PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GP nin tasarım hataları neler sizce ?



orhanokay
08/05/2009, 11:05
Grande Punto nun tasarım hataları neler sizce? Yani ergonomi, dış görünüm ve pratiklikte... herşey olabilir. Kullanıcıları olarak bu aracı bizden daha iyi bilen olamaz. Bir liste yapalım mı ne dersiniz ?

izninizle ben başlıyorum.

1. Konsolun altındaki bardak yerleştirme bölümüne iki kutu içecek yanyana koyulamıyor.
Hiç denediniz mi? :banlandi:Kardeşim GP yi ilk defa İtalya da kullanmış ve bunu bana söylemişti inanmamıştım. Kendi GP mi alınca denedim ve gördüm. Tasarımcılarının bunu gerçekten denemediklerine inanamıyorum. Ama denememişler ki böyle olmuş...

Ah-MeT
08/05/2009, 11:42
O bahsettigin kısım dedigin gibi komple kullanışsız 1 tane kucuk pet şişe ve kültablası olunca arkadaki gözde bişi varsa alınmıyor, petşişe yada kültablasını cıkarıp oyle almak gerekiyor... arac kullanırken zor oluyor biraz.

zep
08/05/2009, 11:57
ön köşelerdeki tavanın bağlantı noktaları
virajlarda,dönüşlerde kafayı sağa sola eğmek refleks oldu zaten artık :) görüşü baya kısıtlıyor.

Refiner
08/05/2009, 12:11
Bence direksiyonun yanında soldaki göz kullanışsız. Ne koysan hemen kayıp düşüyor.

femoli
08/05/2009, 12:18
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/2283-punto-sorunlari-elestiriler-lutfen-herkes-sorunlarini-yazsin.html


nokta. :)

anvil
08/05/2009, 14:07
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/2283-punto-sorunlari-elestiriler-lutfen-herkes-sorunlarini-yazsin.html


nokta. :)

buradakiler tasarım hataları mehmet. senin verdiğin link genel sorunlar

üç nokta :)

Rigel
08/05/2009, 14:10
Emniyet kemeri yükseklik ayarlı olabilirdi, boynumu kesiyor...

ABNEW
08/05/2009, 14:14
-Bence görsel olarak GP nun tek eksikliği gösterge grubuydu.Bunu da s2 ile beraber bir miktar iyileştirdiler.Tabi daha da iyi olabilir.
-Kapı içi cepler oldukça dar.
-Mercekli far standart olarak sunulabilirdi.
-Motor no su daha görülebilir bir yerde olmalıydı :)

tklx
08/05/2009, 14:14
Aracin icindeki gozlerin sayisi az, hacimleri kucuk; torpido gozune birsey sigmiyor, kapilarin yanindaki gozlere de...

Stalker
08/05/2009, 14:28
Benim 3 kapıda oto. cam kontrol tuşları (boyum uzun olduğu için belki) erişirken sıkıntı yaratıyor, mutlaka öne eğilerek basmam gerekiyor, hele birde koltuğu arkaya iyice yaklaştırıp sürmeyi sevenlerdenseniz o zaman 1 kere ayar yap bir daha elleme manası ile o kadar uzağa konulmuş :)

Kemer yükseklik ayarının olmaması ve direksiyonun solundaki, içine ne tür birşey konulsun diye yapılmış bilmediğim ve maalesef işe yaramyan(insan kapak yapar en azından..) minik göz de en başta akla gelenlerden.

Fuzuli
08/05/2009, 15:51
-Bence görsel olarak GP nun tek eksikliği gösterge grubuydu.Bunu da s2 ile beraber bir miktar iyileştirdiler.Tabi daha da iyi olabilir.
-Kapı içi cepler oldukça dar.
-Mercekli far standart olarak sunulabilirdi.
-Motor no su daha görülebilir bir yerde olmalıydı :)

Kapı içi cepleri kullanamıyorum darlıktan...
Motor numara sorunu yaşamadım ama 1.5 sene sonra muayenede hafif kusur sayılacağına eminim :)

femoli
08/05/2009, 16:09
buradakiler tasarım hataları mehmet. senin verdiğin link genel sorunlar

üç nokta :)

Kelime oyunu bunlar :D tüm hatalar sorunlar yazıyor başlıkta Kelime anlamları değişik se ben ne yapayım noktam hala geçerli :)

direkteki cam yetersiz.. :)

ABNEW
08/05/2009, 16:13
Benim 3 kapıda oto. cam kontrol tuşları (boyum uzun olduğu için belki) erişirken sıkıntı yaratıyor, mutlaka öne eğilerek basmam gerekiyor, hele birde koltuğu arkaya iyice yaklaştırıp sürmeyi sevenlerdenseniz o zaman 1 kere ayar yap bir daha elleme manası ile o kadar uzağa konulmuş :).....

Haklısın Mert, cam açma kumandası oldukça önde kalmakta.Ancak bu durum sadece 3k larda geçerli bence 5k larda normal geliyor bana...

makeles
08/05/2009, 16:17
sileceklerin rüzgarla temasını engellemek için kaput bitiminde biraz alta yerleştirmeleri gerekirdi.. sileceklerin rüzgar sesine katkıları var..

memox
08/05/2009, 16:23
Bende direksiyon üstündeki kumanda tuşlarını kullanışsız buluyorum. Şimdiye kadar sadece kiralık araç olarak Grande Punto kullandım gerçi, kendi aracım olunca belki alışırım ama ne zaman ses yaad kanal tuşunu arasam yerinde olmuyor, direksiyonu çevirince tuşlarda döndüğü için bulamıyorum tuşu yerinde :D Bende teyipten ayarlamayı tercih ediyorum.

Rigel
08/05/2009, 16:40
Bi de bagajı kaldırmak için adam oraya bir tutamak mutamak koyar...

ocean_1919
08/05/2009, 16:49
Torpido gözününde aydınlatma lambası olmaması çok basit bir eksik. Maliyetide yok neden koymamışlar anlamdım.

memox
08/05/2009, 16:55
Torpido gözününde aydınlatma lambası olmaması çok basit bir eksik. Maliyetide yok neden koymamışlar anlamdım.
Maliyeti yok denirmi.. Kablosu, lambası ile 1€ 'yu buluyorsa çılgın bi maliyet demek.. Rakiplerdede torpido lambası yoksa kesinlikle koymazlar..
3-5€ maliyet indirimi için ne kadar uğraşıldığını bilseniz..

orhanokay
08/05/2009, 18:22
çoğuna katılıyorum cam açma tuşlarına erişmek zor, uzanmak gerekiyor. Ön direkteki cam sert dönüşlerde görüşü tamamen kapatıyor (ama görünüm olarak çok güzel bence), kapı içi cepleri çok dar ve konsolun solundaki cepten hareket halinde birşeyler hep zemine düşüyor.

Torpio ışıklandırması sorununu Koçtaş larda satılan dedektörlü - yapışkanlı lambalarla çözebilirsiniz, 20 lira kadardı.

femoli
08/05/2009, 18:28
Maliyeti yok denirmi.. Kablosu, lambası ile 1€ 'yu buluyorsa çılgın bi maliyet demek.. Rakiplerdede torpido lambası yoksa kesinlikle koymazlar..
3-5€ maliyet indirimi için ne kadar uğraşıldığını bilseniz..
kesinlikle haklısınız 1 liranın dahi büyük önemi var ,zamanında koç şahinlere sol dış ayna takmamakla milyon dolar kara girmişti :)

orhanokay
08/05/2009, 18:36
Araca bindiğimde elimdekileri yerleştireceğim uygun gözleri bulamıyorum bi türlü. Laptop u bagaja koyduktan sonra, ruhsat, sigara pakedi ve cep telefonu kalıyor elimde. Ruhsatı ve sigaramı kolçağın içine yerleştiriyorum çoğunlukla ama cep telefonumu koyacak doğru dürüst bir göz-cep vs yok. bardaklık uygun değil; görünmüyor ve ses yapıyor orada, el firenin altındaki ne idüğü belirsiz düz alana koysam araçta kullanırken en zor görülen yer orası, ne yapsam diye gezdirip duruyorum elimde yarımsaat...

Siz nasıl çözüyorsunuz?

abulbul08
08/05/2009, 18:40
ses yalıtımı eksik dışardan ses alıyor
2009 funlarda arka camlar otomatik değil ve ön camlarda sıkışma sensörü yok
direksiyon kumandalarını ben kullanıyorum gayet iyi bana göre
torpidoda ışık olmaması kötü
bide emniyet kemeri takmayınca hemen ötüyor:D:D:D:D
tasarım olarak bence mükemmel benim çok hoşuma gidiyor...

Stalker
08/05/2009, 19:34
Araca bindiğimde elimdekileri yerleştireceğim uygun gözleri bulamıyorum bi türlü. Laptop u bagaja koyduktan sonra, ruhsat, sigara pakedi ve cep telefonu kalıyor elimde. Ruhsatı ve sigaramı kolçağın içine yerleştiriyorum çoğunlukla ama cep telefonumu koyacak doğru dürüst bir göz-cep vs yok. bardaklık uygun değil; görünmüyor ve ses yapıyor orada, el firenin altındaki ne idüğü belirsiz düz alana koysam araçta kullanırken en zor görülen yer orası, ne yapsam diye gezdirip duruyorum elimde yarımsaat...

Siz nasıl çözüyorsunuz?

Ben cüzdanı el freni altına, telefonu orta bardaklıkların hemen arkasındaki ufak boşluğa, ruhsatı da kullanma klavuzu ile birlikte torpidonun üst rafına yerleştiriyorum.
El bezi v.b. gibi şeyleri sıkıştırarak kapıdaki bölmelere tıkıştırıyorum.
Ortadaki bardaklıklara 1 pet su şisesi ve küllük aynı anda yerleştiriliyor.
Kapılara yapılan boşluklara pet şişe profili verilerse su şişelerini en azından oraya koyardık :)
Bu arada sol tarafta içine ne koysak düşen göze stres topu felan sıkıştırıp koyabilirsiniz (trafikte felan elinize alır sıkarsınız :D)

puntosever
08/05/2009, 20:24
Bana göre en önemli kusurlardan biri rüzgarlı havada özellikle camlar açıkken arabanın savrulması.Öncam yan direkler dönüşte görüşü kısıtlıyor,ön bardaklıkların arkasındaki boşluk dar ve kullanışsız,Torpido gözü daha geniş ve aydınlatmalı olabilirdi.Tüm bunlara rağmen GP'mi çok seviyorum ve kullanmaktan zevk alıyorum...

anvil
08/05/2009, 21:54
klimanın altındaki boşluğa güneş gözlüğünü koyuyorum, onun önündeki bölmeye kapı kumandalarını, cep telefonunu koyuyorum, ruhsatı güneşliğin içine koyuyorum, cd çantasını torpidodaki üst bölmeye sıkıştırıyorum, torpidoya bezleri, ıslak mendillerini koyuyorum, aradaki bölmeye kül tavlasını koyuyordum şimdi el çantası aldım onu koyuyorum tam oturuyor, kül tablasını torpidoya kaldırdım kullanmıyorum, sol kapı cebine sitenin kartvizitlerini doldurdum, direksiyonun yanındaki boşluk ve el freninin altındaki boşluklar boşluk görevi görüyor.

kukart
08/05/2009, 23:55
güneşliğe hiç birşey koyamıyyorum çünkü sürekli kullanıyorum ..
ruhsat; torpido üst cepte,
bardaklıkta küllüğü kaldırıp attım, orası cep tel yeri..
klima altındaki boşluk; küçük Sticky Not
el freni sol tarafında tükenmez kalem (tam yuvasına oturuyo)
sol kapı kolu; ıslak mendil (genelde alanın darlığından, zamanla paket yıprandığı için ıslak mendil kuru mendile dnüşüyor)
EN İşe yarmaz kısım el freninin altındaki boşluğu; Fazladan elimde olan FİAT yeni LOGO tam oturdu oda orda hoş duruyo ;)
direksiyonun solundaki göz (bağlantıların üzerindeki kapaktaki göz); ORaya hiç birşey koymuyorum, koymayın oradan düşen herhangi birşey dikkatinizi dağıtabileceği gibi, ayagğınızın üzerine denk geleceği için ani bir hareketle kontrolü kaybetmenize neden olabilir....

Solda ve sağdaki direklerin altındakli küçük camları ben seviyorum, görüşü daraltığı gerçek fakat yeni nesil en beğenilen tasarımların ortak özelliği bu küçük kelebek camlar ve kalın cıtalar..
herneyse buraya herkese tavsiyem telefonunuzun yazılı olduğu ya kartvizitini yada şık bir kağıda yazılı tel nonuzu sıkıştırabilirsiniz ( geçici olarak park edişlerde aracınızın birine engel olduğunda veya daha değişik sorunlarla karşılaşıldığınızda size ulaşmaları için faydalı oluyor)

benim en çok rahatsızlığım şuana kadar söylenmeyen
Klimanın sol köşesi, sağ bacağıma (dizimi) "çekil burası benim" der gibi rahatsız etmesi :)

detay
08/05/2009, 23:56
1- Ön yan camlardaki direkler; virajlı yollarda özellikle de sola dönüşlerde görüşü kısıtlıyor.
2- Kapılardaki cepler çok dar bir şey koymak pek mümkün değil - özellikle de arka kapılardaki ceplere- .
3- Torpido küçük ve lambasız.
4- Araç içine birçok göz, cep vs. yerleştirilebilirdi. Yeterli alan mevcut. Malesef o da yok.
5- Silecekler biraz daha aşağıda olabilirdi. Ses yalıtımı açısından.

Direksiyon kumandaları ile ilgili bir sorun yaşamıyorum. Bence kullanışlı. Göstergelerle ilgili de bir sorunum yok. Aracın dış görünüşü gayet güzel.

kara kız
09/05/2009, 00:16
yön yolcu tarafı için konusuyorum..klımanın sağ köseşiyolcunun dizine resmen tekme atıyor..zayen aracaın arka koltuğna oturup tam ortadan ara konsola baktığmızda tam olarak aracı ortalamadığnı gorceksniz..ara konsoll ne yazıkkı surucu tarafına egımlı duruyor buda klımanın sağ alt kosesini sol tarafa gore daha çok dısarı çıkmasına neneb oluyorr bubdan dolayıda sağdakı yolcunub sol dizini aşırı derecede rahatsız ediyorr.gecen ayolcu koltuğunda setehat edince farkettim..bunuda diğer maddelere ekleyın..

feza33
09/05/2009, 00:39
uzun yolda araç kullanırken sol kolunu kapıya dayamaya calıştıgında verilen yanlış eğim nedeniyle oldukça rahatsız edici bir durumla karsı karsıya kalıyoruz ayrıca ön kapılardaki iç tutamakların kapalı olması daha iyi olurdu gorusundeyim en azından içine bir sey koyabiliridk

ferojan
09/05/2009, 05:06
Şu farlarıda içe doğru şaşı yapmasalarmış bence çok daha iyi olurmuş.. Alfa , bmw gibi araçların makyajı çok iyi vahşi bir görünüm var ama gp de sevimlilik hakim:)

femoli
09/05/2009, 10:10
Bence en beğendiğim bölgesi aracın önü farlar panjur kaput kesimi tamponun yuvarlak hatları :)

RAMSEY
09/05/2009, 10:37
GP 'nin eksik ve kusurları genelde herkese göre aynı,bende 3 gündür kullanıyorum,en büyük kusuru içine çok ses alması ve ön cam sütünlarının görüş açısını düşürüyor olması.dış yan kapılara ve arka bagaj kapısına korbon çıta koyulabilirdi.diğer iç kişisel kullanım yerleri dar ve kullanışsız.

mufemi
10/05/2009, 00:11
Sinyallerle ilgili bi sorun var ama genel bişeymi bilmiyorum.Mesela sağa sinyal verdim ve sağa döndüm,direksiyon düzelince bide bakıyorum ki sola sinyal veriyor araba.Sinyal kolunun momenti çok kuvvetli galiba ::). Kol normale dönerken duramayıp terse sinyal veriyor.
Sizde oluyomu bu acaba???:agri::agri:

ABNEW
10/05/2009, 00:23
Ben de hiç olmadı mufemi.Belki elin çarpıyordur farkında olmadan...

mufemi
10/05/2009, 00:30
yok Arda el çarpması değil ya bundan çok eminim. Hatta ters yöne sinyal vermesin diye elimle kolu tutuyorum.

Stalker
10/05/2009, 01:43
Ön taraftaki yolcunun ayagını konsolun sıkıştırması benim de dikkatimi çekti, özellikle bacakları açarak oturmak çok rahatsız edici, ön konsol birşekilde 2-3cm daha dar olabilirdi..

fgezgini
10/05/2009, 02:06
Sinyaller konusuna ben de alışamadım. Bazen sinyali ne zaman veriyorum ne zaman ışık sönüyor şu anda oldukça karışıklık yaşıyorum açıkçası.

orhanokay
10/05/2009, 02:40
direksiyon üstündeki kumanda düğmelerininde bir formu ya da çıkıntısı olsaymış iyi olurmuş, bakmadan kontrol etmek için... atıyorum; ses açmak için mutlaka yoldan gözünüzü ayırıp direksiyon üzerindeki düğmeyi bulmanız gerekiyor. Biraz çıkıntılı yapsalarmış Opel deki vs gibi iyi olurmuş...

kukart
10/05/2009, 03:03
GP nin iç tasarımı kime ait Gio mu? bilen varmı

femoli
11/05/2009, 10:50
direksiyon üstündeki radyo kontrol düğmelerini bir günde ezberlenebiliyor ses açmak için bakmaya gerek yok el hissi ile çok rahat bulunabiliyor bence sorun değil bu..

anvil
11/05/2009, 14:28
direksiyondan radyo kanallarını tarama olması lazımdı. sadece kayıtlı kanallar arasında gezebiliyoruz.

Stalker
11/05/2009, 14:43
Yol bilgisayarını tek yönlü geziyoruz, ileri-geri şeklinde olsa çok daha pratik olurdu. Trip A ve B bilgileri açıkken X ekranından Y ekranına geçtikten sonra tekrar X ekranını görmek için 10 defa felan tuşa basmak gerekiyor...

fatihhhh
12/05/2009, 14:16
tavan ön kısımda aydınlatma lambalarının hemen arkasında bir kabarıntı var. gayet estetik ama keşke gözlük koyma cebi felan olsa yada bi başka amaçla kullanılabilse daha iyi olmazmıydı?

HugemaN
12/05/2009, 17:26
Ön kapıdaki küçük kelebek camı görüşü kısıtlıyor. Ayrıca Sağ ayağım ile orta konsolun sol tarafı arasında sürekli bir kavga var. Uzun yolda belli bir süre sonra canım acıyor. Bende diğer arkadaşlara katılıyorum cep telefonumu koyacak bi yer bulamıyorum. Allahtan Blue me var telefonu elime almıyorum. Yan gözlere güneşliği sığdırmak için güneşliğin ır..na geçtim:). Yağmur sensörü cama ilk su geldiğinde çalışmıyor. Bir kere silecek kolunu yukarı kaldırmam gerekiyor. Ondan sonra devreye giriyor.Ama herşeye rağmen arabamı çok seviyorum....

batuhann80
12/05/2009, 19:21
aracı kullanırken kesinlikle;
* ön cam direkleri saga yada sola dönerken kafamı bir ileri bir geri hareket ettirip yolu görmeye calısıyorum...
*torpidonun sadece torpidoyu andırması ve üst rafına ne koysam kapatırken kayıb sıkısması
*soldaki boslugu ne amaca yönelik koyduklarını hala anlamadım
*kapı cepleri cok dar
*arka tarafta iç aydınlatma yok
*arka cama su fışkırtırken ön camada azda ollsa su gelmesi
*göz sayısı az cd ler için alan yok(yan koltuk dısında)
*önden görünüş biraz daha agresif olabilirmiş
*bagajda tutamak yok
*ön camı yıkayınca suyun gidecegi yan tahliye olukları yetersiz(cam acıksa içeri atlıyor damlalar)
*kemer yükseklik ayarı yok
*direksiyondan kanal arama yok

yolcu olarak ise
*arka koltuklardaki baş dayama kapalıyken sırtımı rahatsız etmesi

utku952
12/05/2009, 23:03
Bu sorunların hepsi beni de rahatsız ediyor ayrıca depo kapağının kontak anahtarıyla açılması, bir de el freninin arkasındaki 4 5 çizgi şeklinde yer var orasını hala çözebilmiş değilim cd fln koyuorm olmuyor?* yakıt deposuı için içerden düğme yapabilirlermiş...

Little F.K
13/05/2009, 01:25
Hatırladığım kadarıyla,ön camlar açıkken 80 km ve üstü hızlarda silecekleri kullandığımda,suyun cam aralığından içeri girmesiydi.

Birde arka cam suyu sıkıldığı zaman,kanal yetersızdı,butun bagajı ıslatıyordu.

qwertasdf
13/05/2009, 23:22
bugün arkadaşın gp siyle 1 saat falan dolaştık.ben önde yolcu koltuğunda oturuyordum.klimanın sol tarafındaki çıkıntı sol dizimi mahvetti.çok rahatsız edici bir durumdu.

Stalker
14/05/2009, 00:13
Bu arada eklemekte fayda var, bizim başka araçlarda gördüğümüz ve beğendiğimiz, keşke GPde de olsa dediğimiz bazı tasarımlar "fikir patent" leri alındığı için kopyalanması zor/imkansız veya pahalı olabiliyor.

byasin
24/05/2009, 13:17
Kornanın yeride çok saçma bence kullanması zor oluo keşke klasik sol koldan basılabilseydi :(

ersin006
24/05/2009, 22:48
bencede tavandan arabanın motor kısmına doğru uzanan ön camı tutan sağ sol dirsekler çok kalın yol görüşünü engelliyor 2 gün önce sola dönerken dirseklerden dolayı 2 kişiyi göremedim az daha vuruyodum ALLAH korudu

ons
28/05/2009, 14:16
Aracımı yeni aldığım için bazı şeyler yeni yeni gözüme çarpıyor. Bunu da bugün farkettim. Direksiyonun arkasında göstergelerin altında sanırım airbagle ilgili buruşuk deri gibi bir kısım var. Aslında dikkat çekmiyor ancak oraya güneş gözlüğünü koyayım derken farkettim ve beni bu görüntü rahatsız etti. Yakınlarda bir arkadaşımın daha G.Puntosu var hemen gidip camdan onda da aynı şey var mı diye kontrol ettim, olduğunu gördüm. Bundan büyük ihtimalle daha önce forumda söz edilmiştir ama ben bulamadım, o yüzden yazma gereği duydum.

byasin
28/05/2009, 14:25
O buruşuk deri direksiyon ayarıyla alakalı airbagle bi ilgisinin olduğunu sanmıyorum ;)

orhanokay
28/05/2009, 14:40
El freninin yanındaki yarıkların bozuk para için olduğunu dün keşfetmiş bulunmaktayım :P

lagaluganet
28/05/2009, 18:43
evet o buruşuk deri kısım direksiyon ayarı ile alakalı, öyle bol olmasının nedeni direksiyon aşağı yukarı ileri geri hareket edince orda bi boşluk olmamasını sağlamak..

muratokay
28/05/2009, 21:34
Sinyalle ilgili olan problem arada sırada bende de oluyor. Yani bazen sinyal kolu nötr pozisyonuna geri atarken hızını alamayıp diğer yöne sinyal veriyor. Bunu engellemek için sinyal kolu eski haline dönecekken sol elimin orta parmağıyla kola destek oluyorum, artık buna alışıp farketmeden yapmaya başladım :)

50 km/s üstünde silecek suyunu püskürtünce su rüzgardan sadece camın alt kısımlarına ulaşabiliyor

Yağmurlu havalarda veya arabayı yıkattıktan sonra bagaj kapısını açarsam kapının içinde alt yanlardaki siyah plastik yerlerden musluktan boşalır gibi su akıyor bi süre. Islanmamak için kendimi geri çekiyorum.

ons
29/05/2009, 20:11
evet o buruşuk deri kısım direksiyon ayarı ile alakalı, öyle bol olmasının nedeni direksiyon aşağı yukarı ileri geri hareket edince orda bi boşluk olmamasını sağlamak..

:ermm: Anladım ama keşke kapak gibi birşeyle kapatılsaymış. Neyse çok da dikkat çekmiyor zaten.


El freninin yanındaki yarıkların bozuk para için olduğunu dün keşfetmiş bulunmaktayım :P
O kısımlar kullanma kılavuzunda kartlık ve CD'lik olarak gösterilmiş. Haa CD'yi nasıl koyacağız oraya, koysak duracak mı ya da tek CD'yi oraya koysam ne koymasam ne gibi soruların yanıtı yok maalesef..:D

lagaluganet
30/05/2009, 01:43
ne zaman yanıma yolcu koltuğuna biri otursa tavanda tutma yerini arıyor :) bende kapının ordaki yere tutunun diorm ama alışkanlık işte insanlar yukarda istiyor. keşke koysalarmış :) öteki aracımda sürücüye bile koymuşlar korkarsa tutunsun die :) eheh

cpeloo
30/05/2009, 03:09
Benimde en çok canımı sıkan olay metal kaputun cama uzandığı yer,, yani su atıcıların plastik aksama tutturulmuş olması,bence kaput biraz daha uzatilabilir o attırgaçlarını kaput içine gömebilirlerdi diye düşünüyorum....zaman geçtikçede çok kirli ve solgun bir görüntü vereceğini bekliyorum....ayrıca ön panelin üzerine bir şey koymak yada bir şey atmak için bir boşluk olabsaydı hoş olurdu böylece elimdeki ufak kağıt ve kalemi falan yandaki koltuğun üstüne atmak zorunda kallmazdım ve ön panelin gereğinden fazla alan işgal ettiğini düşünüyorum....el freni altındaki sanki eşya koymak içinmiş gibi dokulanan boşluk gibi birşey panel üstüne güzel olurdu.

ayrıca söyleyen arkadaşlara katılıyorum bardaklıklar çok iyi değil ve onun arkasındaki boşlukta bence fuzuli gibi.geçen çakmak koydum oraya yolda langırdayıp durdu önündede bardaklar vardı bi türlü çıkaramadım yaww...Herşeye rağmen kontağı çevirdiğim zaman bu takıntılarım yok oluyor. :) BU arada yeni birşey öğrendim PUNTO latincede nokta anlamına geliyormuş arkadaşlar...

byasin
30/05/2009, 10:07
Grande si ne ?

anvil
30/05/2009, 10:38
punto'nun anlamı nokta da matbaada da harflerin boyutuna verilen isim. grande de büyük demek. evet şimdi toparlıyoruz, grande punto = büyük nokta :D

makeles
30/05/2009, 12:20
Benimde en çok canımı sıkan olay metal kaputun cama uzandığı yer,, yani su atıcıların plastik aksama tutturulmuş olması,bence kaput biraz daha uzatilabilir o attırgaçlarını kaput içine gömebilirlerdi diye düşünüyorum..

katılıyorum o "attırgaçlar" ve beraberinde silecekler kaput altına gizlenebilirdi.. yada seat leonlardaki gibi dik durabilirdi.. seatın en hoşuma giden yeri silecekleri.. :)

byasin
30/05/2009, 16:15
punto'nun anlamı nokta da matbaada da harflerin boyutuna verilen isim. grande de büyük demek. evet şimdi toparlıyoruz, grande punto = büyük nokta :D

:) arabayla bi noktada bağdaştıramadım

mustafaf
15/06/2009, 18:08
tasarım hatası olarak kabul edılmeyebılır ama, egzoz cok rahatsız edıyor benı.az bıraz tozlu bır yoldan gecerken, hafıfte gaza dokunursanız, acayıp bır sekılde toz kaldırıyor yerden.kalkan tozlarda dırek arka cama konuyor.o da ayrı bır dert zaten...

xcruelx
15/06/2009, 21:43
bence kapı gözleri hiçbir şey koyulmuyor.

Bülent10
16/06/2009, 12:24
Araca bindiğimde elimdekileri yerleştireceğim uygun gözleri bulamıyorum bi türlü. Laptop u bagaja koyduktan sonra, ruhsat, sigara pakedi ve cep telefonu kalıyor elimde. Ruhsatı ve sigaramı kolçağın içine yerleştiriyorum çoğunlukla ama cep telefonumu koyacak doğru dürüst bir göz-cep vs yok. bardaklık uygun değil; görünmüyor ve ses yapıyor orada, el firenin altındaki ne idüğü belirsiz düz alana koysam araçta kullanırken en zor görülen yer orası, ne yapsam diye gezdirip duruyorum elimde yarımsaat...

Siz nasıl çözüyorsunuz?

Orhan mrb ben çözdüm telefon olayını ,eşime veriyorum çantasına koyuyor:cool0000:

usermm1
16/06/2009, 12:42
sürücü koltuğu yükseklik ayar koluna, otururken ister istemez temas ettiğimiz için ayarı alçalıyor..

memox
16/06/2009, 17:34
aracı kullanırken kesinlikle;
yolcu olarak ise
*arka koltuklardaki baş dayama kapalıyken sırtımı rahatsız etmesi
Bu olay benide başta rahatsız etmişti.. sonra nedenini öğrendim..
1. Başlıklar katlanmayacak hep orada olacak boyutlarda olursa arka görüşü engelliyor.. Bu yüzden kullanılmayınca indirilmesi gerekli
2. Başlıklar inik vaziyetteyken yolcuyu rahatsız etmezse yolcu o başlığı kaldırmaz ve kaza durumunda boynunu sakatlar.. o yüzden rahatsız edicek şekilde konulmuş ki yolcu onu yükseltip düzeltsin.. bu durumda byunda kamçı etkisi denilen sakatlanmayı yaşamasın..

memox
16/06/2009, 17:38
Klimanın sol köşesi, sağ bacağıma (dizimi) "çekil burası benim" der gibi rahatsız etmesi :)
Ben direksiyonu ileri geri ayarlayarak ona göre koltuğumun yerini optimum bir pozisyona getirdim. hem kollarım hemde bacaklarım rahat etti. biraz uğraşınca rahat pozisyon bulunuyor..

PuntoMan
24/06/2009, 23:37
GP'mi alalı bir hafta civarında oldu gözüme çarpan tasarım sorunlarını -birkısmı yazılmış gerçi ama- hazır meydan bulmuşken yazayım :sp_ike00:

1- Cam açma düğmeleri çok uzakta (5Klardan bahsediyorum). Yani ne bileyim, iki santim yanımdaki camı aralamak için motor kaputuna uzanmak gibi birşey :no000000:

2- Ön sol ve sağ tavan bağlantıları çok kalın ve görüşü engelliyor.

3- Torpidonun üst kısmındaki raf. Halen ne işe yaradığını anlayabilmiş değilim. Öne doğru meyilli olması sebebiyle koyulan şeyi muhafaza edemiyor netekim :)

4- Paspaslar... Sürücü paspasının sağ ayak topuğuna gelen kısmı resmen ağlıyor. O kısma takviye bir madde konabilirdi.

5- Bagaj kapısında şifa niyetine bir tutamak olmaması. Bagajı açarken tırnağımla tamponun üst kısmını çizmemek için hayli zorlanıyorum.

6-Silecek suyu haznesinin kapağının ekleme değil tek plastik olması. Eminim bi süre sonra açıp kapadıkça ve de sıcağın etkisiyle ara ek kısmından kopacak o kapak.

Eh, bu kadar kusur kadı kızında da olur :innocent:

ABNEW
24/06/2009, 23:46
Puntoman, cam açma düğmeleri 3k larda daha da uzak :) A ve c sütunları bence de kalın.Torpidodaki üst kısma ben araç kıtapçığını koyuyorum...

PuntoMan
25/06/2009, 00:08
Torpidodaki üst kısma ben araç kıtapçığını koyuyorum...

Ben de öyle düşünmüştüm, ancak torpido kapağını açınca bahsettiğim meyilden dolayı direk öne kayıyor. Unutmuyorsun yani nereye koyduğunu :-)

OzzY
25/06/2009, 01:13
Ben de öyle düşünmüştüm, ancak torpido kapağını açınca bahsettiğim meyilden dolayı direk öne kayıyor. Unutmuyorsun yani nereye koyduğunu :-)
ben sigorta poliçesi servis faturaları vb ile birlikte koyuyorum tam oturuyo :)

osqr
25/06/2009, 01:24
benim torpido kapağım yamuk duruyor oturmuyor tam..kendımce bıseyler yapmaya calıstımda olmadı en cok gozume batan o şimdi..bi yolunu bulsamda duzeltsem..

batuhann80
25/06/2009, 08:59
Bu olay benide başta rahatsız etmişti.. sonra nedenini öğrendim..
1. Başlıklar katlanmayacak hep orada olacak boyutlarda olursa arka görüşü engelliyor.. Bu yüzden kullanılmayınca indirilmesi gerekli
2. Başlıklar inik vaziyetteyken yolcuyu rahatsız etmezse yolcu o başlığı kaldırmaz ve kaza durumunda boynunu sakatlar.. o yüzden rahatsız edicek şekilde konulmuş ki yolcu onu yükseltip düzeltsin.. bu durumda byunda kamçı etkisi denilen sakatlanmayı yaşamasın..

hımmmm...mantıklı geldi şuanda...

anvil
25/06/2009, 13:53
ben oraya cd çantasını koyuyorum. cuk diye oturuyor. ama çantanın dolu olması lazım. :)

PLaTiNuN
25/06/2009, 14:23
Bence arka kapı kolları güneşin altında ısındığından mıdır bilmem ama benden başka biri açamıyor mecbur benim açmam gerekiyo ve bu durum komiğime gidiyo :)

EviLDoeR
25/06/2009, 15:04
Bence arka kapı kolları güneşin altında ısındığından mıdır bilmem ama benden başka biri açamıyor mecbur benim açmam gerekiyo ve bu durum komiğime gidiyo :)
KRONİK BİR SORUN BU GALİBA BENDEDE VAR BU HAFTA SERVİSTE AYARLATICAM ARTIK:cool:

kutlay
25/06/2009, 15:51
.



6-Silecek suyu haznesinin kapağının ekleme değil tek plastik olması. Eminim bi süre sonra açıp kapadıkça ve de sıcağın etkisiyle ara ek kısmından kopacak o kapak.

Eh, bu kadar kusur kadı kızında da olur :innocent:

100 bin km devirdim
merak etme kopmuyor o parça

Moosty
26/06/2009, 16:43
Sinyallerle ilgili bi sorun var ama genel bişeymi bilmiyorum.Mesela sağa sinyal verdim ve sağa döndüm,direksiyon düzelince bide bakıyorum ki sola sinyal veriyor araba.Sinyal kolunun momenti çok kuvvetli galiba ::). Kol normale dönerken duramayıp terse sinyal veriyor.
Sizde oluyomu bu acaba???:agri::agri:

Evet her zaman, özellikle de City modunu kapattığımda, 90 derece dönüşlerden sonra hızlıca gaza basıp direksiyonu ser bırakınca sinyal kolu öyle hızlı geri atıyor ki kendini, sonrasında diğer tarafa sinyal vermeye başlıyor. Alışana kadar çok güreştim sinyal koluyla, şimdi bırakıyorum artık. Nasıl olsa ters yöne sinyal atmaya başladıktan 3 saniye sonra susuyor.

Moosty
26/06/2009, 17:39
"Bence direksiyonun yanında soldaki göz kullanışsız. Ne koysan hemen kayıp düşüyor." +
"sileceklerin rüzgarla temasını engellemek için kaput bitiminde biraz alta yerleştirmeleri gerekirdi.. sileceklerin rüzgar sesine katkıları var.." +
"kapı içi cepleri çok dar " +
"cep telefonumu koyacak doğru dürüst bir göz-cep vs yok. " +
"ses yalıtımı eksik dışardan ses alıyor" +
"3- Torpido küçük ve lambasız." +
"Sinyallerle ilgili bi sorun var ama genel bişeymi bilmiyorum.Mesela sağa sinyal verdim ve sağa döndüm,direksiyon düzelince bide bakıyorum ki sola sinyal veriyor araba." +

Katıldığım tasarım hatalarını yukarıda özetledim. Benim ekleyeceklerim:
- Ön sağ üstteki el tutamağını bırakınca çok ses çıkarıyor. Hep huylanıyorum sağ taraftan biri mi çarptı, bir şey mi patladı diye. Hele bir de yan tarafınızda bunu keşfeden neşeli bir arkadaşınız varsa iyice çekilmez oluyor. Sanırım tavan kaplaması ile tavan sacı arası tamamen boş, arada bir dolgu & yalıtım malzemesi yok. Umarım 5 yıl sonra içi boş tavan kaplaması bir zırıltı oluşturmaz.
- Arabanın öne de, arkası da çok iyi görünmüyor, düzgün park edebilmek için arabaya iyice alışmak gerekiyor. Ancak bu tasarım, arabaya çok estetik bir hava verdiği için bundan vazgeçmek yerine park sensörünü standart hale getirmek daha mantıklı olur bence.
- Kendi sınıfındaki arabalarda, en alt özelliklere sahip modellerde bile artık MP3 çalar standart halde. En azından CD çalar üzerindeki Aux. girişini ön tarafa koyabilirlerdi, MP3 çalar bağlardık kendimiz. (YU-MA-TU bile koyuyor yahu)
- Arabanın tasarımında yangın söndürücü tüpe yer verilmemiş. Şimdilik bagajda bir koli içerisine koydum; frene bastıkça ileri, gaza bastıkça geri gidiyor. Umarım bu gidip gelmeler ile bir gün yangın söndürücü bagajda birden kendi kendine açılmaz. (Daha önce Temprada başıma gelmişti, hız tümseğini görmeyip hızlıca geçtikten [uçtuktan] sonra 'VVVOOOORRRZZZŞŞŞŞŞŞFFFFŞŞŞ.' gibi bir sesle birlikte arabayı acilen kenara çekmiştik)
- Direksiyon üzerindeki ses ve kanal seçim düğmeleri biraz daha içe gömülü olabilirdi. Şu an direksiyon yüzeyi ile aynı hizada, hem bakmadan yerini bulmak zor oluyor hem de bazen sağa - sola keskin dönüşlerde bazen radyo kanalını yanlışlıkla değiştiriyorum. (O direksiyonu nasıl tutuyorsunda değişiyor kanallar, bundan önceki hayatında kamyon şoförümüydün diye aklından geçirecek arkadaşlara selam eder, bildikleri iyi bir direksiyon topuzcusu varsa adreslerini rica ederim)
- Yol bilgisayarı ekranı, göstergelerin içerisinde aşağıda değilde yukarıda olsa daha iyi olurdu, çünkü oradaki yazıları okuyabilmek için insanın gözlerini yoldan tamamen ayırması gerekiyor. Eğer biraz daha yukarıda olsa sürüş güvenliği açısından daha yararlı olurdu.
- Torpido gözünün kapağı kalitesiz bir plastikten yapılmış ve sadece orta noktasında ince bir dil ile tutuyor. Muhtemelen 3 yıl içinde o kapak sağa sola yamulmaya başlar ve zemine paralelliği kaybolur.
- Bagaj kapağına iple bağlı, kabini ve bagajı birbirinden ayıran parça ince (yeni Fiestalarda çok daha ince ve kalitesiz) ve bagajı kapatınca her zaman yerine tam oturmayabiliyor.


Çok uzun yazdım belki ama GP nin benim gözümdeki bütün kusurları sadece bunlar. FIAT bu arabanın üzerinde park sensörü dahil 500 TL daha masraf yapmış olsa araba kusursuz olacak. Diyeceksiniz ki park sensörü Co-Pilot kit (CPK) ile geliyor, onu taktırsaydın. Benim söylemek istediğim, arabanın fiziksel tasarımından dolayı park sensörünün lüks değil, standart halde sunulması gerekliliği. İlk alırken park sensörü sormuştum ama CPK benim modele olmuyormuş. Bir üst modele de param yetmemişti zaten, hem üst model al hem de CPK al aşmıştı beni.

ms777
27/06/2009, 14:46
Geri vites, bence ciddi bir problem. Geri vites sekromençinin olmaması, yakışmıyor.

Delidavsan
28/06/2009, 01:47
Kimsenin dikkatini cekmedi sanirim. Sofor taraaki gunesligi actiginizda yolu gormek imkansizlasiyor.

ons
28/06/2009, 13:26
Kimsenin dikkatini cekmedi sanirim. Sofor taraaki gunesligi actiginizda yolu gormek imkansizlasiyor.

Evet, bir kere kullanmam gerekti, onda da kafayı yemiştim. Tam açınca tüm cam kapanıyor zaten, öne doğru ittiriyorum olmuyor,yarım açmaya uğraşıyorum olmuyor, gideceğim yere kadar bir türlü ayarlayamadım,:frusty00: baya kulaklarını çınlattım yol boyunca fiattaki o güneşlikle ilgili arkadaşların..

walker
28/06/2009, 15:16
aracın iç aydınlatması yetersiz arkada oturan yere bişey düşürse gece ertesi gün alınır ancak sadece 1 tane tavan lambası koymuşlar oda ayarlanamıyor kartal slx bile tavan lamba ayarlı ikinciside multijet olan motorlar dik rampalardaki kalkışlarda bayğı bi zorlanıyor sanırım 75 bg kaynaklansa:shy:

batuhann80
28/06/2009, 23:19
1 ile 1,75 arası kalkışlarda malesef böyle...2 civarı ve yarımdan biraz fazla debriyajı ayarlayın ucak gibi kalkar...turboyu doldurun...

makeles
29/06/2009, 01:31
1 ile 1,75 arası kalkışlarda malesef böyle...2 civarı ve yarımdan biraz fazla debriyajı ayarlayın ucak gibi kalkar...turboyu doldurun...

sadece debriyasj ve turboyu doldurma olayını anladım.. :) 1 ile 1.75 derken neyi kastettin?

Delidavsan
29/06/2009, 10:02
sadece debriyasj ve turboyu doldurma olayını anladım.. :) 1 ile 1.75 derken neyi kastettin?

1000 devir ile 1750 devir arasini kastetti muhtemelen.

cihann
01/07/2009, 00:01
arkadaşlar bugün benim puntoda birşey farkettim.uzun hüzme far yok...:-(

ocean_1919
01/07/2009, 00:31
arkadaşlar bugün benim puntoda birşey farkettim.uzun hüzme far yok...:-(
Nasıl yok?:g0000000:

cihann
01/07/2009, 09:50
benmi bulamadım acaba diye kontrol ettim.ama yok.bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.bulamadım..:-(

batuhann80
01/07/2009, 09:58
sadece debriyasj ve turboyu doldurma olayını anladım.. :) 1 ile 1.75 derken neyi kastettin?
1000 ile 1750 devir olayı...
---------


arkadaşlar bugün benim puntoda birşey farkettim.uzun hüzme far yok...:-(
direk uzunları yakmakyı kast ediyorsanız....
sellektör kolunu atlama sesi duyana kadar cekip bırakın,uzunlar yanar...
egerki far diyorsanız tek far h4 ampül kullanılıyor...ikisi bir arada şekersiz...

ocean_1919
02/07/2009, 02:29
benmi bulamadım acaba diye kontrol ettim.ama yok.bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.bulamadım..:-(
Bende arabayı ilk aldığım zaman gece selektör yok zannetmiştim. ya kısa yanıyo ya uzun:) Meğer kolu az çekip bırakmak gerekiyormuş (elimin ayarı yokmuş). Yani selektör varmış:evet:

neoin
11/07/2009, 19:17
sinyaller beni delirtiyor resmen

BAYFE
12/07/2009, 02:04
bende aracın arka kısmını çok boş buluyorum, dümdüz. Stoplar daha geniş olup aracın kıç kısmı daha gösterişli yapılsaydı.

birde kolçak yok

xcruelx
13/07/2009, 10:21
birde kolçak yok
Nasıl kolçak yok arkadaşım senin araba seri 1 mi?(yeni ise)

Starjet dynamiclerde seri 2 de kolçak var hemde eşya gözlü.

mert
14/07/2009, 13:37
yalıtım çook eksık rakıplerınde aux çıkısı torpıdoda bızde yok :D rakıplerde torpıdo klıma bızde yok :D vırajlarda kafalr zaten kut vuruyor:D ama herşeye ragmen onu sevıyoruz uzulmesın dıye:D:D:D

silentscream
14/07/2009, 13:48
"bence direksiyonun yanında soldaki göz kullanışsız. Ne koysan hemen kayıp düşüyor." +
"sileceklerin rüzgarla temasını engellemek için kaput bitiminde biraz alta yerleştirmeleri gerekirdi.. Sileceklerin rüzgar sesine katkıları var.." +
"kapı içi cepleri çok dar " +
"cep telefonumu koyacak doğru dürüst bir göz-cep vs yok. " +
"ses yalıtımı eksik dışardan ses alıyor" +
"3- torpido küçük ve lambasız." +
"sinyallerle ilgili bi sorun var ama genel bişeymi bilmiyorum.mesela sağa sinyal verdim ve sağa döndüm,direksiyon düzelince bide bakıyorum ki sola sinyal veriyor araba." +

- arabanın öne de, arkası da çok iyi görünmüyor, düzgün park edebilmek için arabaya iyice alışmak gerekiyor. Ancak bu tasarım, arabaya çok estetik bir hava verdiği için bundan vazgeçmek yerine park sensörünü standart hale getirmek daha mantıklı olur bence.
- kendi sınıfındaki arabalarda, en alt özelliklere sahip modellerde bile artık mp3 çalar standart halde. En azından cd çalar üzerindeki aux. Girişini ön tarafa koyabilirlerdi, mp3 çalar bağlardık kendimiz. (yu-ma-tu bile koyuyor yahu)
- arabanın tasarımında yangın söndürücü tüpe yer verilmemiş. şimdilik bagajda bir koli içerisine koydum; frene bastıkça ileri, gaza bastıkça geri gidiyor. Umarım bu gidip gelmeler ile bir gün yangın söndürücü bagajda birden kendi kendine açılmaz. (daha önce temprada başıma gelmişti, hız tümseğini görmeyip hızlıca geçtikten [uçtuktan] sonra 'vvvoooorrrzzzşşşşşşffffşşş.' gibi bir sesle birlikte arabayı acilen kenara çekmiştik)
- yol bilgisayarı ekranı, göstergelerin içerisinde aşağıda değilde yukarıda olsa daha iyi olurdu, çünkü oradaki yazıları okuyabilmek için insanın gözlerini yoldan tamamen ayırması gerekiyor. Eğer biraz daha yukarıda olsa sürüş güvenliği açısından daha yararlı olurdu.
- torpido gözünün kapağı kalitesiz bir plastikten yapılmış ve sadece orta noktasında ince bir dil ile tutuyor. Muhtemelen 3 yıl içinde o kapak sağa sola yamulmaya başlar ve zemine paralelliği kaybolur.

çok uzun yazdım belki ama gp nin benim gözümdeki bütün kusurları sadece bunlar. Fiat bu arabanın üzerinde park sensörü dahil 500 tl daha masraf yapmış olsa araba kusursuz olacak. Diyeceksiniz ki park sensörü co-pilot kit (cpk) ile geliyor, onu taktırsaydın. Benim söylemek istediğim, arabanın fiziksel tasarımından dolayı park sensörünün lüks değil, standart halde sunulması gerekliliği. Ilk alırken park sensörü sormuştum ama cpk benim modele olmuyormuş. Bir üst modele de param yetmemişti zaten, hem üst model al hem de cpk al aşmıştı beni.


+1000

BAYFE
14/07/2009, 15:10
Nasıl kolçak yok arkadaşım senin araba seri 1 mi?(yeni ise)

Starjet dynamiclerde seri 2 de kolçak var hemde eşya gözlü.

Seri 1 mi 2 mi bilmiyorum ama benim aracımda yok, Kasım 2007 de almıştım.

xcruelx
16/07/2009, 12:19
Seri 1 mi 2 mi bilmiyorum ama benim aracımda yok, Kasım 2007 de almıştım.
Seri 1 o zaman çünk seri 2 2009 da sürüldü hatta ve hatta 2008 sonunda cıkan 2009 model araçlar bile seri1.

ons
16/07/2009, 18:27
Fiat Grande Punto : Test Drive & Review - Team-BHP (https://www.team-bhp.com/forum/test-drives-initial-ownership-reports/60626-fiat-grande-punto-test-drive-review.html)

Linkteki Grande Punto'ların bizimkilerden farklarını bulunuzz..:rudolph0: Buradaki eleştirileri dikkate mi alıyor ne Fiat?

xcruelx
17/07/2009, 10:56
En çok bu lafa bittim :)
"Some ergonomics are so obviously designed for long-armed Italians (e.g. you have to reach out for the front power window controls as well as that of the ORVM adjustment). "

KEsinlikle öyle ön cam acmak için uzanmanız gerekiyor. (not: yenilerde ön arka cam elektirikli oldugundan düğmeleri 5 adet nedense ön camlar elinizi attıgınızda elinize arka cam lar geliyor ön camlar için uzanmanız gerekiyor. Aynalar için ise söylememe gerek yok sanırım :) )

GooSe
17/07/2009, 22:23
En çok bu lafa bittim :)
"Some ergonomics are so obviously designed for long-armed Italians (e.g. you have to reach out for the front power window controls as well as that of the ORVM adjustment). "

KEsinlikle öyle ön cam acmak için uzanmanız gerekiyor. (not: yenilerde ön arka cam elektirikli oldugundan düğmeleri 5 adet nedense ön camlar elinizi attıgınızda elinize arka cam lar geliyor ön camlar için uzanmanız gerekiyor. Aynalar için ise söylememe gerek yok sanırım :) )


Bu adamların alayı pigme olduğu için öyle yazmış ve italanlarla bizleri adamlar basketbol takımı gibi görüyordu 2 ay Lineayı devreye almaya kaldığım günler hey gidi heyyy.. 2 ayy ve verilen 9 kg efkarlandım birden..

ons
18/07/2009, 12:56
"While fit & finish are good on the outside, it's a different story on the inside; Nice in few interior areas, average in most and absolute rubbish in some (glue coming out of joints, odd paint on the glass, misaligned fittings etc.)."

Peki, böyle birşey(ler)e rastlayan var mı arkadaşlar?

Moosty
18/07/2009, 14:51
"While fit & finish are good on the outside, it's a different story on the inside; Nice in few interior areas, average in most and absolute rubbish in some (glue coming out of joints, odd paint on the glass, misaligned fittings etc.)."

Peki, böyle birşey(ler)e rastlayan var mı arkadaşlar?

Hayır rastlamadım, içerideki işçilik gayet iyi. Hindistandaki iklim sıcak olduğu için yapıştırıcının daha sağlam olması amacıyla fazla miktarda kullanmış olabilirler, muhtemelen bu nedenle taşmıştır. Eskiden Ladalarda olurdu diye hatırlıyorum, Rusya iklimi için uygun olan yapıştırıcılar Türkiye deki sıcak havada kendini bırakır, çatır çatır dökülürdü, dikiz aynasının bile durup dururken düştüğünü bilirim Lada da. Sıcak iklim nedeniyle faklı miktarda / özellikte yapıştırıcı kullanmış olmaları problemin nedeni olabilir.
Araçların Hindistan için özel işlemden geçirildiği izlenimine kapıldım, çünkü klimanın Hindistan hava şartları için daha da güçlendirildiği ve soğutma performansının oldukça tatmin edici olduğuna dair bir ifade vardı bir yerde.

Camda da tuhaf boyalar yok bizde, muhtemelen Hindistanda maliyeti düşürmek için hafif defolu malzemeleri kullanmış olabilirler. Aracın montajında hizalama hataları konusunda yorum yapamıyorum, GP şu anda sadece İtalya da üretiliyor diye biliyorum, eğer Hindistanda üretiyorlarsa işçilik hataları söz konusu olabilir, İtalya da üretiyorlarsa işçi kullanımı en az seviyede olacağı için işçilik hataları da az olur heralde.

ons
18/07/2009, 16:12
dikiz aynasının bile durup dururken düştüğünü bilirim Lada da.
:w00t2000:

Sanırım Tata aynı zamanda Fiat'a çalışıyor, GP'nin de en azından montajını orada yapıyorlar gibime geldi, ayrıca Palio filan da üretiliyor herhalde. Ben bu Albea, Palio vs. Türkiye'ye özgü biliyordum İtalya'da hiç yok çünkü, ayrıca mesela GP'nin motor seçenekleri arasında T-jet yok ki orada, adamlar bu kasaya bir 110-120 HP motor iyi giderdi gibisinden konuşmuşlar.

cengizh
20/07/2009, 17:48
torpido da ki üst göze mp3 cd lerim için kullandığım bir cd boyutunda ki cd çantasını koyuyorum. çevik bir hareket ile çantayı koyduktan sonra torpido kapağını kapatıyorum.

araç duruyorken sorun yok da, hareket halindeyken torpido kapağını açınca kayıyor cd çantası.


ön cam sütunları artık kabul edilmiş bir sorun.

sinyal kolu sorununu ben de yaşıyorum, kavşağa girerken sola sinyal verdim diyelim, döndükten sonra açı kendiliğinden atacak şekilde değilse altta hafifçe dokununca orta da kalıp sönmüyor bu defa sağa sinyal veriyor. ben de artık altta itmek yerine elimle ortaya getirip kendim ayarlamaya alıştım.

aracım henüz 7 aylık, servise gidip kolu değiştirmelerini isteyecektim ancak sanırım herkesde var bu sorun?

GooSe
21/07/2009, 00:18
Hayır rastlamadım, içerideki işçilik gayet iyi. Hindistandaki iklim sıcak olduğu için yapıştırıcının daha sağlam olması amacıyla fazla miktarda kullanmış olabilirler, muhtemelen bu nedenle taşmıştır. Eskiden Ladalarda olurdu diye hatırlıyorum, Rusya iklimi için uygun olan yapıştırıcılar Türkiye deki sıcak havada kendini bırakır, çatır çatır dökülürdü, dikiz aynasının bile durup dururken düştüğünü bilirim Lada da. Sıcak iklim nedeniyle faklı miktarda / özellikte yapıştırıcı kullanmış olmaları problemin nedeni olabilir.
Araçların Hindistan için özel işlemden geçirildiği izlenimine kapıldım, çünkü klimanın Hindistan hava şartları için daha da güçlendirildiği ve soğutma performansının oldukça tatmin edici olduğuna dair bir ifade vardı bir yerde.

Camda da tuhaf boyalar yok bizde, muhtemelen Hindistanda maliyeti düşürmek için hafif defolu malzemeleri kullanmış olabilirler. Aracın montajında hizalama hataları konusunda yorum yapamıyorum, GP şu anda sadece İtalya da üretiliyor diye biliyorum, eğer Hindistanda üretiyorlarsa işçilik hataları söz konusu olabilir, İtalya da üretiyorlarsa işçi kullanımı en az seviyede olacağı için işçilik hataları da az olur heralde.


Camdaki tuhaf boya izlerinin olmaması gayet noral çünkü o boya arabaya yapılan yama nedeniyle cama uçan boya atlanıp müşteriye gitmesi hoş olmamış. GP hindistandada haziran ayından beri üretiliyor. Ve sadece local pazar için satışı var. Bu adamlar GP üretimini İtalyaya yakın diye Türkiyeye vermediler ve yaptıları işçiliği bizzat kendi gözlerimle gördüm hem hindistanda hemde puntonun italyada üretildiği Sata Melfi Fabrikasında, inanın bana eğer biz bu arabayı Türkiye kendi İşçimizin ürettiği kaliteyle üretsek bu araçtan 3 milyon satılacağına 5 milyan satardık.
Bu arada İtalyadan otomasyon olarak hiç bir eksiğimiz yok. hatta fazlalaığımız bile olduğu söylenebilri.Puntolarda gördüğünüz işçilik hatalarının bir çoğunu bırakın linea yı tamamen farklı bir sınıf olan Dobloda bile göremezsiniz.... Bunuda herzaman fabrikama ve fabrikamın işçiliğine bütün yüreğimle inanarak söylerim.

ABNEW
21/07/2009, 02:43
Serhan, fabrikanın içinde değilim tabi ama Doblo ve Palio daki işçilik kusurları da hiç az değil.Tabi üretim aşamasını bilemiyorum ama bir kullanıcı olarak bu araçlarda da gözüme batan kusurlar fazlasıyla var.

ocean_1919
21/07/2009, 15:35
Camdaki tuhaf boya izlerinin olmaması gayet noral çünkü o boya arabaya yapılan yama nedeniyle cama uçan boya atlanıp müşteriye gitmesi hoş olmamış. GP hindistandada haziran ayından beri üretiliyor. Ve sadece local pazar için satışı var. Bu adamlar GP üretimini İtalyaya yakın diye Türkiyeye vermediler ve yaptıları işçiliği bizzat kendi gözlerimle gördüm hem hindistanda hemde puntonun italyada üretildiği Sata Melfi Fabrikasında, inanın bana eğer biz bu arabayı Türkiye kendi İşçimizin ürettiği kaliteyle üretsek bu araçtan 3 milyon satılacağına 5 milyan satardık.
Bu arada İtalyadan otomasyon olarak hiç bir eksiğimiz yok. hatta fazlalaığımız bile olduğu söylenebilri.Puntolarda gördüğünüz işçilik hatalarının bir çoğunu bırakın linea yı tamamen farklı bir sınıf olan Dobloda bile göremezsiniz.... Bunuda herzaman fabrikama ve fabrikamın işçiliğine bütün yüreğimle inanarak söylerim.
İşçilik konusunda Türkiyenin italyadan daha kaliteli olduğu konusuna aynen katılıyorum.

GooSe
21/07/2009, 18:51
Serhan, fabrikanın içinde değilim tabi ama Doblo ve Palio daki işçilik kusurları da hiç az değil.Tabi üretim aşamasını bilemiyorum ama bir kullanıcı olarak bu araçlarda da gözüme batan kusurlar fazlasıyla var.


Ben buna katılmıyorum işçilik kusurları olarak malzeme plstik kalitesi vs..gibi şeylerden bahsediyorsan bunlar işçilik hatası değil.Ama bir motor kaputu profil boşluk ayarı,boya hatası vs. gibi hatalar avrupa arabalara nazar daha az. Budan çok değil 2 sene önce Alfa Romeo Pomigliano fabrikasına (159 ramp-up için ) boya hatalarını gidermek için desteğe gidildi.

ABNEW
21/07/2009, 21:24
Evet, benim kastettiğim bunlardı Serhan, profil boşlukları, boya işçiliğini ben anlayamam ama gerek kullanılan plastik, gerekse bu malzemenin montajında İtalyanlar daha iyi.Tabi adı işçilik ve malzeme kalitesi değilse o ayrı.Ancak bunlar bu kaleme giriyor...

GooSe
21/07/2009, 21:35
Evet, benim kastettiğim bunlardı Serhan, profil boşlukları, boya işçiliğini ben anlayamam ama gerek kullanılan plastik, gerekse bu malzemenin montajında İtalyanlar daha iyi.Tabi adı işçilik ve malzeme kalitesi değilse o ayrı.Ancak bunlar bu kaleme giriyor...

Evet puntoların özellikler 2006 modellerin motor profil boşluklarında eşit olan yok gibidr. Ayrıca çevremdeki arkadaşlarımdan örnek vereyim (% 30 unda var ) torpidonun ön cam difüzörünün çatlaması ayrılması, bunun tek nedeni torpidonun kasıntılı oturutulması. Ayrıca hepimizi Puntonun aşırı tıkırtılarından şikayetçiyiz buda iç trim plastik işçiliğinden kaynaklanıyor yani kasıntılı boşluklu montajından.Kapı ayarlarına bakın yine bir çoğunda tek seviyeyi yakalamak imkansız. Torpido kapağına bakın atık olmayan varmı ?Bagajı açınca meges denilen macunlarına bakın işçiliği görün ve aynı işlemi birde TOFAŞ tan çıkan arabada kontrol edin fark zaten ortada olucaktır. Benim eski aracım 2004 model Paliodan şu anki aracımdan daha az iç trim sesi geliyordu hatta gelmiyordu.

ocean_1919
21/07/2009, 21:44
Türkiyedeki adam işsiz kalacam diye ödü kopuyor. İşini doğru yapmak zorunda. Tabi montaj için şu kadar sürede, şu kadar adet yapacaksın diye anormal bir baskı görmediği sürece işini kurallara uygun yapacaktır. Konu tasarım hatalarından, kaliteye doğru kayıyor:)

ABNEW
21/07/2009, 21:44
Gp ler biraz sorunlu bence de.Eski kasaları daha az sorun çıkartmaktaydı.Ancak genel olarak bence (Palio ve özellikle de Doblo ile kıyaslanınca) Punto daha iyi.Tabi üretici değil de kullanıcı olarak.Linea lar hakkında fazla yorum yapamam ama çevremde sadece bir arkadaşımda vardı (1.4 fire active) o da iç mekan seslerinden çok fazla şikayetçiydi ve sonunda sattı.

Dünyanın en önemli otomotiv kuruluşlarından biri bir tofaş çalışanı olarak eleştrilebiliyorsa ne mutlu bize tabiki :)

ayberk
05/10/2009, 01:00
ben 2006 palio dan 2008 gp gectım ama cok hayal kırıklıgına ugradım enbasıtı dıreksıyon aydınlatmasının olmaması acayıp komedı 2006 ve 2007 lerde yanıyor bılseydım yana yana 2008 uzerı ve 2009 aramazdım :) neyse palioda torpido ışıl ışıldı ve 3 satır yol bılgısayarı vardı tarıh gun göztergesi cok guzeldı ve dışarı ısı dercesi vardıvardı ama gp bunlar yok gerçi bazı modellerinde var ama çok basit şeyleri alaraktan demekkı maliyet kısıp araçları satarlarken İNDİRİM YAPTIKKKKK DİYORLAR KOMEDİYAAAAAA......

StrawBeeRy
05/10/2009, 01:03
2006 modellerde(daha üstünde varmı bilmiyorum) bilgisayarda türkçe menü yok ama onun sayesinde değişik yabancı kelimeler öğreniyorum.her gün yeni bir yazı çıkıyor. :D

berkeraaa
05/10/2009, 02:08
çamurluğa her baktığımda ışığın fazla parlaması nedeniyle birilerinin çarptığı ve orayı ezdiğini düşünüyorum :S :S

Sean_Constantine
05/10/2009, 02:11
Bence en öenmli olan topido'da aydınlatma olmaması ve arka koltuklarda tam ortada oturunca göğüslüğün simetrik durmaması el fireni tarafanıdan gelen oluğun sola yatık olması beni rahatsız ediyor onun dışında bir ''-'' görmüyorum birde sürücü koltuğunda orjinal kolçak olan modellerde bir tuş var koltuğun kanat kısmını şişiren bölmenin co tarafında olmaması bu olay normalde ön tarafta sağ koltukta var mı yoksa benim koltukta bir anormallik mi var çünkü sürücü koltuğunun yanında ki koltuğun alt tarafına bakınca kablo bağlantıları falan var...

GPS2
05/10/2009, 02:43
Camdaki tuhaf boya izlerinin olmaması gayet noral çünkü o boya arabaya yapılan yama nedeniyle cama uçan boya atlanıp müşteriye gitmesi hoş olmamış. GP hindistandada haziran ayından beri üretiliyor. Ve sadece local pazar için satışı var. Bu adamlar GP üretimini İtalyaya yakın diye Türkiyeye vermediler ve yaptıları işçiliği bizzat kendi gözlerimle gördüm hem hindistanda hemde puntonun italyada üretildiği Sata Melfi Fabrikasında, inanın bana eğer biz bu arabayı Türkiye kendi İşçimizin ürettiği kaliteyle üretsek bu araçtan 3 milyon satılacağına 5 milyan satardık.
Bu arada İtalyadan otomasyon olarak hiç bir eksiğimiz yok. hatta fazlalaığımız bile olduğu söylenebilri.Puntolarda gördüğünüz işçilik hatalarının bir çoğunu bırakın linea yı tamamen farklı bir sınıf olan Dobloda bile göremezsiniz.... Bunuda herzaman fabrikama ve fabrikamın işçiliğine bütün yüreğimle inanarak söylerim. ...tofaş üretimi uno sx ...tipo sx ve palio el 1,2 16v den sonra satın aldığım GP için keşke TOFAŞ*ta üretilseydi diyorum...arkadaşların çoğu veya vatandaşımızın çoğu önyargılı olarak şahin doğan kartal serçe*ye göre değerlendirme yapıyor ...ki onlarda kendi çapında ve sınıfında lada*ya dacia*ya reno*ya gibi araçlara beş basanlardı...TOFAŞ ve yan sanayisi 15-20 yıl önceki tofaş değil arkadaşlar...artık avrupa ve dünyaya kalite konusunda özellikle ...inanın meydan okuyacak durumdayız...biz bu işin içindeyiz ...direkt olarak...sayın mühendisime aynen katılıyorum....

27punto34
20/10/2009, 20:38
kesinlikle anteni değişmeli biraz bmw, audi tarzı antenler kullansa iyi olur, arka camlar otomatik değil, klimalar hala manuel ve kesinlikle bundan sonra başka bir arabada alsam kolçak var mı yok mu diye bakıcam 200 tl'ye kolçak satıyorlar kolçaksız araba alma :) sonra biraz hafif malzemeden çalıyorlar chevrolet aveolar 1200 kilo civarında bizim gp'lerin ağırlığı 1040 kilo şimdilik aklıma bu kadarı geliyor

BSK
20/10/2009, 20:49
kesinlikle anteni değişmeli biraz bmw, audi tarzı antenler kullansa iyi olur, arka camlar otomatik değil, klimalar hala manuel ve kesinlikle bundan sonra başka bir arabada alsam kolçak var mı yok mu diye bakıcam 200 tl'ye kolçak satıyorlar kolçaksız araba alma :) sonra biraz hafif malzemeden çalıyorlar chevrolet aveolar 1200 kilo civarında bizim gp'lerin ağırlığı 1040 kilo şimdilik aklıma bu kadarı geliyor

Öncelikle Aveo 1.2 1030 kg , 1.4 1070 kg dır, c sınıfı araçlarda bile malesef bu tarz antenler kullanılmakta, fun yerine dynamic tercih etseydiniz dijital klima tüm camlar otomatik ve tek tuş özellikli, kol dayamanız olurdu. Haksız yere de kötülemeyelim arabalarımızı. Ayrıca euro ncap tan 5 yıldız almış bir arabaya biniyorsunuz bir de aveonun aldığı sonuçlara bakın isterseniz.

Erdem Bozdağ
20/10/2009, 21:18
aveo ile gp yi kıyas bile etmem ben
aveo ya bındım,kullandım
yol tutus performans konfor gp ile karşılaştırma olmaz
bi kol dayama ıcın ama aveo alınır dersenız bılemem beklentıler farklı herkeste

ABNEW
20/10/2009, 21:57
Gp nun çift bölgeli dijital kliması üst sınıf araçların birçoğunda bulunmamakta.4 cam otomatiği birtek Hyundai Modellerinde var(Bu markanın da birçok eksiği var hala) GP nun birçok rakibi manuel klima, abs gibi donanımlar için ekstra ücret isterlerken bizim araçlarımızda bunlar hep standarttı.Yine kolçak baz donanım araçlarda yok.

GP nun eksik yönleri de var tabi ama yukarıda tüm sayılanlar artı özellikleridir...

kerpir
26/10/2009, 18:47
grande puntoyu takribi 9 aydır kullanıyorum. hiç memnun olmadığım noktalar :
1- kapı içlerindeki gözler o kadar dar ki bırakın bir pet şişeyi koymayı nerdeyse not defteri sığmayacak.:agiskavgasi:
2- camları açma kapama düğmeleri ve kapı açma kolları o kadar önde ki her seferinde öne eğilmek zorunda kalıyorsunuz. bu arabanın iç yapısını ayarlayan arkadaş sanırım 1.95 felan biz türk halkı olarak 1.70 boy ortalamasına sahibiz ki ben 1.75 im.:agiskavgasi:
3- sol taraftaki kullanışsız ufak göz neden yapılmış belli değil. göz yapılacaksa ya adam akıllı bişileri içine almalı yada olmamalı. hadi ondan vaz geçtim bari ruhsat koyunca kaymasaydı. :agiskavgasi:
4- araç içinde yine çok küçük bir torpido gözü var. hadi küçük oldu da bari bir aydınlatma ışığı koysalardı. bu kadar da masraftan kaçılmaz ki...:agiskavgasi:
5- geçenlerde arabamı kendim yıkayım dedim. tavanını kurularken farkettim ki o kadar ince ve dayanıksız bir yapısı var ki en ufak bastırmada nerdeyse içine göçecek. tırsmadım dersem yalan olur.:ohmy0000:
6- dediğim gibi arabayı kullanalı 9 ay oldu henüz 16binde ama her tarafından tıkırtılar geliyor çok rahatsız edici.
7- ön tarafta bulunan kelebek camlar son derece manasız... :cool:

gurik
27/10/2009, 13:11
Arkadaım arabaya bir kağıt demediğin kalmış.Eğer nin sacı hakkındabilgi edinmek istersn dual fase sac hakkında bir araştırma yap. Serviste gp nn sacını düzeltmek için adamlar özel kurs gördüler. sac çif katmanlı özel bir yapıya sahip.İstersen ön yanaklara oturabilirsin.
HANGİ ARAÇTA BU YAPI VAR ACABA? Bravo hariç.
Biraz ayıp oluyor artık. Sonra bu işten anlamayan şahıslar çıkıp bize sizin bu arabalar zayıf mış diyor orda burda.Kendi bilgisizliğimizle gp yi çamurlamayalım lüfen. Sonuçta nsanlar bu araca yatım yaptılar ve severekullanıyorlar. İleride de değerinden satmak isteyecekler. Yazık oluyor.
Ben şahsen aracımdan acayip memnunum.Orasını burasını kurcalamazsak hiçbiryerinden de ses gelmiyor.ACAYİP TE YOL YİYOR. HİÇ TE YORMUYOR OTOBÜS GİBİ KULLANIMI VAR.

27punto34
27/10/2009, 14:06
aveo ile gp yi kıyas bile etmem ben
aveo ya bındım,kullandım
yol tutus performans konfor gp ile karşılaştırma olmaz
bi kol dayama ıcın ama aveo alınır dersenız bılemem beklentıler farklı herkeste

aveo'da da kol dayama yok ki


Öncelikle Aveo 1.2 1030 kg , 1.4 1070 kg dır, c sınıfı araçlarda bile malesef bu tarz antenler kullanılmakta, fun yerine dynamic tercih etseydiniz dijital klima tüm camlar otomatik ve tek tuş özellikli, kol dayamanız olurdu. Haksız yere de kötülemeyelim arabalarımızı. Ayrıca euro ncap tan 5 yıldız almış bir arabaya biniyorsunuz bir de aveonun aldığı sonuçlara bakın isterseniz.


konu grande puntonun tasarımını eleştirin olduğu için ben eleştirimi bu doğrultuda yaptım, konuyu açan kişi fun'ı veya dynamic'i eleştirin deseydi eminim herkesin eleştirisi farklı olurdu ben kendi arabamı eleştirdim, aveo ile kıyaslama yaptım çünkü aynı sınıf araçlar, lacetti ile yapsam heralde daha saçma olurdu, ayrıca dolu ağırlığını yazdım ben oraya boş ağırlı 950 kilo civarında GP'nin

GP COSKUN
27/10/2009, 14:30
her şeyini seviyorum
ama
keşke şu izolasyona biraz daha önem verselerdi tek rahatsızlığım yol sesi problemi
birde arka kapı kollarının sıcakta bazen zor çalışması

BSK
27/10/2009, 15:03
konu grande puntonun tasarımını eleştirin olduğu için ben eleştirimi bu doğrultuda yaptım, konuyu açan kişi fun'ı veya dynamic'i eleştirin deseydi eminim herkesin eleştirisi farklı olurdu ben kendi arabamı eleştirdim, aveo ile kıyaslama yaptım çünkü aynı sınıf araçlar, lacetti ile yapsam heralde daha saçma olurdu, ayrıca dolu ağırlığını yazdım ben oraya boş ağırlı 950 kilo civarında GP'nin

Ben de onu söylüyorum ya, beklentileriniz doğrultusunda bir araç almamışsınız halbuki dynamic alsaydınız manuel klima yada kolçak yada otomatik cam eleştirilerini yapmazdınız çünkü bu donanımlar var yani tasarım hatası değil ama sizin aracınızda yok , yanlış araç almışsınız, diğer bir husus ta arabanın boş ağırlığı diye bir kavram yoktur, net ağırlığı vardır bir de azami yüklü ağırlığı vardır o da ruhsatta yazar net ağırlığı 1075 kg, 1040 değil 950 hiç değil 1075 kg dır. Azami ağırlığı da 1635 kg dır.

ABNEW
27/10/2009, 15:36
Denildiği gibi GP nun ağırlığı 1 tonun altında değil.Donanım özellikleriyle de tasarım hatalarını karıştırmamak gerekiyor,

Örneğin kapı içi ceplerinin dar olması tasarım hatası olabilir ama activede kolçak olmaması tasarım hatası değildir...

GP COSKUN
27/10/2009, 15:41
ulen galiba benim arabadanda 35 kilo çalmışlar
benim ağırlık 1040 kg

xmen
27/10/2009, 16:13
Arkadaım arabaya bir kağıt demediğin kalmış.Eğer nin sacı hakkındabilgi edinmek istersn dual fase sac hakkında bir araştırma yap. Serviste gp nn sacını düzeltmek için adamlar özel kurs gördüler. sac çif katmanlı özel bir yapıya sahip.İstersen ön yanaklara oturabilirsin.
HANGİ ARAÇTA BU YAPI VAR ACABA? Bravo hariç.
Biraz ayıp oluyor artık. Sonra bu işten anlamayan şahıslar çıkıp bize sizin bu arabalar zayıf mış diyor orda burda.Kendi bilgisizliğimizle gp yi çamurlamayalım lüfen. Sonuçta nsanlar bu araca yatım yaptılar ve severekullanıyorlar. İleride de değerinden satmak isteyecekler. Yazık oluyor.
Ben şahsen aracımdan acayip memnunum.Orasını burasını kurcalamazsak hiçbiryerinden de ses gelmiyor.ACAYİP TE YOL YİYOR. HİÇ TE YORMUYOR OTOBÜS GİBİ KULLANIMI VAR.


dual fase sac ( Çift Fazlı malzemeler ). özel tavlama ile sacın ferritik (paslanmama)özelliklerinin arttırılması ve güclendirilmesi... (alıntıdır)

valla herşeyine laf atın gp lerin ama sac saglam.... söyle anlatayım; Allah kimsenin basına vermesin tabi, e 5 te gidiyorum serit değiştirirken bir anlık dalgınlığıma gelerek aynaları kullanmadım ve olan oldu sağımdaki kamyoncuk :) sol tarafına girdim (çamurluk ve tampon tabi onlarda devasa bir demir tampon vardır genelde) neyse, sağlam girdim ve hemen toparladım tabi arabayı , uzatmayayım... indik baktık, o şiddetle vurmama rağmen benim arka çamurluk üstünde 10 cm lik göçme ve çizik o kadar.......


ayrıca benim kapıyı da kapatmakta o kadar zorlanıyorum ki çok ağır:):)

diğer arac kapıları kağıt gibi geliyor, bilemiyorum 4 kapılı puntoya hiç dokunmadım ( gülmeyin ), onların da kapısı bu kadar ağır mı???

Erdem Bozdağ
27/10/2009, 16:16
4 kapı tek kapının yanında tüy gibi
benim araç ta tek kapı ve kapı hakkaten inanılmaz ağır bayan bindiği zaman zorlanıyor
araç servisteyken 4 kapılı araç verildiğinde dedim bu ne böyle tüy gibi

xmen
27/10/2009, 16:18
peki neden daha ağır... 3 kapılı ve direkler olmadığı için güçlendirmemi yapılmış.

not: hiç bir teknik bilgim yok bu konuda

GP COSKUN
27/10/2009, 16:58
peki neden daha ağır... 3 kapılı ve direkler olmadığı için güçlendirmemi yapılmış.

not: hiç bir teknik bilgim yok bu konuda


güçlendirme falan değil
çünki
tek kapı 4 kapılıya göre daha büyük ve uzun bir kapı
o yüzdende daha ağır

xmen
27/10/2009, 17:16
güçlendirme falan değil
çünki
tek kapı 4 kapılıya göre daha büyük ve uzun bir kapı
o yüzdende daha ağır


güzel mantık :)

teknik anlamda açıklaması olan var mı? neden daha büyük, denge ile mi alakalı mesela? ne bileyim, ağırlık orantısı mı var ? vs vs

ABNEW
27/10/2009, 18:09
Arkaya geçişlerin daha kolay olması için...

Erdem Bozdağ
27/10/2009, 18:12
bazen açıyorum tam inicem kapı bana dogru bı gelıor bı carpıyor bacagıma sankı dersınız kapı kapı deıl tysonun yumrugu

xmen
27/10/2009, 18:13
Arkaya geçişlerin daha kolay olması için...


neden daha ağır peki ?

BSK
27/10/2009, 18:16
Daha büyük olduğu için

xmen
27/10/2009, 18:23
Daha büyük olduğu için

:) ok


3 k honda kullandım, polo kullandım, micra kullandım, pegeout kullandım,

hiçbiri bizim ki kadar ağır değil!!! neyse, teknik anlamda detaylı bilgi almak için servisle görüşeceğim, bence denge ile alakalı ama neyse artık , sorup öğreneceğiz...

ABNEW
27/10/2009, 18:36
Arkaya geçişlerin daha kolay olması için...

neden daha ağır peki ?

Kerem, tek kapılı araçlarda arkaya geçişlerin daha kolay olması için kapılar büyük tasarlanır.Bu da denildiği gibi kapının daha ağır olmasına yol açar.Bu ağırlık, kapı yüzeyinin genişliğine-kalınlığına göre ve markadan markaya değişiklik gösterebilir,

Kullanmış olduğun diğer tek kapı araçların 5 kapılı versiyonlarının kapı ağırlığı da muhtemelen bizim 5k GP lardan daha azdır...

usermm1
27/10/2009, 22:14
ön davlumbazların aşağıya doğru olan çıkıntıları tam bir tasarım hatası. geçen ay kaldırıma takıldı ve kırıldı. komple davlumbaz değiştirmek zorunda kaldım. 140tl ye maloldu.

27punto34
28/10/2009, 00:58
Ben de onu söylüyorum ya, beklentileriniz doğrultusunda bir araç almamışsınız halbuki dynamic alsaydınız manuel klima yada kolçak yada otomatik cam eleştirilerini yapmazdınız çünkü bu donanımlar var yani tasarım hatası değil ama sizin aracınızda yok , yanlış araç almışsınız, diğer bir husus ta arabanın boş ağırlığı diye bir kavram yoktur, net ağırlığı vardır bir de azami yüklü ağırlığı vardır o da ruhsatta yazar net ağırlığı 1075 kg, 1040 değil 950 hiç değil 1075 kg dır. Azami ağırlığı da 1635 kg dır.


tmm sensin kardeş, boş ağırlık demekle nedemek istediğim anlaşılmıştır heralde FIAT'ta mühendis olarak filan çalışmadığım için nasıl bir kavram kullanmalıyım bilmiyorum, net brüt hesaplarını da hiiiiiç anlamam, yanlış araba almadım satan kişi yanlış satmış bana deseydi ki bak dynamic var bu fundan daha iyi ben onu alırdım aldığım zaman tek kalmıştı ellerinde(ötv den dolayı) geçen hafta gittim fun modelinden sadece 3 tane vardı ellerinde yani bu kısmet, fun için eksikleri sayıyorum: açılan konuya cevabımdır, arka camlar otomatik değil, 2 hava yastığı az, araç ağırlık olarak bence yeterli değil, kolçak'ta büyük bir eksiklik... yaw forumdan soğuttun beni mübarek

ocean_1919
28/10/2009, 01:58
ön davlumbazların aşağıya doğru olan çıkıntıları tam bir tasarım hatası. geçen ay kaldırıma takıldı ve kırıldı. komple davlumbaz değiştirmek zorunda kaldım. 140tl ye maloldu.

Ön davlumbazların aşağıya doğru olan çıkıntıları tasarım hatası değil, pazarlama dehası. Kırılacak ki yenisini alalım. Yenisini alalım ki servis kazansın, çalışanlar kazansın, fiat kazansın :))) Kırın, yenisini alın ekonomiye can verin:) Forumda bir arkadaşımız o çıkıntıları kesin diye yazmıştı. Demek haklıymış.

BSK
28/10/2009, 02:02
tmm sensin kardeş, boş ağırlık demekle nedemek istediğim anlaşılmıştır heralde FIAT'ta mühendis olarak filan çalışmadığım için nasıl bir kavram kullanmalıyım bilmiyorum, net brüt hesaplarını da hiiiiiç anlamam, yanlış araba almadım satan kişi yanlış satmış bana deseydi ki bak dynamic var bu fundan daha iyi ben onu alırdım aldığım zaman tek kalmıştı ellerinde(ötv den dolayı) geçen hafta gittim fun modelinden sadece 3 tane vardı ellerinde yani bu kısmet, fun için eksikleri sayıyorum: açılan konuya cevabımdır, arka camlar otomatik değil, 2 hava yastığı az, araç ağırlık olarak bence yeterli değil, kolçak'ta büyük bir eksiklik... yaw forumdan soğuttun beni mübarek


:) ne desem bilemedim, sakal mı bıyık mı. Siz takılın boşverin bu işleri.

ABNEW
28/10/2009, 06:07
.....fun için eksikleri sayıyorum: açılan konuya cevabımdır, arka camlar otomatik değil, 2 hava yastığı az, araç ağırlık olarak bence yeterli değil, kolçak'ta büyük bir eksiklik... yaw forumdan soğuttun beni mübarek

Ilgın, senin de belirttiğin gibi saydıkların mevcut donanımda görmeyi arzuladığın eksiklikler, tasarım hatası olarak algılanmaması gerekli bunların...

27punto34
28/10/2009, 11:47
Ilgın, senin de belirttiğin gibi saydıkların mevcut donanımda görmeyi arzuladığın eksiklikler, tasarım hatası olarak algılanmaması gerekli bunların...

ewet aslında tasarım hatası sayılmaz ama olsa güzel olurduu yaw ;) yani konu başlığı tasarım hatası ama ilk okuduğumda eksikliklerinide yazası geliyor insanın, ben farklı bi konu açayım en iyisi bununla ilgili :)

gurik
28/10/2009, 13:22
yanlış araç almayınız.Beklentilerinizi karşılayan modelleri alınız. Az para verip çok şey istemek mantıklı bir davranış olmasa gerek. Sonra da bunu aracın eksikliği olarak lanse etmek hiç etik değil. İnsanlar yanlış anlıyor. Gp sınıfının en donanımlı standart ekipmanlarını veriyor uygun fiyatına rağmen.

Baran
28/10/2009, 13:24
otomobilimle yolculuk yapıyorum, otobanda gişelere gelip durdugumda ortalık bir anda sessizleşiyor, hiç arabadan anlamayan eşim bile ohbe dünya varmış bu araba ne ses alıyormus boyle diyor :)

Ayrıca bir arkadaş az parayla çok şey istemeyin yazmış :) benim aracımın fiatına 1.5 motorllu dizel ve bundan daha sorunsuz araçlar var, hadi bundanda ziyade doğanslx ler bile bu kadar sorunlu değildi :D ben aracımı babama verdim artık nadiren kullanıyorum, kendime yine efsane tempra aldım basıyorum gidiyorum 1.4 fireler arkamda toz duman :D

Raistlin
28/10/2009, 13:46
otomobilimle yolculuk yapıyorum, otobanda gişelere gelip durdugumda ortalık bir anda sessizleşiyor, hiç arabadan anlamayan eşim bile ohbe dünya varmış bu araba ne ses alıyormus boyle diyor :)

Ayrıca bir arkadaş az parayla çok şey istemeyin yazmış :) benim aracımın fiatına 1.5 motorllu dizel ve bundan daha sorunsuz araçlar var, hadi bundanda ziyade doğanslx ler bile bu kadar sorunlu değildi :D ben aracımı babama verdim artık nadiren kullanıyorum, kendime yine efsane tempra aldım basıyorum gidiyorum 1.4 fireler arkamda toz duman :D

ee gell bi de starjetlerle dene bakalım senn temprayı kim toz duman olucak :D

GP COSKUN
28/10/2009, 14:11
otomobilimle yolculuk yapıyorum, otobanda gişelere gelip durdugumda ortalık bir anda sessizleşiyor, hiç arabadan anlamayan eşim bile ohbe dünya varmış bu araba ne ses alıyormus boyle diyor :)

Ayrıca bir arkadaş az parayla çok şey istemeyin yazmış :) benim aracımın fiatına 1.5 motorllu dizel ve bundan daha sorunsuz araçlar var, hadi bundanda ziyade doğanslx ler bile bu kadar sorunlu değildi :D ben aracımı babama verdim artık nadiren kullanıyorum, kendime yine efsane tempra aldım basıyorum gidiyorum 1.4 fireler arkamda toz duman :D



sen doğan slx lerin 20,000km de teker bilyası dağıttığını
40,000de triger kopardığını bilmiyorsun galiba
ayrıca şu senin temprayı bi getirde bak bakalım 1,4 77 bg onu napıyor
2,0 değilse motoru tabi

27punto34
28/10/2009, 14:49
yanlış araç almayınız.Beklentilerinizi karşılayan modelleri alınız. Az para verip çok şey istemek mantıklı bir davranış olmasa gerek. Sonra da bunu aracın eksikliği olarak lanse etmek hiç etik değil. İnsanlar yanlış anlıyor. Gp sınıfının en donanımlı standart ekipmanlarını veriyor uygun fiyatına rağmen.

"Az para verip çok şey istemek mantıklı bir davranış olmasa gerek."

25.000 tl az para mı? ayrıca siz örneğin bi bilgisayar alırken "ya hem az para vereyim hemde özellikleri fazla olsun" demez misiniz? yani bunun neyi mantıksızca?
zaten bundan daha fazla param olsaydı yine GP alırdım o ayrı, ilk araba alacaklar içindir bu sözüm GP'yi bilmeyen bir insan bir oto galeriye gittiğinde satıcı kardeşimizin anlattığı kadarını bilir ondan daha fazlasını bilemez hele de ilk arabasıysa özelliklerini dinlemez bile dış görünüşüne bakar, fiyatını sorar, beğendiği renk'i seçer ver elini der olur biter, sanırım yanlış anlaşıldım ben GP'yi kötülemiyorum bunu kendime hakaret olarak algılarım çünkü benim arabamda GP.

ocean_1919
28/10/2009, 16:01
"Az para verip çok şey istemek mantıklı bir davranış olmasa gerek."

25.000 tl az para mı? ayrıca siz örneğin bi bilgisayar alırken "ya hem az para vereyim hemde özellikleri fazla olsun" demez misiniz? yani bunun neyi mantıksızca?
zaten bundan daha fazla param olsaydı yine GP alırdım o ayrı, ilk araba alacaklar içindir bu sözüm GP'yi bilmeyen bir insan bir oto galeriye gittiğinde satıcı kardeşimizin anlattığı kadarını bilir ondan daha fazlasını bilemez hele de ilk arabasıysa özelliklerini dinlemez bile dış görünüşüne bakar, fiyatını sorar, beğendiği renk'i seçer ver elini der olur biter, sanırım yanlış anlaşıldım ben GP'yi kötülemiyorum bunu kendime hakaret olarak algılarım çünkü benim arabamda GP.
Bilinçli tüketici araştırır. Satış danışmanına neden güveniyorsunuz ki elindeki malı satacak onun işi o. Keşke bir kaç katolog alıp donanımlarını inceleseydiniz. Sonuçta dediğiniz gibi 25 bin az para değil. Pazardan sebze almıyoruz.

27punto34
28/10/2009, 16:43
Bilinçli tüketici araştırır. Satış danışmanına neden güveniyorsunuz ki elindeki malı satacak onun işi o. Keşke bir kaç katolog alıp donanımlarını inceleseydiniz. Sonuçta dediğiniz gibi 25 bin az para değil. Pazardan sebze almıyoruz.

bilinçli tüketicide az parayla çok özellik olsun ister değil mi? katalog aldım araştırdım, sebze almadım GP aldım...

gurik
31/10/2009, 01:22
ne derseniz deyin ama son sözüm gp fiyatına göre oldukça donanımlı ve iyi bir araçtır. daha iyisini isteyen hiç durmasın c ve üstü sınıflara geçiş yapsın. Tasarım hatası falan hikaye tatminsizlik oluyor daha ilerisi. Tatmin olmayan bir insan o arabaya niçin biner sonrada niçin busu yok şuşu yok ses alıyor tekerleği dönüyor der anlamıyorum. Sonuçta bu aracı aldık ve severek kullanıyoruz.
Sonra forumu okuyan ama gp yi bilmeyen insanlar bu aracı boş beleş birşey zannediyorlar ona kızıyorum.

Not: Verdiğiniz parayı azımsamıyorum. Hepimiz dişimizden tırnağımızdan arttırdık ama aldıktan sonra kötülemek te neyin nesi? Eleştirin ancak kötülemeyin kendi elinizle gp ye karşı önyargı oluşturmayın.

sisifos
31/10/2009, 21:02
Kesinlikle çok sıradan bir konsüle saip olması. Opellerde bile daha güzel konsüller var. Analoğ konsül bu model arabalarda sadece Punto'da var sanırım. İnsan birkaç şeyi dijital yapar. Ve tabiki biraz gösterişli!

gurik
01/11/2009, 11:56
otomobilimle yolculuk yapıyorum, otobanda gişelere gelip durdugumda ortalık bir anda sessizleşiyor, hiç arabadan anlamayan eşim bile ohbe dünya varmış bu araba ne ses alıyormus boyle diyor :)

Ayrıca bir arkadaş az parayla çok şey istemeyin yazmış :) benim aracımın fiatına 1.5 motorllu dizel ve bundan daha sorunsuz araçlar var, hadi bundanda ziyade doğanslx ler bile bu kadar sorunlu değildi :D ben aracımı babama verdim artık nadiren kullanıyorum, kendime yine efsane tempra aldım basıyorum gidiyorum 1.4 fireler arkamda toz duman :D

neden hala sitede araç sahibi görünüyorsunuz? ve neden bizim araçlarımızı bizim sitemizde kötülüyorsunuz? moderatörler uyuyor mu acaba?:ohmy0000:
üzgünüm biraz sert oldu ama kelimeleriniz biz araç sahipleri için rencide edici...:g0000000:

ABNEW
01/11/2009, 16:51
Serhat, sanıyorum Baran kullanmasa bile hala bir GP su var:) O yüzden düzeltmemiş olabilir.GP nun kötülenmesi beni de üzmekte ama modlar uyuyabilir bu mesajda :)

smartmavi
01/11/2009, 23:29
Arkaya geçişlerin daha kolay olması için...


neden daha ağır peki ?

kapı uzunluğu menteşelerden uzaklaştıkça hissedilen ağırlık katlanarak artar

gurik
02/11/2009, 11:47
babasını sevmiyor galiba ona vermiş bu iğrenç gp yi.:w00t2000:

sakinkaradas
15/06/2010, 21:24
benim tek derdim bagaj kapagı.gerçi evoda bu problem ortadan kalkmış ama.yinde büyük eksiklik.adam 2007 sensinde bunu düşünemezmi ya.bazen dalgınlıklla arabanın arkasına gidiyorum.ara babam ara bagaj kapagını açacam diye.ama kaportacı ile görüştüm.evonunkine çevirecem.sanırım gp lerde bagaj kapagında amblem altında delik yok.onu açınca %80 bu iş tamam.85 liraya evo bagaj dügmesi gerisi elektirikçi işi.

alperyonar
15/06/2010, 21:29
En büyük problemlerden biride el freninin olduğu kısım. El frenini tam ortalı değilde sürücü koltuğunun hemen yanına koysalardı, yan tarafınıda göz olarak değerlendirebilirlerdi.

Du Hast
16/06/2010, 04:11
benim tek derdim bagaj kapagı.gerçi evoda bu problem ortadan kalkmış ama.yinde büyük eksiklik.adam 2007 sensinde bunu düşünemezmi ya.bazen dalgınlıklla arabanın arkasına gidiyorum.ara babam ara bagaj kapagını açacam diye.ama kaportacı ile görüştüm.evonunkine çevirecem.sanırım gp lerde bagaj kapagında amblem altında delik yok.onu açınca %80 bu iş tamam.85 liraya evo bagaj dügmesi gerisi elektirikçi işi.
benim alışmam çok kısa sürdü :D
önceden şahin, tipo, kango kullanıyordum onlarda arka taraftan açılıyordu. puntoda içten ya da anahtardan açılması iyi olmuş bence.

alışamadığım ve yanlış bulduğum noktalardan birisi, anahtardan bagaj kapağı çok kolay açılıyor. iç düğmede 2 3 sn basınca açılıyor ancak anahtarda basar basmaz açılıyor. bazen kontağa takarken elim değiyor ve açılıyor inip kapatmam gerekiyor falan fıstık.

grand-eli
18/06/2010, 08:19
askılı tutamaklarda yay yok bıraktın mı çat diye vuruyor...

zafer_can
26/06/2010, 16:20
EVET aynen yazdığın gibi bende aynı dertten muzfaribim yanımda yabancı biri olunca bana bakıyor ne yapıyorum diye komic bir durum oluyor...:thumbdown:

gurik
04/07/2010, 02:18
çok güzel olması dışarıdan seyredicem diye binip gidemiyorum.