Boya koruma ve polisaj nedir konularında akıllarda çok soru işareti var. Bende de vardı yurtiçi ve yurtdışı bir çok araştırmadan sonra olayı dahi anladım.
Anladıklarım şunlar.
Polisaj: Kaporta yüzeyini aşındırma ve parlatma işlemidir. Makina veya elle yapılır. Boya eski ise makine ile uygulanması araç yüzeyini yeni gibi yapar. Bir kaç yıllık araçlarda şart yani. Sıfır araçlar için şart olmamak ile birlikte çok hafif yapılabilir veya yaptırılabilir. Polisajı yapan kişinin bilgisi gerçekten çok önemlidir. Ehil eller yapmaz ise boyaya zarar verebilir. 10 yıllık araçların boyası dahi polisaj işlemi ile sıfır gibi hatta daha iyi olabiliyor çok ilginç örnekleri var.
Boya koruma: Temel olarak cila, srp veyahut nano koruma ürünlerinin kaportaya uygulanmasıdır. Cila ve srpnin çok koruma yaptığını söyleyemeyiz sadece yüzeyde bir ay kadar geçici bir koruma yapıyor ama kimyasallara dayanımı düşük yani boyaya zarar veren bir şey olduğunda zaten cilayıda sökeceği için manasını göremiyorum. Daha çok parlaklığı arttırıcı yönü var. Nano boya korumalar ise kaportaya tamamen bağlanıyor ve standart vernikten daha güçlü ve iyi bir koruma sağlıyor.Parlaklık dayanım her ne ararsan var, yeni teknoloji farkı yani. Cilanın geçmişi 100 yıl iken nano korumalar bir kaç yıllık. Mercedes, Ferrari gibi markalar bu korumayı bazı araçlarına yapıyor fabrika çıkışı ama markaların %99'u bu uygulamayı maliyetten dolayı yapmıyorlar. Zaten her yıl yenilenmesi gerektiği için de fabrika çıkışı olmasa da olur. Boya koruma öncesi polisaj işleminin yapılması parlaklığı iyice arttırıyor.
Biliyorsunuz Türkiyede araçlar boya yönünden biraz sorunlular koruma şart.
Umarım bazı soru işaetlerini giderir kafalardaki. Diğer öğrendiğim şeyleri de bu şekilde paylaşmak isterim.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri