Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Kışın yakıt tüketimi

  1. #1
    Eray YILDIZ
    terazi12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2009
    Mesajlar
    66
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 13

    Standart Kışın yakıt tüketimi

    Arkadaşlar geçtiğimiz bu soğuk ve karlı 2-3 haftada ortalama yakıt tüketimim 6.2-6.5 lerden 7.5 e kadar çıktı. Soğuk havalarda daha fazla yakıt harcandığını duymuştum. Fakat bu kadar çıkması normal mi? Ya da araba yeni olduğu içinmi bu kadar harcıyor?

    Bir başka sorumda arabayı alırken servisten arkadaşlar çalıştırırken kışın 10 dk yazın da 5 dk rölantide bekletmemi kapatırkende yine bir kaç dk bekleyip öyle kapatmamı tavsiye ettiler. Bunun araca ne gibi bir faydası var? Yani gerçekten bu şekilde uygulanmalı mı? 10 dk beklemek çok uzun bence ben en fazla 2-3 dk bekliyorum hareket etmeden....

  2. #2
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Araçlarımız son model teknoljıyle gelıstırılmıstır..
    Ben sabahları 1 veya 2 dk beklıyorum yazın 30 sn falan oda yagın motorda dolasmasını saglamak ıcın...

    Kışın evet fazla yakıyor ama endıselenecek bı konu degıl araçlarımız dizel oldugu için motor zor ısınıyor..
    I ' m c a p u l i n g . . .

  3. Bu mesajı için 2 kişi Kriminal'ye teşekkür etti:


  4. #3
    Erkan Karakan
    SpyHunter33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    1.896
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 732

    Standart

    Alıntı terazi12345 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar geçtiğimiz bu soğuk ve karlı 2-3 haftada ortalama yakıt tüketimim 6.2-6.5 lerden 7.5 e kadar çıktı. Soğuk havalarda daha fazla yakıt harcandığını duymuştum. Fakat bu kadar çıkması normal mi? Ya da araba yeni olduğu içinmi bu kadar harcıyor?

    Bir başka sorumda arabayı alırken servisten arkadaşlar çalıştırırken kışın 10 dk yazın da 5 dk rölantide bekletmemi kapatırkende yine bir kaç dk bekleyip öyle kapatmamı tavsiye ettiler. Bunun araca ne gibi bir faydası var? Yani gerçekten bu şekilde uygulanmalı mı? 10 dk beklemek çok uzun bence ben en fazla 2-3 dk bekliyorum hareket etmeden....
    Benim punto geçmişim yok ama şunu söyleyebilirim ki 6buçuklardan 7buçuklara çıkması çokda büyütülecek bir değer değil çünki 9küsür hatta 11leri gören arkadaşlar var birde bu değerler aracınız soğuk olduğu için de değişiyordur gideceğiniz yere vardığınızda motorun hala soğuk olması gibi durumlarda görülen değerler yükseliyor. rolantide bekleme konusunda gelince de okumuş olduğum bir bilgide şu geçiyordu Araç mühendisleri araçları rolantide bekletmenin yakıt kaybından başka bir şeye neden olmadığını söylemişler ne kadar doğru tartışılır ama bana göre araç kontağı açtığın anda çalışmalı çalıştıktan sonrada zaten koltuk ayna emniyet kemeri ayarı yapılıp hareket haline geçmeli. Bu ayarları yaparkenki geçen sürede de yeterli bana göre diye düşünüyorum. E tabi birde soğuk bir motorla kalkar kalkmaz aşırı sürat yapılmamalı

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Evet yokuş çıkıyosan hemen akabinde yavas yavaş çıkmalısıın gibi
    I ' m c a p u l i n g . . .

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #5
    Murat Okay
    bebek maserati muratokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/05/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    160
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BU 6353
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    Kitapçıkta ne yazıyorsa onu yapın. Çalıştırdıktan sonra beklemeden hareket edin ama motor ısınana kadar yüksek devirlere çıkmayın yazıyor. Performanslı kullanımdan sonra da aracın "soluklanması için" (evet aynen böyle yazıyor -catch its breath) stop etmeden önce en az yarım dakika rölantide çalıştırın.
    Ben yazın hiç beklemeden yola çıkıyorum ama özellikle soğuk havalarda motorun biraz yağlanması için en az 1 dk. bekliyorum. Motorun ısınmasını beklemek gereksiz çünkü durduğu yerde çok zor ısınır, hem de gereksiz yakıt harcarsınız, bütçenize zarar, çevreyi kirletir vs.
    Kışın soğuk havalarda benim tüketimim de sakin kullanmama rağmen 7,5'a varıyor.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    12.699
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4295

    Standart

    Eray, soğuk motor daha fazla yakar.Bunun dışında sürüş tarzı, trafik, güzergah, aracın bakım durumu gibi etkenler de tüketimi etkilemekte.Özellikli kısa mesafeli, soğuk motorla yapılan yollarda tüketim fabrika verilerini de geçebilir,

    Aracı kışın 10dk, yazın 5 dk bekletmek tüketimi 2 atına çıkarır zatenKim söylemişse yanlış söylemiş.Motor soğukken dikkat edilmesi gereken tek şey üst devirlere çıkmamaktır.Aracı çalıştırdıktan sonra, emniyet kemeri, ayna ayarı, teyp gibi şeylerle uğraşınca zaten 15-20sn harcanmış oluyor.Bundan sonra aracı hareket ettirmek ve düşük devirde motor ısınana kadar gitmek en doğrusu.

    Aracı durdurmadan da 3-5dk rolantide çalıştırmak diye birşey yok Durduktan sonra yine 15-20sn rolantide bekleyip motor kapatılabilir.Sadece çok uzun süreli ve yüksek devirli kullanımdan sonra hararet belirtisi de varsa motor kapatılmadan birkaç dk bekletilebilir rolantide (Atmosferik olsun turbo olsun)...

  11. Bu mesajı için 3 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


  12. #7
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Motoru kapamadan neden beklıyoruz gayesi nedir?
    I ' m c a p u l i n g . . .

  13. #8
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    12.699
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4295

    Standart

    Alıntı denizasil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motoru kapamadan neden beklıyoruz gayesi nedir?
    Deniz, özellikle turbo motorlarda turbo pallerinin yavaşlamasının beklenmesi aşınmanın azaltılması için önemli.Araç durur durmaz motoru kapatırsak yağlamasız kalan paller hala dönmeye devam edecek ve aşınma normalden (turbo pallerinin yatağındaki) biraz daha fazla olacak.Bu yüzden biraz beklemekte fayda var.Özellikle de yüksek devirli kullanımdan sonra.

    Bunun dışında turbosuz araçlarda da uzun süreli ve yüksek devirli kullanımdan sonra bir miktar rolantide bekletmek motorun soğutma sistemi sayesinde normal ısısına dönmesine yardımcı olmakta...

  14. Bu mesajı için 2 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


  15. #9
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    31
    Mesajlar
    514
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eray, soğuk motor daha fazla yakar.Bunun dışında sürüş tarzı, trafik, güzergah, aracın bakım durumu gibi etkenler de tüketimi etkilemekte.Özellikli kısa mesafeli, soğuk motorla yapılan yollarda tüketim fabrika verilerini de geçebilir,

    Aracı kışın 10dk, yazın 5 dk bekletmek tüketimi 2 atına çıkarır zatenKim söylemişse yanlış söylemiş.Motor soğukken dikkat edilmesi gereken tek şey üst devirlere çıkmamaktır.Aracı çalıştırdıktan sonra, emniyet kemeri, ayna ayarı, teyp gibi şeylerle uğraşınca zaten 15-20sn harcanmış oluyor.Bundan sonra aracı hareket ettirmek ve düşük devirde motor ısınana kadar gitmek en doğrusu.

    Aracı durdurmadan da 3-5dk rolantide çalıştırmak diye birşey yok Durduktan sonra yine 15-20sn rolantide bekleyip motor kapatılabilir.Sadece çok uzun süreli ve yüksek devirli kullanımdan sonra hararet belirtisi de varsa motor kapatılmadan birkaç dk bekletilebilir rolantide (Atmosferik olsun turbo olsun)...
    Motor fazla sıcak olduğu zaman aracı durdursak bile fan belli bir süre daha dönmüyor mu bizim GPlerde?
    Benim bildiğim araç dururken motoru rölanti çalıştırmak, aracı düşük devirde hareketli halde kullanmaktan daha fazla ısınmasına yol açıyor. En güzeli varacağınız yere gelmeye yakın aracı sakin ve düşük devirde sürmek, bu sayede motor suyu normal sıcaklığına geliyor. (performanslı olarak kullanımdan sonra bile.)
    Bu arada t-jet kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim, bizim araçlar performanslı kullanımda bile (sıcak havada) hararet göstergesi nerdeyse kıpırdamıyor. Radyatör-fan sistemi oldukça başarılı.

  16. #10
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Benim evime giderken bayagı bır rampa dık yokuslar mevcut o yuzden bıraz beklemekte fayda var demekkı..
    Tşk Arda
    I ' m c a p u l i n g . . .

  17. #11
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    40
    Mesajlar
    8.993
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6051

    Standart

    SEVGİLİ ERAY
    kış şartlarında dizel olsun benzinli olsun tüm araçların yakıt tüketimi sıcak havadakine
    göre fazla olur
    1 - 1.5 litre yakıt tüketiminin artması gayet normaldir
    rolantide 10 dakka çalıştırarak beklemek motorunu ısıtmayacağı gibi boşu boşuna sana benzin veya mazot sarfiyatı olarak geri dönecektir
    sağlıklı kullanmak için çalıştırdıktan sonra 1 dakka kadar bekledikten sonra yola çıkmak ve motor normal ısısına ulaşana kadar yüksek devirlerde kullanmamak en iyi yöntemdir
    stop etme konusundada arda nında belirttiği gibi 30 saniyelik bir zaman yeterlidir
    Konu GP COSKUN tarafından (05/02/2010 Saat 20:19 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #12
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Ozaman abicim neymiş

    Sabah calıstırdıgınızda 1 dakika ısıtıcak
    Aksam stop etmedende 30 sn bekleyip stop edicez...

    Kapılardada ıkı kere kapama dugmesıne basarsak daha guvenlı oluyomus sanırım...
    I ' m c a p u l i n g . . .

  20. #13
    barış erol
    barbar74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/12/2009
    Mesajlar
    190
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    Bende kullanıcı kitabındaki talimata göre sabah çalıştırdığımda parçaların yağlanması için 1 dk. bekleyip hareket ediyorum ısınana kadarda düşük devirlerde aracı yormadan kullanıyorum. Stop ederkende turbonun sağlığı için yine yaklaşık 1 - 2 dakika rolantide bekletiyorum sonra kontağı kapatıyorum.
    Soğuklarla beraber 7 ile 7.5 lt. arası yakıyor. Bu değerlerin gayet normal olduğunu düşünüyorum.

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #14
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.312
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 531

    Standart

    Motorunuzu ısıtmanın en ekonomik yolu kitapçıkta da yazdığı gibi yağın biraz dolaşmasından sonra yola çıkmaktır. Rolantide araç çok zor ısınır. Zaten Gp motoru sürekli yağlama teknolojisi ile hiç yağsız kalmıyor. Üst devirleri zorlamayın normal ısıya kavuşana kadar. Ben şu an 6.2 ortalama yakıt harcıyorum şehir içi. Dur kalklarında etkisi var tabii.
    Gezgin Gp.

  23. #15
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    benımde genelde sehır ıcı 5.5-6
    I ' m c a p u l i n g . . .

  24. #16
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    12.699
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4295

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor fazla sıcak olduğu zaman aracı durdursak bile fan belli bir süre daha dönmüyor mu bizim GPlerde?
    Benim bildiğim araç dururken motoru rölanti çalıştırmak, aracı düşük devirde hareketli halde kullanmaktan daha fazla ısınmasına yol açıyor. En güzeli varacağınız yere gelmeye yakın aracı sakin ve düşük devirde sürmek, bu sayede motor suyu normal sıcaklığına geliyor. (performanslı olarak kullanımdan sonra bile.)
    Bu arada t-jet kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim, bizim araçlar performanslı kullanımda bile (sıcak havada) hararet göstergesi nerdeyse kıpırdamıyor. Radyatör-fan sistemi oldukça başarılı.
    Haklısın Mert, fan (sadece kendisi) gerektiğinde çalışıyor tabi.Ancak motorun kendi halinde, yani çalışarak normal sıcaklığa düşmesini beklemek motor ömrü açısından daha sağlıklı.Yüksek devir sonrası motoru (atmosferik-turbo) bir miktar rolantide çalıştırmak ya da sakin kullanmak gerekli.Burada amaç motorun rolantide dinlendirilmesi.Zaten sen de belirtmişsin durmaya yakın düşük devirde, sakin kullanmalıyız diye.Benim de söylediğim buydu zaten

    Ben de genelde bu şekilde kullanırım...

  25. #17
    Hakan CAN
    taneren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Mesajlar
    710
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 190

    Standart

    serhatcım; fire motorla şehiriçi 6,2 çok iyi bir değer değilmi.
    benim araç yeni diye herhalde 10,5 - 11 lt değerlerde ,daha 10 lt altına inmedi.

    zamanla senin rakamları yakalarsam.bizim şahinin yaktığı lpg den daha hesaplı olacak anladığım kadarıyla.

  26. #18
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.312
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 531

    Standart

    Kesinlikle öyle olacaktır Hakan bey. Yeni motorlar bir miktar fazla yakacaktır. Benim aracımın yakışı henüz yeni yeni optimum seviyelere yaklaşıyor. Bakımlarının zamanında yapılması da önemli tabii. Burada şunu da söylemeliyim sakın 50 60 k gibi hızlarda gittiğim zannedilmesin ortalama hız bu değerlerde 51 km yi gösteriyor. Yani 90-120 arası hızlarda kullanmaya çalışıyorum.
    Gezgin Gp.

Benzer Konular

  1. Yakıt Tüketimi
    By series in forum Yakıt
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 23/06/2012, 01:44
  2. Punto Benzinli Kışın Yakıt Sorunu
    By agozal in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 26/11/2011, 12:46
  3. Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 06/09/2011, 22:56
  4. Yakıt tüketimi
    By Ardevo in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 20/04/2011, 13:03
  5. Yakıt tüketimi
    By bumut in forum Yakıt
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 30/08/2010, 13:20

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com