Motor yağını en son ne zaman kontrol ettiniz gaz pedalı elektornik olduğu için motor kendini korumaya almış olabilir.
Arkadaşlar daha önce konu açmıştım arabamda motor arıza lambası yanmıştı titreme olmuştu, stop edip çalıştırdım kayboldu demiştim 1 ay önce. Dün akşam tekrar sarı arıza lambası yandı ve araçta aşırı bir titreme olmaya başladı. Stop ettirdim düzelmedi ve gaza basıyom bildiğiniz gitmiyor araba devir alıyor ama gitmiyor. Dün bıraktım dinlensin diye bugün tekrar denedim aynı sorun var aşırı bir titreme ve gaza basınca gazı yememe. Lütfen acil yardım edin sorun ne olabilir? Ayrıca kaputumu açamıyorum, kaput mandalım arızalanmış çekiyorum açılmıyor kaputu nasıl açabilirim?
Motor yağını en son ne zaman kontrol ettiniz gaz pedalı elektornik olduğu için motor kendini korumaya almış olabilir.
Geçici Dövme-https://tatfast.com
Bayadır etmiyordum 1.5 sene olcak ama arabanın yağı bitermi yahu? Birde araba çalışıyo gidiyo ama deli gibi titreme var ve gaz yemiyor yani 60 la gitceğim devirde 20 30 ile gidiyor. Birde kaputu açamıyorum mandalı çekiyorum açılmıyor nasıl açıcam kaputu? Yağına bakcam bakamıyorum.
Hocam gitsene bir tamirciye ?
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
Burda bulacağın cevapla düzeleceğini mi düşünüyorsun durum baya ciddi gitsene bir tamirciye
Evvelden Bade-i Aşk İle Mestiz
1.5 yıldır bakılmayan yağ katran gibi olmuştur. Kaç bin km oldu son bakımdan bu yana.
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
hocam siz ne yapmışsınız bir bucuk sene yağ değişmemesi eklenmemesi vs ...taş olsa dayanmaz vallahi ben 2 günde bir açarım ne olursa olsun kaputu..siz acil bir servise yada sanaiye uğrayın bence arac daha ciddi sorunlar yaratmadan...
Yarın zaten ilk işim gitmek olcak arkadaşlar. Peki sanayide hangi tamirciye gitmem gerek yani neciler bakar bu soruna? Ayrıca kaputu açamıyorum onu nasıl yapcaz bari kaputtan masraf çıkmasın kendi halledebilceğim birşey ise?
Mekanikciye gidiceksin. Yani sanayi tabiriyle motor ustasına. Tercihen bilgisayarlı arıza tespit yapabilen bir mekanik ustasına git. En azından aracı bilgisayara bağlayıp ne olduğunu görsün. Kaput işini de bırak o halletsin. Zor bir şey olacağını sanmıyorum.
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
1,5 senedir yağı değişmeyen zavallı bravo !!! ah keşke bravo m olsada bırak 1,5 seneyi 6 ayda bir yağ değişmi yapardım
Maddi durumum yoktu değişemedim Durumum yok derken başka şeylere para harcamam gerekiyordu bir türlü bakım yapamadım araca önceden olsa her sene hava filtresi polen yağ fix değişirdim hava filtresi 2 yıldır değişmiyo. Arkadaşlar az önce kaputu bir arkadaş yardımı ile açtım. Böyle sorun olan olursa biriniz kaput mandalını çekerken diğeri kaputa çok fazla olmamak kaydıyla vursun baskı uygulasın açılıyor direk. Kapatıp açtım sorun yok eskisi gibi açılmaya devam. Çok gaza geldim bu sorunu halledince şimdi asıl önemli soruna gelelim. Size 2 sorum var. 1-) Sorunum büyük ihtimal ateşleme bobini netten araştırdım. Bu ateşleme bobini nasıl birşey neye benzer? Bir bakayım kablolarla oynayım belki düzelir. Ve değişmek gerekirse orjinal mi alayım yoksa çıkmamı çünkü param yok çok? 2-) Yağ değişimi ne kadar tutar masraf olarak?
Hocam aracınız daha fazla masraf isteyebilir.Bunu bi söyleyeyim önce.1.5 senedir aracınız yağ değiştirmediyse conta bile yakabilir.
Ateşleme bobini kablolarıyla oynayınca geçen bi mevzuu değildir zira kazalarda bile zor kopar bağlantıları.Arızalandıysa direk değişimi şart oluyor tamiri pek mümkün değil...
Siz en iyisi maddi durumunuzu toparladıktan sonra gidin ustaya.çünkü araç bakımsız olmaz.eğer bakım yapamıyorsanız satın, siz de kurtulun.çünkü başınıza daha çok masraf açılacak gibi...
Her sene de filtre değişimi değişik olmuş.Normalde her 10bin km'de değiştiririz filtreleri...
Motor ustasına gidip yağınızı kontrol ettirin.Çıkan yağ içine bakın eğer metal parçacıkları varsa işiniz çok...Yok eğer sadece yağ rezaletse değiştirin.Yağ ücreti ne ise üzerine 20 lira 30 lira işçilik koyun.Bu esnada usta motorunuzu da kontrol eder verdiğiniz 20 lira fazlaya üzülmeyin..
Böyle kullanılan araba bırakında ölsün.
Teşekkür ederim yardımın için. Dediğim gibi başka şeylere para vermem gerekiyor ödemeler falan derken araba nasıl olsa gidiyor diye bir türlü bakım yapmadım. Öncelikle şu titreme gaz yememe sorununu halledeyim yağda değişcem. Peki endüksiyon bobinleri ne kadar? Netten bakıyorum biyerde 90 tl diyor diğerinde 240 tl diyor anlamadım gitti. Ve bobin değişimi için işçilik ne kadar alırlar?
Hocam. Servise git. Belki yagini degistirsen gececek bir sorun olabilir. Su an aracin icindeki yag eminim ki katran gibidir. Hava filtresi de etki eder gidise. Bobin mobin bunlar bizim anlayacagimiz seyler degil. Gidip bi yag degistirin. Shellde gecen 120 lira fiyat aldim yag arti iscilik. Hava filtresi dedigin sey 10 lira.
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
Dostum burada tırmalama bence. Herhangi bir parçayı kendin alıp takmayı mı düşünüyorsun? Uygun alet edevatın, hepsinden önemlisi tecrüben var mı? Doğru parçayı bulman bile mesele...
Bütçe ayıramıyorsan arabayı elleme, dursun öyle, çalıştırma. Paran olunca da doğrudan servise/ustaya git, doğru düzgün baştan aşağı bir bakıma girsin.
Enjektörlerden biri hakk-ı rahmetine kavuşmuş muhtemelen. Pug 206'da yaşadım aynısını, 300 lira civarı masraf çıktı. Enjektörün biri arıza yapınca aracın silindirlerinden biri iptal olmuştu, veya bunun gibi bir şey. 2.vitesten yukarı çıkmıyordu araç, yakıt yemiyordu sanki. Aynı sorunmuş gibi geldi bana..
kardeşim öncelikle en azından ucuz bir set ile aracın bakımını yapmanı ( en azından dandik yağ bile olsa bence bir süreliğine iyidir şuan motordaki yağa göre ! hava yağ tutsa 30 tl 50 tlya de bi yağ bulup eli yatkın birine değşirip aracı bi öyle gözlemleyin..yinede bahsettiğiniz problmeler devam ederse hiç ama hiç uğraşmadan ya arabayı biyere kapatın yada servise danışın..özellikle yağ konusunda arac büyük masraflar açabilir.
Dizel motorlarda ateşleme basınç ve sıcaklıkla olduğundan endüksiyon bobini, buji, buji kablosu gibi parçalar olmaz. Sizin aracınız tekliyorsa ve arıza lambası yakıyorsa ya aldığınız hakıt kötüdür ya da pompada, enjektörde, turboda, boğaz kelebeğinde, kısacası bu kadar bakımsız kalan aracın herhangi bir yerinde bir sıkıntı vardır ki gitmez. Sizin nasılsa gidiyor diye atladığınız, 150 200 tl vermediğiniz bakım ücreti yağlanma düzgün olmadığından araç hep kirli filtre ile çalışıp toz toprak içinde çalıştığından size 2000 lira olarak da dönebilir 4000 lira olarak da. Aracın motoru ne kadar sağlıklı olursa olsun zaten yağ eksiltir 1.5 sene de birde km yaptıysanız onda yağ da kalmamıştır, bu yüzden yağsız çalışan turbo dağılmış da olabilir. Ben varsayımları yazdım umarım en iyi senaryo ile aracınızı en ucuza kurtarırsınız.
1.5 senee... Abbaaariiii....
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri