2CR Performans | Chiptuning | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Sayfa 2/5 İlkİlk 12345 SonSon
88 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

  1. #21
    Umut G.
    The End - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/02/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    210
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Çok güzel bir paylaşım Sinan kardeş, teşekkür ederim. Ancak Klavyende bozukluk var sanırım çünkü Türkçe'ye pek uygun değil gibi yazdıkların

  2. #22
    sinan ozturk
    lostface - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/09/2009
    Yaş
    34
    Mesajlar
    70
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    16K 0035
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Alıntı Puntojet07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amortisör takozlarında boşluk oluştuğundan ki genel de su almasından dolayı ya da zorlanmasından dolayı oluyor, ilerleyen aşamalardan direksiyonda da düşük hızarda vuruntu yapıyor ve ciddi rahatsızlık veriyor. Amortisörlerinden indirilerek bilyelerinde tekrar greslenerek boşluğun giderilmesi geçici ve ucuz bir çözüm işe yarıyor mu evet, ancak 60bin km den sonra yanılmıyorsam bunların değiştirilmesi lazım. Aracı satacak kadar soğutacak bir olay mı hayır tabi ki, sonuçta geçici de kalıcı da çözüm arasanız cüzi miktarlara halledebilirsiniz. Allah daha ciddi sıkıntılar vermesin.
    dediklerin dogru hocam yanlız biryerde yanılıyosun bilyelerib daglması neden olur biliyormusun zorlanmadan olur neden zorlanır bilyeler bizim turkiye yol sartlarıbdan dolayı tabikide.ve o takozlar cıkarıp eline aldıgında tersini cevir ve içe dogu bak o zmn ne gorceksin biliyomusun bilyeler hep darbeden dolayı kendilerine yer acmılar bütün plastik parcaları elime dokuluyodu ve oyle bir bosluk olmuşki takozda inanamazsın.greslemekle sadece kendini avutturursun ve sadece inan 1 hafta sonra yine aynı olay oluyor ve gresletirmek icin amatsor takımları komple asarı iniyor her iki tarafta ve usta bunun icin 80tl işcilik aldı 1 hafta sonra aynı olay yine meydana geldiginde bi 80 tl işcilik parası yine verirsin ve takozlarını deiştirirsin saygılar

  3. #23
    sinan ozturk
    lostface - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/09/2009
    Yaş
    34
    Mesajlar
    70
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    16K 0035
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Alıntı The End Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir paylaşım Sinan kardeş, teşekkür ederim. Ancak Klavyende bozukluk var sanırım çünkü Türkçe'ye pek uygun değil gibi yazdıkların


    aga tuslar silinik kusura bakmayın karıstırıyorum cidden kusura bakmayın

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #24
    Emrah Soydan
    Puntojet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Giresun
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Doğru söylüyorsun dostum zaten greslemenin geçici bir çözüm olduğunu belirtmiştim, benimki çukura sert bir şekilde girmekten olmuştu ancak usta su almasının da katkısı olduğunu söylemişti. Tercihimiz her zaman değişimden yana çünkü Punto larda yıpranan bir parça bu, ustalar fiat ların genelinde bunun sıkıntı olduğunu söylüyor, bir kaç başka modelde daha duymuştum bu olayı. Sonuç itibariyle 60 bin den sonra 4 amortisör takozunu gözden çıkarıp bunları eninde sonunda yeniletmek gerekiyor. İnsan gözü gibi kullandığı aracının her gün düz yolda bile takır tukur etmesine dayanamıyor, soğuyorsun araçtan , o yüzden makul bir fırsatta değiştirmek en iyisi.

  6. #25
    Murat Tunç
    mutunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2011
    Yaş
    33
    Mesajlar
    320
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    Alıntı lostface Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aga z rod da olabilir usta oan karar vercek ben illa kep ler olacak demiyorum usta olan arkadas anlıcak madem o dukkada usta olarak calısıyor işini yapacak arızayı bulacak
    ilk ustanın dediği zaten z rotları idi, sanırım en iyisi götürüp bir deneme sürüşü ve ardından da gerekli parçanın değişimi

  7. #26
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    4 yıl sonra yine aynı konu Şu "lok lok" sesi Hafif bir tümsekten, küçük bir çukurun üzerinden geçerken duymaya başladığım bu sesten artık rahatsız olmaya başladım. Sorun; z rotlar da mı, rot başlarında mı, amortisör takozlarında mı, motor kulaklarında mı, viraj demiri lastiklerinde mi, amortisör bilyelerinde mi, tıkırtı burcunda mı, akis körüklerinde mi yoksa askı rotlarında mı bilmiyorum ama bakıma girdiğim zaman baktırmayı düşünüyorum ben de.

    Burada sormak istediğim yakın bir tarihte eğer böyle bir şikayeti olup da çözen bir arkadaşımız var mı? Varsa ne kadara mal oldu ve yapılan işlem ne oldu paylaşabilirse çok sevinirim.

  8. #27
    Volkan BAŞOL
    PUNTOCU volkan1065 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2014
    Mesajlar
    2.669
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 855

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Lok lok ses geliyorsa amortisör takozları ile z rotlara bakılmalıdır. Birde aracınızın km nedir. Amortisörler en son ne zaman değişti yada halen orjinal amortisörlermi.

    Bu lok lok sesler için takozları değiştirrisiniz ama amortisörlerinde km geldiyse değiştirmek lazım çünkü değişim esnasında takozları takmak için yaylar presleniyor söküklüyor takılıyor. Takozlar zaten narin parça eğer amortsorlerde gidici ise komple değişim daha iyi olur. Genelde ön amortisrler öne yığılma olduğu için arkalardan daha çabuk eskir.

  9. #28
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Alıntı volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lok lok ses geliyorsa amortisör takozları ile z rotlara bakılmalıdır. Birde aracınızın km nedir. Amortisörler en son ne zaman değişti yada halen orjinal amortisörlermi.

    Bu lok lok sesler için takozları değiştirrisiniz ama amortisörlerinde km geldiyse değiştirmek lazım çünkü değişim esnasında takozları takmak için yaylar presleniyor söküklüyor takılıyor. Takozlar zaten narin parça eğer amortsorlerde gidici ise komple değişim daha iyi olur. Genelde ön amortisrler öne yığılma olduğu için arkalardan daha çabuk eskir.
    85.421 km. de aracın ilk sahibi yıllık bakım yaptırırken yetkili serviste amortisör kiti, takozu, rulmanı ve tek bir amortisörü değiştirmiş. Şu an araç 92.400 km.de. Bu kadar çabuk eskiyeceğini sanmıyorum ama.

  10. #29
    Volkan BAŞOL
    PUNTOCU volkan1065 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2014
    Mesajlar
    2.669
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 855

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    hangi tarafın değiştiği hakkında bilginiz varmıdır. Diğer tarafta arızalnmış olabiliri.

  11. #30
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Alıntı volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi tarafın değiştiği hakkında bilginiz varmıdır. Diğer tarafta arızalnmış olabiliri.
    O konuda bir fikrim yok açıkçası sormadım da. Diğer tarafın arızalanmış olma ihtimali de yüksek tabi. Bir de şu kasislerden geçerken oldukça yavaş geçen biriyim ben. Ve o an nasıl tarif etsem yaylardan gelen bir ses var; çok tiz ve yağsız bir yay sesi gibi düşünün. O ses ne olabilir sizce?

  12. #31
    HALİL h@lil
    halilimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2015
    Mesajlar
    1.190
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 303

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Amortisorler kac km de degisiyor. Bu lok lok sesi nasil birsey anlayamadim. Benim arkalar cukurlarda sanki cok sert girmisim gibi cok gurultu yapiyor. Boyle birsey mi

  13. #32
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Alıntı halilimo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amortisorler kac km de degisiyor. Bu lok lok sesi nasil birsey anlayamadim. Benim arkalar cukurlarda sanki cok sert girmisim gibi cok gurultu yapiyor. Boyle birsey mi
    Amortisörlerin belirli bir değişim aralığı yok diye biliyorum. Yani kullanıma bağlı. Ancak gerçekten bu araçların ön takımları çok hassas. Bunu düşünerek insan en ufak bir çukurda, kasiste o kadar yavaş geçmeye çalışıyor ki buna sabrı kalmayan aracın arkasındaki araç sürücüsü dayanamayıp ya korna çalıyor ya selektör yapıyor.

    O sesi tarif etmek biraz zor ancak belirtildiği gibi tok bir ses.

  14. #33
    Can AVCI
    CanGo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/10/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    374
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    48FK986
    Edilen teşekkür: 58

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    aynı gıcık ses bende de var tümseğe çıkarken oluyor. Arabanın burnu tümsekte yükselip tam hoplayacak gibi olduğunda o nalet sesi duuyorum.Amortisör takozu bence büyük ihtimalle ama 160-180 le giderken frene basınca direksiyonu sallaması z rottan mı acaba diye düşündürüyor.
    Dünü hatırla, bugünü yaşa,yarını düşün....

  15. #34
    Serkan ALTUNAY
    MethyLen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/04/2008
    Yaş
    33
    Mesajlar
    335
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34 BOR 65
    Edilen teşekkür: 83

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Ses lokurtu ise Z rotudur.
    Hayat herkesi adam yapar , seve seve hemde..

  16. #35
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Alıntı CanGo48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı gıcık ses bende de var tümseğe çıkarken oluyor. Arabanın burnu tümsekte yükselip tam hoplayacak gibi olduğunda o nalet sesi duuyorum.Amortisör takozu bence büyük ihtimalle ama 160-180 le giderken frene basınca direksiyonu sallaması z rottan mı acaba diye düşündürüyor.
    160-180 km. gerçekten ciddi bir hız ama. Bir de bu hızda frene basınca o durumu yaşıyor olmanız çok riskli gerçekten. Balans ayarı yaptırdınız mı bu şikayetten kaynaklı daha önce?

  17. #36
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Alıntı MethyLen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ses lokurtu ise Z rotudur.
    Serkan Bey, ben de aynı fikirdeyim artık. En kısa sürede bu işlem için alanında uzman bir ustaya gitmeye karar verdim.

  18. #37
    Can AVCI
    CanGo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/10/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    374
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    48FK986
    Edilen teşekkür: 58

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    balans ayarı 15 gün önce falan yapıldı yeni lastik almıştım. her zaman basmam o kadar arada nefsimi kırmak için
    Dünü hatırla, bugünü yaşa,yarını düşün....

  19. #38
    Volkan BAŞOL
    PUNTOCU volkan1065 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2014
    Mesajlar
    2.669
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 855

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Amortisrolerin ömrü tamamen kullanımla alakalıdır. Tabi kullanım kadar bulunduğunuz bölgenin yolllarınında çok etkisi var. Sıfır araç alırsınız yüksek bir kızla kasise girersiniz amortisürü patlatabilrsiniz. Yada bulunduğunuz bölge de arnavut kaldırımlı yollar kasisler çukurlar fazlaysa normal bir yolda kullnımın yarısında bozulabilir.

    Ortalama 50000kmde amortisörler esneme özelliğini kasislerde sarsıntıları elage özelliğini yitirmeye başlar tabi bu hemen değiştireceğiniz anlamına gelmez. Bu şekilde sorunsuz 100000km bulabilir. Babamın aracında orjinal amortisorleri 110000 km kullandık hiç sorun olmadı sonrada yaklaşık 20000 km de ben olmadığım için takur tukur kullanmış

    Kendi aracımı expertize sktuğumda araç 63000 km deydi ön amortisörler için biraz esnemesi fazlalşmış denildi km göre bu normal denildi. Puntolarda sağlıklı kullanımda rahat 100000km görür düşüncesindeyim ama tabi kullanın malzemenin sağlamlığıda bir o kadar öneml.

    Takozların bozulmasına gelince maalesef takoz başlıklarının bulunduğu yer direk su alan bölge olduğu için kışın bilya yatağına giren camur kar tuzu yağmur suyu derken yatağı bozuyor ve bilyalar ya dağılıyor yadasıyırıyor. Sonra oluşan boşlukla takur tukur sesler direksiyonu sağa sola cevirince sürtme sesi firen pedalına gelen titreşimler gibi sorunlar meydana geliyor.

    Takozunuzu değiştirdikten sonra özellikle ayda bir sıvı gresle yağlamanızı tavisye ederim. Sıvı gres ile suyun verdiği zararı biraz olsun önler hemde takozun ömrü artmış olur. Mümkünse takoz değişince üstüne bir kapak uydurmak lazım direk su almasını önlersek çoğu sorunun üstesinden gelmiş olacağız.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #39
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Alıntı volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amortisrolerin ömrü tamamen kullanımla alakalıdır. Tabi kullanım kadar bulunduğunuz bölgenin yolllarınında çok etkisi var. Sıfır araç alırsınız yüksek bir kızla kasise girersiniz amortisürü patlatabilrsiniz. Yada bulunduğunuz bölge de arnavut kaldırımlı yollar kasisler çukurlar fazlaysa normal bir yolda kullnımın yarısında bozulabilir.

    Ortalama 50000kmde amortisörler esneme özelliğini kasislerde sarsıntıları elage özelliğini yitirmeye başlar tabi bu hemen değiştireceğiniz anlamına gelmez. Bu şekilde sorunsuz 100000km bulabilir. Babamın aracında orjinal amortisorleri 110000 km kullandık hiç sorun olmadı sonrada yaklaşık 20000 km de ben olmadığım için takur tukur kullanmış

    Kendi aracımı expertize sktuğumda araç 63000 km deydi ön amortisörler için biraz esnemesi fazlalşmış denildi km göre bu normal denildi. Puntolarda sağlıklı kullanımda rahat 100000km görür düşüncesindeyim ama tabi kullanın malzemenin sağlamlığıda bir o kadar öneml.

    Takozların bozulmasına gelince maalesef takoz başlıklarının bulunduğu yer direk su alan bölge olduğu için kışın bilya yatağına giren camur kar tuzu yağmur suyu derken yatağı bozuyor ve bilyalar ya dağılıyor yadasıyırıyor. Sonra oluşan boşlukla takur tukur sesler direksiyonu sağa sola cevirince sürtme sesi firen pedalına gelen titreşimler gibi sorunlar meydana geliyor.

    Takozunuzu değiştirdikten sonra özellikle ayda bir sıvı gresle yağlamanızı tavisye ederim. Sıvı gres ile suyun verdiği zararı biraz olsun önler hemde takozun ömrü artmış olur. Mümkünse takoz değişince üstüne bir kapak uydurmak lazım direk su almasını önlersek çoğu sorunun üstesinden gelmiş olacağız.
    Volkan Bey, yine hepimizi aydınlatan detaylı bir açıklamada bulunmuşsunuz Teşekkürler.

  22. #40
    Yasin GÖKDOĞAN
    occupyist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2016
    Mesajlar
    463
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 55

    Standart Cevap: GP ön takımlardan lokurtu sesi gelen varsa buyursun

    Fiat Yetkili Servisi Kocaeli-Birlik Motorlu Araçlar'dan z rotlar için fiyat aldım. Adamlar 70 TL. dedi. İşçilik hariç tabi. Orijinal Fiat parça listesinde ise iki farklı fiyat ve kod var:

    51935875E MIL,ROT MILI (Z ROT) DBY 22.51 TL.

    51935875 MIL,ROT MILI (Z ROT) DBY 49.15 TL.

    Bu parçalardan hangisi acaba? Bir de 70 TL. istemeleri çok değil mi?

Sayfa 2/5 İlkİlk 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. Kampanadan gelen tak tak sesi?
    onderbaki tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 11/01/2013, 09:36
  2. Ön takımlardan gelen ses
    swath tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 05/02/2011, 00:46
  3. Alt takımlardan gelen ses ve lastik seçimi
    verfassung tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 23/01/2010, 11:06
  4. Ön takımlardan gelen ses
    hunter tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 18/10/2007, 10:18

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com