PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 7 x 17 inç ET40 jant 5 cm inerse sürtme yapar mı ???



SPLgarage
26/04/2009, 22:44
merhaba arkadaşlar 17'' jant üzerine birçok konu açılmış bende baktım inceledim ama aradığım cevabı tam anlamıyla bulamadım. 2007 model 1.4 fıre actıve aracıma 7 x 17 inç ET40 ölçülerinde jant ve 205 40 17 lastik aldım. şimdi ben bu aracımı 5-6 cm alçaltacam acaba sürtme olurmu yada bu ölçülerde takan arkadaşlar varsa başlarına böyle bişey gelen varmı. şunuda belirteyim spor yay takmicam ön arka komple koni yapılacak. yorum ve cevapları için şimdiden herkese tşk. ederim. saygılarımla...



buyrun buda aracım...

https://img374.imageshack.us/img374/6195/dsc01269h.jpg (https://img374.imageshack.us/my.php?image=dsc01269h.jpg)

https://img374.imageshack.us/img374/9084/dsc01270.jpg (https://img374.imageshack.us/my.php?image=dsc01270.jpg)

https://img374.imageshack.us/img374/101/dsc01271.jpg (https://img374.imageshack.us/my.php?image=dsc01271.jpg)

AGUS
26/04/2009, 22:49
bence benim fikrimdir ki; 5-6 cm fazla yollarımız düşünecek olursak... bence ideali 3.5 cm dir ki; bir de biraz zaman ardından takmış olduğun yayların esnemesi ile bir yarım cm daha aşaıya ineceğini hesaplarsak...!!! tabi zevk ve keyif meselesi bu ama belirtmeden geçmeyeceğim jantların harika...!!! bir eksiği ''yay'' sanırım oda geliyor.. :P

Ogulcan.Öğüt
26/04/2009, 23:30
Cok güzel 5cm yay yakısır 3.5 belli bile olmuo.

sharky
27/04/2009, 01:43
Bende diğer araçlarımdan kazandığım tecrübelerime dayanarak söliyim fikrimi...
17"altı 5cm ideal ama 17"ve yukarısı için 3.5cm daha iyi olur... Bilmiorm ama gp da nasıl olur sürtermi.. Esnersemi sürter orasını bilemem...

Bu arada çok yakışıklı olmuş aracın.. Güle güle kullan ;)

batuhann80
27/04/2009, 11:47
orjinal jant ve lastiklerde 15'' jantımız buda=>38.10 cm cap demek...
yanaklar 65(175 göre)=>11,375 cm demek
38.10 nun yarı capı 19.05 buna artı olarak 11,375 cm=>30,425 cm göbekten yukarıya dogru yarı cap var bu standart olanı...
----
17'' janta bakalım=>43,18 cm cap,,,yarısı 21,59 cm yarı cap olur...
lastikler 40 yanak(205 göre) =>8,2 cm dir...
yarı cap 21,59 cm artı olarak yanak 8,2 cm=>29.79 cm oldu...

iki degeri karsılastırdıgımızda 30,425 cm yarıcap <=>29,79 cm yarıcap bence bir fark olmadı..hatta daha az bir yarı cap oldu...
artı orjinalde 5 cm düsürsek degermi?degmez...yumusak olmasına rahmen...siz amortisör ve yayları komple degiştirip sert tercih ederseniz yaylanmalarda sürtmeyi kaldırırsınız lakin yüklü olarak...5 cm düsüren yay 17'' 40 yanaktada sürtmez...
sizin asıl probleminiz lastik genişliginden(lastik taban genişligi 205..) esnemede camurlugun yan içine sürtermi onu ölçmek lazım...

Mel00ner
27/04/2009, 15:03
Kulbilay arkadaşım,

https://forum.grandepuntotr.com/grande-punto-karsilastirma-tablolari/5398-lastik-hesaplama.html#post123400 linkinden de hesaplayabileceğin gibi;

Aracının orjinal lastik çapı 608,50 mm, yeni taktığın lastik ise 595,80 mm yani % 2,1 daha küçük, bu durumda yay takmaz isen sürtmez ancak yeni lastiğin hem 205 olması hemde yeni jantının ofsetinin 40 olması (orjinali 35) yani 0,50 cm dışarı çıkık olması anlamına geliyor hele birde aracın yüksekliğini 5 lik yay takarak düşürürsen bence kesin sürter. Buda bir zevk meselesi aracı güzel görünsün diye bazı arkadaşlar her şeye katlanabiliyorlar :)

ABNEW
27/04/2009, 15:56
Ufuk, yanak değerleri uzunluk ölçüsünü ifade etmez.Bunlar tabanın oranını gösterir.Yani yanak 65 ise bu 185mm taban ölçüsü olan lastiğin %65 i yanak kalanlığı demektir.Yine 205 40 17 için yanak kalınlığı 205mm nin %40 kadardır...

batuhann80
27/04/2009, 17:16
Ufuk, yanak değerleri uzunluk ölçüsünü ifade etmez.Bunlar tabanın oranını gösterir.Yani yanak 65 ise bu 185mm taban ölçüsü olan lastiğin %65 i yanak kalanlığı demektir.Yine 205 40 17 için yanak kalınlığı 205mm nin %40 kadardır...
abi düzelttim pardon...

Karadush
10/05/2009, 03:38
Bir zamanlar, bir zamanlar diyorum şöyle baktığım zaman sene 2005 in 12. ayı internette dolaşırken gördüğüm fakat TR ye ne zaman gelir diye beklediğim 2 gün sonra ön siparşe gittiğim ha geldi hala geledecek diye saydığım günleri hatırladım.

Maziyi bir kenara bırakalım;

Lastik jant seçimine gelelim.

İlk taktığım jantlar Mak Extreme Marka 7*17" jantlardı lastik seçimim 215*40*17 idi tabiki o zamanlar TR de grande punto adına servislerde bile parça yoktu bir kaç ay yay süspansiyon v.s. siz gezdim bir gece sevdiğim bir kaç arkadaş la bir likte arabanın yüksekliğini v.s. ölçtük arabayanın içine nerede ne var ne yoksa kum çuvallarını yığdık taki önce 35 MM düşürene sonra 50 MM düşürene kadar sonra almanyadan direkt eibach firmasına ruhsat fotokopisini faxlayarak 50 MM yayların siparişini verdim ve hiç bir sürtme v.s. ile karşılaşmadım.

2. Serüven ise 18" jantlarla başladı. Sürterdi sürtmezdi derken yine kum çuvallarına terfi ettik hatta 2 gün öyle gezdin yakıt biraz artıyor :)) neyse 18" jantlarım 225*35*18 lastiklerimi de taktıktan sonra ortalama 14 ay kadar 50 MM eibach yaylarla kullandım her hangi bir sürtme ile karşılaşmadım tek sorun yollarımız her kaviste dur kalk dur kalk yeterince mahvediyor insanı neyse 14 ay sonunda çıkarttım ve aracımı sattım 6 ay öncesi ise aracımı tekrar geri aldım o artık standart bir dynamic konfor paketli g.punto :))

İşin özü 18 takmayacaksan 50 MM yay veya ayarlı ayarsız süspansiyon 7*17" jantlar için ideal hatta 3-5 MM kadarda esneme payı oluşuyor zamanla 18 takacaksan direkt 35 MM

SPLgarage
29/05/2009, 01:09
nasipse yarın koni amartisör yapılacak arkadaşlar. inş. aksi bir durumla karşılaşmayız. sonuçları sizinle paylaşacağım. görüşleri için bütün arkadaşlara tşk. ederim...

ranet3000
29/05/2009, 01:45
sürtme kesinlikle olmaz istersen 7cm düşür ancak akisler çok kasılıyor arabaya zararı var 3.5 luk her zaman daha sağlıklı... benim aracımda 205-45-17 var ben önce 5 kulladım şimdi 3.5 kullanıyorum...

SPLgarage
31/05/2009, 13:40
ewet arkadaşlar koni amortisör başarıyla yapılmıştır. ince hesaplamalar ve ayarlamalar sonucu sürtme yoktur. artık yerlerde sürünüyoruz :D


https://img193.imageshack.us/img193/6866/dsc01465f.jpg (https://img193.imageshack.us/my.php?image=dsc01465f.jpg)

https://img193.imageshack.us/img193/970/dsc01466i.jpg (https://img193.imageshack.us/my.php?image=dsc01466i.jpg)

https://img193.imageshack.us/img193/3660/dsc01467p.jpg (https://img193.imageshack.us/my.php?image=dsc01467p.jpg)

anvil
31/05/2009, 13:43
güzel olmuş.

ABNEW
31/05/2009, 23:06
Ben de beğendim Kubilay, araç oldukça düşmüş,

Dikkatli sürüşler...

SPLgarage
31/05/2009, 23:50
ewet gerçekten bu yollarda dikkatli olmak lazım. ama bir yol tutuş var anlatamam. resmen dört koldan yapışıyo :D

vedatx
01/06/2009, 01:00
gerçekten çok muhteşem olmuş. Anladıgım kadarıyla benim 215/35/18 lastiklerdede sürtme yapmıyacak. peki böyle bir sistemin maliyeti ne kadardır? ayrıca artıları nelerdir eksileri varmıdır? Teşekkür ederim.

orhanokay
01/06/2009, 10:22
yanlış anlama sadece fikrimi söylemek istiyorum; Ben eski halini daha çok sevdim. araç bu kadar alçalınca özellikle arkada sanki 4-5 kişi oturuyormuş, hatta bagajda da bi tane piano varmışta aracın arkası çökmüş gibi duruyor. Abartı olmuş sanki...

mustafaf
01/06/2009, 11:09
bencede arka taraf bıraz abartı olmus.on cok hos duruyor.ama arkası, yaylarını kestırmıs broadwayler, sahınler gıbı olmus.eger arkada, on gıbı olsaymıs daha guzel olurmus.tabı bunlar bızım fıkırlerımız.onemlı olan senın begenmen...

662mustafa
18/07/2009, 01:46
arkadaslar slm..205.40.17 ölçülerinde lastik ve janta sahibim.ama aracım yüksek durdugundan rahatsızım.fazla abartıya kacmadan aracımı alçatmayı düsünüyorum.simdi bir kaç sorum olacak.
1.si
grande puntonun hem orjinal cıkma yay takımını buldum hemde 2.el uygun fiyata 3.5luk spor yay buldum.her ikiside aynı fiyat..ben ya orginal yaylari alip kestirmeyi düsünüyorum(kendi orjinal yaylarim bi kenarda duracak) yada spor yayımı direk taksam
2.sorum ise 3.5 spor yay takıldıgında lastigin camurluga sürtme gibi bir sorun oluyormu
son sorum ise 3.5 yay takıldıgında amortisörlerde herhangi bir işleme gerek varmi acikcasi amortisörleri elletmek taraftari degilim..ilerde amortisör patlama gibi sıkıntı yasarmiyim..
arkadaslar sizlerden en kısa zamamda cevap bekliyorumm..

efsane19
18/07/2009, 11:46
ben de orjinal 175/65 r 15 olanı düşürmek istiyorum ya olurmu sizce biraz havada gibi duruyor...

Karadush
13/08/2009, 18:14
arkadaslar slm..205.40.17 ölçülerinde lastik ve janta sahibim.ama aracım yüksek durdugundan rahatsızım.fazla abartıya kacmadan aracımı alçatmayı düsünüyorum.simdi bir kaç sorum olacak.
1.si
grande puntonun hem orjinal cıkma yay takımını buldum hemde 2.el uygun fiyata 3.5luk spor yay buldum.her ikiside aynı fiyat..ben ya orginal yaylari alip kestirmeyi düsünüyorum(kendi orjinal yaylarim bi kenarda duracak) yada spor yayımı direk taksam
2.sorum ise 3.5 spor yay takıldıgında lastigin camurluga sürtme gibi bir sorun oluyormu
son sorum ise 3.5 yay takıldıgında amortisörlerde herhangi bir işleme gerek varmi acikcasi amortisörleri elletmek taraftari degilim..ilerde amortisör patlama gibi sıkıntı yasarmiyim..
arkadaslar sizlerden en kısa zamamda cevap bekliyorumm..


3,5 luk yayları al eğer sağlamsa yaylara bak kesinlikle kestirme büktürme eğdirme gibi durumlara girme yaylar hayati önem taşır.

1. Orjinal yaylar spor yaylara göre daha sıktır kıvrımları spor yaylarda daha geniştir kıvrım aralıkları kestirirsen araca hakimiyetin çok düşer bir ikincisi zıplaya zıplaya şahinciler gibi gidersin aracında ön düzen namına bişey kalmaz zamanla.

2. Birde Isıtıp eğip büküp şekillere sokarlar orjinal yayı güya spor yay oldu kesinlikle bunuda deneme bire bir deneyip yaşadık çelik tekrar ısıtılıp soğutulunca tüm özelliğini kaybediyor ve bu yöntemle yapılan çok cix götüntüye sahip olan aracımız perte çıktı 4 takla ile sebep ? sol arka yayın kırılması fotolarını bulursam eklerim bir ara.

Tavsiyem orjinal yaydan şaşma.

defeat
20/08/2009, 07:16
arkadaslar slm..205.40.17 ölçülerinde lastik ve janta sahibim.ama aracım yüksek durdugundan rahatsızım.fazla abartıya kacmadan aracımı alçatmayı düsünüyorum.simdi bir kaç sorum olacak.
1.si
grande puntonun hem orjinal cıkma yay takımını buldum hemde 2.el uygun fiyata 3.5luk spor yay buldum.her ikiside aynı fiyat..ben ya orginal yaylari alip kestirmeyi düsünüyorum(kendi orjinal yaylarim bi kenarda duracak) yada spor yayımı direk taksam
2.sorum ise 3.5 spor yay takıldıgında lastigin camurluga sürtme gibi bir sorun oluyormu
son sorum ise 3.5 yay takıldıgında amortisörlerde herhangi bir işleme gerek varmi acikcasi amortisörleri elletmek taraftari degilim..ilerde amortisör patlama gibi sıkıntı yasarmiyim..
arkadaslar sizlerden en kısa zamamda cevap bekliyorumm..
Mustafa orjinal yayları sakın kestirip taktırma otomobiline.Ben de zamanında Broadway'ime bunu yaptım fakat viraj içinde sol önümü kırdım ve şu an bunları yazamayabilirdim.Çok zor kurtardık! Ha,kesin kırılacak diye birşey yok,"kesin birşey olmaz,takma kafana" diyen arkadaşlar olabilir ama kırılmayacak diye de birşey yok işte nasıl anlatayım.
Orjinal yayı kestirdiğinde,yayın direncini de kırıyorsun çünkü orjinali atıyorum 7 bakla olan yay 5 bakla kalıyor ve darbeyi 7 baklalık dirençle karşılayacakken sen 5 baklalık dirençle karşılamaya zorluyorsun.Bu yüzden kesin efsafı bu direnci sağlayacak,yani orjinal spor yayı takmanı şiddetle öneririm.