Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Geri Dön   Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu > Ana Forum > Teknik Yardım
Teknik Yardım Punto, Grande Punto, Punto Evo ve Bravo ile ilgili, yardım istekleri, sorunlar ve çözümleri.
Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Cevapla

Eski 08/02/2007, 01:09
mustafa özkan
şehitler aslaaa ölmez
 
baycep - ait Avatar
Yaş: 37
Mesajlar: 720
Nereden: Elazığ
Araç: StarJet Dynamic 1.4 16V 95Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Plaka: 23DR000
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 30
60 mesajına 108 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
civcivx´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Bi ara uzaktan motoru çalıştıran alarmlar vardı. Vites boşta olacak tabi. Evden basıyorsun kumandaya, inmeden 10 dakika önce arabayı çalıştırıyor, sen inene kadar araba sıcak oluyor. Hala vardır bunlardan belki.
bizim arabalar immobilizer ve beyinli olduğu için servis ona kesinlikle izin vermiyor araç bozulur ve garantiden çıkar diyorr, yoksa bende taktırmayı düşünüyordum
baycep isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla

Eski 02/09/2007, 16:01
grande elmus
 
grandelmus - ait Avatar
Yaş: 36
Mesajlar: 30
Nereden: Mersin
Araç: Multijet Dynamic 1.3 16V 90Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Titanyum Gri
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 1
3 mesajına 4 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
Linos´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Kesinlikle haklısın! Arabada 4 kişiydik, performansı bayaa düştü! Sanıyorum ki ağırlıktan kaynaklanıyor! Klimayı kapatınca her şey süt liman oldu! 8O
Hayır ağırlıktan değil, klima düğmesi ile birlikte klima kompresörü devreye giriyor, tıpkı soğutucuyu çalıştırdığımızda olduğu gibi...
grandelmus isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 10/09/2007, 23:28
EVREN ÖZMERMER
 
ozmermer - ait Avatar
Yaş: 35
Mesajlar: 87
Nereden: Antalya
Araç: Multijet Active 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Plaka: 07 LA 148
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 55
8 mesajına 18 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Araç sogukken klima açılıp sıcak çalıştırılırsa motor soguk olsun olmasın arabanın ıçıne sıcak hava uflenır yanı ısıtma ve sogurma işlemi klimanın özel gazı sayesinde olur. bu acıdan motor sogukda olsa araba ısınabılır anlamında klima arabayı daha cabuk ısıtır dıyebılırız.soguk motor klima acık sarfiyat artar ama üsümekten iidir.
ozmermer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 10/09/2007, 23:32
Ziyaretçi047
Ziyaretçi
 
Ziyaretçi047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

vay be klima gazı ısıtma sağlıyor muymuş. bunu da yeni öğrendim valla.
 
Alıntı ile Cevapla
Eski 10/09/2007, 23:39
EVREN ÖZMERMER
 
ozmermer - ait Avatar
Yaş: 35
Mesajlar: 87
Nereden: Antalya
Araç: Multijet Active 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Plaka: 07 LA 148
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 55
8 mesajına 18 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Evet bi dostum iklimlendirme ve sogutmayı bitirmişti oradan.Çok çabuk soğuyan ve aynı zamanda çok çabuk ısınan bi gaz. Aracın içinde soğuk istersen gaz aracın içinde ısınırken dışarıdan aldığı soguğu arabaya bırakır,içeride sıcak istersen tam tersi oluyor.
ozmermer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 11/09/2007, 03:18
Alper dağdemiR
 
Auto engineeR - ait Avatar
Mesajlar: 2.080
Nereden: Ankara
Tip: 3 Kapı
Renk: Rock Siyah
Plaka: 06AD9158
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 113
250 mesajına 504 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

motor soğukken klimanın araç içini nasıl ısıtabildiğini anlamadım..

motor soğukken klimayı açıp en soğuk konumda çalıştırsak motorun daha çabuk ısınmasına yardımcı olup içeriyi daha erken ısıtmaya başlayabiliriz ama bu mantıksız olur,başta klima açıkken iyice üşürüz senin bahsettiğin şey bu değil anladım ama nası olduğunu anlamadım
__________________
Auto engineeR isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 11/09/2007, 09:25
EVREN ÖZMERMER
 
ozmermer - ait Avatar
Yaş: 35
Mesajlar: 87
Nereden: Antalya
Araç: Multijet Active 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Plaka: 07 LA 148
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 55
8 mesajına 18 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Klima gazı bir nevi taşıyıcıdır,yani senin isteğine bağlı olarak kendi radyatöründe (tam olarak radyatör değil ama radyatörün arkasında olan ikinci) gazı ısıtır veya soğutur, sen içeride soğuk istersen sistem çalışıp arabanın içindeki havayı süzerken ıcerının ısısıyla gaz ısınır,daha sonra dışarıdaki ''kendi kompresör radyatöründe'' ortamın soğuk havasını süzer gaz soğur ve bunu tekrar içeri taşır,soğuk gaz içerinin havasını süzerken ısınır ve dışarıdan aldığı soğuğu içeriye bırakır,ısınan gaz tekrar dışarda soğur ve böylece sürüp gider, içeride sıcak ayarlandığı zaman tam tersi bi taşıma olayı meydana gelir.
ozmermer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
ozmermer nickli üyemize bu mesaj için 2 kişi teşekkür etmiştir.
Eski 12/09/2007, 01:47
hikmet şekerlioğlu
 
şekerlioğlu - ait Avatar
Yaş: 53
Mesajlar: 893
Nereden: Tokat
Araç: GP Fire Active 1.4 8V 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Vals Mavi
Plaka: 07kg993
Kan Grubu: A Rh (-)

Teşekkürler: 627
314 mesajına 662 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

valla benim kalorifer pas tutacak yakında,iyimi ısıtır kötümü ısıtır,hiç bilmiyorum.bir iki dakika çalıştırınca içerisi hamam gibi oluyor, antalyada böyle.sizlere allah kolaylık versin
şekerlioğlu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 30/12/2007, 21:04
VOLKAN UĞUR
 
suvari06 - ait Avatar
Yaş: 36
Mesajlar: 29
Nereden: Ankara
Araç: Fire Active 1.4 8V 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Tekno Gri
Plaka: 06 BH 1653
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 5
4 mesajına 7 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

camların buğulanma problemi var. yan camların buğulanmasını nasıl önlüyorsunuz? kloriferi cama verdiğimde önceki arabamda (unu s) böyle bir sorunla karşılaşmıyordum. punto ile ilk kışım ve on canım buğusunu çözüyorum, yan camları silmem gerekiyor. başka bir çözüm? teşekkürler.
suvari06 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 30/12/2007, 21:14
Muhip Kazım Aksoyer
Fire Active 1.4 8V 77Bg.
 
mkaksoyer - ait Avatar
Yaş: 42
Mesajlar: 123
Nereden: İzmir
Araç: Fire Active 1.4 8V 77Bg.
Tip: 3 Kapı
Renk: Arizona Bej
Kan Grubu: A Rh (-)

Teşekkürler: 0
14 mesajına 23 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
ozmermer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Araç sogukken klima açılıp sıcak çalıştırılırsa motor soguk olsun olmasın arabanın ıçıne sıcak hava uflenır yanı ısıtma ve sogurma işlemi klimanın özel gazı sayesinde olur. bu acıdan motor sogukda olsa araba ısınabılır anlamında klima arabayı daha cabuk ısıtır dıyebılırız.soguk motor klima acık sarfiyat artar ama üsümekten iidir.
maalesef klimalarımızda heat pump özelliği yok arkadaşlar ısıtma yapmaz . klima sadece yağmurlu havalarda buharı çiyleştirmek adına iş yapabilir.
__________________
Fire Active 1.4 8V 77Bg.
mkaksoyer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 30/12/2007, 23:25
Serdar PALA
May the force be with you
 
masteryoda - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 52
Nereden: Bursa
Araç: Fire Dynamic 1.4 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 20
21 mesajına 59 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
mkaksoyer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
maalesef klimalarımızda heat pump özelliği yok arkadaşlar ısıtma yapmaz . klima sadece yağmurlu havalarda buharı çiyleştirmek adına iş yapabilir.
Dediğin gibi heat pump özelliği olmadığı için ısıtma yapmaz ancak havadaki nemide alamaz. Klimanın nem alabilmesi için soğutma konumunda olması gerekir. 25-30 dereceye ayarlı bir klima nem alamaz çünkü nem alma olayı klimada şöyle olur ; klimanın soğutma yüzeyinden (evaporator ) geçen hava soğur ve bu esnada nemini de ,tıpkı soğuk camlarda buğu oluştuğu gibi, evaporator yüzeyine bırakır.

Zaten fazlasıyla ısı üreten motor varken ısıtma için klimayı kullanmak da mantıksız olurdu. Bir yandan motoru soğutmak için soğutma suyu kullanıyosunuz sonra bu enerjiyi radyatorden dışarı atıp kalorifer için ayrıca enerji gerektiren klima kullanıyorsunuz.

Kalorifer sistemi motor soğutma suyundan aldığı enerjiyle aracın içini istediğiniz kadar ısıtabilir. Ayrıca camların iç yüzeyi yeterince ısındığından ve de sıcak havanın bağıl nemi çok düşük olacağından buğu problemide yaşamazsınız.
masteryoda isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 31/12/2007, 16:32
Aslı KILINÇ
 
quixotic2 - ait Avatar
Yaş: 32
Mesajlar: 425
Nereden: İstanbul
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Orleans Mavi
Plaka: 34 NLP 37
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 49
78 mesajına 100 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
suvari06´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
camların buğulanma problemi var. yan camların buğulanmasını nasıl önlüyorsunuz? kloriferi cama verdiğimde önceki arabamda (unu s) böyle bir sorunla karşılaşmıyordum. punto ile ilk kışım ve on canım buğusunu çözüyorum, yan camları silmem gerekiyor. başka bir çözüm? teşekkürler.
Volkan bey aynı sorun bendede vardı. aracın içinin ısısıyla alakalı bir durum. eğer ısıtıyıcı en sıcak pozisyonda çalıştırıyorsanız yan camların buğusunu çözemezsiniz. fakat orta sıcaklıkta ılık gibi çalıştırırsanız yan camlardaki buğu çözülmeye başlıyor. birde çok sıcak çalıştırdığınız zaman araca ilk bindiğinizde buğuyu çözersiniz fakat 5 dakika sonra aracın içi daha fazla ısındığı için camlarınız 3 sn içinde tekrar buğu yapabilir. benim başıma geldi az kalsın kaza yapıyordum. aracın içinin ısısıyla dışarının ısınının arasında fazla fark olmaması gerekiyor yani yan camların buğusunun çözülmesi için. deneyin göreceksiniz
__________________
Daihatsu Copen
quixotic2 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 31/12/2007, 20:51
Gökhan C.
 
Congo - ait Avatar
Yaş: 36
Mesajlar: 14
Nereden: Bursa
Araç: Fire Dynamic 1.4 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Titanyum Gri
Kan Grubu: AB Rh (+)

Teşekkürler: 15
2 mesajına 11 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Otomatik klimalı araçlarda buğu giderici bir özellik var. Tuşa bastığınızda aracın kliması "HI" konumda devreye giriyor sadece kalorifer özelliği değil.Aynı zamanda arka cam ve aynaların buğusunu gideren resistansı da devreye alıyor. Çalışma prensibi de dış ve iç ortam ısılarını mümkün olan en kısa sürede dengelemek. Bunun içinde sanırım dış ortam sıcaklığında bir hava girişi sağlıyor.Ne çok soğuk ne çok sıcak hissetmiyorsunuz.(tuşa bastığınızda kapalı devre de çalışıyor olabilir hatırlamıyorum) Bu özelliği kullanabilmeniz için klimanın "mono" seçeneğinde olmaması gerekiyor. Eğer mono konumunda ise fun hızını artıramıyor ve bir işe yaramıyor,fun hızını el ile artırmanız gerekiyor ve devre dışı bıraktığınızda da normalde kullandığınız fun hızı değerine düşmüyor tabiki. Kısaca bu özelliği kullanabilmek için klimayı mono dan çıkarmalısınız.
Congo isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 17/01/2008, 16:32
Muhip Kazım Aksoyer
Fire Active 1.4 8V 77Bg.
 
mkaksoyer - ait Avatar
Yaş: 42
Mesajlar: 123
Nereden: İzmir
Araç: Fire Active 1.4 8V 77Bg.
Tip: 3 Kapı
Renk: Arizona Bej
Kan Grubu: A Rh (-)

Teşekkürler: 0
14 mesajına 23 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
masteryoda´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Dediğin gibi heat pump özelliği olmadığı için ısıtma yapmaz ancak havadaki nemide alamaz. Klimanın nem alabilmesi için soğutma konumunda olması gerekir. 25-30 dereceye ayarlı bir klima nem alamaz çünkü nem alma olayı klimada şöyle olur ; klimanın soğutma yüzeyinden (evaporator ) geçen hava soğur ve bu esnada nemini de ,tıpkı soğuk camlarda buğu oluştuğu gibi, evaporator yüzeyine bırakır.

Zaten fazlasıyla ısı üreten motor varken ısıtma için klimayı kullanmak da mantıksız olurdu. Bir yandan motoru soğutmak için soğutma suyu kullanıyosunuz sonra bu enerjiyi radyatorden dışarı atıp kalorifer için ayrıca enerji gerektiren klima kullanıyorsunuz.

Kalorifer sistemi motor soğutma suyundan aldığı enerjiyle aracın içini istediğiniz kadar ısıtabilir. Ayrıca camların iç yüzeyi yeterince ısındığından ve de sıcak havanın bağıl nemi çok düşük olacağından buğu problemide yaşamazsınız.
hava önce soğutma evoparatöründen daha sonra kalorifer peteği yüzeyinden geçtiği için çiğleştirme yapılıyor. yağmurlu havada camlar buharlıyken klimayı açıp kumandayı sıcağa (manuel klimadan bahsediyorum) ayarlayıp kaputu açarak kalorifer su tahliyesine bakarsan su aktığını gözlemleyebilirsin.
__________________
Fire Active 1.4 8V 77Bg.
mkaksoyer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 18/01/2008, 00:17
Serdar PALA
May the force be with you
 
masteryoda - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 52
Nereden: Bursa
Araç: Fire Dynamic 1.4 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 20
21 mesajına 59 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
mkaksoyer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
hava önce soğutma evoparatöründen daha sonra kalorifer peteği yüzeyinden geçtiği için çiğleştirme yapılıyor. yağmurlu havada camlar buharlıyken klimayı açıp kumandayı sıcağa (manuel klimadan bahsediyorum) ayarlayıp kaputu açarak kalorifer su tahliyesine bakarsan su aktığını gözlemleyebilirsin.
Bu şekilde aracın ısıtma yapması mümkün değil. Klima sisteminden geçen ve yoğuşma sıcaklığına düşen havanın tekrar ısıtma eşanjöründen geçerek ısınması ve araç içine verilmesi için çok düşük fan hızı ve geniş eşanjör yüzeyi gerekir ancak araç kalorifer-klima sistemine bakarsanız bunun mümkün olmadığını görürsünüz.
Ayrıca en basit klimada dahi olan sıcaklık ayarı pek tabi ki GPlerde de mevcuttur. Demek istediğim siz araç içi sıcaklığını dış ortam sıcaklığından yüksek bir değere ayarladığınızda klima zaten devreye girmeyecektir çünkü set değeri istenen sıcaklıktan düşük olacaktır. Manuel sistem için ise belirli bir sıcaklık değerini net olarak set edemeseniz bile sıcaklık kumanda düğmesini kullanarak klima kumanda beynide tanımlı olan belirli aralıklardaki sıcaklık değerlerini ayarlayabilirsiniz. Kaldı ki kumanda düğmesini kırmızı bölgeye getirdiğinizde klima hava yönlendirme klepesini kapatacağınızdan klima çalışmayacaktır. Havalandırma su tahliye borusundan akan suya gelirsek ısıtma sistemlerinde sistem kapatıldıktan sonra sistemde kalan havanın soğuması sonucunda (düşük hava sıcaklıklarında) yoğuşma olması normaldir bu kesinlikle klimanın nem almasıyla bir ilgisi yoktur.

Otomatik klima sistemlerinde ve bazı manuel sistemlerde hızlı buğu giderme fonksiyonu vardır. Fonksiyonu aktif hale getirdiğinizde klima dış ortam sıcaklığına bağlı olmaksızın devreye girer, fan hızını max yapar iç hava sirkülasyonunu kapatır bir müddet çalışır ve durur. manuel sistemlerde kumanda düğmesi bu seçeneğe getirilir, fan hızı max seviyeyte ayarlanır, hava akışı camlara verilir ve klima çalıştırılır bir süre sonra klima otomatik olarak devreden çıkacaktır. Zaten klimanın dış ortam sıcaklığı düşükken uzun süre çalışması evoparatör yüzeyinde buzlanma olmasına neden olacaktır.

Fan hızını yüksek tutup iç hava sirkülasyonunu kapatırsanız ve sıcaklığı yüksek bir seviyede tutarsanız camlarda buğu olması söz konusu olmaz. Hepsini yapıyorum ama buğuyu gideremiyorum diyorsanız dahili sirkülasyon sisteminizde muhtemelen bir problem vardır ve taze dış hava sisteme alınamıyordur.
masteryoda isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konu Seçenekleri
Modları Göster

Okuduğunuz Konuya Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevaplar Son Mesaj
Dijital klima kullanımı ümit yanardağ Teknik Yardım 23 05/10/2013 15:11
Kalorifer ve Klima Işıklarım Yanmıyor? Bolu_Beyi Teknik Yardım 19 05/03/2012 02:19
Klima ve kalorifer nyesilyurt Teknik Yardım 19 22/10/2011 11:57
Klima Kullanımı mehmet orcun Teknik Yardım 17 09/09/2009 17:12
klima ve kalorifer problemi nyesilyurt Teknik Yardım 1 24/05/2007 21:58

Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com

# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #
www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.500tr.com   |    www.lineatr.com


   

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78
Telif Hakları vBulletin v3.8.7 © 2000-2014, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.