MOTORA 2000RPM'de gaz verirken:
Selamlar,
4-5 ay önce aldığım ELM kablomu sonunda modifiye edip kullanabildim.
Forumda daha önce bir problemimden bahsetmiştim, Motordan periyodik bir ses geliyor, sanki motor arada boğuluyor, ateşleme sisteminde problem olabilir mi diye.
ELM ile bağlandığımda gördüm ki 809-790 arasında değişen rolanti, bir an geliyor 760-740-700-650'ye hızlıca düşüp tekrardan 800e geliyor ve toparlıyor.
800-800-800-790-795-800-805-800-800-805-795-795-795-(760-740-700-650 bu düşüş çok hızlı oluyor) ve yeniden 805-800-805-790-800.... diye gidiyor.
650'ye indiğinde cam açma düğmelerine bastığımda 600'e kadar düşüyor rakam, ama gösterge panelinde ibre 800'de sabit duruyor, ben bu düşüşü zaten motorun sesinden anlıyordum ama ne ustalar ne da başkası farkedemedi, ibre de oynamayınca, kuruntu yapıyorsun dediler.
Ateşleme zamanlarından ve voltajlarından anlayan arkadaşlar bakabilir mi acaba? 1. enjektör ya da bujinin zamanlaması neden 2-3ve 4 ten farklı?? Acaba bu mu sıkıntı yapıyor? 1.4 Fİre GP lerde orjinal değerler nedir? Bunları ben düzeltebilirmiyim ve düzelmelimiyim?
Fotolar sırayla aşağıda.
Anormal değerler varsa bildirirseniz çok sevinirim.
Bir de BU LTFT ve STFT değerleri nerde? Onları nasıl kontrol edeceğim ya da düzelteceğim?
ARAÇ BOŞTAYKEN:
MOTORA 2000RPM'de gaz verirken:
Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar, özellikle bobin zamanlamalarıyla ilgili ne yapabilirim.
Bobinler neye göre çalışyor? Yeniden ayar yapabileceğim şeyler mi acaba bunlar?
Hocam fabrika ayarlarına alma yokmu.
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
sorunun bilmiyorum ama dün çalışmayan elm cihazımı tamir edip(anahtaların bir ayağından kablo kopmuş lehimledim) bir deneyim dedim. Aklıma konun geldiği için de benim aracın motor değerlerini aldım. Senle arasında pek bir fark yok çalışma sıcaklıklarımız bile yakın. Yani çok bir fark oluşturmamaış benim incelediğim kadarıyla.
Alakasız olarak sormak istediğim aracın kaç kmde? benim araç 77257 de olduğu halde odo metrede 60bin küsür km gözüküyor anlama veremedim.
Çok teşekkürler fotolar için, değerler fazlasyıyla yakın
Benim araçtada gösterge ile ECU farklı gösteriyor ama sizdeki kadar fazla fark yok.
ECU= 65791
KADRANDA=66505
Bir de şu dikkatimi çekmişti, Şanzıman bölümüne girdiğinizde, hangi viteste kaç km yaptığınız gözüküyor. Onları topladığımda da toplamdan az sonuç çıkıyor.
N=95 (Boşta)
1=990
2=6181
3=5776
4=5237
5= 36730
R=0
TOPLAYINCA=55009km çıkıyor
Bir gariplik var yani..
Ayrıca Motor Sıcakken ve 2000 devirde boşta gaz verirken:
Engine Temp=97 C
Air Intake=41 C
Oil Temp=93 C
Bana çok yüksek geldi bunlar? Hı dese buharlaşçak mı :p Bu motorun optimum çalışma ısısı ne ki acaba?
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri