Başka puntodakubjant&lastikleri söküp benimkinde demedim yazmak istedim, sonuç ayni
Arkadaşlar 2 ay önce eskiyen on amortisörleri Monroe 8107 ile değiştirdim, 1 ay sonra amortisörlerin kilitlendigini ve sertleştiğini fark ettim , geri verip daha yumuşak olduğu söylenen maysan corsa d&grande punto (model no hatirlamiyorum) taktim. Halen araçtaki süspansiyon sertliğinin gitmediğini görünce lifte kaldırıp yaptığımız kontrolde amortisör takozunun (üst bilyalı olan değil milin etrafındaki yumuşak olan) amortisör gövdesi ile 1 cm boşlukta olduğunu gördük araba boşta iken.buda amortisorun çalışabileceği 1 cmlik pay olduğu anlamına geldiği için takozu 1 cm civarında kesip biraz daha rahat çalışmasını sağladık.
Lakin arac halen traktör tadında bir süspansiyona sahip ve kasislerde resmen direksiyon kutusuna vuruyor on takımdaki çalışma darbeleri. 2 tane sorum var
1. FIAT için (linea-dobloda özellikle) aynı model aynı motor iki araç arasinda bazen amor. Değişik olabiliyor. Bunlardan bir tanesi mil boyu 23,5 cm olan diğeri ise mil boyu 26,5 cm olan. Şase numarasından girince benim taktiğim 23,5 cmlik modeli gösteriyor ama Doblo içinde 23,5 gösterirken doblonun bir tanesine takılan
bu amortisorun kısa olduğu taktiktan sonra anlaşılınca tekrar sökülüp 26,5 cmlik modeli takılarak sorun cozuldu. Acaba bizimkilerin orj boyu da 26,5 olanımidir? (23,5 cm olan da şase sorgusunda orj gosteriyor ama maalesef dobloda öyle olmadığını bizzat gördük)
2 eğer ne yaparsak yapayım aracın bu tahta tekerlekli çocukluk arabalarımiz gibi tangir tungur gidişini cozemeyecekmiyiz?
İnanın 2 aydır çok uğraştım ama bi turlu cozume ulaşamadım
Not lastikler 3 aylık goodyer efficentgrip performans 185/65/15--ve başka puntudaki bantları söküp benim ne takip demedim sonuç aynı yine sert yine sert....
Arabayı satmama neden olmak uzere bu sorun artık!!! Cevap verecek arkadaşlarıma şimdiden TSK.....
2
Başka puntodakubjant&lastikleri söküp benimkinde demedim yazmak istedim, sonuç ayni
Başka bir puntodan amantisör söküp deneme şansınız varsa bir de onu deneyin. En iyi çözüm böyle olur sizin için. Diğer bütün yolları denemişsiniz. Bir de belki biraz kuruntu yapıyor olabilir misiniz ? Hani yeni değiştim yumuşak olmalı diye kendinizi şartladıysanız o da olabilir. Bir nevi psikolojik
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
en son jant&lastiğini taktığım puntonun amrtisörünü söküp onun yaylarını benim yeni aldığım amortisörler ile deneyecemtim ama artık ona da üşendim gerçekten, iki amortisörün sökülüp takılması yaklaşık 45 dakika, bu iki arabada 4 amortisör olunca artık iyici yorucu oluyor. Benim anlamadığım nokta 2. puntodaki amortisörler oldukça yumuşak ve aracın yol bağlantısı kesinlikle direksiyondan hissedilmezken iki farklı markanın (monroe-maysan) amortisörlerini denememe rağmen ve hir iki aracın jant ve lastiğini denememe rağmen halen benim araçtaki süspansiyon çalışmasını olduğu gibi direksiyonda hissediyorum ve her kasiste resmen direksiyon kutusu sallanıyor.
iki araç-orjinal yaylar- aynı ebat lastikler- bir tanesi çok güzel süspansiyona sahip- benimkisi ise ne yaptıysam düzelmedi? anlamak mümkün değil
inanın benimki kuruntudan değil az çok otomobilden anlarım ve kesinlike süspansiyonda sorun var ve çözemiyoruz---- ilk değiştirdiğim eskimiş olan amortisörler bile neredeyse yeni taktığımız iki farklı marka amörtisörlerden daha iyiydi diyesim geliyor ama buda sacma olacak en nihayetinde,
hala kafamı kuracalayan dobloda yaşanan problem gibi acaba bizim araçların orjinal amortisörleri 26,5 cm mil uzunluğuna sahip olan model mi? ama şase numarasından sorgulaycında da hem monroe de hem de maysan da 23,5 cm olan model çıkıyor ??
Direksiyon kutunuzda sıkıntı olabilir mi ? Ya da amantisör takozlarında ?
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
cm hakkında hiç bilgim yok. Öteki puntonun amantisörünü ölçün isterseniz.
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
amortisör takozlarını da değiştirdik amortisörleri değiştirirken, direksiyon kutusunda bir sıkıntı yok şu anda sadece direksiyon milinde ufak bir boşluk var o bazen ses yapıyor, ama onun boşluk olan kısmı da direksiyon simidi ile gaz pedalının arasında bağlantı yerinde, kutunun orada ses gelen bir yer yok, aslında asıl problem ses gelmesi değil, belki görmüş yada kullanmışsınızdır çocukken tahta arabalarımız vardı köylerde tekerleri falan tahtaydı, en ufak bir çakılda tangır tungur ederdi, benim araç şu an o derecede , yani süspansiyonun çalışmadığını ve her kasiste yada tümsekte süspansiyon doğru çalışmadığı için kasanın komple esnediğini bizzat hissediyorum
yorumlar için teşekkür ederim
Hmm. Yani sorununuz büyük sayılır tabi. Araba da konfor kalmaz ve bu da sizi araçtan soğutur haliyle. Umarım çözersiniz. En olmadı paraya kıyıp servise sokup orjinal amantisörleri taktırıp sorunu çözersiniz. Bazen bu tip şeyler oluyor. Bende aylarca arabamdaki tekleme sorununu çözememiştim arabayı yakacaktım nerdeyse
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
haklısınız bazen bir sorun insanı araçtan öyle soğutuyor ki insanın kullanası gelmiyor (örnek ben )
Sonucu mutlaka burada paylaşın.sizden sonrakilere değerli bir hediye olacaktır. Şimdidenn tşk
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri