değerlerine göre konuşuyorum senin arabanın 0-100 km hızlanması 11.2 saniye ve son hızı 172 km/h , ayrıca okulda benzinli motorların dizel motorlara oranla daha hızlı reaksiyon gösterdiği ve daha çabuk devirlendiğide öğretilir vede senin yaptığın gibi benzinli -dizel motor karşılaştırmasıda yapılmaz.:no000000: yaw gençler sakın ola olmadık yerlerde olmadık yarışlara girmeyin derim...hergün gazete tv*de radyoda trafik kaza haberlerinden gına geldi artık...akıllı akılla bilgiyle araba kullanın derim...karşılaştırmaya gelince iki mühendise ben teknisyen olarak müdahale etmek durumundayım...birkere dizelle dizeli kıyaslayın benzinliyi benzinliyle... ama neyse özellikle 1,4 t-jet 1,6 crdi olayında t-jet herhalukarda tokatlar tartışmaya bile gerek yok ikisinide kullandım...hatta inşallah türkiyeye getiririler avrupada GP*ler artık 1,6 multijet 120 bg 300 nm ile donatılıyorlar bakalım ozaman kim kimin plakasını ezberleyecek...gariban 77fire ile kedi fare oyunuyorsunuz... ayıp...:welcome: :):)

hyundai era
24/06/2009, 23:32
TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
bir cisim düşünelim, tekerlek gibi. Tork: bu dönen tekerleğin dönme
ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır. Yani newtonmetre cinsinden motorun gücüdür.
Daha basitçesi: motorun direnci ve Çekiş gücüdür.

GÜÇ: Saniyede yapılan iştir. mesela saniyede 100kg. ı kaldırmak gibi.

Pratik olarak:
Birinin torku daha yüksek olan, diğerinin gücü yüksek olan diğer tüm özellikleri aynı olan iki otomobil düşünelim.
Yüksek torklu araç, daha fazla yük taşır, daha fazla patinaja geçer, daha ataktır ve alt devirlerde daha canlıdır.235 NM TORK VAR:)) YAKLAŞMA YANRSIN:)

ABNEW
24/06/2009, 23:34
Durum vahim bir hal almış :) Sitemizde Eranın sözde yerden yere vurulduğunun iddaa edilmesinin akabinde GP larımız yerlere serilmiş :)

Bunca zamandır açık olan bu konuda bence Era kötülenmekten çok övülmüştür.Mesajlar baştan sona okunduğu zaman yeterince objektif yorum yapıldığının kanaatindeyim.Tabiki bir iki mesaj da Ere biraz da esprili yaklaşımlarla eleştrilmiş olabilir.Bu da doğal karşılanmalı GP Severlerin oluşturduğu bir forum bağlamında.Ancak son mesajlardaki toz-duman, araç yakmak ya da plaka okumak gibi tabirler bizlere -Gp su olsun ya da olmasın- hiç yakışmıyor.Bu yüzden başta olduğu gibi objektif ve seviyeli bir şekilde karşılaştırma yapmaya devam etmemiz forum sağlığı açısından gerekli...

mustafa
24/06/2009, 23:41
TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
bir cisim düşünelim, tekerlek gibi. Tork: bu dönen tekerleğin dönme
ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır. Yani newtonmetre cinsinden motorun gücüdür.
Daha basitçesi: motorun direnci ve Çekiş gücüdür.

GÜÇ: Saniyede yapılan iştir. mesela saniyede 100kg. ı kaldırmak gibi.

Pratik olarak:
Birinin torku daha yüksek olan, diğerinin gücü yüksek olan diğer tüm özellikleri aynı olan iki otomobil düşünelim.
Yüksek torklu araç, daha fazla yük taşır, daha fazla patinaja geçer, daha ataktır ve alt devirlerde daha canlıdır.235 NM TORK VAR:)) YAKLAŞMA YANRSIN:)

müslüman mahallesinde salyangoz satmaya kalkma kırarım kalbini klavye delikanlısı. Memleketin öte tarafındasın gel delikanlıysan adanaya bozarım senin fiyakanı. Teneke senin o era esmen teneke. Çarpışsak erayla senin leşin çıkar belediye kaldırmaz leşini...

hyundai era
24/06/2009, 23:46
müslüman mahallesinde salyangoz satmaya kalkma kırarım kalbini klavye delikanlısı. Memleketin öte tarafındasın gel delikanlıysan adanaya bozarım senin fiyakanı. Teneke senin o era esmen teneke. Çarpışsak erayla senin leşin çıkar belediye kaldırmaz leşini...
birincisi konuşmalarına dikkat edip terbiyesizlik yapmayacaksın kardeş.. ne oldu gerçekkeri yazınca korktunuz mu yoksa moderatör leş ve benzeri yazılara nasıl izin veriyor acaba :whip0000:

mustafa
24/06/2009, 23:49
öğleden sonra performansında düşüş oluyor senin...arkadaş biz gpye verdiğimiz paryla 1,5 era alırdık. delikanlıysan gel adanaya

STROKE
24/06/2009, 23:56
Merhabalar.

Ben Fiat yada Gp sahibi yada kullanıcısı değilim. Getz 1.4 cc full+ full aracım mevcut.

Öncelikle konu ile yorum yapmak istiyorum.
Konudaki ilk yorum için söylemek istedğim. Era yada getz modelleri hafif araçlar değillerdir. Getz benzinli versiyonu 1100 kg dizeli ise 1130 kg dır. ERa benzinli ise 1133 ile 1155 kg dizeli ise 1205 ve 1215 kg dır. ki Birçok araçtan daha ağırdır.

Gp ile Era aynı sınıfta değillerdir. Era ile şu anki dizel GP aynı motorlara sahip değiller.
GP karşılaştırma yapılacakda Getz yada i20 ile karşılaştırılmalı.
Gp modellerinin hiç birinde arkalar disk değil, ama Era, Getz, i20 de bu mevcuttur.

Teşekkürler.

hyundai era
24/06/2009, 23:57
Beygir gucu aracın genellikle son hızını etkiler yani 150 bygir 210 yaparken 110 bygir 190 yapar. Pek bi önemi yoktur yani, 110 beygirle de zaten 190 yapıyoz. Ama tork çok önemli çünkü günlük hayatta insanlar 190 yerine 210 yapabilmekten çok 60 tan 100 e kısa sürede çıkmaya çok daha fazla ihtiyaç duyar. İşte turbodizel ler bizim burada imdadımıza yetişir. Özetle: Mazot ucuz, dizel motor daha az yakar (nooldu, yakıt masrafı yarıya düştü) benzinli motor 300 bin km de rektifiye gerektirirse dizel 400-500 bin km de gerektirir (çünkü dizel motor çalışma ömrü boyunca düşük devirlerde çalışır benzinliye göre daha az aşınır) tork yüksekliğinden dolayı dizel otoların sürüş zevki ve performansları daha yüksektir.Tüm bu artıları varken hangi zihniyetle benzinli motorları alan insanlar var anlamıyorum ki. Sıfır km bi benzinli araç gördüm mü durdurup yaw hemşerim bu arabanın dizeli var ondan alsaydın ya! dememek için kendimi zor tutuyorum...

ABNEW
25/06/2009, 00:01
GP ların tüm t-jet ve Tr ye gelmeyen tüm 1.9 dizel üniteli versiyonlarında 4 disk fren mevcut.Eğer kasıt fren mesafesiyse GP lar daha iyi duruş mesafesine sahip (2disk+2 kampanayla)

Arkadaşlar kullandığımız kelimelere dikkat edelim lütfen, gereksiz gerginlikler yaşanmasın...

Ergin
25/06/2009, 00:04
Durum vahim bir hal almış :) Sitemizde Eranın sözde yerden yere vurulduğunun iddaa edilmesinin akabinde GP larımız yerlere serilmiş :)

Bunca zamandır açık olan bu konuda bence Era kötülenmekten çok övülmüştür.Mesajlar baştan sona okunduğu zaman yeterince objektif yorum yapıldığının kanaatindeyim.Tabiki bir iki mesaj da Ere biraz da esprili yaklaşımlarla eleştrilmiş olabilir.Bu da doğal karşılanmalı GP Severlerin oluşturduğu bir forum bağlamında.Ancak son mesajlardaki toz-duman, araç yakmak ya da plaka okumak gibi tabirler bizlere -Gp su olsun ya da olmasın- hiç yakışmıyor.Bu yüzden başta olduğu gibi objektif ve seviyeli bir şekilde karşılaştırma yapmaya devam etmemiz forum sağlığı açısından gerekli...

Teneke kutu denilerek objektif bir şekilde övülen bir araç da görmedim :sp_ike00:

Tofaş Fabrika'da staj yapmış bir arkadaşınız olarak çok net söyleyeyim. En azından bizim kıçıkırık ASSAN iki farklı üretim bandı yapmıyor. Yurtdışı ürerim ve yurtiçi üretim olarak. Fiat or Tofaş üretim politikası saçma bir sistem görmedim. Zira yurtdışına üretilen araçların kalitesi ile yurt içi piyasaya sürülen araçların kalitesi arasnda dünyalar kadar fark oluyor.

Bunlar boş şeyler boşa marka fanatikliği yapıyorsunuz. Ben cebimdeki paraya göre en değerli aracı aldım. Bir önceki mesajımdaki ERA'nın Puntoya göre artılarını incelemenizi öneririm. Bomboş bir GP alacağıma Full bir ERA alırım. Performansı ile de GP'cileri çatır çatır çatlatırım. Gerçekler ortada. Beğenmeyebilirsiniz ama işkebeden de atamazsınız. Gereksiz meydan okumaları hiç sevmem, sakin bir sürücüyümdür. Varsa aracına güvenen Samsun'lu bir punto'cu trafiksiz bir alanda test ederiz araçları. Trafikte de ederiz ama diğer insanları gereksiz tehlikeye sokmaya gerek yok. :muz:

STROKE
25/06/2009, 00:09
GP ların tüm t-jet ve Tr ye gelmeyen tüm 1.9 dizel üniteli versiyonlarında 4 disk fren mevcut.Eğer kasıt fren mesafesiyse GP lar daha iyi duruş mesafesine sahip (2disk+2 kampanayla)

Arkadaşlar kullandığımız kelimelere dikkat edelim lütfen, gereksiz gerginlikler yaşanmasın...

Araçtan az yada çok anlayan kişilerce bilinirki en iyi fren görevini yapan Disk frenlerdir. Hyunda binek araçlarında kullandığı bilhassa Era Ve Getzlerde düşük kaliteli lastik kullanır. Pirelli ve Bridgestone sert hamurlu lastiklerdir. Bridgestone bellir bir süreden sonra hamuru iyice sertleşir ve 100 bin km yapabilir.

Yurt dışında farklı özelliklerde olabilir GP ama aynı durum Era içinde geçerlidir. Korede Era Vento ismiyle piyasadadır ve üzerindeki donanımları çok lükstür.

Yok hayır burada kimseyle laf yarıştırma yada tartışma içeresine girmek babında üye olup düşüncelerimi paylaşmak için gelmediğimi belirtmek isterim...

görkem koçsan
25/06/2009, 00:09
hyundaı arabamı ya uçan teneke onlar.fiatın en kötü arabasını değişmem ya doğana binerim hyundaıye binmem.getz vurdu benim arka çamurluğa getz in akü suyu aktı benim tampon kırıldı çamurlukta hafif bi göçme oldu düzeltilecek nitelikte adam baktım isyan ediyo araba dağıldı diye.ağlayacak hee:):):):):)

görkem koçsan
25/06/2009, 00:11
sonata nın 2.0 motorunu getirin t jet bi puntoyla öttüreyim.t jet puntonun tozuyla belki yarışır

mustafa
25/06/2009, 00:12
TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
bir cisim düşünelim, tekerlek gibi. Tork: bu dönen tekerleğin dönme
ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır. Yani newtonmetre cinsinden motorun gücüdür.
Daha basitçesi: motorun direnci ve Çekiş gücüdür.

GÜÇ: Saniyede yapılan iştir. mesela saniyede 100kg. ı kaldırmak gibi.

Pratik olarak:
Birinin torku daha yüksek olan, diğerinin gücü yüksek olan diğer tüm özellikleri aynı olan iki otomobil düşünelim.
Yüksek torklu araç, daha fazla yük taşır, daha fazla patinaja geçer, daha ataktır ve alt devirlerde daha canlıdır.235 NM TORK VAR:)) YAKLAŞMA YANRSIN:)



Teneke kutu denilerek objektif bir şekilde övülen bir araç da görmedim :sp_ike00:

Tofaş Fabrika'da staj yapmış bir arkadaşınız olarak çok net söyleyeyim. En azından bizim kıçıkırık ASSAN iki farklı üretim bandı yapmıyor. Yurtdışı ürerim ve yurtiçi üretim olarak. Fiat or Tofaş üretim politikası saçma bir sistem görmedim. Zira yurtdışına üretilen araçların kalitesi ile yurt içi piyasaya sürülen araçların kalitesi arasnda dünyalar kadar fark oluyor.

Bunlar boş şeyler boşa marka fanatikliği yapıyorsunuz. Ben cebimdeki paraya göre en değerli aracı aldım. Bir önceki mesajımdaki ERA'nın Puntoya göre artılarını incelemenizi öneririm. Bomboş bir GP alacağıma Full bir ERA alırım. Performansı ile de GP'cileri çatır çatır çatlatırım. Gerçekler ortada. Beğenmeyebilirsiniz ama işkebeden de atamazsınız. Gereksiz meydan okumaları hiç sevmem, sakin bir sürücüyümdür. Varsa aracına güvenen Samsun'lu bir punto'cu trafiksiz bir alanda test ederiz araçları. Trafikte de ederiz ama diğer insanları gereksiz tehlikeye sokmaya gerek yok. :muz:

Sen egonu tatmın etmek ıcın gelmıssın burya: ben hiçbir gepcının era sıtesıne gırdıgını görmedım. siz gelıyosunuz buraya içinizdeki kini kusuyosunuz hasetınızden çatlıyorsunuz benim anladığım...

hyundai era
25/06/2009, 00:14
sonata nın 2.0 motorunu getirin t jet bi puntoyla öttüreyim.t jet puntonun tozuyla belki yarışır sonata bitti be abi elimizde kalmadı sen
TRaraba.com Sonata ‘nın Yerine Hyundai İ40 Geliyor ! » Araba Arabalar (https://www.traraba.com/2008/sonata-nin-yerine-hyundai-i40-geliyor/) linkteki araçla ötüşsen :punk0000:

Ergin
25/06/2009, 00:15
Birşey daha ilave etmek isterim.

Tek başına 49 markanın dört aylık toplam satışlarını bile geride bırakıp tüm araçları geçen ve tam bir Türkiyeli olduğunu ispatlayan Accent Era, Türkiye’nin En Çok Tercih Edilen Aracı oldu
Bu aslında şu demek Aklın Yolu Bir!...

Ergin
25/06/2009, 00:16
Sen egonu tatmın etmek ıcın gelmıssın burya: ben hiçbir gepcının era sıtesıne gırdıgını görmedım. siz gelıyosunuz buraya içinizdeki kini kusuyosunuz hasetınızden çatlıyorsunuz benim anladığım...

Yok yok gerginlik yapmayalım. :)
Benim egomu ERA'm yeterince tatmin ediyor. Sadece haksızlıklara karşı susamıyorum :punk0000:

STROKE
25/06/2009, 00:17
hyundaı arabamı ya uçan teneke onlar.fiatın en kötü arabasını değişmem ya doğana binerim hyundaıye binmem.getz vurdu benim arka çamurluğa getz in akü suyu aktı benim tampon kırıldı çamurlukta hafif bi göçme oldu düzeltilecek nitelikte adam baktım isyan ediyo araba dağıldı diye.ağlayacak hee:):):):):)

Hocam senin çok övdüğün Kuş serisi araçları türk halkı çoktan ne olduğunun farkına vardı. Şimdi taraflı bir üslubla yorum yapacak olursak bu durum tartışmadan geri gelmez.

Bizler kadar araba marka üreticileri bile bu kadar araçlarını övmez.

Örnek verdiğin kazada sanal ortamda yüzlerce fotosu mevcut. Lada samaraya arkadan S40 çarpmış Ladada tmapon bile kırılmamışken Volvo perte yakın durumda. Yani demem oki duran araba fazla hasar almaz böyle bir kazada ama çarpan araç alabilir, duruma göre.

Getz dediğin araba 1100 ile 1200 kg arasıdır. Kaportanın kalınlığı çok olsada yinede araç içi çelik bariyerler hayat kurtarıcı unsurdur...

mustafa
25/06/2009, 00:18
Birşey daha ilave etmek isterim.

Bu aslında şu demek Aklın Yolu Bir!...


Mantıksızca birşeyi milyonlarca kişi söylese de o mantıksızdır. /bertrand russell)

Posta gazetesi de en çok satan gazete. En iii gazete olduğu için mi sizce ? Postanın gazeteler içindeki yeri ne ise eranın arabalar içindeki yeri odur

Ergin
25/06/2009, 00:22
Mantıksızca birşeyi milyonlarca kişi söylese de o mantıksızdır. /bertrand russell)

Posta gazetesi de en çok satan gazete. En iii gazete olduğu için mi sizce ? Postanın gazeteler içindeki yeri ne ise eranın arabalar içindeki yeri odur

İşte siz araba almayı gazete almakla karıştıranlardansınız.

hyundai era
25/06/2009, 00:23
Hyundai'nin Kalitesi Bir Kez Daha Onaylandı!

Hyundai, Amerika'nın en önde gelen araştırma kuruluşlarından biri tarafından düzenlenen "Güvenirlilik Araştırması"nda 7 sıra birden yükselerek değerlendirmeye alınan 34 marka arasında 8. sıraya çıktı.

GPS2
25/06/2009, 00:24
Teneke kutu denilerek objektif bir şekilde övülen bir araç da görmedim :sp_ike00:

Tofaş Fabrika'da staj yapmış bir arkadaşınız olarak çok net söyleyeyim. En azından bizim kıçıkırık ASSAN iki farklı üretim bandı yapmıyor. Yurtdışı ürerim ve yurtiçi üretim olarak. Fiat or Tofaş üretim politikası saçma bir sistem görmedim. Zira yurtdışına üretilen araçların kalitesi ile yurt içi piyasaya sürülen araçların kalitesi arasnda dünyalar kadar fark oluyor.

Bunlar boş şeyler boşa marka fanatikliği yapıyorsunuz. Ben cebimdeki paraya göre en değerli aracı aldım. Bir önceki mesajımdaki ERA'nın Puntoya göre artılarını incelemenizi öneririm. Bomboş bir GP alacağıma Full bir ERA alırım. Performansı ile de GP'cileri çatır çatır çatlatırım. Gerçekler ortada. Beğenmeyebilirsiniz ama işkebeden de atamazsınız. Gereksiz meydan okumaları hiç sevmem, sakin bir sürücüyümdür. Varsa aracına güvenen Samsun'lu bir punto'cu trafiksiz bir alanda test ederiz araçları. Trafikte de ederiz ama diğer insanları gereksiz tehlikeye sokmaya gerek yok. :muz:hangi yıllarda staj yaptın kardeşim sen...esas işkembeden sen sallıyorsun gibi geliyo...herhalde her ülkenin kendi pazarına yönelik üretim donanım olarak fark ediyor ama bu kalite farkı anlamını taşımaz...mesela rusyada klimayı naapçaksın orayada ısıtmalı koltuk gönderilir...mesela..:wink:biz bu sektörde 20 yıldır çalışıyoruz (tofaş fabrika 4 yıl) dahil...saçma sapan ifadelerle vatandaşın kafasını bulandırmayalım... keşke ve keşke GP TOFAŞ ta üretilseydi ...bomboş bir GP zaten full bir era ayarında ...motor olsa nolcak ben 90 bg GP alabilirdim ama hertaraf radar nereye gidersin...tork olsa nolcak devir olsa nolcak yapacağın max 90-100...bir-iki kere yedinmi cezayı oturuyorsun poponun üzerine...:frusty00::wink:

mustafa
25/06/2009, 00:24
İşte siz araba almayı gazete almakla karıştıranlardansınız.

Sen çok satmasını ii olmasına eş tutarsan ben de gazete almayı araba almakla karşılaştırırırm.

Mümin imrenir münafık haset eder. Haset etme ne olur 5000 Tl daha koy senin de olur...

Ergin
25/06/2009, 00:28
Sen çok satmasını ii olmasına eş tutarsan ben de gazete almayı araba almakla karşılaştırırırm.

Mümin imrenir münafık haset eder. Haset etme ne olur 5000 Tl daha koy senin de olur...
işte ben verilen o 5000'in fuzuli olduğunu söylemeye çalışıyorum :) Ama siz anlamayacaksınız belli, boşa kürek çekiyorum. Polemiğe devam etmeye gerek yok. :) NOKTA

hyundai era
25/06/2009, 00:32
soru:fazla para verip kötü araba alanlara ne denir? kpss sorusu olur inş:)

mustafa
25/06/2009, 00:32
Onun fuzlı olduguna sen karar veremezsın.Sen teneke arabaya bınıyosun bız guvenlı arabaya. babamda da dızel getz vardı benzınlı gıbı 6 nın altına dusmezdı
sehır dısında. ben gp ile aynı yollarda 4.1 yakıyorum. Sen otorıtemısın araba konusunda kı fuzulı dıyosun. kedı yetısmedıgı cıgere mundar dermıs. Sen yetsıemıyosun bızım arabaya. Gercek haytat bulsam senı o teneke araban gıbı yamultuverırım bunu da bil...

ABNEW
25/06/2009, 00:34
Teneke kutu denilerek objektif bir şekilde övülen bir araç da görmedim :sp_ike00: ...

Mesajımı tam olarak okusaydınız yukarıdaki cümleye gerek kalmadığını anlardınız


[/B][/COLOR]
Araçtan az yada çok anlayan kişilerce bilinirki en iyi fren görevini yapan Disk frenlerdir. Hyunda binek araçlarında kullandığı bilhassa Era Ve Getzlerde düşük kaliteli lastik kullanır. Pirelli ve Bridgestone sert hamurlu lastiklerdir. Bridgestone bellir bir süreden sonra hamuru iyice sertleşir ve 100 bin km yapabilir.

Yurt dışında farklı özelliklerde olabilir GP ama aynı durum Era içinde geçerlidir. Korede Era Vento ismiyle piyasadadır ve üzerindeki donanımları çok lükstür.

Yok hayır burada kimseyle laf yarıştırma yada tartışma içeresine girmek babında üye olup düşüncelerimi paylaşmak için gelmediğimi belirtmek isterim...

GP yurtdışında farklı özelliklerde değil.En azından motor-fren bağlamında.Önceki mesajımı GP nun hiçbir versiyonunda 4 disk fren yoktur denildiği için yineliyorum: tüm t-jet ve 1.9 mjtd lerde 4 disk fren mevcut.Türkiyede ya da Avrupa da bu değişmez...

ABNEW
25/06/2009, 00:36
Başlık, gerginlik yaratıcı mesajların devam etmesi nedeniyle kapatılmıştır...