Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Geri Dön   Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu > Ana Forum > Teknik Yardım
Teknik Yardım Punto, Grande Punto, Punto Evo ve Bravo ile ilgili, yardım istekleri, sorunlar ve çözümleri.
Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Cevapla

Eski 17/02/2012, 19:07
Birkan GENÇ
 
Birkan61 - ait Avatar
Yaş: 23
Mesajlar: 2.691
Nereden: İstanbul
Tip: 5 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Plaka: 61 TS
Kan Grubu: A Rh (+)
Üye Garajı

Teşekkürler: 778
572 mesajına 782 kere teşekkür edilmiş
Konu 8Valf ile 16 Valf'lik Motorlar Arasındaki Fark ( GÖRSEL )

8V ; 16V ;




[Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.] [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]




8 Valf = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

16 Valf = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf



Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha istenilen değerlere ulaşıyor. Fakat bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.
__________________
╗ ╔╗
║║
╗ ║║
╔═══╗ ║║
║╚═══╝║ ║║
╚╝

Birkan61 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Birkan61 nickli üyemize bu mesaj için 16 kişi teşekkür etmiştir.

Eski 17/02/2012, 19:52
caner eminoğlu
 
caner_ege - ait Avatar
Mesajlar: 597
Nereden: Ankara
Araç: GP Multijet Dynamic 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Kan Grubu: AB Rh (+)
Üye Garajı

Teşekkürler: 325
144 mesajına 157 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

bilgilerin için tşk ler birkan...
caner_ege isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 17/02/2012, 19:58
ümit başaran
 
uzuncocuk - ait Avatar
Yaş: 34
Mesajlar: 1.518
Nereden: Mardin
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 189
316 mesajına 480 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

bırkan 8 valf daha ıyıdır... ayrıca fıat gıbı dunyaya hıtap eden bır marka hala kullanıyorsa o motora laf sylenemez.... 8 v forever)))
__________________
jetta1.2 tsı comfortlıne 2012
uzuncocuk isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 17/02/2012, 20:11
kerem *
 
krm1983 - ait Avatar
Mesajlar: 5.667
Nereden: İstanbul
Araç: GP Fire Dynamic 1.4 8V 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Plaka: 34EA8856
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 354
1.347 mesajına 1.484 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Eğer imkan varsa tartışmasız 16v.Gerçi vw hitler motorunu bıraktı ama yerine gelen motor (1.2 TSI) da 8v
__________________

şehir için küçük bir oyuncak
krm1983 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 17/02/2012, 20:53
YUNUS KAYA
 
ykaya1983 - ait Avatar
Yaş: 31
Mesajlar: 2.143
Nereden: Gaziantep
Araç: GP Multijet Active 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Beyaz
Kan Grubu: AB Rh (+)

Teşekkürler: 852
433 mesajına 550 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Benim 16 v palio varken şu an ki 8 v puntomdan neredeyse %30 daha fazla yakıt yakıyordum.O araçla 20 km de 20 tl lik benzini bitirdiğimi bilirim.Her 16 v motor çok performans verip az yakmazken her 8 v motor da çok yakmaz(fire motor gibi)

Ayrıca 8 v motorların lpg ile uyumu mükemmel.Zaten gerektiğinde 16 v gibi kullanabiliyorum.Mesela canım isterse birbirinin önüne geçmek isteyen 25-30 araçlık bir düğün konvoyunu ilk 5 de tamamlayabiliyorumArabayı şöför sürer.Onun için şu an için 8v benim için fazlasıyla yeterli.
ykaya1983 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 17/02/2012, 22:40
Ziyaretci037
Ziyaretçi
 
Ziyaretci037 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

Merak ettiğim bi konuydu,bu güzel bilgi için teşekkürler..
 
Alıntı ile Cevapla
Eski 18/02/2012, 01:00
Serhat SİPAHİOĞLU
 
gurik - ait Avatar
Yaş: 37
Mesajlar: 1.310
Nereden: Ankara
Araç: GP Fire Dynamic 1.4 8V 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Plaka: 06 BT 4942
Kan Grubu: A Rh (+)
Üye Garajı

Teşekkürler: 105
268 mesajına 527 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

hala 8 valfin ne olduğunu kavrayamadınız arkadaşlar. eski değil ölmeyecek bir sistemdir.otomobil tarihi boyunca varolcaktır.sürekli verimli hale gelecek ve yenilecektir ama 8 valf olarak hep varolacaktır. çünkü en sorunsuz sistemdiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirrrrr.
__________________
Gezgin Gp.
gurik isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 18/02/2012, 01:09
Serhat Serhat
İl Başkanı (Kırşehir)
 
takres - ait Avatar
Mesajlar: 7.874
Nereden: Kırşehir
Araç: Henüz Bravo'm Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: AB Rh (+)

Teşekkürler: 210
1.679 mesajına 1.803 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

16v her zaman tercihim...
__________________
Keyif BMW'Dir...


takres isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 18/02/2012, 02:30
ümit başaran
 
uzuncocuk - ait Avatar
Yaş: 34
Mesajlar: 1.518
Nereden: Mardin
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 189
316 mesajına 480 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

acep ulkemızde renault neden 1.4 8v arac yerıne 1.2 16v ye gectı.. neden vw 1.6 8v yerıne 1.2 tsı (turbolu) 8 v e gectı??? renaultun 8 v ı bırakma sebebını cıdden merak edıyorum
__________________
jetta1.2 tsı comfortlıne 2012
uzuncocuk isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 18/02/2012, 02:46
ural leanback
@ MARs ent.
 
uraaal - ait Avatar
Yaş: 28
Mesajlar: 1.126
Nereden: İstanbul
Araç: Evo Fire Active 1.4 77 Bg
Tip: 5 Kapı
Renk: Evo Siyah
Kan Grubu: AB Rh (+)

Teşekkürler: 165
170 mesajına 200 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

uzakdoguda 16v işe yarayabilir ancak biz avrupada 8v ile gayet inanılmaz az yakarak takılabiliyoruz şaka bir yana acıkcası istanbul gibi bir yerde 8v fazla fazla yeter şu 0.9 cc twinair gelse onu bile dusunurum.bu arada fiat'ın faaliyet planları arasında -her ne kadar atmosferik yonde gelişime devam etsede - turbolu bir 1.2 yada fire motora turbo entegresi gibi bir planı oldugunu dusunmekteyim acıkcası.
uraaal isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 18/02/2012, 11:45
Şerif sevinç
 
DeepFear - ait Avatar
Mesajlar: 100
Nereden: Kocaeli
Araç: GP Fire Dynamic 1.4 8V 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 9
26 mesajına 26 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Bilgi için teşekkürler bize 8v yetiyor
DeepFear isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 18/02/2012, 14:15
onur kaya
 
kara kız - ait Avatar
Yaş: 31
Mesajlar: 1.144
Nereden: İstanbul
Araç: GP StarJet Dynamic 1.4 16V 95Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Plaka: 34 DY 2468
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 82
227 mesajına 302 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

16 valf kandır,candır....
__________________

onrky
1.4 starjet 95hp
kara kız isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 18/02/2012, 15:00
halil halil
 
alfisti - ait Avatar
Mesajlar: 44
Nereden: Ankara
Araç: GP Fire Active 1.4 8V 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Kan Grubu: 0 Rh (-)

Teşekkürler: 0
7 mesajına 10 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

bi ilave,
subap sayısı ile (sohc dohc) biraz bağımsız bi olaydır.illaki dohc motorlar 16v ,sohc motorlar 8 v olacak diye bir kaide yok.örneğin güncel honda civic ler sohc 16 v tir.
alfisti isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 18/02/2012, 17:16
cihan kardeş
sunroof
 
cihankardes - ait Avatar
Mesajlar: 1.474
Nereden: İzmir
Araç: Evo Multijet Dynamic 1.3 16V 75 Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Titanyum Gri
Plaka: 35 AE 604
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 740
293 mesajına 346 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
alfisti´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
bi ilave,
subap sayısı ile (sohc dohc) biraz bağımsız bi olaydır.illaki dohc motorlar 16v ,sohc motorlar 8 v olacak diye bir kaide yok.örneğin güncel honda civic ler sohc 16 v tir.
bildiiğim kadarıyla 1.3 mjet de soch ve 16v
__________________
biz gp'yi çok sevdik
cihankardes isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 18/02/2012, 19:23
Misafir047
Ziyaretçi
 
Misafir047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

valla ben sahsen 8 valf olmasını isterdim ki clio gibi çok az yaksın ve seri olsun
 
Alıntı ile Cevapla
Eski 20/02/2012, 11:07
KEREM Uçgunoğlu
 
M@GIC - ait Avatar
Yaş: 29
Mesajlar: 1.037
Nereden: Kocaeli
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: AB Rh (+)

Teşekkürler: 469
320 mesajına 346 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

açıklayıcı ve görsel bi paylaşım olmuş.

8v üretim maliyetlerini düşürdüğü için üreticiler kullanmaya devam ediyor. Hareketli parça azlığından düşük devirde tork avantajı sağlıyor.

16v biraz daha maliyetli ve karmaş olduğundan dezantajlı gibi görünüyor ama uzun yol sürüşlerinde hem daha ekonomik olabilliyor hemde motor rahat nefes alabildiği içinde yüksek güç ve tork değerleri elde ediliyor.
M@GIC isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 20/02/2012, 11:11
karahan k kaya
Rolantide çalışıyor...
 
kukart - ait Avatar
Yaş: 37
Mesajlar: 1.026
Nereden: Samsun
Araç: Artık Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Plaka: 55
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 412
234 mesajına 350 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

yeni bir motorumuz daha oldu hayırlı olsun...
875cc (0.9 lt) 85hp 2 silindir 8 subaplı turbo benzinli fiat twinair motor..

[Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]
__________________

o t o b i y o g r a f i :
2006 GrandePunto Dynamic 1.3-75ps /
2004 AlfaRomeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 VW Golf 5 Midline 1.6-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /

█▌
█ █ ▌▌▌║│
kukart isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konu Seçenekleri
Modları Göster

Okuduğunuz Konuya Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevaplar Son Mesaj
Grande ve normal punto arasındaki fark Pardeleus Genel 13 06/04/2011 12:28
75bg ile 90bg Multijet arasındaki fark? silentscream Teknik Yardım 18 05/05/2010 21:27
Punto dizel 75 bg. 90 bg arasındaki fark nisay91 Teknik Yardım 28 10/04/2009 19:18
2007-2008 arasındaki fark emir341907 Genel 0 21/05/2007 15:09

Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com

# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #
www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.500tr.com   |    www.lineatr.com


   

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78
Telif Hakları vBulletin v3.8.7 © 2000-2014, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.