Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : City motor arızası için Tofaş'a başvuranlar



alpirma
16/05/2009, 22:46
arkadaşlar bu konu çok hassas, geçen gün direksiyon kilitlendi ve eşim kaza yapıyordu . Müşteri ilişkilerinden nil hanım paşa paşa 2279 tl verip yaptırmam gerektiğini 4 yaşında arabam olduğunu ve 34.000 km bir önemi olmadığını söyledi. Bende Zafer Dindar arkadaşımızın mailinden esinlenip aşagıdaki yazıyı fax çektim. Sizden isteğim kimler bu sorundan muzdarip ve para ödemiş ise belgeleriyle bana yollamaları. Madem bizi önemsemiyorlar bende önemsemelerini ve müşterinin haklarını nasıl alacağını göstereceğim avukatımla görüştüm hakem heyetine başvuruyorum. Sizlerinde belgeleriyle olayı daha iyi anlatabileceğimi biliyorum.Tofaş grubuyla bayağı bir uğraşacağım.:whip0000:

Lütfen bana başvurularınızı bildirin araç plakası ve isim olarak.
mail : alp@almankurdu.net
cep : 0533 526 06 06



Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.



2004 yılı Mayıs ayında eşimin adına satın aldığım Punto 1,3 Multijet Dynamic aracımın 2 yıllık garanti süresi sona ermiştir. Aracım 34.000 km olup bu süreç içinde bütün periyodik bakımları yetkili servis tarafından yapılmıştır.

Üyesi olduğum www.grandepuntotr.com (https://www.grandepuntotr.com/) forum sitesine üye olan bütün punto sahipleriyle bu konuyu görüştüm. Yüzlerce punto sahibi bu platformda araçlarıyla ilgili bilgi alışverişinde bulunmaktalar.

Aracımda şubat ayında bir direksiyon sorunu yaşamaya başladım. Araç stop halindeyken direksiyon sola doğru dönüyor veya hareket halindeyken direksiyon kitleniyor ve kitlendiği konumdan bir daha geri alamadığınız gibi sürüş esnasında tehlikeli bir şekide yol güzargahında arabayı durdurup yeniden çalıştırmam gerekiyor . Aracımı Ankara Birmot yetkili servisine götürdüğümde aracın calibrasyonunun yapılıp düzeldiği söylendi. O dönemki city motor düğmesinin fiyatı 1350 TL olarak tarafıma bildirildi. Konuyu araştırdığımda bu araca sahip olan çoğu kişide bu şikayetler yükselmeye başladı. Son olarak aynı arızayı hemde çevre yolunda giderken yaptı çok zor bir durumda aracı kitlenen direksiyonu kitlendiği istikamette ilerlerken durdurabildim.Aracımı tekrar servise götürdüğümde sorunun direksiyonla ilgili olduğunu City motorunun arızalı olduğunu 2 ay önce yapılan calibrasyonu ile halledilemediği değişmesi gerektiği ve maliyetinin 2.240 TL olduğunu ilettiler. Benim bu fiyata itirazım neticesinde ise 1.740 TL ye yapabileceklerini söylediler.

Şimdi şunu sormak istiyorum! Tofaş bu şekilde masrafın bir kısmını karşılama lüksünü nereden buluyor. Masrafın bir kısmını karşılıyor ise bu araçla ilgili üretim hatasını kabul ediyor mu demek oluyor bu ?


6 Mayıs 2009 tarihinde 4442255 numaranızı arayarak bu sorunun garanti kapsamında çözümlenmesi talebimi ve bu parçanın stoklarınızda olmadığını 20 gün içerisinde geleceğini öğrendiğimi aracımın yıllık muayenesinin Mayıs ayı sonuna kadar biteceğini ve aracımı bu sorundan dolayı parka çektiğimi ilettim.

15 Mayıs 2009 tarihinde müşteri hizmetlerinden bu sorunla ilgili Nil hanımdan gelen cevap aynen şöyledir;
Aracımın 5 yaşında olduğu garanti kapsamında olmadığını garanti kapsamında bu parçanın değiştirelemeyeceğini kaldı ki elektronik bir arızanın 5 yıllık bir araçta olabileceğini aracın km sinin hiçbir önemi olmadığını 2.240 TL ye aracımı yaptırabileceğimi iletmiştir.

Aynı tarihte yine müşteri hizmetlerinizi bir kez daha aradım verilen cevap aynen şudur;
Nil hanımın üst yetkili olduğu ve bu kararın şirket kararı olduğu ve değiştirilemeyeceğidir.



Sayın Yetkili,

34.000 km bir araç yaşından önce ne kadar az kullanıldığının göstergesidir. City düğmesi fonksiyonunu aracımda hiç kullanmama rağmen bozulduğunu ve Türkiyede kaç araçta bu sorunun olduğunu ve kaç aracın city motorunun değiştirildiğini bunun ne kadar vahim kazalara yol açabileceğinin tarafınızdan bilindiği halde bir çözüm yoluna gitmediğinizi bu parça ile ilgili fiyat konusundaki tutarsızlığınızı, müşteri memnuniyeti kavramınızın olamadığını yaklaşık 20 yıldan bu yana tofaş ve fiat marka araçlarınızı kullandığım halde müşterilerinizi servis ile karşı karşıya getirdiğinizi belli müşterilerinizde (Örnek : Zafer Dindar – Bursa) garantisi bitmiş olmasına rağmen bu parçayı ücretsiz olarak değiştirdiğinizi biliyorum. Bunun bir emsal olduğunun farkında olmanıza rağmen servisimin müşteri memnuniyeti adı altında garanti kapsamında bu parçanın değiştirmesini istemesine rağmen çifte standart uygulamanız da bana size dava açma hakkımı doğuruyor. Kaldıki City motor diye bilinen elektro servo motor arızası halk arasında city modu arızası diye geçiyor. Daha evvel toyota ve huyndai nin başına gelen ve ömür boyu servo motor garantisi çıkartarak önlerine geçtikleri bir arıza aslında. Şu an bir çok kişi bundan şikayetçi. Çünkü servo motorların Türkiye yollarında arıza yapma ihtimali yüksek. Bu kadar çok arızanın olmasıda Fiat açısından düşündürücü. Kronik arızalar, garanti süresi zaman aşımı ile sınırlandırılamaz (4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun. madde:4/paragraf:4) Şu an aracımda ikinci kez olan bu arıza kronik bir arızadır ve ayıplı mal statüsündedir.

Yukarıda kısaca bahsettiğim konu ile ilgili gereğinin acilen yapılmasını, parkta kullanılamaz halde bulunan aracımın bir an önce ayıplı hatasının giderilmesini talep ediyorum.

Aksi halde konu ile ilgili başta Ankara Cumhuriyet Savcılığına, Tüketiciyi Koruma Derneğine, Tüketici Hakları Derneğine, Türk Standartları Ensititüsüne ve gerekli görülen her platforma, her internet mecrasına şikayetlerimi yazılı olarak yapacağımı gerekirse dava hakkımı kullanarak aracımın üretildiği fabrikaya yollanmasını ve bilir kişi tarafından incelenmesini de isteyeceğimi bildiririm.

Sorunumun çözülmemesi halinde, aynı sorundan muzdarip olan ve bu konuda mutabakata vardığımız arkadaşlarla birlikte, alenen basına bilgi verilmesini de sağlayacağım.


Hamdi Alp Doğ
0533 526 06 06
06 ASB 57 ARAÇ PLAKASI

alpirma
16/05/2009, 23:06
Bu arada müşteri hizmetlerine formda birçok arkadaşında bu nedenden muzdarip olduğunu hatta bazı arkadaşlara garanti kapsamı dışında değişim yapıldığını sölediğimde verilen
cevap :

aslı astarı olamayan bu haberlere inanmayın belgesiz ve gerçekliğinin ispatı yok sadece internetten okuyorsunuz dendi...

Anlayacağınız müşteriyi hiçe sayan ve sadece benim başıma gelmiş havası yaratıyorlar...

Arkadaşlar bu işin peşini bırakmaya niyetim yok lütfen benimle irtibata geçiniz...

z_ygt
16/05/2009, 23:06
Öncelikle geçmiş olsun..Bu sorun daha önce forumda 2-3 kişinin başına gelmişti.Bu city motoru garantisi biten araçlar için çok büyük sıkıntı.Tofas paranın hepsini ödemeye yanaşmıyor, ancak yarısını ödüyor.Bu konuyla ilgili bir mahkeme kararı bulabilirseniz çok işinize yarar.

alpirma
16/05/2009, 23:14
mahkemeyi ben açacağım sorunum parası değil direksiyonun seyir halinde kilitlenmesi ve kazaya her an açık bir durum oluşması sözkonusu kaldı ki bu araç şubat ayında aynı arızadan servise gitti ve calibrasyon yaparak düzelttiler. Bu ikinci arıza ve değişecek deniyor. Yani kronik arıza olmuş oluyor. Müşteri hizmetlerinin tavrı ise başka bir sorun tabii... Sizi kale almayan ve vurdumduymaz bir tavır sergiliyorlar. Birde 10 gün araştırma yapıyorlar ki bu neyin araştırması bilemiyorum. Servis garantiye girsin iyor bunlar işi zorlaştırıyorlar...

alpirma
16/05/2009, 23:15
Öncelikle geçmiş olsun..Bu sorun daha önce forumda 2-3 kişinin başına gelmişti.Bu city motoru garantisi biten araçlar için çok büyük sıkıntı.Tofas paranın hepsini ödemeye yanaşmıyor, ancak yarısını ödüyor.Bu konuyla ilgili bir mahkeme kararı bulabilirseniz çok işinize yarar.


benden paranın hepsini ödeyeceksiniz diyorlar bu da garip...

narkoz30
16/05/2009, 23:15
Geçmiş olsun böyle durumlar ne yazık ki markayı kötülemeye yetiyor adam gibi bir dreksiyon yapamadılar aynı hatalar sanırım 2009 larda da var bizim ülkemizdeki yol durumu malum biraz da yolların kötü olmasından dolayı bu cit motoru arıza yapıyor umarım çözersiniz benim başıma gelmedi ama gelmiş olsa yardımcı olurdum.
Servisteki 3 kağıtları gördüğüm için artık tüm paçalarını kendim değiştiriyorum geçen gün xenonum patladı tek ampul geziyordum gittim bir çift aynı marka 8000k xenon ampul alıp değiştirdim servise gitsem 40 lira alacak 5 dakkalık şey için bu kadar da olmaz yani.

alpirma
16/05/2009, 23:20
Bu olayda servis gerçekten iyi niyetli sorun tofaşta hakem heyetine başvurcağım bu gibi durumlarda ilk merci burasıymış arkadaşar biraz bilgi verirse belkide tum city motorlu araçlar için kesin bir çözum buluruz.
Ferdi hareket yerine toplu hareket belkide hiç yapılmayan ama gerekli olan bir davranış olacaktır

ferruh25
17/05/2009, 00:20
benim de 2 kere tıkırtı burcum birkez de elk direksiyon motorum garantiden değişti servisteki arkadaşlar ve özellikle servis müdürümüz sağolsunlar çok yardımcı oldular bu sıkıntı devam eder düşüncesiyle garantimi 1 yıl daha uzattım ama korkarak aracıma biniyorum 6-7 aydırda city modu kapalı geziyorum şu aralar ön düzenek gene pek tatlı değil ve sola çekme var servise gidecem .Garantim bitince ne olacak bilmiyorum iyi olduğum servisteki arkadaşlarla kötü olacam heralde.bir an önce bişeler yapmak lazım satmak istesekte araçlarımızı satamayızda yoksa bizde arkadaş gibi mi yapmalıyız

ZAK1980
17/05/2009, 00:35
Akdasim seni destekliyorum sonuna kadar bu soruna cozum bulmaliyiz gerci henuz arac teslimi yapilmadi ama bune sorumsuzluk boyle insan hayatinin bir onemi yokmu ya

erhan
17/05/2009, 13:08
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/10473-fiata-davayi-aciyorum-tek-eksigim-yardimlariniz.html?highlight=dava+a%E7%FDyorum

bu başlığı incelersen sana yardımcı olacaktır kanaatindeyim.

ocean_1919
17/05/2009, 21:45
Bu parçayı garanti kapsamında yada garanti olmadan parasıyla değiştiren arkadaşların faturalarından veya değişimin yapıldığını gösteren belgelerden bir havuz oluşrurulsa ve gerektiğinde arızayla karşılaşan herkes kullansa nasıl olur? tüketici mahkemelerinde bu sorunun kronik olduğunun kanıtı anlamına gelmezmi acaba.

poyraz_o
17/05/2009, 21:49
Bu parçayı garanti kapsamında yada garanti olmadan parasıyla değiştiren arkadaşların faturalarından veya değişimin yapıldığını gösteren belgelerden bir havuz oluşrurulsa ve gerektiğinde arızayla karşılaşan herkes kullansa nasıl olur? tüketici mahkemelerinde bu sorunun kronik olduğunun kanıtı anlamına gelmezmi acaba.
bencede çok doğru bir karar..
hatta fiat idea'yıda kabul ederseniz.. 2 yada 3 kerede babamın ideanın değişti o0nuda göndere bilirm... sonuçta aynı city motoru...

alpirma
17/05/2009, 22:12
Şimdi yapacağım girişim su,

Tüketici hakları hakem heyetine gidiyorum ve derdimi anlatıyorum onların vereceği karar dava açma hakkını ve ayıplı mal statüsüne girmesini sağlıyor. Sanırım bunu yapan bir arkadaş yok. Yalnız sizlerden bu parçanın değiştiğine dair belge isim yada telefon alabilirsem emsal oluşturacak herkez adına bir girişim başlatmış olurum...

Sorun tofaş ve müşteri hizmetleri birde takıldığım bir konu yaş mı kilometremi az kilometreli bir araba kullanılmamış anlamına gelir bunun içinde bir çalışma yapıyorum.

iş tel : 0312 395 85 66
fax : 0312 395 85 56
cep: 533 526 06 06

mail adreslerim

alp@almankurdu.net
alp@mfyayincilik.com

Alp Doğ

tüm modellerdeki city motorları için sonrasını tofaş düşünsün....
birde hayatı tehlikeye atamaktan savcılığa şikayet edeceğim eşim ve iki çocuğum o arabaya biniyor...

monster_89
17/05/2009, 22:25
bu city motorundan gerçekten korkmaya başladım. aynı sorun bendede olur diye city motorunu açmıyorum ve direksiyonu özellikle manevralarda bile sonuna kadar dayandırmamaya çalışıyorum zorlanmasın diye. aracım 2009 seri2 bu serilerde sorunlar bir nebze giderilmiş diye duydum ama sonuçta sorun yok artık diyemiyorlar sanırım.. eski aracım hyundai idi. serviste bir çok araç geliyordu bu sorundan. accentlerinde eps sistemi sürekli arıza veriyordu. servise her gittiğimde mutlaka eps yüzünden bir araç bekliyordu orda. özellikle de taksiler gördüm çok defa. adam sıfır aldım sorun çıkarmasın diye ama bi haftadır servisten çıkamıyorum bu direksiyon motoru yüzünden diyordu bir keresinde. ömür boyu eps garantisi var ve bu garanti bu sorunun çözülmesinde bi nebze insanlara güven veriyor. fabrika ürettiği aracın arkasında olduğunu gösteriyor. hyundai bence bu konuda fiattan daha fazla müşteri memnuniyetini önemsiyor. aynı özeni fiatında göstermesi gerekiyor bence. hemde acilen.
ayrıca bu konuda eğer bir yardımım dokunursa (imza vb. bişiler)seve seve elimden geldiğince yardımcı olurum. saygılar....

xcruelx
18/05/2009, 00:04
bu city motorundan gerçekten korkmaya başladım. aynı sorun bendede olur diye city motorunu açmıyorum ve direksiyonu özellikle manevralarda bile sonuna kadar dayandırmamaya çalışıyorum zorlanmasın diye. aracım 2009 seri2 bu serilerde sorunlar bir nebze giderilmiş diye duydum ama sonuçta sorun yok artık diyemiyorlar sanırım.. eski aracım hyundai idi. serviste bir çok araç geliyordu bu sorundan. accentlerinde eps sistemi sürekli arıza veriyordu. servise her gittiğimde mutlaka eps yüzünden bir araç bekliyordu orda. özellikle de taksiler gördüm çok defa. adam sıfır aldım sorun çıkarmasın diye ama bi haftadır servisten çıkamıyorum bu direksiyon motoru yüzünden diyordu bir keresinde. ömür boyu eps garantisi var ve bu garanti bu sorunun çözülmesinde bi nebze insanlara güven veriyor. fabrika ürettiği aracın arkasında olduğunu gösteriyor. hyundai bence bu konuda fiattan daha fazla müşteri memnuniyetini önemsiyor. aynı özeni fiatında göstermesi gerekiyor bence. hemde acilen.
ayrıca bu konuda eğer bir yardımım dokunursa (imza vb. bişiler)seve seve elimden geldiğince yardımcı olurum. saygılar....
City aç ama bir şey değişmiyor. Bak arkadasımız kullanmadığı halde yaşamış sorunu. Umudum o ki bu sorunu garanti kapsamına alıcaklar zorunda kalıcaklar. Hamdi Alp Doğ kardeşimiz inş. sonuna kadar gider bu işin. Bir kişi bu işin sonuna kadar gitmedi burdan okuduklarım kadarı ile. Fiat ta zaten bireysel olarak çözüyor işi.Mahkeme mevzu bahis olsun bu arkadaşımızı da arıcaklar gel anlaşalım diye. Bir çok arkadaşımızda sesini cıkarmıyor araçların değeri düşmesin adı cıkmasın diye. Ben bu aracı kullanmak için aldım. Uzun süre kullanmayı düşünüyorum. Ama böyle garanisi bitince sat şeklinde bilmiyorum açıkcası ne kadar yürür. Açıkçası bir daha araç almaya kalksam fiat demem bu city dalgasına. Bunu farkt etmiyorlar işte. Adı duyulcak ama böyle daha cok duyuluyor. Bir recall yapsalar aslında bence fiat ın Türkiyede primi artar ama bunu görmiyorlar mı yoksa başka şeylermi arıyorlar bilmiyorum.

alpirma
18/05/2009, 00:23
bakalım kaç arkadaştan dönüş olacak....

deerpurple
18/05/2009, 16:17
Merhaba,

Benim aracım 2006 model 1.3 90 BG. Multijet Grande Punto. İki kere City motor arızası yaşadım. Şu an da devam etmekte. Sorun city motorundan kaynaklanmıyor. City motorununda içinde bulunduğu ve servisler tarafından değiştirilen blok içinde bulunan "Direksiyon Açı Sensörü" olarak takılan parça nedeniyle olmaktadır. Bu blok ve içindekiler ülkemizde üretilmediği için İtalya'dan getirilmektedir. Yaklaşık fiyatı 2.000 TL olarak servisler tarafından değiştirilmektedir.

Şu ana kadar city motoru değişen arkadaşların hepsinin city motoru sağlam durumdadır. Fakat "Direksiyon Açı Sensörü" olarak isimlendirilen aslında bir elektrik potansiyometre olan parçanın arızasından kaynaklanmaktadır. Bu parça direksiyon miline bağlı olarak dönen bir bakır plaket, üzerinde 6 halka ve bu halkalara temas eden 6 adet iletken telden oluşmaktadır. Direksiyonun sağa ve sola dönmesi sırasında bu potansiyometre yardımı ile artan veya azalan elektrik dirençleri nedeniyle servo motora (city motor) elektirik enerjisinde artış olmakta sağa veya sola dönüşlerin elektrik motoru sayesinde daha kolay yapılması sağlanmaktadır. Prensip olarak çok mantıklı gelen bu sistem aslında çok ciddi bir sorunu içerisinde barındırıyor. Sağa veya sola dönüşler ile birlikte 6 halka üzerine basan 6 iletken tel zaman içerisinde yıpranmakta ve kırılmaktadır. Bu sorun aslında metal yorgunluğu olarak bildiğimiz sorundur. Uçaklarda karşımıza çıkan bu metal yorgunluğu, uçağın içindeki ve dışındaki basınç farkları nedeniyle zaman ile uçaklarda da bu metal yorgunluğu oluşmaktadır. Fakat aynı sistemin araçlarımız içinde olması ve aslında bir bakır plaket üzerindeki iletken tellerin bu sorunu oluşturması nedeniyle araçlarımız biz ne kadar dikkatli olsak dahi direksiyon nedeniyle hem kendi hayatımızı hemde diğer insanları hayatlarını tehlike altına atmaktadır.

Araçlarımız içindeki bu sistemin bir an önce imalat hatası olarak kabul edilmesi ve piyasa da bulunun tüm grande punto araçların bir an önce toplatılması ve bu sistemin değiştirilmesi gereklidir. Ekonomik değeri 5-10 TL bile olmayan bu "Direksiyon Açı Sensörü" olarak adlandırılan parça güvenlik nedeni gösterilerek ayrı olarak satılmamaktadır. Tüm blok yaklaşık 2.000 TL fiyat ile Italya'dan getirtilmektedir. Bu durum biz araç sahiplerini çok mağdur etmektedir. Bu sorunlu araçlar yollarımızda dolaştıkça hem bu araçlara binenler hemde trafikteki diğer araçlar ve yayalar güvende olmayacaklar. Bu parçaların arızalı olduğu araçlar bu sorunları ekonomik neden ile tamir ettiremezler ise çok ciddi kazalara neden olacaklardır.

Fiat ve distributor olan TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. bu konuya çok ciddi bir şekilde yaklaşmalı ve bu sorunu bir an önce çözüme kavuşturmalıdır.


Ali Hakan VURAN

lagaluganet
20/05/2009, 22:02
Merhaba benimde aracım 1.3 multijet 90 hp 2007 model emotion. km olarak 42.000 de. araç trafiğe 2006 10. ay çıkışlı bu yüzden garantisi bitmiş durumda. 2 ay önce hafif tıkırtılarla ve sola çekme ile başladı durum. ve sonra aracı ilk çalıştırırken kitlenmelere başladı aynı sizlerinki gibi. Servise gittim tork bilyaları yani açı sensörü arızalı dedi 1800 tl fiyat çekti. ne yapıcağımı bilemiyorum gerçekten. bu konu hakkında hertürlü desteğe varım. geçenlerde yolda giderken kitlenme yaşadım gerçekten insan ne olduğunu anlayamıyor oan ve kazaya sürüklüyor. puntomun garantisi bitti sorunlar çıkmaya başladı. klima kompresöründen sesler gelmeye başladı bugün servise uğradım sormaya. oturdu dinledi inceledi servis şefi. komple değişmesi gerekiyor bunlarda bilya yok blok değişicek dedi. dün akşam yolda giderken tam virajı alıp yavaşlıyıp dönüş yapıcakken abs esp asr hillholder hepsi devredışı kaldı bütün ışıklar yandı. o araba o hızda tam frenlemeyi yaparken bunlar devredışı kalınca nasıl kaydı size anlatamam.böyle bisürü sinir bozucu şey ortaya çıkmaya başladı.bugün 5-6 kere devredışı kaldı böyle şeyler yüzünden hesap gitgide kabarıyor ve sinirlerim bozuluyor. demekki bu arabaların ömrü 2 yıl. sonra satıcaz yenisini alıcaz. neyse arkadaşlar dert çok kusura bakmayın yazdım böyle , hertürlü arkanızdayım bunu bilin. biz yolu açınca çoğu kişi peşimizden gelicektir. ben böyle arabamı kullanmaya çekiniyorum ve korkuyorum. arabamı euro ncap a göndersem biz bunamı 5 yıldız vericek teknolojide geziyor resmen...

HasanAliz
20/05/2009, 23:22
sn Barış Özdemir

araba değil demek ki bunlar "at arabası" ... aldığım ilk FIAt..sanırım son fiatda olacak.

artık bu arabaların arızası dinlemekten, okumaktan sıkıldım ve bıktım. ne zaman arıza yapacak diye korkuyorum. sürekli tedirgin bir şekilde araç sürmeye başladığımı farkettim geçen gün. arabanın kontağını çevirip yola koyulunca bir tedirginlik basıyor direkt. en ufak bir sesten vs şüpheleniyorum.

Kuş serisinden farkı yok bunların ben buna karar verdim. kesinlikle japon arabasından şaşmamak lazım.2007-2008 corollaların bazı şase no.ya sahip araçlarında direksiyon sisteminde hata olduğu tesbit edilmişti. Toyota merkezden bu arabalar tesbit edilmiş bütün araç sahiplerine bir şekilde ulaşılmış ve bu sorun servislerde ücretsiz halledilmişti.daha sonra bu araçlardan hiçbirinde tek bir sorun hala daha çıkmadı

aradaki fark... bir yanda el arabası satan işportacı fiat diğer yanda dürüst yaptığı işi sağlam yapan ve arkasında duran toyota :)

lagaluganet
21/05/2009, 00:18
ah onu bide bana sor... bundan önceki arabam toyota avensis idi :) ondan sonra bu arabaya binip böyle sorunlar görünce toyotayı mumla arar oldum.. hergün servisemi uğrar insan ya. sanki çin malı scooter ımız var. fiat dedik italyan dedik teknolojik sağlam güvenilir servisi bol parçası ucuzdur dedik. servisten çıkarmaz oldu bizi. arabanın bozulan parçalarını teker teker alsam 2-3 g.punto parası yapıcak zaten. garanti bitince atıcaksın bu arabayı bidahada bulaşmıcaksın fiat vs. alırım kendime "0" toyota avensis olmadı bitane volkswagen golf keyfime bakarım servisin yolunu unuturum. en kötü yanı böyle forumdaş dertli arkadaşlarım kalmıcak orası kötü :group000: ama fiat ada bu sorunların acısını çıkarttırmadan bu arabayıda satmam...

Fuzuli
21/05/2009, 00:47
Değerli hemşerim Barış bey,
Bir önceki arabanız Toyota Avensis ise inanın Toyota Yaris'e binseniz de beğenmezdiniz...
D segmentinden B segmentine geçmek çok ayrı bir olay...
Hele hele Golf (C+)tan bahsetmek apayrı bir olay...

Aracımız beğenilerinizi karşılamamış olabilir..Ama değerlendirmelerinizi aynı segmentteki araçlar üzerinden yaparsanız daha OBJEKTİF olmuş olursunuz...


Bu arada sizin kadar abartılı olmasa da pek çok söylediğinize ben de katılıyorum...Ama yiğidi öldür hakkını yeme demişler...

lagaluganet
21/05/2009, 01:15
valla hocam ben sınıf karşılaştırmadım.. rahatlıkta hiç lafım yok aracıma yada herhangi bi konuda yol tutuş hız genişlik ferahlık... ama iş sorunsuzluğa gelince toyota ile fiat bambaşka ben onu anlatıyorum. burda sınıf karşılaştırmadım ben o sınıftan bu sınıfa geçmek benim seçimim... ben avensisede binsem yaris ede binsem hiçbi serviste bukdr koşmazdım. hiçbi arabayla bukadar sorun yaşamazdım. 36 bin tl verdim bu araca ve karşılığını kusura bakmayın ama vermiyor. 2-3 yılda kalitesini ortaya çıkarıyor işte. tamam ben bi bmw mercedes gibi 15 yıl taş gibi gezsin demiyorum. ama hakkını versin en azından. hyundai bile 5 yıl garanti sunarken fiat ın bu politikası ve garanti dışı umursamazlığı bambaşka birşey... başa çıkamıyorsan getirme kardeşim türkiyeye.gel seni 2 yıl öncesine götürelim gene bu arabayı alırmısın desen yanında 2-3 city motoru verirseniz belki derim :)

poyraz_o
21/05/2009, 01:25
hyundai bile 5 yıl garanti sunarken fiat ın bu politikası ve garanti dışı umursamazlığı bambaşka birşey... başa çıkamıyorsan getirme kardeşim türkiyeye.gel seni 2 yıl öncesine götürelim gene bu arabayı alırmısın desen yanında 2-3 city motoru verirseniz belki derim :)

benim GP 5 Yıl garanti :D
mart ayında kampanya varmış...
ileri teslim aldım.
5 yıl garantili :)

memox
21/05/2009, 10:05
hergün servisemi uğrar insan ya. sanki çin malı scooter ımız var. fiat dedik italyan dedik teknolojik sağlam güvenilir servisi bol parçası ucuzdur dedik. servisten çıkarmaz oldu bizi. arabanın bozulan parçalarını teker teker alsam 2-3 g.punto parası yapıcak zaten.
Barış Bey, bende yeni grande punto alıyorum, çevremdede çok grande punto kullanan var. Bu kadar problemi olan duymadım, o nedenle bende fiyat/performans olarak uygun görerek bu aracı sipariş ettim.

Sizin her gün servise gitmenize neden olan bu arızalar neler onu yazabilirmisiniz? Madde madde yazarsanız hem burada daha önce tartışılmış arızalarmı, yoksa yeni arızalarmı? bunlarıda görmüş oluruz. Gerçekten merak ediyorum, benimde başıma gelecek şeyler varsa önceden hazırlıklı olalım...

xcruelx
21/05/2009, 11:02
Barış Bey, bende yeni grande punto alıyorum, çevremdede çok grande punto kullanan var. Bu kadar problemi olan duymadım, o nedenle bende fiyat/performans olarak uygun görerek bu aracı sipariş ettim.

Sizin her gün servise gitmenize neden olan bu arızalar neler onu yazabilirmisiniz? Madde madde yazarsanız hem burada daha önce tartışılmış arızalarmı, yoksa yeni arızalarmı? bunlarıda görmüş oluruz. Gerçekten merak ediyorum, benimde başıma gelecek şeyler varsa önceden hazırlıklı olalım...
Evet mehmet arkadaşıma katılıyorum alalı 1 hafta olmadı korkmaya başladım valla. Bizleride bilgilendirirseniz seviniriz. İyi günler.

mavi-punto
21/05/2009, 12:07
bende aynı sorunla karşılaştım.servise arzalı halde gittim.servis inceledi ve garantiden degişti.geçmişte bu konuda bilgi yazmıştım.orda görebilirsiniz..bu punto araçlarda büyük bir sorun bu sorunun halledilmesi gerekir.bende fatura yok.ancak degiştirme tarihini sitede araştırırsan bulursun..

civcivx
21/05/2009, 15:14
VW ile servisin yolunu unutma konusunda haklı olabilirsiniz ama bir kere gittiğiniz zaman, birkaç kere gitmişten beter ediyorlar, faturayı gördüğünüzde :D
Milyarlık bir fatura ile karşılaşmak için city motoru falan gibi şeylerin değişmesine bile gerek yok VW servislerinde. (Bora sahibiyiz.)

önder gerze
21/05/2009, 21:49
Merhaba benimde aracım 1.3 multijet 90 hp 2007 model emotion. km olarak 42.000 de. araç trafiğe 2006 10. ay çıkışlı bu yüzden garantisi bitmiş durumda. 2 ay önce hafif tıkırtılarla ve sola çekme ile başladı durum. ve sonra aracı ilk çalıştırırken kitlenmelere başladı aynı sizlerinki gibi. Servise gittim tork bilyaları yani açı sensörü arızalı dedi 1800 tl fiyat çekti. ne yapıcağımı bilemiyorum gerçekten. bu konu hakkında hertürlü desteğe varım. geçenlerde yolda giderken kitlenme yaşadım gerçekten insan ne olduğunu anlayamıyor oan ve kazaya sürüklüyor. puntomun garantisi bitti sorunlar çıkmaya başladı. klima kompresöründen sesler gelmeye başladı bugün servise uğradım sormaya. oturdu dinledi inceledi servis şefi. komple değişmesi gerekiyor bunlarda bilya yok blok değişicek dedi. dün akşam yolda giderken tam virajı alıp yavaşlıyıp dönüş yapıcakken abs esp asr hillholder hepsi devredışı kaldı bütün ışıklar yandı. o araba o hızda tam frenlemeyi yaparken bunlar devredışı kalınca nasıl kaydı size anlatamam.böyle bisürü sinir bozucu şey ortaya çıkmaya başladı.bugün 5-6 kere devredışı kaldı böyle şeyler yüzünden hesap gitgide kabarıyor ve sinirlerim bozuluyor. demekki bu arabaların ömrü 2 yıl. sonra satıcaz yenisini alıcaz. neyse arkadaşlar dert çok kusura bakmayın yazdım böyle , hertürlü arkanızdayım bunu bilin. biz yolu açınca çoğu kişi peşimizden gelicektir. ben böyle arabamı kullanmaya çekiniyorum ve korkuyorum. arabamı euro ncap a göndersem biz bunamı 5 yıldız vericek teknolojide geziyor resmen...
arkadas bu ses dıreksıyonun altından gelen bır tıkırtımıydı aynı ses bendede var bozuk yolda gelıyor aynı sorun mu sence dıreksıyonda herhangı bır sorun yok ama

smartmavi
21/05/2009, 23:16
Valla dudak ısırtan olaylar bunlar.
Benim aracın City motoru eski sahibi tarafından garanti kapsamında değiştirilmiş, ekspertizde görmüştüm. İnşallah bir daha tekrarlamaz... Yoksa yandık....

Fuzuli
21/05/2009, 23:36
VW ile servisin yolunu unutma konusunda haklı olabilirsiniz ama bir kere gittiğiniz zaman, birkaç kere gitmişten beter ediyorlar, faturayı gördüğünüzde :D
Milyarlık bir fatura ile karşılaşmak için city motoru falan gibi şeylerin değişmesine bile gerek yok VW servislerinde. (Bora sahibiyiz.)

Bora hayranıyım...Gp'yi almadan önce temiz 25.000km de 2 yaşında bulmuştum Gp ile aynı fiyata...Ama servis fiyatlarını sorunca arabayla başedemeyeceğimi düşünüp almadım...
Gp de de tek korkum city arızası...Onun dışındaki arızalar hemen hemen tüm markalarda var...Tabi bizim araca özel kapı açılmama ya da plastik arızaları gibi komik sorunlar yoktur ama dertsiz araba yok gibi...
Günümüzde servis fiyatları da yüksek...Fiat'a özel bir durum da sayılmaz...Opel'i de Toyota'sı da Nissan'ı da Hyundai'si Renault'su da yüksek...
Bunun için de bildiğim bir hikayeyi paylaşayım...Zihniyeti anlarsınız...

Ford efsanevi ''T'' modelini üretip 1000 dolara satarken zamanla artan maliyetler kar marjını azaltmış..Yönetim kurulunun her zam isteğini geri çevirmiş Henry FORD..En sonunda arabanın maliyeti 1000 doları geçmiş ve konu yönetim kurulunda tartışılırken Henry Ford; aracın malieti kaç olursa olsun 1000 dolara satılmasını ama yedek parça fiyatlarına bir kaç misli zam yapılmasını söylemiş....

Bir bilgi daha;
Enjektör arızası yaşayan bir symbol sahibi anlatmıştı...Dizel olan aracının enjektör değişimine işçilikle birlikte 6000tl.ye yakın para istemişler...Adam benim araç 4 enjektör parasına eşit kalanı bedava diye dalga geçiyordu...

gurik
24/05/2009, 02:07
Benim eski aracimda bu sorun bir kaza sonrasi ortaya çikmişti. Garantiye sokup değiştirdiler sağolsunlar city motoru ve direksiyon milini.

h k
26/05/2009, 13:27
Bugün sevindirici bir gelişme oldu.

15 mayısta tofaşın web sitesinden başvuruda bulunmuştum , ayrıca geçtiğimiz cumartesi günü servisime gidip 70 bindeki aracım için yağ,filtre ve balata değişikliği yaptırdım ve direksiyon motoru için ücretsiz değişim talebimi yinelemiştim.

Bugün servisten aradılar , maliyetin büyük bir kısmını Tofaş ve servisim , %30 luk kısmını da benim karşılamam durumunda değişimin yapılacağını belirttiler bende kabul ettim. Hafta sonu için randevu yazdırdım ancak stokta motor olmadığı için Bursadan sipariş edileceğini Tofaşında stoklarında olmama ihtimaline karşılık değişimin ileriki günlere sarkabileceği söylendi.

Ödeyeceğim rakam garantiyi uzatsaydım ödeyeceğim rakam + 60 bin bakımını serviste yaptırsaydım vereceğim ücrete denk gelen bir rakam , sonuçta hem benim hemde Tofaşın orta yolu bulunmuş oluyor. Servis garanti sorumlusu aracımın daha 3 yılını doldurmamış olması nedeniyle bu olaydan yaralanabildiğimi ayrıca belirtti. Motorun geç gelme ihtimaline karşılık servis için kayıt formu açtı (haziranın ortasında 3 yılı geçeceğim) , açık kayıt formu ile garantiden değişimin olacağını belirtti.

Gelişme şimdilik budur , değişiklik yapılınca tekrar yazarım . Şimdilik iyi niyetleri için hem servisim Birlik Motora hemde Tofaşa teşekkür ederim :)

ansaid
27/05/2009, 18:16
Dostum direksiyon sorunu kronik bir sorun bende bunu halletmeye çalişiyorum bugun saniyorum bu işi halletcekler hemde çok ucuza yarin aracimi teslim alcam .. Fakat serviste değil bir yerbuldum sadece bu parçayi yapan eğer olursa siteye herkeze bildircem ve bu işi kökten çözeceğiz gerekitrse bütün herkez toplanalim bi göürşelimmm

ansaid
27/05/2009, 18:19
Yarin cityu motorunun kesin çözümünü bildireceğim herkez kurtulacak bu lanet işten

yeter yeter nu ne rezillik böyle

h k
30/05/2009, 16:44
daha da sevindirici bir gelişme oldu , Tofaş değişimi tamamen ücretsiz olarak yaptı :)

geçen servisle yaptığım görüşmeden 1-2 gün sonra Tofaşın müşteri hizmetlerinden aradılar ve yeni bir kararla değişimin ücretsiz olarak yapılacağını söylediler , bugünde direksiyon motorum yenilendi .

Yıllardır muhtelif Fiat araçlar kullanan biri olarak bu gelişme beni çok memnun etti. Tofaşa gösterdiği duyarlılık için , servisim Birlik Motora da ilgi alakaları için teşekkür ederim.


Bu konuda sıkıntısı olan arkadaşların FIAT - fiat.com.tr (https://www.fiat.com.tr/pages/tr/hakkinda/diyalog.aspx) adresinden mesaj atarak sorunlarına yardım aramalarını tavsiye ediyorum.




Bugün sevindirici bir gelişme oldu.

15 mayısta tofaşın web sitesinden başvuruda bulunmuştum , ayrıca geçtiğimiz cumartesi günü servisime gidip 70 bindeki aracım için yağ,filtre ve balata değişikliği yaptırdım ve direksiyon motoru için ücretsiz değişim talebimi yinelemiştim.

Bugün servisten aradılar , maliyetin büyük bir kısmını Tofaş ve servisim , %30 luk kısmını da benim karşılamam durumunda değişimin yapılacağını belirttiler bende kabul ettim. Hafta sonu için randevu yazdırdım ancak stokta motor olmadığı için Bursadan sipariş edileceğini Tofaşında stoklarında olmama ihtimaline karşılık değişimin ileriki günlere sarkabileceği söylendi.

Ödeyeceğim rakam garantiyi uzatsaydım ödeyeceğim rakam + 60 bin bakımını serviste yaptırsaydım vereceğim ücrete denk gelen bir rakam , sonuçta hem benim hemde Tofaşın orta yolu bulunmuş oluyor. Servis garanti sorumlusu aracımın daha 3 yılını doldurmamış olması nedeniyle bu olaydan yaralanabildiğimi ayrıca belirtti. Motorun geç gelme ihtimaline karşılık servis için kayıt formu açtı (haziranın ortasında 3 yılı geçeceğim) , açık kayıt formu ile garantiden değişimin olacağını belirtti.

Gelişme şimdilik budur , değişiklik yapılınca tekrar yazarım . Şimdilik iyi niyetleri için hem servisim Birlik Motora hemde Tofaşa teşekkür ederim :)

ocean_1919
31/05/2009, 17:48
Hüseyin Bey gözünüz aydın. Belki bu siteninde etkisi oluyordur tavırlarının değişmesinde.

Linos
31/05/2009, 20:11
Gözün aydın Hüseyin abi... Darısı diğerlerinin başına... ;)

h k
31/05/2009, 20:49
Sağolun arkadaşlar , zor durumda olanlar Tofaşa başvurmayı ihmal etmesinler.

mustafa_saburlu
02/06/2009, 23:33
Merhaba Arkadaşlar,

Bende hanıma bi g.p. almak üzereyim ama bu city motor olayı öncelikle güvenlik kaygıları ile çoook korkuttu beni? Lütfen, bilen yada yaşamış olanlar anlatabilir mi, direksiyon tamamen kilitleniyor mu (yada bi bayan için o anlama gelecek bi durum mu oluyor), bu aniden hiç bir ikaz vermeden olabiliyor mu, hızlı giderken olabiliyor mu?

Teşekkürler arkadaşlar..

demon
03/06/2009, 15:04
Arkadaşlar benim arabadanda bozuk yollarda önden ses geliyor. Bir iki gündürde direksiyonu sağa sola çevirirken biraz ses geliyor. Sesler için usta bir arkadaş alt takımı kontrol etti ve alt takımda sorun görmedi. Ama Direksiyon kutusunda sorun olabilir dedi. Benimde aklıma City olayı gelmiyor değil. Tam olarak bir baktırayım belli olur.
Olsun yada olmasın bu City arızası baya kötü bir durum. Fiatın bu konuda kullanıcılarının arkasında durmadığını görmekte üzücü

Stalker
03/06/2009, 21:53
Merhaba Arkadaşlar,

Bende hanıma bi g.p. almak üzereyim ama bu city motor olayı öncelikle güvenlik kaygıları ile çoook korkuttu beni? Lütfen, bilen yada yaşamış olanlar anlatabilir mi, direksiyon tamamen kilitleniyor mu (yada bi bayan için o anlama gelecek bi durum mu oluyor), bu aniden hiç bir ikaz vermeden olabiliyor mu, hızlı giderken olabiliyor mu?

Teşekkürler arkadaşlar..

Walla direksiyon kilitlenmesinden ziyade direksiyonda çekme yapıyor, düz yolda giderken elinizi çekince sola ya da sağa çekiyor ve sinsi bir hata değil, bir anda o kadar büyül bir problem çıkarcak hale gelmez gelse idi "recall" kaçınılmaz olurdu.

emrequzel
04/06/2009, 11:17
city motoru arızasını nasıl anlarız...?

xcruelx
04/06/2009, 15:28
Daha evvel konusuldugu gibi bir anda büyük problem yapmaz fakat. uzun süre o halde kullanmaya başlarsanız büyük tehlikeler yaratabilir.

Emre arkadasım city arızası ile ilgili olarak 2-3 başlık var ve bu başlıklardaki bütün mesajları okursanız belirtileri durumları daha iyi kavrarsanız.

mustafa_saburlu
04/06/2009, 18:26
Teşekkürler arkadaşlar..

En azından city motor hatasında ö belirtiler olacağını duymak güzel. Hiç olmazsa dikkatli olunur, hemen servise gidilir vs vs.. Kaybedilen para da önemli, mağdur arkadaşları anlıyorum ama nihayetinde güvenlik riski hepimiz için daha öncelikli mutlaka!

Hepinize kazasız belasız yolculuklar.

blackgrande
08/06/2009, 17:27
bu durum rezalet resmen

herkes korkarak kullanır oldu arabasını

ha bozuldu ha bozulacak direksiyon motorum diye


umarım fiat,arızalanan direksiyon motorlarını değiştirmek için bin dereden su getirmektense,birileri kaza yapmadan bu işe bi çözüm bulur

ufukdemiray
18/06/2009, 19:28
Merhaba,

Benim aracım 2006 model 1.3 90 BG. Multijet Grande Punto. İki kere City motor arızası yaşadım. Şu an da devam etmekte. Sorun city motorundan kaynaklanmıyor. City motorununda içinde bulunduğu ve servisler tarafından değiştirilen blok içinde bulunan "Direksiyon Açı Sensörü" olarak takılan parça nedeniyle olmaktadır. Bu blok ve içindekiler ülkemizde üretilmediği için İtalya'dan getirilmektedir. Yaklaşık fiyatı 2.000 TL olarak servisler tarafından değiştirilmektedir.

Şu ana kadar city motoru değişen arkadaşların hepsinin city motoru sağlam durumdadır. Fakat "Direksiyon Açı Sensörü" olarak isimlendirilen aslında bir elektrik potansiyometre olan parçanın arızasından kaynaklanmaktadır. Bu parça direksiyon miline bağlı olarak dönen bir bakır plaket, üzerinde 6 halka ve bu halkalara temas eden 6 adet iletken telden oluşmaktadır. Direksiyonun sağa ve sola dönmesi sırasında bu potansiyometre yardımı ile artan veya azalan elektrik dirençleri nedeniyle servo motora (city motor) elektirik enerjisinde artış olmakta sağa veya sola dönüşlerin elektrik motoru sayesinde daha kolay yapılması sağlanmaktadır. Prensip olarak çok mantıklı gelen bu sistem aslında çok ciddi bir sorunu içerisinde barındırıyor. Sağa veya sola dönüşler ile birlikte 6 halka üzerine basan 6 iletken tel zaman içerisinde yıpranmakta ve kırılmaktadır. Bu sorun aslında metal yorgunluğu olarak bildiğimiz sorundur. Uçaklarda karşımıza çıkan bu metal yorgunluğu, uçağın içindeki ve dışındaki basınç farkları nedeniyle zaman ile uçaklarda da bu metal yorgunluğu oluşmaktadır. Fakat aynı sistemin araçlarımız içinde olması ve aslında bir bakır plaket üzerindeki iletken tellerin bu sorunu oluşturması nedeniyle araçlarımız biz ne kadar dikkatli olsak dahi direksiyon nedeniyle hem kendi hayatımızı hemde diğer insanları hayatlarını tehlike altına atmaktadır.

Araçlarımız içindeki bu sistemin bir an önce imalat hatası olarak kabul edilmesi ve piyasa da bulunun tüm grande punto araçların bir an önce toplatılması ve bu sistemin değiştirilmesi gereklidir. Ekonomik değeri 5-10 TL bile olmayan bu "Direksiyon Açı Sensörü" olarak adlandırılan parça güvenlik nedeni gösterilerek ayrı olarak satılmamaktadır. Tüm blok yaklaşık 2.000 TL fiyat ile Italya'dan getirtilmektedir. Bu durum biz araç sahiplerini çok mağdur etmektedir. Bu sorunlu araçlar yollarımızda dolaştıkça hem bu araçlara binenler hemde trafikteki diğer araçlar ve yayalar güvende olmayacaklar. Bu parçaların arızalı olduğu araçlar bu sorunları ekonomik neden ile tamir ettiremezler ise çok ciddi kazalara neden olacaklardır.

Fiat ve distributor olan TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. bu konuya çok ciddi bir şekilde yaklaşmalı ve bu sorunu bir an önce çözüme kavuşturmalıdır.


Ali Hakan VURAN



ARKADAŞLAR MERHABA

(ARAÇ 1,2 PUNTO 2006 MODEL(OTOMOTİK)2700 KM)

YUKARIDA BELİRTİLEN ARIZANIN AYNISI BENİM ARABADA ÇIKTI.DİREKSİYON İKAZ LAMBASI BAZEN UYARI VERİYOR VE MOTORU DURDURUP ÇALIŞTIRINCA SÖNÜYORDU.FIAT YETKİLİ SERVİSTE BUGÜN YUKARIDA SİZİN ANLATTIĞINIZ SENSÖR ARIZASININ OLDUĞU VE MOTOR KOMPLE DEĞİŞMESİ GERKTİĞİ SÖYLENDİ.(ÜCRET YAKLAŞIK 2500 TL) DEDİLER. BU KADAR SIKINTI VARKEN NEDEN FIAT BUNA ÇÖZM BULMUYOR ANLAMIŞ DEĞİLİM. BURDA YAZILANLARI MEAİL ATMAK GEREKİR ÇÜNKÜ ANLATILAN VE GÖRÜLEN SIKINTININ ÜRETİCİ HATASI OLDUĞU AÇIK BENCE.GELİŞMELERDEN HABERDAR ETMELİYİZ BİRBİRİMİZİ VE BU İŞİN ARKASINI BIRAKMAMALIYIZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
ufukdemiray01@hotmail.com

punto elx2001
19/06/2009, 10:36
Arkadaslar ben rusyada yasadigim halde duruma daha ucuz bir cozum buldum diyebilirim. Nasilmi, deerpurple kardesiminde belirttigi gibi aslinda bozulan aci sensoru motor ve ecu(direksiyon) saglam. Ben ebay den sadece direksiyon kolonu aldim(Euro200) ve uzerine benim orijinal ecu ve motoru taktim, Calisiyor hemde ilk gunku gibi.

xcruelx
19/06/2009, 13:04
süper bişi bu tam olarak ne dir ismi resmi varsa bilgisi göndere bilirmisin. ilerisi için lazım olur.
Birede garanti kagıdında direksiyon mudalesi durumunda direk garanti dısıdır yazıyor. Onuda unutmamak gerek. Garanti dısı olan arkadaslar kullana bilir.

ince5757
20/06/2009, 14:58
Evet cengiz tam olarak yapılan işlemi açıklarmısın.En azından bilgimiz olsun.

sansar
27/09/2010, 19:15
alp bey aynı şekilde benimde aracım aynı arızadan yolda kedini kitledi.iyiki makas yapmıyordum mazallah önümde bi mercedes varken yapsam bide onunla uğrşıcaz dandik punto yuzunden,şimdi arcımı özel servise çektidim.Bana bi yol gösterebilirsn sevinirim nereye yazı yazılması gerekiyosa ne yapılası grekiyosa yapalım.:thumbdown:

GPS2
28/09/2010, 14:38
Avrupalılar işi kendin pişir kendi ye yapıyor zira oralarda arabanın kendisi yaklaşık 2500 lira gibi, anlatılanlara göre çok cüzzi paralara mal ediyorlar...genellikle resimde görünen röleleri değiştiriyorlarmış... https://www.kalpazan.net/MK2%20servo.pdf

Du Hast
28/09/2010, 18:34
city motorunun arızasının çözümü çok basit :)
Allah başıma vermez inş ancak olurda bir gün gelirse başıma önce ücretsiz değişim isterim, değişmezse kendim hallederim.

MRT 791
28/09/2010, 20:29
arkadaslar yaklasık 2.5 3 ay once ben degıstımbunu fıat zaten ucretsız ustlenıyor yaptıgım sey sırasıyla soyle 0212 44 22 55 musterı hz aradım durumu ızah ettım onlarda ıyı nıyet kapsamında sorunu cozebıleceklerını soyledıler ama once ıstedıgınız bı servıse yonlendırıyorlar servıs arıza onayını verıyor fıat a gonderıyor fıatta konuyu ınceledık ten sonra servıse yenı cıty motoru gonderıyor motor servıse gelınce servıs sızı arıyor motorunuz geldı deyıp randevu verıyor arac yarım gun kadar servıste yatıyor sonrasında bıttıgını haber verıyorlar sızde aracı gıdıp teslım alıyosunuz (BAZI SERVISLER PARA TALEBINDE BULUNUYOR SAKIN TONGAYA DUSMEYIN KURUS PARA CIKMIYOR CEBINIZDEN SERVISE VERECEGINIZ CEVAP SU OLSUN BU IYI NIYET KAPSAMINDA DEGISIYOR SORUN VARSA MUSTERI HZ LERINI ARAYACAGIM DIYIN BAKIN NASIL DONUS YAPIYORLAR)sunu sakın unutmayın arkadaslar aracın garantılı olup olmaması onemlı degıl fıat bunu yuklenıyor benım aracımında garantısı yoktu bılgınıze

flynn035
31/12/2010, 14:07
arkadaşlar bu konu çok hassas, geçen gün direksiyon kilitlendi ve eşim kaza yapıyordu . Müşteri ilişkilerinden nil hanım paşa paşa 2279 tl verip yaptırmam gerektiğini 4 yaşında arabam olduğunu ve 34.000 km bir önemi olmadığını söyledi. Bende Zafer Dindar arkadaşımızın mailinden esinlenip aşagıdaki yazıyı fax çektim. Sizden isteğim kimler bu sorundan muzdarip ve para ödemiş ise belgeleriyle bana yollamaları. Madem bizi önemsemiyorlar bende önemsemelerini ve müşterinin haklarını nasıl alacağını göstereceğim avukatımla görüştüm hakem heyetine başvuruyorum. Sizlerinde belgeleriyle olayı daha iyi anlatabileceğimi biliyorum.Tofaş grubuyla bayağı bir uğraşacağım.:whip0000:

Lütfen bana başvurularınızı bildirin araç plakası ve isim olarak.
mail : alp@almankurdu.net
cep : 0533 526 06 06




Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.





2004 yılı Mayıs ayında eşimin adına satın aldığım Punto 1,3 Multijet Dynamic aracımın 2 yıllık garanti süresi sona ermiştir. Aracım 34.000 km olup bu süreç içinde bütün periyodik bakımları yetkili servis tarafından yapılmıştır.

Üyesi olduğum www.grandepuntotr.com (https://www.grandepuntotr.com/) forum sitesine üye olan bütün punto sahipleriyle bu konuyu görüştüm. Yüzlerce punto sahibi bu platformda araçlarıyla ilgili bilgi alışverişinde bulunmaktalar.

Aracımda şubat ayında bir direksiyon sorunu yaşamaya başladım. Araç stop halindeyken direksiyon sola doğru dönüyor veya hareket halindeyken direksiyon kitleniyor ve kitlendiği konumdan bir daha geri alamadığınız gibi sürüş esnasında tehlikeli bir şekide yol güzargahında arabayı durdurup yeniden çalıştırmam gerekiyor . Aracımı Ankara Birmot yetkili servisine götürdüğümde aracın calibrasyonunun yapılıp düzeldiği söylendi. O dönemki city motor düğmesinin fiyatı 1350 TL olarak tarafıma bildirildi. Konuyu araştırdığımda bu araca sahip olan çoğu kişide bu şikayetler yükselmeye başladı. Son olarak aynı arızayı hemde çevre yolunda giderken yaptı çok zor bir durumda aracı kitlenen direksiyonu kitlendiği istikamette ilerlerken durdurabildim.Aracımı tekrar servise götürdüğümde sorunun direksiyonla ilgili olduğunu City motorunun arızalı olduğunu 2 ay önce yapılan calibrasyonu ile halledilemediği değişmesi gerektiği ve maliyetinin 2.240 TL olduğunu ilettiler. Benim bu fiyata itirazım neticesinde ise 1.740 TL ye yapabileceklerini söylediler.

Şimdi şunu sormak istiyorum! Tofaş bu şekilde masrafın bir kısmını karşılama lüksünü nereden buluyor. Masrafın bir kısmını karşılıyor ise bu araçla ilgili üretim hatasını kabul ediyor mu demek oluyor bu ?


6 Mayıs 2009 tarihinde 4442255 numaranızı arayarak bu sorunun garanti kapsamında çözümlenmesi talebimi ve bu parçanın stoklarınızda olmadığını 20 gün içerisinde geleceğini öğrendiğimi aracımın yıllık muayenesinin Mayıs ayı sonuna kadar biteceğini ve aracımı bu sorundan dolayı parka çektiğimi ilettim.

15 Mayıs 2009 tarihinde müşteri hizmetlerinden bu sorunla ilgili Nil hanımdan gelen cevap aynen şöyledir;
Aracımın 5 yaşında olduğu garanti kapsamında olmadığını garanti kapsamında bu parçanın değiştirelemeyeceğini kaldı ki elektronik bir arızanın 5 yıllık bir araçta olabileceğini aracın km sinin hiçbir önemi olmadığını 2.240 TL ye aracımı yaptırabileceğimi iletmiştir.

Aynı tarihte yine müşteri hizmetlerinizi bir kez daha aradım verilen cevap aynen şudur;
Nil hanımın üst yetkili olduğu ve bu kararın şirket kararı olduğu ve değiştirilemeyeceğidir.



Sayın Yetkili,

34.000 km bir araç yaşından önce ne kadar az kullanıldığının göstergesidir. City düğmesi fonksiyonunu aracımda hiç kullanmama rağmen bozulduğunu ve Türkiyede kaç araçta bu sorunun olduğunu ve kaç aracın city motorunun değiştirildiğini bunun ne kadar vahim kazalara yol açabileceğinin tarafınızdan bilindiği halde bir çözüm yoluna gitmediğinizi bu parça ile ilgili fiyat konusundaki tutarsızlığınızı, müşteri memnuniyeti kavramınızın olamadığını yaklaşık 20 yıldan bu yana tofaş ve fiat marka araçlarınızı kullandığım halde müşterilerinizi servis ile karşı karşıya getirdiğinizi belli müşterilerinizde (Örnek : Zafer Dindar – Bursa) garantisi bitmiş olmasına rağmen bu parçayı ücretsiz olarak değiştirdiğinizi biliyorum. Bunun bir emsal olduğunun farkında olmanıza rağmen servisimin müşteri memnuniyeti adı altında garanti kapsamında bu parçanın değiştirmesini istemesine rağmen çifte standart uygulamanız da bana size dava açma hakkımı doğuruyor. Kaldıki City motor diye bilinen elektro servo motor arızası halk arasında city modu arızası diye geçiyor. Daha evvel toyota ve huyndai nin başına gelen ve ömür boyu servo motor garantisi çıkartarak önlerine geçtikleri bir arıza aslında. Şu an bir çok kişi bundan şikayetçi. Çünkü servo motorların Türkiye yollarında arıza yapma ihtimali yüksek. Bu kadar çok arızanın olmasıda Fiat açısından düşündürücü. Kronik arızalar, garanti süresi zaman aşımı ile sınırlandırılamaz (4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun. madde:4/paragraf:4) Şu an aracımda ikinci kez olan bu arıza kronik bir arızadır ve ayıplı mal statüsündedir.

Yukarıda kısaca bahsettiğim konu ile ilgili gereğinin acilen yapılmasını, parkta kullanılamaz halde bulunan aracımın bir an önce ayıplı hatasının giderilmesini talep ediyorum.

Aksi halde konu ile ilgili başta Ankara Cumhuriyet Savcılığına, Tüketiciyi Koruma Derneğine, Tüketici Hakları Derneğine, Türk Standartları Ensititüsüne ve gerekli görülen her platforma, her internet mecrasına şikayetlerimi yazılı olarak yapacağımı gerekirse dava hakkımı kullanarak aracımın üretildiği fabrikaya yollanmasını ve bilir kişi tarafından incelenmesini de isteyeceğimi bildiririm.

Sorunumun çözülmemesi halinde, aynı sorundan muzdarip olan ve bu konuda mutabakata vardığımız arkadaşlarla birlikte, alenen basına bilgi verilmesini de sağlayacağım.


Hamdi Alp Doğ
0533 526 06 06
06 ASB 57 ARAÇ PLAKASI

yolcu27
31/12/2010, 14:09
hortlak gördüm sanki :D


hamza bey city den sorununuz varsa garanti dışı da olsa değişimi yapılıyor eğer bunu öğrenmek istediyseniz :)

flynn035
31/12/2010, 14:10
merhaba hamdi by arcınızla ilgili olan sorun benim aracımdada yapmaya bşladı tam bir aydır ugrasıyorum 2006 model punto serilerinde bildigim kadarıyla kronıkmış aynı seri modelde aracı olan izmirdeki arkadaşım sevo motor direksiyonunu ucretsiz olarak degiştirmişler ama banada ucret olabilirdeyip bana randevu verdiler acaba sizin yapmış oldugunuz temaslar netice kazandımı tşk ederim şimdiden cvp için..

izoci
31/12/2010, 14:19
bizde asılsız cevap olmaz bizde yalan yok hılafda yok:D:D

WiSTaRiA
31/12/2010, 16:48
puntocuların city motoru derdi bitmez..

ZAK1980
31/12/2010, 21:27
Hamza bey cıty motor olayını ne yaptınız buyuk bır ıhtımal degıstırecektır fıyat sızden rıcam ücretsiz degısımden sonra degısım faturasını,belgesını forumda paylasırsanız sevınırız fıyat ınternetten okuduklarına hemen ınanmayın belge nerede gıbı cevap verdıgınde gozlerıne sokmak ıcın yardımcı olacaktır

maviyay
06/02/2011, 23:13
slm arkadaşlar. malesef bende de şu meşhur sorun meydana geldi. Direksiyona hafif dokunduğumda şiddetli titreşim ve gürültü yapıyo. Servise gidip gösterdiğimde city arızası dediler ve 2000 tl fiyat verdiler. Müşteri hizmetleri ile temasa geçip ücretsiz yapmalarını isticem. Bakalım sonuç ne olacak...

muratyasar56
25/02/2011, 15:15
Selam arkadaşlar benim aracım 2006 1.3 mjet 60000km de benim aracımdada direksiyon aşırı titremeye başladı bi kaç keresindede direksiyon ışığı yandı araç giderken direksiyon kitlendi allahtan çok yavaş gittiğim bi andı. Aracı eskişehir birmota götürdüm direksiyon komple değişecek dediler 2000 tl ama fiata mail atıcaz garanti kapsamına sokucaz dediler geçen gün aradım %90 ücretsiz değişecek parçayı sipariş verdik kesin yazıyı bekliyoruz fiattan dediler haftaya belli olacak bakalım sonucu paylaşırım sizinlede

tayfux
25/02/2011, 21:38
hm süpermiş hocam da yüzde 90 değil yüzde yüzünü onların karşılaması lazım..

tospa
10/03/2011, 10:37
selam arkadaşlar. bende de 2006 gp var aynı arıza benim araçtada mevcut. kronik bir arıza artık bu. garantide iken defalarca direksiyonda sorunlar olduğunu söyledim ama hep çözünler geçici oldu. 4442255 i aradım 1 ay evvel
1 hafta da ücretsiz değişim olacağını söylediler ama daha değişecek parça gelmemiş öyle diyorlar. bu olay amerikad olsaydı fıatın satışı yasaklanırdı. türkiye cumhuriyeti vatadandaşının devleti nezdinde hiç bir değeri yok. sahipsiz halkız gelen vuruyor giden vuruyor. saygılar.

fiko
10/03/2011, 11:59
geçmiş olsun daha önce bu problemi yaşayan arkadaşlar sürecin neticesini söylerse bizde fikir edinmiş oluruz.

HarbiAslan
10/03/2011, 12:11
umarım yeni versiyon araçlarda bu tür sıkıntılar olmaz, özellikle hızlı bir yolculuk esnasında 1. önem derecesinde bulunan direksiyon hakimiyeti hayati bir konudur. böyle bir kronik sorun varsa fiat-tofaş üzerine düşeni yapmalı ve gerekli hassasiyeti göstererek tüm sorunlu direksiyon ve city mode motorlarını değiştirmelidir.

ay sonu aracım geliyor, bu benim ilk "0" km aracım ve ilk fiat'ım umarım pişman olacağım bir şey yapmıyorumdur. bu tür konuları görünce beynim kaynıyor resmen.

Budweiser
10/03/2011, 12:16
daha önce bir ton bu sitede servo motor arızası başlıkları gördüm. Niye kimse yardımcı olup kendi arızalarının bi örneğini veremiyor? Hiç yardımcı olunmadı bence..

tayfux
10/03/2011, 12:19
sırf bu konu ile ilgili yapışkan başlık var arkadaşlar yapmayın bence gayet yardımcı olunmuş..

maviyay
18/03/2011, 13:50
Evt arkadaşlar sonunda servis aracımı ücretsiz olarak yaptı, beş kuruş bile ödemedim. Dün teslim aldım ve şuan gayet iyi durumda. FIAT'a çok teşekkür ederim...

ozgur51
10/04/2011, 13:16
Ücretsiz değiştirildi yalanına kimse inanmasın. ücretsiz değiştirildi diye yazanlar Fiat ın kendi adamları. Fiat ı iyi göstermeye çalışıyorlar itibar etmeyin. Bir tanesi çıksın cep telefonu, adres versin, belge versin. VEREMEZLER .Yalan söylüyorlar. Araçlarının değeri düşmesin istiyorlar. FİAT KESİNLİKLE ÜCRETSİZ ONARIM DEĞİŞİM YAPMIYOR.

aklima
14/07/2011, 15:29
kesinlikle yalan söylüyorlar arkadaşlar. yaklaşık 1000 tl ye yakın işçilik ücreti adı altında ücret istiyorlar

seyrusefer
20/07/2011, 22:15
Bence yapıyorlardır. Çünkü, eğer firma %50 indirimle yaparız diyorsa, arıza ile ilgili hatayı kabullenmiş demektir, arızayı kabullenmeleri sorunun tamamen kendilerden kaynaklandığını açıkça ortaya koyar. bu da zararın firma tarafından karşılanması demek oluyor. ben de aracımı dün servise götürdüm ve sadece, iyi niyet adı altında parça değişimini ücretsiz yaptıran arkadaşlar var dedim. Bu cümle %50 ye yettiyse biraz uğraşla %100 de olabilir. bugün müşteri hizmetlerini aradım, ilgili birimin geri döneceğini söylediler. Bakalım ne olacak.

rational
11/08/2011, 16:22
Sayın site yöneticisi , city arızası ile ilgili konuları tek bir başlık altında toplamak adına yapışkan yapsanız en azından bize de kolaylık olur...

Honor COOPER
11/08/2011, 17:11
arkadaşlar benim 2009 yılında 2006 model aracımın servo motoru değişmişti uzatılmış garanti vardı lakin en önemli konu bu değişimle işgili hiç bir kağıt vermiyorlar verdikleri sadece iş açma emri ondada direksiyonda problem var yazıyordu özellikle öyle bir kağıdı istediğimde veremeyeceklerini belirtmişlerdi.demekki Fiat kendini böyle güvenceye alıyor elimize kanıt vermeyerek.

seyrusefer
11/08/2011, 18:52
2007 model grande puntom var 70.000 km de almıştım aldıktan 2 ay sonra stabilize çubuklarını rot başlarını değiştirdim bu normal olabilir 2. el bir araçta. sonra biri bana servo arızasından bahsetti sonra ben de kontrol ettiğimde hakikaten benimki de arızalıydı böyle bir arızadan haberim olmadığı için normal zannetmiştim. servise götürdüm 1900 tl istediler çok maliyetli olduğu için yaptıramadım. Sonra bu siteyle karşılaştım bedava yaptıranların olduğunu gördüm bidaha servise gittim meseleyi anlattığımda iyi niyet adı altında %40 indirim yaptılar. bu bile fazlaydı yaptıramicağımı müşteri hizmetlerini arayacağımı söyleyip çıktım. Nitekim aradım da aracın garantisinin bittiğini bu yüzden de sırf beni memnun etmek için %40 yaptıklarını daha da fazla bir indirim yapılmayacağını söylediler. gecenlerde direksiyonum kilitlendi allahtan aracımı yeni çalıştırmıştım park yerinde sanki arac çalışmıyormuş gibi oldu direksiyon. kontağı kapatıp açtığımda düzeldi 20 gün oldu tekrarlamadı bu durumda böyle binmek zorundayım allah göstermesin seyahat anında 90-100 ile giderken yapsa aynı arızayı aracın içindekilerin hali nice olur ve bunun hesabı kimden sorulur. Daha bitmedi bu sorunlarla uğraşırken viteslerim geçmemeye başladı 1.2.3.4.5.r. viteslerin hepsi de geçmiyor vites koluna yüklenince geçiyor kırılacak diye korkuyorum. ve dün de klimam bütün göstergeler çalıştığını gösteriyor ama ne kklima çalışıyor ne de fan üflüyor ilk çalıştırmada 3sn çalışıp kapanıyor. arac daha 84.000 de ve 14.000 km sini ben yaptım ve çok özenli kullanıyorum FİATIN ARAÇLARI MI SORUNLU YOKSA BUNLAR NORMAL Mİ? Bilemiyorum biri bizleri aydınlatsın lütfen! 84.000 km deki aracın böyle arızalar yapması normal mi?

albay_alpay
13/08/2011, 23:26
arkadaşlar benim 2009 yılında 2006 model aracımın servo motoru değişmişti uzatılmış garanti vardı lakin en önemli konu bu değişimle işgili hiç bir kağıt vermiyorlar verdikleri sadece iş açma emri ondada direksiyonda problem var yazıyordu özellikle öyle bir kağıdı istediğimde veremeyeceklerini belirtmişlerdi.demekki Fiat kendini böyle güvenceye alıyor elimize kanıt vermeyerek.

benim elimdeki faturada direksiyon motorunun indirim uygulanarak değiştirildiği yazıyor dostum bu yüzden de değişen parçayı vermediler...problem kesinlikle kronik olmasına rağmen 860 tl yi acımadan alıyorlar yani bedava değişim falan yok...

şekerlioğlu
14/08/2011, 00:18
Öncelikle yıllar önce başımdan geçen bir olayı anlatayım.

Sanırım 1999 veya 2000 yılları idi.
98 yılında,97 model olarak aldığım,ikinci el bir uno sx arabam vardı,bu aracımdan çok memnundum,daha sonra şirket araç verince kendi aracımıda otaparka çektim.
Şirketin bize verdiği araç palio idi,ilk defa hidrolik direksiyonlu bir arabaya binmişdim,şirketin aracı 365 gün 24 saat bizde olunca,benim arabayı yaklaşık (en az)bir ay,otoparkda bekletmek durumunda kaldım.
Bir hafta sonu,unoyu çalıştırıp biraz dolaşmak istedim,arabaya binip aracı çalıştırdım,geri vitese takıp,çıkmak için direksiyonu çevirdiğimde direksiyon dönmedi,kafamı çevirip ne oldu diye düşünürken birazdaha kuvvetli çevirmeye çalışdım,ama direksiyon sanki kazık gibi olmuştu,ben,acaba tekerlekler kaldırıma değiyor ondanmı diye düşünüp,araçdan indim,aracın önünden her iki tekerleğe baktığımda tekerleklerin kaldırımla bir teması olmadığını ve hareketi engelliyecek başka herhangi birşeyde olmadığını görünce,ne oldu bu arabaya şimdi durduğu yerde diye düşünüp başıma servis işi çıktığını düşündüm.
Aracı en son bıraktığımda herhangi bir şey yoktu,durduk yerde ne olabilirki diye düşünüp tekrar arabaya bindim ve kuşku içinde arabayı hareket ettirdim,aracı biraz sürüp ne olduğunu anlamak istiyordum,bu durumda yaklaşık 10 dakika kullandıktan sonra araba normalleşmeye başladı."daha doğrusu bana normal gelmeye",bir müddet sonrada arabanın daha önce kullandığım gibi olduğunu farkettim.

Olay şu idi.Yaklaşık bir ay "belki biraz daha fazla"hidrolik direksiyonlu arabaya alışınca,benim arabanın direksiyonu yerinden oynamaz gibi gelmişdi bana,ama olay sadece alışkanlıkdı.

Bu olayı şunun için yazıyorum,burada bazı arkadaşlar direksiyon kilitlenmesinden bahsediyor ve doğal olarak bir çoğumuzdada panik oluşuyor.
Arkadaşlar yanlış bir bilgi bu,direksiyonda kilitlenme yok,kilitlenme hissi yaratan durum yukarıdaki anlattığım olayla ilgilidir.
Fiatın kullanma kitapçığını okursanız bu durumun aynen böyle olduğu oradada açıkca belirtilmişdir.

Hatırladığım kadarı ile şöyle diyor.

"elektrik destekli direksiyon sistemindeki bir arıza durumunda sistem devre dışı kalsada,direksiyon mekanik olarak çalışmaya devam eder."

Yani,direksiyon yıllar önce kullandığımız,şahinler-doğanlar gibi,tamamen mekanik olarak,diğer bir deyimle "kol gücü ile"çalışmaya devam eder.

Bunu yazmamdaki amac "aman direksiyon kitlenir dönmez,uçarız "gibi bir algının çok doğru olmadığını ve bu nedenle böyle bir paniğe gerek olmadığını anlatmakdır.
Elbette bir arıza durumunda üstelik yolda giderken,tek parmağınızla kontrol ettiğiniz bir sistem bir anda işlevsiz kalırsa,insan bir anda panik olabilir,ama böyle bir durumun varlığı bilinirse panik yapmadan direksiyon hakimiyetini sağlarız.

Saygılar

sayal
14/08/2011, 00:32
Ücretsiz değiştirildi yalanına kimse inanmasın. ücretsiz değiştirildi diye yazanlar Fiat ın kendi adamları. Fiat ı iyi göstermeye çalışıyorlar itibar etmeyin. Bir tanesi çıksın cep telefonu, adres versin, belge versin. VEREMEZLER .Yalan söylüyorlar. Araçlarının değeri düşmesin istiyorlar. FİAT KESİNLİKLE ÜCRETSİZ ONARIM DEĞİŞİM YAPMIYOR.
evet arkadaşım benimde başıma geldi arabam 2006 modeldi yüzde doksanını fiat karşıladı ben sadece 170 tl para ödedim o da normal 4.5 sene kullandım belge istiyorsan müsait olduğum zaman resmini çeker eklerim

erosistanbul
14/08/2011, 00:50
Evt arkadaşlar sonunda servis aracımı ücretsiz olarak yaptı, beş kuruş bile ödemedim. Dün teslim aldım ve şuan gayet iyi durumda. FIAT'a çok teşekkür ederim...


Ücretsiz değiştirildi yalanına kimse inanmasın. ücretsiz değiştirildi diye yazanlar Fiat ın kendi adamları. Fiat ı iyi göstermeye çalışıyorlar itibar etmeyin. Bir tanesi çıksın cep telefonu, adres versin, belge versin. VEREMEZLER .Yalan söylüyorlar. Araçlarının değeri düşmesin istiyorlar. FİAT KESİNLİKLE ÜCRETSİZ ONARIM DEĞİŞİM YAPMIYOR.



eee İlker bey ses yok. Fiatın adamımısınız, yalanmı söylüyorsunuz. cevap hakkınız her zaman saklı elbet. sessiz kalmanız hoş olmamış.

albay_alpay
17/08/2011, 04:58
eee İlker bey ses yok. Fiatın adamımısınız, yalanmı söylüyorsunuz. cevap hakkınız her zaman saklı elbet. sessiz kalmanız hoş olmamış.
bence de...

aeengineer
17/08/2011, 12:43
arkadaşlar aracım 95000 de direksiyon sertleşmiyo ve city tuşu çalışmıyo ara arada kitleme yapıyo. servise götrürdüm 2006 model araçlarda olan genel bi arıxaymış %50 sini fiat karşılıyo olmasına rağmen 850 tl fiyat çıkarttılar. lanet olsun bidaha fiat alırsam.....madem fiat tan kaynaklı arıza neden onların hatasının faturası bize çıkıyo

rockforever
17/08/2011, 12:48
arkadaşlar 2008 ve sonrası modellerde bu sorunla karşılaşan oldu mu...?

Misafir047
17/08/2011, 12:51
2011 modellerinde city sorunu ortadan kalktımı kesin olarak

albay_alpay
17/08/2011, 16:59
2011 modellerinde city sorunu ortadan kalktımı kesin olarak
hayır hocam kesinlikle ortadan kalkmadı;bu yüzden alacak arkadaşınız falan varsa kesinlikle tavsiye etmeyin...Adamlar,benim araca geçen hafta evo modelinin servo motorunu taktılar ve bi daha bişey olmaz yaa diyerek geçiştirdiler garanti falan yok yani,bozulursa en az bi 860 daha alırlar benden anlaşılan...

albay_alpay
17/08/2011, 17:01
arkadaşlar 2008 ve sonrası modellerde bu sorunla karşılaşan oldu mu...?
kimisi daha araç 300-500 km deyken yaşıyor bu sorunu,kimisi de 150-200.000de ama her halükarda bu problemi yaşayacaksınız arkadaşlar...

Infortion
17/08/2011, 22:38
Arkadaşlar benimde 2011 Ocak ayında City motorum değişti 2006 model aracın. İsteyenlere telefonumu değiştirdiğim servisi ve aracın plakasını atarım. Ancak elime belge vermediler. %100 Fiat karşıladı ve 5 kuruş cebimden para çıkmadı. Kimseye yalan borcumuz yok..

albay_alpay
18/08/2011, 01:38
Arkadaşlar benimde 2011 Ocak ayında City motorum değişti 2006 model aracın. İsteyenlere telefonumu değiştirdiğim servisi ve aracın plakasını atarım. Ancak elime belge vermediler. %100 Fiat karşıladı ve 5 kuruş cebimden para çıkmadı. Kimseye yalan borcumuz yok..
bu bilgileri benimle paylaşırsan sevinirim kardeşim;belki tüketici hakem heyetine başvururken bi faydası olur...

NHTTRTMZ
09/12/2011, 18:57
Arkadaşlar benimde 2011 Ocak ayında City motorum değişti 2006 model aracın. İsteyenlere telefonumu değiştirdiğim servisi ve aracın plakasını atarım. Ancak elime belge vermediler. %100 Fiat karşıladı ve 5 kuruş cebimden para çıkmadı. Kimseye yalan borcumuz yok..
bende şuan aynı sorunu yaşıyorum yardımcı olursanız sevinirim

ramazan yurttapan
09/12/2011, 19:47
Nihat Bey Merhaba
Aynı sorunu 2 hafta önce yaşadım kısaca size konuyu özetleyim.Önce servise gidip iş kaydı açtırıp sorunu city arıazası olduğunu tespit ettirin daha sonra ordan şase numaranızdan bakıp size tofaşın ne kadarını karşılayacaklarını söylerler eğer sizden ücret istenirse ki istenecek ben %80 indirim aldım 382.00 tl zar zor haftalarca süren görüşmeler neticesinde mutabakata vardık size de belli bir yüzde söyleyecekler mutlaka ona göre artık gerekeni yaparsınız.Aracınız bakımları yetkili servislerden yapıldıysa bu sizin için avantaj olur.Bu arada daha detaylı bilgi için isterseniz yardımcı olurum cep :0542 219 51 32

pdr42
09/12/2011, 21:21
arkadaşlar bende aracımı aldım aldıgım gun kilitlendi ama ben boyle bir sorun olacagını dusunmedigim icin tekrar calısınca duzeldi. aradan 2 ay gecti arac kilitlendi ve kaza yaptım. ugrasmak istemedigim icin aracın garantiden degistirdim . konyada olmustu olay aracımı sattım. garantiden degistiriliyor

NHTTRTMZ
09/12/2011, 23:38
Nihat Bey Merhaba
Aynı sorunu 2 hafta önce yaşadım kısaca size konuyu özetleyim.Önce servise gidip iş kaydı açtırıp sorunu city arıazası olduğunu tespit ettirin daha sonra ordan şase numaranızdan bakıp size tofaşın ne kadarını karşılayacaklarını söylerler eğer sizden ücret istenirse ki istenecek ben %80 indirim aldım 382.00 tl zar zor haftalarca süren görüşmeler neticesinde mutabakata vardık size de belli bir yüzde söyleyecekler mutlaka ona göre artık gerekeni yaparsınız.Aracınız bakımları yetkili servislerden yapıldıysa bu sizin için avantaj olur.Bu arada daha detaylı bilgi için isterseniz yardımcı olurum cep :0542 219 51 32
servis tespit etti görüşme yapıldı %50 sini karşılıyorlar ama benden kaynaklanmayan bir hata yüzünden neden ödeme yapayımki 6 ay oldu arabayı alalı benim suçum ne bir hata olmasa ortada neden yarısını karşılasın ki mademöyle bütün bakımları serviste yaptıralım yarısını tofaş ödesin

sebasti
10/12/2011, 00:58
Olası bir arıza veya yolda iken kilitlenme kuşkusundan iyice tırsar oldum...

Chief_Engineer
10/12/2011, 05:03
arkadaşlar anlaşılan bu durum bir çok kişi için büyük problem bu tür durumlarda genel olarak garantisi devam eden araçlarda ücretsiz değişiyor. ancak garanti dışı araçlarda firma bu parayı ödemek istemiyor bu nedenle servislere ücretsiz değişim yapmayın talimatı veriyorlar sonra ortalık karışıyor. ancak eğer servisle aranız iyiyse veya servistekiler vicdanlıysa hiç fiata veya tofaşa bile bilgi vermeden ( garantisi biten araçlar için) garantisi dolmamış herhangi bir aracın şase numarası üzerinden o parçayı değiştiriyorlar yenisi ile sizde sorunsuz devam ediyorsunuz yoksa hem servisle sıkıntı hem üretici ile sıkıkıntı yaşanıyor sakın düşünmeyin bu tür durumlar fiatla alakalı mercedes ferrari gibi firmaların dışında ki tüm markalarda bu durum söz konusu o nedenle kesinlikle hakkınızı aramadan hiç birşeyi kabul etmeyin mutlaka şikayetçi olun derim. hepimize allah kolaylık versin bu işle uğraşan arkadaşlarıda sonuna kadar destekliyorum.

tyilgin
10/12/2011, 13:35
Arkadaşlar bende bir punto alma sürecinde ilerliyorum. Bu yazılanları okuyunca ciddi bir endişeye kapıldım. Bu sorun sadece city modu açık kenmi oluyor ? city modu kapalıykende direksiyon kilitlenip kaza riski doğurabiliyormu ? Sistemin ilgili switchleri, motor kabloları vs. sistemden ayrılıp bu sistemin kazaya sebebiyet vermesi ihtimali ortadan kaldırılabiliyormu ?
Özellikle 2006-2007 emotion almayı düşünüyorum ki, arkadaşlar arızaların bu modellerde olduğunu belirtmiş.