PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Komple Boya, İç ve Motor Koruma ve Tavan değişimi



badboy1980
04/04/2009, 20:00
Arkadaşlar dün Özkar Oto'ya, aracın tavanının (bedelsiz) değişmesi, Karter muhafazanın takılması ve ikna edilerek, komple boya koruma için aracımı bıraktım. Akşamına tavan değişimi ve karter muhafaza tamamlanmış, boya korumanın tamamlanması için Pazartesi günü alacağım arabayı. Sağolsunlar 3 günlük araç tahsis ettiler. Biraz kirliydi ama bedava mal bu kadar olur.
Bugün ne yapıyorlar diye bir uğradım.

Tavan değişmiş ve süper olmuş. Kompe koruma için 275+KDV fiyat vermişlerdi. Pazarlıktan sonra 235+KDV'ye anlaştık. (Sonax'ta sadece nano dış boya korumaya 200 TL'ye konuşmuştuk) Defalarca sordum 1 yıl garantili mi diye "evet" dediler. bakalım garanti kağıdı benzeri birşey alabilecek miyim? Broşür de Meguliar's ürünlerini kullandıkları yazıyordu. O yüzden tercih ettim.

Aracın rengini bugün gittiğimde fark ettim :cool:Boyanın içinde simler varmış. Ne güzel renkmiş :D Kapı kenarlarındaki boya dökülmelerine de rötuş yapacaklar. Farlara ve stoplara da uygulamalarını istedim korumayı. Bildiğim kadarı ile, farlarda ki ve stoplardaki çizikler de giderilebiliyormuş.

Asıl sizlere danışmak istediğim bir konu var. Diyelim ki 20 cm uzunluğunda, toplu iğne başı genişliğinde ve astarı gözüken düz bir çizik olsun. Acaba bu çiziğin genişliği açık kalacak şekilde bir maske yapılsa ve çok ince şekilde aracın renginden boya sürülse ve boya yüzeyine kadar hafif ıslak zımpara yapılsa üzerine de boya koruma şeklinde cila atılsa çizikten sıfır hata ile kurtulamaz mıyız?

theblight
06/04/2009, 01:49
Bu konuda uzman birinin yazısını okumuştum;kendisi araca kürdanla çizği dolduracak kadar rütuş yapıp 24 saat bekliyor ve ertesi gün 1500-2500-3000 gritlik su zımparası uyguluyor arkasından meguiar's ın ağır aşındırıcılarından biriyle o bölgeye polisaj yaparak boyayı düzeltiyordu.Öncelikle bu konuda el becerin yoksa bu işe girişmemeni tavsiye ederim kaş yapayım derken göz çıkmasın ancak sorduğun için söylüyorum "0 hata" diye birşey yok fakat sıfıra yakın hata payıyla çok güzel işler çıkartanları gördüm.Ustayla konuş istersen yapabilirim diye sana bunun kesin garantisini veriyorsa sende başında durucaksan deneyebilirsiniz.
Ayrıca şunu da söylemek isterim ki 1 yıl garanti maalesef yalan birşey en iyi boya koruma bile max 6 aylıktır.6 ay sonunda hiç değilse arabana wax atman gerekir.
Bu konuda uzman olduğumdan değil fazlasıyla ilgili ve araştırıcı olduğumdan cevap yazdım umarım faydalı olurum eğer bu işlemi yaparsan da lütfen resim koy çok faydalı olacağına inanıyorum.

badboy1980
06/04/2009, 02:07
Bu konuda uzman birinin yazısını okumuştum;kendisi araca kürdanla çizği dolduracak kadar rütuş yapıp 24 saat bekliyor ve ertesi gün 1500-2500-3000 gritlik su zımparası uyguluyor arkasından meguiar's ın ağır aşındırıcılarından biriyle o bölgeye polisaj yaparak boyayı düzeltiyordu.Öncelikle bu konuda el becerin yoksa bu işe girişmemeni tavsiye ederim kaş yapayım derken göz çıkmasın ancak sorduğun için söylüyorum "0 hata" diye birşey yok fakat sıfıra yakın hata payıyla çok güzel işler çıkartanları gördüm.Ustayla konuş istersen yapabilirim diye sana bunun kesin garantisini veriyorsa sende başında durucaksan deneyebilirsiniz.
Ayrıca şunu da söylemek isterim ki 1 yıl garanti maalesef yalan birşey en iyi boya koruma bile max 6 aylıktır.6 ay sonunda hiç değilse arabana wax atman gerekir.
Bu konuda uzman olduğumdan değil fazlasıyla ilgili ve araştırıcı olduğumdan cevap yazdım umarım faydalı olurum eğer bu işlemi yaparsan da lütfen resim koy çok faydalı olacağına inanıyorum.

Cevabınız için teşekkür ederim. Yarın (Pazartesi) akşam aracı almaya gideceğim. Korumayı yapan kişi çizikler ile ilgili olarak "size bilgi veririm" demişti. Aracı bırakırken neden uzun süreceğini sorduğumda, "mükemmel bir koruma yapmak istiyoruz" demişti. bakalım ne kadar emek sarfettiğini göreceğim, eğer sağlam iş çıkarmışsa, sağlam bir bahşiş bekliyor kendisini :D Eğer gitmediyse çizikler, dediğimiz yöntemi uygulatmaya çalışacağım. Bilgileri aktarırım.

AC2315
06/04/2009, 03:23
kapı kenarlarındaki boya dökülmelerinden bahsetmişsin, birkaç yaşındaki araçlarda bu durum normal mi? yoksa başka bir problem mi oldu?

theblight
06/04/2009, 17:31
Cevabınız için teşekkür ederim. Yarın (Pazartesi) akşam aracı almaya gideceğim. Korumayı yapan kişi çizikler ile ilgili olarak "size bilgi veririm" demişti. Aracı bırakırken neden uzun süreceğini sorduğumda, "mükemmel bir koruma yapmak istiyoruz" demişti. bakalım ne kadar emek sarfettiğini göreceğim, eğer sağlam iş çıkarmışsa, sağlam bir bahşiş bekliyor kendisini :D Eğer gitmediyse çizikler, dediğimiz yöntemi uygulatmaya çalışacağım. Bilgileri aktarırım.

Çiziklerin iyice gittiğinden bir ışık kaynağıyla boyaya dikkatlice yaklaşarak bakarak emin olabilirsin bu fotoğraf makinesinin flaşı olabilir ya da el feneri olabilir ya da güneşe çıkarıp arabayı farklı açılardan farklı noktalarına bakabilirsin.Dairesel çizikler zaten kendini belli edecektir.Bir de tavsiyem boya korumadan sonra oluşan bu pürüzsüz yüzeyi uzun süre korumak istiyorsan fırçadan ve otomatik yıkamalardan uzak dur,mikrofiber yıkama eldiveni edin derim ben ;)
Umarım araç istediğin gibi pırıl pırıl olmuştur kazasız belasız ve cezasız uzun yıllar sağlıkla binersin :)

badboy1980
06/04/2009, 22:17
Arkadaşlar Cuma günü tavan değişimi, karter muhafaza ve komple boya koruma için bıraktığım aracı bugün saat 18:30'da teslim aldım ve durum tam bir rezalet. Öncelikle durumu anlatayım.

Saat 15:00'da servisten aradılar. Aracın hazır olduğunu gelebileceğimi belirttiler. Bende yarım saat sonra yola çıktım, malum İstanbul trafiği saat 17:10 da (Mecidiyeköy-Florya) servise vardım. 20 dakika bekledim, en sonunda servis müdürü merak edip, oradaki arkadaşlara sordu ve Ömer adındaki arkadaşın işlemlerimi yaptığını belirtti ve Ömer adındaki arkadaş gözümün içine baka baka montunu çıkardı ve mesaiyi bitirip çıktı. :ohmy0000: Sonra servis müdürü daha önce de benim ile ilgilenen müşteri temsilcisi hanımefendiyi çağırdı ve uzaktan konuşmamasını yanına gelmesini belirtti, bana bakarak uzunca konuştular. Sanırım araç hazır değildi ve Kartal'dan aracı getirdiğimi bildiklerinden birşey diyemediler.

Üst kattan araç 1 saat sonunda geldi ve gezerken tesadüfen gördüm arabamı. Aracın yanında 14-15 yaşında bir çocuk ön kapının direğinde elinde rötuş boyası ile rötuş yapıyordu.:ohmy0000: Sorduğumda unuttuklarını belirttiler üstünde çok durmadım. Aracın üstünde su birikintisi vardı ve sildirdim ve gözlerime inanamadım. Kılcal dairesel çizikler kısmi gitmiş ama olmayan çiziklerde oluşmuş. :@ Yanıma servis müdür ve servisten sorumlu kişi geldi durumu gösterdim ve bana ne deseler beğenirsiniz. "Biz boyayı yıpratmamak için bu kadar yapıyoruz, bu çizikler vernik altında". "Daha fazlası için pasta atmak gerekir" dedi. Bende çiziklerin yüzeysel olduğunu, bu uygulamanın tam yapılmamış olduğunu söylediğimde kabul etmediler. İlerleyen günlerde Fiat'ın çizik giderme adında bir uygulama başlatacağını ve uygulamaya davet edeceklerini belirttiler ve servisteki tüm çalışanlar "mesai bitti faturanı kestirde git" der gibi başımda beklediler. Servis müdürüne o zaman yarısını ödeyeceğimi, diğer yarıyı da uygulamayı yaptırdıklarında vereceğimi söylediğimde söz konusu dahi olamayacağını belirtti. Sanırım bu kadarı yeter dediniz ama bitmedi. Saat bu arada 18:15.

Faturamı ödeyerek ve lanet ederek yola çıktım. Benzinlikte durdum. Ve gördüğüme inanamadım. Aracın üstü resmen bembeyazdı. Yani cila akıyordu. Aracın üstündeki su birikintileri ufak ve sık sık duruyorlardı. Boya korumasında uzman biri aynen şöyle diyordu. "İyi yapılmamış boya koruma işleminde aracın üstüne dökülen su ufak ve sık gruplar halinde toplanır"

Bu arada aracın uygulamasını yapan arkadaşa Sonax'ta bu çiziklerin %100 çıkacağına garanti verdiklerini belirttiğimde cevabı "500 TL isterler" oldu. Yani kısacası "abi bu paraya ancak bu kadar" demek istedi sanırım.

Biliyorum çok uzun oldu arkadaşlar ama yazıklar olsun tam 277 TL verdim. Evet çoğu insan için yüksek bir meblağ değil ama boşu boşuna verilen para için çok büyük para. Benim suçum Fiat'ın yetkili servisine güvenip araba emanet edip para vermem mi?

Durumu Fiat müşteri ilişkilerine şikayet ettim bakalım yarın ne olacak. Bu durum içime dert oldu arkadaşlar. Çoğu servisi zan altında bırakmak istemiyorum ama inanın Sonax veya Ziebart'a yaptırmadığıma bin pişman oldum. İnanın kafayı yiyeceğim. İnsan bu kadar aptal yerine konulmaz ki.

HasanAliz
06/04/2009, 23:54
fiat servisleri zaten çok aşırı pahalı.herkes fiat al servisi parçası bol ucuz der durur.
rot+ balans için toplamda 100 TL isteyen fiat servisleri.100 Tl nin üzerine biraz daha koy git bakım yaptır.

BSK
07/04/2009, 00:04
Çok geçmiş olsun arkadaşım üzüldüm, müşteri hizmetlerini ara bence, yardımcı olacaklarını sanıyorum hiç olmazsa şikayetini bildirirsin.

badboy1980
07/04/2009, 00:09
Çok geçmiş olsun arkadaşım üzüldüm, müşteri hizmetlerini ara bence, yardımcı olacaklarını sanıyorum hiç olmazsa şikayetini bildirirsin.


Teşekkür ederim. Aradım zaten. Ve konunun kesinlikle peşini bırakmayacağım. Ben o parayı kazanana kadar neler çekiyorum çok iyi biliyorum. O parayı kimseye yedirmem. Mesele yaptım kendime.

BSK
07/04/2009, 00:21
Parasını da geç, insanın enayi yerine konması hiç hoş değil. Sizi gayet iyi anlıyorum, umarım biran önce sıkıntınız geçer, benim de kasko hediyesi boya korumam var serviste, yılbaşından önce yaptıracağım, eğer basit bir pastacila yapacak olurlarsa... neyse tekrar geçmiş olsun.

badboy1980
07/04/2009, 00:23
kapı kenarlarındaki boya dökülmelerinden bahsetmişsin, birkaç yaşındaki araçlarda bu durum normal mi? yoksa başka bir problem mi oldu?


Aracı ikinci el aldım ben sanırım kapıları yandaki araçlara veya, duvara çarpıp dökmüşler.

badboy1980
07/04/2009, 00:26
Parasını da geç, insanın enayi yerine konması hiç hoş değil. Sizi gayet iyi anlıyorum, umarım biran önce sıkıntınız geçer, benim de kasko hediyesi boya korumam var serviste, yılbaşından önce yaptıracağım, eğer basit bir pastacila yapacak olurlarsa... neyse tekrar geçmiş olsun.


Evet haklısınız. o enayi yerine konmak insanın canını sıkıyor. Şimdi resmen kurtulduk diyordur, uygulamayı yapan ama hiçte öyle değil. Tofaş Genel Müdürlük Binasına (Büyükdere cad.) çok yakın yerde çalışıyorum. Yarın lehime gelişme olmaz ise bizzat oraya gideceğim hiç üşenmeden.

ABNEW
07/04/2009, 00:37
Geçmiş olsun Badboy1980, insan zaten başına bu tip olaylar gelmemesi için yetkili servise aracını teslim ediyor ama burda da başımıza bu tip şeyler gelecekse, kimlere güveneceğiz.Umarım eksik ya da yanlış yapılan uygulamalar derhal düzeltilir,

Bazı yetkili servislerin bazı yetkili servisleri örnek alması gerekiyor...

badboy1980
07/04/2009, 00:42
Geçmiş olsun Badboy1980, insan zaten başına bu tip olaylar gelmemesi için yetkili servise aracını teslim ediyor ama burda da başımıza bu tip şeyler gelecekse, kimlere güveneceğiz.Umarım eksik ya da yanlış yapılan uygulamalar derhal düzeltilir,

Bazı yetkili servislerin bazı yetkili servisleri örnek alması gerekiyor...


Vallahi arkadaşlar, bu forumdaki herkese teşekkür ediyorum. Derdime ortak olduğunuz için.

Bu başıma gelen olay beni çok rahatsız etti. Ben arabamı 3 gün güzel bir uygulama olacak diye bırakıyorum gözüm kapalı ama maalesef hüsran ile sonuçlanıyor. Şimdi yarın Fiat'ta sırt çevirirse ne olacak bilmiyorum. Bu iş servislerden sorumlu genel müdür yardımcısına kadar gider.

z_ygt
07/04/2009, 01:00
Geçmiş olsun...Bazı fiat servislerinde gerçekten disiplin yok.Ayrıca daha önce de belirttiğim gibi boya korumanın servislerde yapılması taraftarı değilim..Boya korumanın tekrar uygulanması zarar vermeyecekse hakkını arayıp tekrar uygulatmanı tavsiye ederim..Boya koruma 2-3 saatlik bir iş.Vaktin varsa başında beklersen daha iyi olur.

badboy1980
07/04/2009, 01:11
Geçmiş olsun...Bazı fiat servislerinde gerçekten disiplin yok.Ayrıca daha önce de belirttiğim gibi boya korumanın servislerde yapılması taraftarı değilim..Boya korumanın tekrar uygulanması zarar vermeyecekse hakkını arayıp tekrar uygulatmanı tavsiye ederim..Boya koruma 2-3 saatlik bir iş.Vaktin varsa başında beklersen daha iyi olur.


Hakkımı sonuna kadar kullanacağım. Yarın Fiat'tan ararlar sanırım. Eğer o servise yönlendirirler ise kesinlikle gitmem. Sonuçta iyi karşılamayacakları kesin. Başka servise yönlendirilmesini isteyeceğim. Gerekirse bilirkişinin aracı görmesini isteyeceğim. Ve uygulamanın yenilenmesini isteyeceğim tabi ki başında duracağım.

Bakalım çözeceğim konuyu bir şekilde, bakalım Fiat konuyla ilgilenecek mi?

civcivx
07/04/2009, 10:25
Boya koruma-çizik giderme gibi şeyleri, sadece bu işlerle uğraşan yerlere yaptırmak lazım. Servisler ek gelir amaçlı bu işlere kalkışıyorlar ama uzmanlıkları bu alanda değil.

anvil
07/04/2009, 10:47
Bu hafta kaskonun boya korumasını yaptıracam bakalım nasıl olacak. adı ekspres boya parlatma ama servis artık ahbap olduğu için biraz daha uğraştıracam.

Geçmiş olsun size de. Umarım hakkınızı alırsınız ama dert etmeyin. Geçen sene ben bir yere boya koruma yaptıracam diye camlar çizilmişti ama halloldu Allaha şükür. O yüzden fazla da moralinizi bozmayın. Sizinki de hallolur.

badboy1980
07/04/2009, 13:30
Fiat çağrı merkezini tekrar aradım. Şirket içi görüşmelerin devam ettiğini belirttiler. Bende aracı uygulaması düzgün olan bir bayilerine yönlendirmelerini ve araca bilirkişi olarak bakmalarını istedim. Şu an haber bekliyorum.

Ayrıca servisi aradım. Bana ne deseler beğenirsiniz. Araca yalnızca boya koruması ve parlatması yapıldığını, yüzeysel çizik gidermenin içinde olmadığını söylediler. Duyduğuma inanamadım. "Ne yani şimdi ben üzerinde kılcal çizikler olan boyanın üzerine boya parlatmak için, ve resmen hacı yağı sürüp yağlı bıraktıkları plastik aksamı için 300 TL (KDV DAHİL) para mı verdim" diye sorduğumda, kendilerinden ne istediğimi sordular. Bende düzgün bir uygulama istediğimi belirttim. Uygulamayı yapan arkadaş aradı ve söz konusu uygulamayı servis danışmanının bana yanlış aksettirdiğini falan söyledi. Yani açıkça kandırıldığımı söyledi sanırım.

Halbuki Fiat'ın internet sitesinde

"FIAT OTO KORUMA
Fiat Oto Koruma hizmeti veren servislerimizde, Fiat’ınızın ayrıntılı iç temizliği ve koruması, çizik giderme ve boya koruma,motor temizleme ve parlatma işlemleri yapılır."
diye ibare var, aynı ibare, showroomlarındaki borşürde de var. Bu kadar da "hata bende değil sizde" denilmez ki inadına. Bakalım gelişmeler ne olacak.

badboy1980
07/04/2009, 21:32
Arkadaşlar, alın size komple boya koruma ve bakımdan dün çıkan arabanın durumu. Bugün 3-4 defa Fiat çağrı merkezini aradım, 3 defa da servisten arandım. Bugün özellikle servisi kullanmayarak aracımla geldim ki, aracı bir servise göstermemi isterler diye. Çağrı merkezine defalarca bugün aracı bilirkişi görevi yapabilecek uygulamasına güvendikleri bir yetkili servise yönlendirmelerini istedim. Birmot Zincirlikuyu'ya çok yakın olduğumu bildirdim. Ama maalesef dönüş olmadı.

En sonunda iş çıkışında kendim Birmot Zincirlikuyu'ya gittim. Boya koruma uygulamalarından sorumlu bir bayana durumu ilettim. Sağolsun yardımcı oldu. Aracı gördüğünde yüzündeki ifadeyi görmenizi isterdim. Sonra koltuklara elledi ve tam kurumadığını ahtapot diye bir alet varmış onu kullanmadıklarını söyledi. Arkadaşlar bugün aracın içi tam olarak arap sabunu kokmaya başladı. Koruma adı altında arabanın plastik (iç-dış) aksamına sürdükleri malzeme bölge bölge matlaşmaya başladı. Boya üstünde, bölge bölge noktacıklar belirdi. Ne alakası var diyeceksiniz ama debriyaj üstten kavramaya başladı. Belki yapılan motor korumadan olabilir mi bilmiyorum.

HasanAliz
07/04/2009, 21:41
geçmiş olsun.
fotoğrafları gördüm bunlardan daha da çok iğrendim.

özkarotoya rot+balans sormuştum bir keresinde bana 100 TL gibi bir fiyatla dönmüşleri.
sanki 40 bin bakımını sorduk fiyata bak.

arabanızı mahvetmişler.tekrar geçmiş olsun diyorum.hakkınızı aramaya devam...
ÖZKAROTO ile de hiç işim olmamıştı bir defa servislerine gitmedim.bu olayda gösteriyor ki artık hiç gitmem dostlarımıda kesinlikle göndermem.İşyerinden arkadaşlara fotoları göndereceğim yarın.Özkaroto faciası diye . eşi dostu uyarmak lazım

badboy1980
07/04/2009, 21:44
Döşemelerde kusma da başladı. Yok yok yani, çarşamba pazarı gibi oldu araba. Yağmuran sonra arabanın bagajına dikkatli bakar mısınız? Sizce çamur mu yoksa, çamurla karışık cila mı?

badboy1980
07/04/2009, 21:51
geçmiş olsun.
fotoğrafları gördüm bunlardan daha da çok iğrendim.

özkarotoya rot+balans sormuştum bir keresinde bana 100 TL gibi bir fiyatla dönmüşleri.
sanki 40 bin bakımını sorduk fiyata bak.

arabanızı mahvetmişler.tekrar geçmiş olsun diyorum.hakkınızı aramaya devam...
ÖZKAROTO ile de hiç işim olmamıştı bir defa servislerine gitmedim.bu olayda gösteriyor ki artık hiç gitmem dostlarımıda kesinlikle göndermem.İşyerinden arkadaşlara fotoları göndereceğim yarın.Özkaroto faciası diye . eşi dostu uyarmak lazım

Sağolun teşekkür ederim. Çok acı bir tecrübe oldu. Bundan sonra arkadaşlarımın başına gelsin istemem. Tabi ki bu durumu kabullenip sineye çekecek değilim. Sonuna kadar hakkımı arayacağım. Kimseye yedirecek 5 kuruşum ve kendimi enayi yerine koyacak kimseye tahammülüm yok.

theblight
08/04/2009, 00:44
Dostum resimlere bakıyorum,2 gündür bende seninle bekliyordum resimler gelicek diye açıkçası heyecanlıydım.Fakat gördüklerim karşısında şoka girdim kullanılan ürünler ne Meguiar's ürünleri olabilir ne de bu araba uygulama gördü denilebilir.
O beyazlıklar pasta lekesi,iyi bir uygulamadan sonra pasta lekesi kalmaması gerekir.
Layıkıyla Boya Koruma Şudur:
1-)Aracın Yıkanması
2-)Kil Uygulamasıyla Boyanın çizik gidermeye hazırlanması (opsiyonel)
3-)Polishing yani çiziklerin durumuna göre hafif orta veya ağır aşındırıcı pasta uygulaması
4-)Orta veya ağır pastadan kalan tozların gitmesi için hafif pasta ile polishing
5-)Polishing aşaması sonucu ışık kaynağı altında çiziklerin yok olup olmadığının kontrolü
6-)Eğer çizikler gidip yüzey wax'a hazır hale gelmişse elde edilen bu pürüzsüz yüzeyin korunması için wax uygulanması
unuttuğum ya da atladığım aşamalar olmuş olabilir ancak genel prosedür budur.Yeni türetilen ve tamamen para tuzağı olan boya parlatma olayı ise hikayedir.Sadece çok ince polish ile ince olan çizikler gider biraz daha kalın olanlar kalır sonrada üzerine wax atıp gönderirler.Siz siz olun bu tuzağa düşmeyin boya parlatma mı koruma mı iyice öğrenin parlatmaysa hiç girmeyin.Bu iş hakikaten çok tehlikeli olmaya başladı ve ciddiyetinden uzaklaşıyor maalesef bunu yapan bir Fiat servisi üstelik.
Ben artık kendim yapıyorum bu işleri bir uygulama parasına makinası ve profesyonel kimyasal ürünleri dahil yurtdışından sipariş verdim.Elinden gelen ilgisi olan tüm arkadaşlara da tavsiye ederim.
Bu yazımdaki eleştirim asla işini layıkıyla yapan Sonax Ziebart gibi alanında kendisini kanıtlamış büyük firmalara değildir.

dagored
08/04/2009, 01:18
Büyük geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda yapılan hata telafi edilir...

Demek ki boya koruma işlemi yaptırmadan önce aracın birkaç açıdan fotosunun çekilmesi her ihtimale karşı faydalı olabilir...

badboy1980
08/04/2009, 12:00
Dostum resimlere bakıyorum,2 gündür bende seninle bekliyordum resimler gelicek diye açıkçası heyecanlıydım.Fakat gördüklerim karşısında şoka girdim kullanılan ürünler ne Meguiar's ürünleri olabilir ne de bu araba uygulama gördü denilebilir.
O beyazlıklar pasta lekesi,iyi bir uygulamadan sonra pasta lekesi kalmaması gerekir.
Layıkıyla Boya Koruma Şudur:
1-)Aracın Yıkanması
2-)Kil Uygulamasıyla Boyanın çizik gidermeye hazırlanması (opsiyonel)
3-)Polishing yani çiziklerin durumuna göre hafif orta veya ağır aşındırıcı pasta uygulaması
4-)Orta veya ağır pastadan kalan tozların gitmesi için hafif pasta ile polishing
5-)Polishing aşaması sonucu ışık kaynağı altında çiziklerin yok olup olmadığının kontrolü
6-)Eğer çizikler gidip yüzey wax'a hazır hale gelmişse elde edilen bu pürüzsüz yüzeyin korunması için wax uygulanması
unuttuğum ya da atladığım aşamalar olmuş olabilir ancak genel prosedür budur.Yeni türetilen ve tamamen para tuzağı olan boya parlatma olayı ise hikayedir.Sadece çok ince polish ile ince olan çizikler gider biraz daha kalın olanlar kalır sonrada üzerine wax atıp gönderirler.Siz siz olun bu tuzağa düşmeyin boya parlatma mı koruma mı iyice öğrenin parlatmaysa hiç girmeyin.Bu iş hakikaten çok tehlikeli olmaya başladı ve ciddiyetinden uzaklaşıyor maalesef bunu yapan bir Fiat servisi üstelik.
Ben artık kendim yapıyorum bu işleri bir uygulama parasına makinası ve profesyonel kimyasal ürünleri dahil yurtdışından sipariş verdim.Elinden gelen ilgisi olan tüm arkadaşlara da tavsiye ederim.
Bu yazımdaki eleştirim asla işini layıkıyla yapan Sonax Ziebart gibi alanında kendisini kanıtlamış büyük firmalara değildir.

Yardımlarınız için teşekkür ederim. Ancak yapılan uygulama boya koruma ve komple bakımdır. Hem servisin broşüründe hem de Fiat internet sitesinde belirtiliyordu. Aksini iddia etmeye çalıştılar ama Allah'tan broşürlerini almıştım. Eğer yok öyle uygulama derler ise, direkt tüketiciyi yanıltmaktan dolayı gerekli işlemleri başlatacağım.

mm_isik
08/04/2009, 17:34
bencede hakkınızı sonuna kadar arayın.
ınanıyorum kı bu ugraslarınızın sonunda aracınızı adam gıbı tertemız yapıp sıze teslım edeceklerdır.

badboy1980
08/04/2009, 18:35
Bugün Fiat çağrı merkezine bildirdim. Kartal'da ikamet ettiğimi, bir tanıdık vasıtası ile Florya'daki Özkar Oto'ya aracımı götürdüğümü, resimleri mail yoluyla gönderdiğimi ve aracı kesinlikle Özkar Oto'ya götürmek istemediğimi, gerekirse farklı bir bayiye yönlendirilmek istediğimi belirttim. Bakalım sonuç ne olacak. Yarın da sonuç çıkmaz ise, tüketici hakları heyetine başvuracağım.

firatks
10/04/2009, 17:52
Hayret verici bir durum ya. Biz türk milleti olarak neyse sağlık olsun demekten başka birşey yapmıyoruz. Badboy çok önemli bir konu ne olursa olsun müşteri memnuniyeti önemli. Tüketici davranışlarında ve karar alma süreçlerinde En önemli reklam word of mouth tur. Ve Badboy' un başına gelen bu olay sonrası bu yetkili servise neden gideyimki diye aklına soru işareti gelmesi kesindir.

civcivx
10/04/2009, 18:15
Şu hale bak ya, tam bir rezalet. Öteden beri, Özkar'ın önünden geçerken belirsiz bir soğuklukla bakardım. İçine doğmak derler ya, öyle birşeymiş herhalde.

Elden, size geçmiş olsun demekten başka birşey gelmiyor maalesef.

HasanAliz
13/04/2009, 21:21
son durum nedir? gelişme var mı

ozoz83
14/04/2009, 13:24
Abi bu işleri ziebart vs, benzeri biyerde yaptırmak lazım. Hem başındada bekleyip ne yapıldığını görebilirsin. Ben servise garanti olmasa yağ değiştirmek için bile gitmem. 10000 bakımda alper oto sırf plakalığı değiştireceğiz diye ön tamponu delik deşik ettimişler, bide ortalayamamışlar. Boş işlerle uğraşıyor hepsi. Rezillik servisler başka birşey değil.

demon
15/04/2009, 16:51
Sonuç nedir ne oldu peki?

badboy1980
17/04/2009, 01:02
Arkadaşlar merhaba, kusura bakmayın iş yoğunluğundan dolayı foruma fazla giremedim. O yüzden gelişmelerden haberdar edemedim sizleri. Aslında birazda servisin geçen hafta Cumartesi beni çağırıp tespitleri yapmak istemesinden, belki de durumu düzeltirler diyerek, yorum yapmak istemedim. Ama sonuçları ve yeni fotoları artık göndermem lazım sanırım.

Aşağıdaki yazılanların bir kelimesi bile abartı veya kinayeli değildir. Lütfen sabrederek okuyun...

Cumartesi günü servise gittim. Ve abartısız olarak, servis ve uygulama yapan kişiler tarafından yalancı çıkartıldım. Aracın fırça çizikleri ve hareleri için taahhüt verilmemiş. Kendilerinde kesinlikle böyle bir uygulama yokmuş. (Uygulamayı yapan arkadaş telefonun megafonunu açarak servis müdürüyle teyitleştiler) Servis danışmanı kesinlikle böyle bir taahhüt vermemiş. Hatta servis müdürü "lütfen faturanıza bakar mısınız? ne yazıyor uygulama olarak" dedi. Bende komple uygulama (iç-dış-mot) yazdığını söyledim. Cevabı çok ilginç ve çarpıcı "bakın işte o uygulama temizleme uygulamamız" cevabı geldi. "Hadi öyle diyelim aracın içine dikkatlice bakın bu araç temizleme yapılmış mı vicdanıza sığınarak soruyorum" dediğimde cevap yok. "O zaman servis formunu getirin" dedim. Tabi ki gelmedi. Çünkü formun, sağ sütununda "Komple iç dış motor detay koruma yapılacak" yazarken, sol sütunda "235+KDV detay temizlik fiyatı verildi" yazıyor. Yani kendileri ile çelişiyorlar. Ayrıca Sonax'ta bana çiziklerin (hare ve ince çiziklerin) giderilmesi için 1 yıl garanti verildiği halde, siz taahhüt etmemiş iseniz size neden getireyim dediğimde" "Sonax garanti veremez" cevabı aldım ve cebimdeki kartı uzatarak aramalarını istedim. Telefondaki kişi garanti verdiklerini, (servis müdürünün ısrarla itiraz etmesinden anlayarak) belirttiği halde telefonu kapattığında, bu korumanın araca zarar vereceğini belirtti ve uygulamam gerektiğini iletti. Beni düşünerek. Ve "madem öyle aracı neden kendilerine getirdiğimi" sordular bende tavan değişmesi için kalacakken uygulamanında yapılmasının iyi olacağını düşündüğümü ve fiyatında iyi geldiğini ilettim.

Asıl çok ilginç olan ise şu;

Servislerinde ki broşürleri kimin bastırdığını sorduğumda, kendilerinin olduğunu belirttiler. Bende madem böyle bir uygulamanız yok neden "çizik giderme" yazıyor dediğimde, yanlışımın olduğunu, servislerinde böyle bir uygulama olmadığını söylediler. broşürü kendilerine vermemi istediler tabi ki vermedim. Servisteki bir arkadaşın içeriden getirmesini istedim. Getiren servis danışmanı arkadaşın yüzü zaten herşeyi anlatıyordu. Servis müdürü inceledi ve ibareyi görüp sustu. Kendi servisindeki her masa üstünde bulunan ve kendilerinin bastırdığı broşür o serviste çizik giderme ve boya koruma yapıldığını yazıyordu.

Bana Fiat'ın kedinlerine gönderdiği bir bülteni verdiler. Bülten Meguilars ürünlerinden bir tanesinin ağır çizikleri gidermesi için uygun olduğunu, zaman ve işçilik bakımından tasarruf sağlayacağını ve ilerleyen zamanlarda ürünün servislerde kullanılacağını belirtiyordu. Ancak kendilerine benim ağır çiziklerimi değil, fırça izlerini bile kaybetmediklerini ve bu bültenin konuyla alakası olamayan bir tasarruf ve tanıtım yazısı olduğunu söylediğimde bana güldüler.

En sonunda aracı Kartal'dan getirdiğimi kendilerinden ricamı belirttim. Eğer dertlerinin müşteri memnunişyeti ise, bu zulmün son bulmasını, ya bedelin iadesini, ya da Sonax ve Ziebart'ta koruma yapılmasını istedim. Ancak kabul etmediler. En sonunda "madem Birmot tarafından harelerin giderileceği garantisi veriliyorsa, Birmotlardan herhangi birine gidip uygulama yaptırmamı ve fatura bedelini ödeyeceklerini" belirttiler, ancak ben "söz ile kesinlikle iş yapmayacağımı, taahhüt edilenin kağıt üzerine yazılıp imzalanmasını" istedim. Sonra servis müdürü gülümseyerek içeri gitti ve servis danışmanı beni dışarıdan çağırarak, kağıdı imzalamamı istedi. Ek'te. Ancak yazının değiştirilmesini komple uygulamanın taraflarından yapılarak, müşteri memnuniyetsizliği nedeni ile uygulamanın yapılması ibaresini koymalarını istedim. Ancak zaten faturada belirtildiğini ve gerek olmadığını, uygulamayı yaptırabileceğimi ilettiler. Ve servisten ayrıldım.

Birmot Zincirlikuyu'ya giderek, aracımı tekrar gösterdim ve durumu izah ettim. Sağolsunlar ilgilendiler. Servis müdürü, uygulama sorumlusuna "Özkar Oto servisi ile teyitleşilmesini" istedi ve aradılar. Uygulama sorumlusu bayan ile görüşen servis müdürü yine iddiasını devam ettirdi ve bayanın kendi servislerini kötülediği, bu sebeple şikayetçi olduklarını söylemişler. Bayan ise inanın çok yürekli bir insanmış, "bu araçtaki çiziklerin giderilebilecek çizikler olduğunu ve benim uygulama yapılan araçları gördüğümü, düzgün uygulama yapılarak bu çiziklerin giderileceğini iletti. Ve servis müdürü bayana arayacağını söyleyerek telefonu kapattı. Sinirlenerek aradım ve kendilerinden rica ettiğimi ve süreci sürümcemede bırakmamalarını istedim ve kabul ederek uygulamanın yapılmasını söylediler.

Bugün ise Özkar Oto'nun iç koruma uygulamasını karşılamadığını öğrenince, ÖZKAR OTO müşteri danışmanı bayanı aradım ve servis müdürüyle görüşülerek aracın içindeki sözüm ona uygulamanın yapılmadığını, aracın rezil durumda olduğunu ve rica ederek uygulamanın bedelinin ödenmesini istedim. Bilgi vereceğini ileterek telefonu kapattı. 2,5 saat aramayınca ben aradım ve servis müdüründen olumsuz cevap aldığını iletti ve sinirlerim bozuldu. "Servis müdürüyle görüşmek istediğimi" söyledim. Ancak servis müdürü yokmuş, servisin sahibi ile görüşmek istediğimi bildirdim ve 8 dakika telefonda bekletildikten sonra telefon yüzüme kapatıldı. Tekrar aradım ve müşteri danışmanı yerinde değildi.

Şunu da belirteceğim, servis müdürü forumda yazdıklarımın gerçek olmadığını ve yazılarımın TOFAŞ avukatları tarafından incelendiğini belirtti. Evet kullandığı kelimeler aynen böyle. Yani üstü kapalı tehdit edildim. Ne için tehdit edildim, hakkımı aradığımdan ve sizleri bilgilendirdiğimden dolayı.

FIAT çağrı merkezini defalarca aramama rağmen 1 kere bile aranmadım, durumum sorulmadı.
Artık yoruldum mu? Kesinlikle "hayır". Bir arkadaşımdan yardım alarak, şikayetimi detaylıca anlatarak İtalyanca'ya çevirtip, Torino'ya göndereceğim ve yarın kaymakamlığa giderek, Tüketici mahkemesine dilekçemi vereceğim. Bu konu kesinlikle para değil. Servisten aranıp, özür dileselerdi ve uygulamayı başka bir yerde veya gözümün önünde, broşürlerindeki ürün ile yapsalardı, bu konu çoktan kapanıp gidecekti. Ama aptal yerine konuldum, kandırıldım ve bunu yapan bir yetkili servis.

İnanamıyorum yaşadıklarıma,

Nasıl bir servis bu kadar "suç bende" değil şeklinde davranır.
Nasıl bir servis onca ispata rağmen benim yanlış anladığımı çizik gidermediklerini belirtir.
Nasıl bir servis tüm dış plastik aksamları bembeyaz ve zarar görmüş, Camları cila kalıntıları yüzünden iz olmuş, iç plastik aksamına sürdüğü madde akmış, her noktaya uygulamadığından renk farkları çıkmış bir araç için 277 TL alır ve bu parayı alınteri olarak kasasına koyar.
Nasıl bir servis kendilerine güvenip aracını 4 gün emanet eden bir müşteriye bu şekilde ihanet edebilir.
Nasıl bir servis müşteriyi üstü kapalı tehdit eder.

YAZIKLAR OLSUN!!!

badboy1980
17/04/2009, 01:23
Resimlerin devamı arkadaşlar. Daha bir sürü fotoğraf var ama artık sizleri sıkmak istemiyorum. Değerli zamanınızı ayırıp fikirlerinizi beyan ettiğiniz ve temennileriniz için teşekkür ederim.

sait onur
19/04/2009, 00:38
el emegı goz nuru kazandıgımız paraları,yerı gelıor ekmegımızden kısarak servıse goturuyoruz onlar da en guzel sekılde kırasını veriyorlar işte malesef...kardesşim cok gecmıs olsun:(

badboy1980
19/04/2009, 00:50
el emegı goz nuru kazandıgımız paraları,yerı gelıor ekmegımızden kısarak servıse goturuyoruz onlar da en guzel sekılde kırasını veriyorlar işte malesef...kardesşim cok gecmıs olsun:(

İlginiz için teşekkürler. Birmot Zincirlikuyu'dan dün aracımı aldım ve aradaki farkı görseniz şaşarsınız. Sağolsunlar uygulama yapıldıktan sonra koruma sistemlerinden sorumlu bayan arkadaş, daha sonra gözüme çarpacak olan eksiklik olduğu anda aracı tereddüt etmeden getirmemi istedi. Zaten bu lafı duyduktan farkı anladım. Ve ellerinden geldiğinden daha fazla şekilde ilgilendiler. Uygulamayı yapan arkadaş, 4 gün yıkatmamamı istedi ve sonra "beyfendi siz aracı 4 gün sonra getirin, aracın ilk yıkamasını ben yapayım ve son bir yenileme yapayım" dedi. İçim o kadar rahatladı ki anlatamam. Ve bugün aracı detaylıca inceledim. Bir kaç nokta gözüme çarptı ama o da benim titizliğimden sanırım.

Bugün Fiat Müşteri İlişkilerinden aradılar ve Özkar Oto'dan hala şikayetçi olduğumu ancak Birmot Zincirlikuyu'dan son derece memnun olduğumu ve Tüketici Mahkemesine başvuracağımı ilettim. Bundan sonra o servis ile hukuk savaşım devam edecek. Başkalarının canı yanmasın.

DeNNis
19/04/2009, 01:33
yazıktır günahtır ya, inanın çok üzüldüm, bir yetkili servisin böyle baştan savarcasına iş yapması hakikatten saçmalık sanki bedavaya yapıyorlar uygulamayı. resimleri görünce şaşırdım zaten bu halde bir araç müşteriye nasıl teslim edilir rezillik ötesi bir durum.

bende boya koruma uygulaması yaptırmayı düşünüyorum yaza girmeden önce, fiat servislerinin meguiars ürünlerini kullandığını duyunca sevinmiştim ve servise yaptırmayı düşünüyordum ama yaşadığınız tecrübe beni bir kez daha düşündürdü, sanırım servise gidip her türlü detayı söyleyeceğim ve uygulama yapılırken yapılırken aracın başında duracağım.

e_cag
19/04/2009, 02:01
Geçmiş olsun, nihayet durumun başka bir servis tarafından da olsa düzeltilmesine çok sevindim. Hukuk mücadelenizin de gönülden destekçisiyim.

badboy1980
19/04/2009, 02:01
yazıktır günahtır ya, inanın çok üzüldüm, bir yetkili servisin böyle baştan savarcasına iş yapması hakikatten saçmalık sanki bedavaya yapıyorlar uygulamayı. resimleri görünce şaşırdım zaten bu halde bir araç müşteriye nasıl teslim edilir rezillik ötesi bir durum.

bende boya koruma uygulaması yaptırmayı düşünüyorum yaza girmeden önce, fiat servislerinin meguiars ürünlerini kullandığını duyunca sevinmiştim ve servise yaptırmayı düşünüyordum ama yaşadığınız tecrübe beni bir kez daha düşündürdü, sanırım servise gidip her türlü detayı söyleyeceğim ve uygulama yapılırken yapılırken aracın başında duracağım.

Kesinlikle ama kesinlikle aracın başında bekleyin ve uygulama yaptırmadan önce aracın resmini mutlaka farklı açı ve ışık kaynağının altında çekin. En iyisi flaşı açık fotoğraf makinesi, çünkü en ufak detayı dahi gösteriyor.

Nasıl teslim ettiklerini merak etmenize gerek yok çünkü eminim ki ben gelmeden 1 saat önce falan bu uygulamayı yetiştirmeye çalıştılar ve ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Bir de ses çıkarmayayım diye, ilerleyen zamanlarda başka bir uygulama geleceğini ve davet edecekleri gibi uydurma şeylerle oyalamak istediler.

Ancak bu uygulamayı adam akıllı yapan Birmot Zincirlikuyu'ya da haksızlık etmek istemem. Gerçekten onları tebrik etmek lazım. Aracın uygulamasının arkasında durdular. Başka bir bayii mahvetmiş olmasına rağmen aracımı. Nihal hanımı ve maalesef ismini sormayı unuttuğum uygulamayı yapan ustaya tekrar teşekkürü bir borç bilirim. Aracımı bana teslim ettiklerinde, gerçektende samimi davrandılar ve oluşabilecek aksilik ve gözüme dokunan eksiklikleri tereddüt etmeden tekrar uygulayacaklarını belirtmeleri beni çok etkiledi. Tekrar teşekkürler Birmot Zincirlikuyu.

badboy1980
19/04/2009, 02:06
Geçmiş olsun, nihayet durumun başka bir servis tarafından da olsa düzeltilmesine çok sevindim. Hukuk mücadelenizin de gönülden destekçisiyim.


Emin Bey çok teşekkür ederim destekleriniz için. Hukuk mücadelemi sonuna kadar sürdüreceğim. Bu mücadele, müşterinin verdiği her kuruşun peşinde olacağını ve karşılığını kesinlikle isteyeceğini ispatlayacaktır. Kimse helal kazandığı parayı, hiç kimseye göz yumarak ve yıldırarak bağışlamaz.

Fuzuli
19/04/2009, 02:06
Geçmiş olsun...Bu yapılanlar insanı aracından soğutur...
Forumda her daim iyi anılan 3 servis biliyorum...
Ankara(Kavaklıdere),İstanbul zincirlikuyu birmot,istanbul beylikdüzü birmot...
Kendi aracımın 24 eylülde gelecek olan yıllık bakımına ayarlayabilirsem yaz sonu bir tatil gezisi ile bu servislerde girmeyi planlıyorum...

Bu arada Ziebart Gaziemir'de 500ytl harcayıp kötü bakılmış C4 aracını iç-dış-motor bakımı/temizliği yaptıran bir tanıdığım var...Sonuçtan inanılmaz memnun...Aracın ilk hali ile son halinin fotoğraflarını görünce ben de inandım...

Araca masraf yapmak benim prensibim olmaktan çıkalı çok oldu..Ama temizlik vs. işlemler için pahalı bile olsa 1 sene garanti veren, internette fazla şikayeti olmayan(mümkünse hiç olmayan) köklü markaları tercih edin derim...

ABNEW
19/04/2009, 15:46
Badboy1980, bu kadar uğraştıktan sonra en azından hatalı işin baştan yapılması -iyi bir şekilde- biraz olsun seni rahatlatmıştır.Gerisi sana kalmış tabi.Burada esas önemli olan hatalı uygulama yapan servisin bundan sonra kendine çekidüzen vermesi ve bunun Fiat Merkezi tarafından kontrol edilmesi ve eğer gerekiyorsa başka yaptırımlarda bulunulması...

badboy1980
19/04/2009, 18:54
Badboy1980, bu kadar uğraştıktan sonra en azından hatalı işin baştan yapılması -iyi bir şekilde- biraz olsun seni rahatlatmıştır.Gerisi sana kalmış tabi.Burada esas önemli olan hatalı uygulama yapan servisin bundan sonra kendine çekidüzen vermesi ve bunun Fiat Merkezi tarafından kontrol edilmesi ve eğer gerekiyorsa başka yaptırımlarda bulunulması...


Arda Bey; mutlaka ki uygulamanın düzgün bir şekilde yapılması rahatlattı beni. Tabi ki yalnızca dış boya koruma uygulaması bedelsiz yapıldı. Ancak iç koruma ve temizliğini yeniden yaptırmak zorunda kaldım, (yapılan rezalet, fotoğraflarda gözüktüğü üzere) ücretini ben ödedim ve Özkar Oto bu uygulama bedelini kesinlikle üstlenmeyeceğini belirtti ve hatta telefonlarıma çıkmadılar, başkalarını aratıp ulaşabildim. Bu yapılan terbiyesizliklerinin bedelini ve verdiğim para karşılığındaki uygulamanın karşılığını istemiş olmam doğaldır. Ancak hatalarını üstlenmek istememeleri ve inatla hata bizde değil dediklerine göre, bunu hukuksal yollarla hatırlatmam gerektiği düşüncesindeyim.

memox
21/04/2009, 10:52
Badboy1980, öncelikle çok geçmiş olsun. Tofaş müşteri hizmetleri ve Tüketici hakları tarafından hakkını aramaya devam etmen en maktıklısı. Bu konuda bütün araç kullanıcıları olarak hassas davranmalıyız ki kötü iş yapan servislerin başı beladan kurtulmasın.
Tofaş Müşteri Hizmetleri'nide hafife alma, servislerle aynı tarafı savunmamaları gerekiyor, servisleride adam etmek Tofaş'ın görevi ve marka açısından çok önenmli bir konu. Bu nedenle senin destekçin olacaklarını tahmin ediyorum.

siromar
21/04/2009, 19:37
Bayiden bayiye ne kadar fark oldugunu gordum yazılarınızı okuyunca. Ama hakkınızı aramanız cok guzel. Cogu lanet olsun deyip pesini bıraktıgı icin bu noktalara geliyor kimi servisler

AC2315
21/04/2009, 20:57
Arkadaşlar hafta sonu aracımı ANKARA-ANKAMALL SONAX'da nano dış boya koruma yaptırdım. Sonax indirim yapmış, 240 tl.den 150 tl. ye düşmüşler. Fiyat çok cazip gelince yaptırdım. Yalnız sitede bu boyu korumayla ilgili birçok şikayet gördüğüm için firma sahibi ve ustalarla yaklaşık yarım saat çene yaptım. Sağolsunlar işçilikleri çok iyiymiş. Yani ben memnun kaldım. yaklaşık 3 saat sürdü boya korumanın tamamlanması. Ayrıca ANKARA-ANKAMALL SONAX Türkiye birincisiymiş haberiniz olsun. İnternette de gördüm.
Unutmadan 6 ay garanti verdiler, ama 1 yıl gider dediler yapılan boya koruma. Fakat önemli bir husus var tabii ki. Araçlarınızı bilmediğiniz yerlerde, ne tip maddelerle yıkadığı belli olmayam (bulaşık deterjanı gibi) fırça kullanan yerlerden uzak durmak gerekli. Ben aracımı bundan sonra SONAX'ta yıkatmaya karar verdim. En azından sonaxın oto şampuanlarını kullanıyorlar. Fırça yerine süngerle yıkıyorlar. Gerçi fiyat 17 TL. ama olsun, zaten ben arabamı ayda bir yıkatıyorum. Sokak arasındaki oto yıkamacılara gitseniz bile 7-8 TL. den aşağı vermezsiniz zaten.
Bir de boya korumadan sonra ön cama koruma cilası (cam için) dedikleri bir madde sürdüler, sileceklerin daha rahat çalışmasını sağlıyormuş. Arabam iki aylık ama bir haftadır silecekleri çalıştırdığımda cama sürtme sesini duyuyordum arabanın içinden. Tozdan topraktan heralde , şimdi ses kesildi. Bu arada servislerde boya koruma diye yapılan işler hiç güven vermiyor bana. Size dedim ya 3 saat uğraştılar boya koruma için bizzat izledim. Servislerde boya korumaya bukadar özeneceklerini hiç sanmıyorum. Gerçi markadan da önemli husus iyi usta bulmak.

OzzY
21/04/2009, 23:10
3 saat az :) ben normal yaptırdığımda 10dan 3,5a kadar sürmüştü sanırım :)

ABNEW
21/04/2009, 23:26
Ben yaklaşık 2 saatte yaparım:)

Sonax Nano boya koruma beğeniliyor genelde.Fiyatı da uygunmuş, hayırlı olsun Çağlıyan...

hayri_yilmaz
22/04/2009, 00:04
Arkadaşlar hafta sonu aracımı ANKARA-ANKAMALL SONAX'da nano dış boya koruma yaptırdım. Sonax indirim yapmış, 240 tl.den 150 tl. ye düşmüşler. Fiyat çok cazip gelince yaptırdım. Yalnız sitede bu boyu korumayla ilgili birçok şikayet gördüğüm için firma sahibi ve ustalarla yaklaşık yarım saat çene yaptım. Sağolsunlar işçilikleri çok iyiymiş. Yani ben memnun kaldım. yaklaşık 3 saat sürdü boya korumanın tamamlanması. Ayrıca ANKARA-ANKAMALL SONAX Türkiye birincisiymiş haberiniz olsun. İnternette de gördüm.
Unutmadan 6 ay garanti verdiler, ama 1 yıl gider dediler yapılan boya koruma. Fakat önemli bir husus var tabii ki. Araçlarınızı bilmediğiniz yerlerde, ne tip maddelerle yıkadığı belli olmayam (bulaşık deterjanı gibi) fırça kullanan yerlerden uzak durmak gerekli. Ben aracımı bundan sonra SONAX'ta yıkatmaya karar verdim. En azından sonaxın oto şampuanlarını kullanıyorlar. Fırça yerine süngerle yıkıyorlar. Gerçi fiyat 17 TL. ama olsun, zaten ben arabamı ayda bir yıkatıyorum. Sokak arasındaki oto yıkamacılara gitseniz bile 7-8 TL. den aşağı vermezsiniz zaten.
Bir de boya korumadan sonra ön cama koruma cilası (cam için) dedikleri bir madde sürdüler, sileceklerin daha rahat çalışmasını sağlıyormuş. Arabam iki aylık ama bir haftadır silecekleri çalıştırdığımda cama sürtme sesini duyuyordum arabanın içinden. Tozdan topraktan heralde , şimdi ses kesildi. Bu arada servislerde boya koruma diye yapılan işler hiç güven vermiyor bana. Size dedim ya 3 saat uğraştılar boya koruma için bizzat izledim. Servislerde boya korumaya bukadar özeneceklerini hiç sanmıyorum. Gerçi markadan da önemli husus iyi usta bulmak.
Ankamall daki iyi değil ora Melih Gökçek'in oğlunun diye duymuştum.

OzzY
22/04/2009, 00:19
Ben yaklaşık 2 saatte yaparım:)

Sonax Nano boya koruma beğeniliyor genelde.Fiyatı da uygunmuş, hayırlı olsun Çağlıyan...

abi sen sadece wax attın, sonax boya korumada temizlik işlemide yapılıyo :)

badboy1980
22/04/2009, 00:32
Bayiden bayiye ne kadar fark oldugunu gordum yazılarınızı okuyunca. Ama hakkınızı aramanız cok guzel. Cogu lanet olsun deyip pesini bıraktıgı icin bu noktalara geliyor kimi servisler

Öncelikle tüm arkadaşların destek ve yardımları için teşekkür ederim.

Ömer Bey; hakkımızı aramamız, başka arkadaşlara servislerin bu şekilde davranmalarını engelleyeceğine adım gibi eminim. Söz konusu bu servisin müşterinin aptal olmadığını anlaması lazım.

ABNEW
22/04/2009, 00:40
abi sen sadece wax attın, sonax boya korumada temizlik işlemide yapılıyo :)

Tamam Ozan kızma:) 2 saatte boya temizlemeye ayırırım:)

Tüm boya koruma uygulamalarında yıkama+boya temizliği ve çizik giderme+wax uygulaması yapılması gerekiyor bence de.Ancak sanıyorum ki her mekan tüm adımları uygulamıyor olabilir.Bu yüzden bilinen servislere ve özel uygulamacılara gitmekte fayda var.Hatta en güzeli araç başında beklemek...

OzzY
22/04/2009, 02:45
yok abi estafurullah

hatta yazdığın 3 işleme (temizlik ve çizik gidermeden sonra) cila eklenebilir daha fazla parlaklık için

ABNEW
22/04/2009, 14:58
Wax a cila da dahil Ozan:)

OzzY
22/04/2009, 19:12
abi biliyorum ancak parlaklığı dahada arttırmak için sırf parlaklık vermeye yönelik cilalar var waxtan önce o cilayı atanlar varmış opsiyonel olarak :D:D

mstfkzn
18/10/2010, 02:06
Öncelikle geçmiş olsun Badboy1980. Yazılanların tamamını okudum ve okurken gerçekten canım sıkıldı. O kadar emekle kazandığımız paramızı hiçkimsenin karşlığını vermeden ve bizi enayi yerine koyarak almasına razı olunamaz.
Benim sorum ise Aracımı teslim alalı 3 gün oldu ve alianz kasko 180 tl değerinde kasko hediyesi verdiklerini söyledi fiyatta diğerlerine göre uygun olunca yaptırdım. Satıştaki arkadaşa boya korumayı ne zaman yaptırayım soruma kış gelmeden yaptır ama biraz kullan aracı yanıtını aldım. Şunu da belirteyim satış sorumlusu şu ana kadar herşeyde yardımcı oldu ve servis konusunda da yardımcı olacağını belirtti ve samimiyetine inanıyorum. Ama bu okuduklarımdan sonra çiziksiz, sorunsuz aracıma fiat servisinde boya koruma bedava bile olsa yaptırayım mı yaptırmayayım mı sorusu takıldı aklıma? Forumda yazan arkadaşların fikirlerine gerçekten önem veriyorum. Şunu da belirteyim boya korumayı 1 yıl içinde yaptırabileceğimi belirttiler. Sizce ne yapmalıyım?

GrandeTalha
18/10/2010, 02:32
mağdur olan arkadaş adına üzüldüm tebrik ediyorum mücadelesi takdire şayan, yarın yeni aldığım puntomu tamir için özkar'a götürmeyi düşünüyordum iyi ki okumuşum önünden bile geçmem, böyle insanlara değil yetkili servisi sanayide dükkan açtırmamak lazım
bence forumda böyle kötü işler yapan ve mağduriyete sebep olan yerleri kapsayan bir kara liste oluşturulmalı ki hem punto severler mağdur olmasın hemde gereken cevabı yılsonu cirolarında görsünler...

GrandeTalha
18/10/2010, 10:56
Özkar Oto kara listede kesinlikle bir numara
yedek parça fiyatı almak için aradım bu sabah diğer servislerden aldığım fiyatı kıyaslamak için ve bana fiyat veremeyeceğini söylediler....
mağdur olan arkadaşı bir kez daha anladım....