Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 185/65/15 lastik aldım?

  1. #1
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.599
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 632

    Standart 1.4 fire motora 185/65/15 lastik aldım?

    Arkadaşlar bugün 20 tane lastikçi dolaştıktan sonra mıchelın energy 185/65/15 lastikleri almaya karar verdim.Tanesi 150 tl den 150x4=600 tl ödedim.Kredi kartıyla tek çekim yapınca 155 tl den 150 ye indi.Lastikler 2 yıl garantili ve 1 yıl yol yardımı var.600 tl nin içerisine rot balansda dahil.Diğer lastikçilerde rot ayarına ayrı ücret alıyorlar veya yoktu.Özellikle forumda mıchelın lastiklerin iyi olduğunun söylenmesi ve reklamlarda yakıt tasarrufu yaptığının söylenmesi bu lastiği almamda etkli oldu.Lastiği takınca aracım gerçekten c sınıfı gibi durdu.Çamurluklar ile lastikler arası mesafe azaldı.Sırf bu görüntü için bile benim için alamaya değer. Fakat lastiğin bu büyük gözükmesinin bir zararı varmış.Lastik takıldıktan sonra yol bilgisayarını açıp hareket etmeye başladım.Çünkü yeni lastiklerin fark edip etmediğini kontrol etmem gerekiyordu.Arkadaşlar yol bilgisayarına baktığımda bir hayli canım sıkıldı.Aracı birinci vitese atıp harekete başladığımda yol bilgisayarında 20 lt yazısını çok kolay görmeye başlamıştı bile.Şehiriçinde sırayla 2.3.VE 4. vitese atarken yol bilgisayarında değerler eskisinden çok fazla değişim gösteriyordu.Eskiden bu kadar değişim göstermezdi.Yol bilgisayarı kafayı mı yedi dedim kendi kendime 4. vitesteyken 8.5-12.0-9.5 gibi eskisnden çok farklı değerler göstermeye başladı.Yani kısacası şehiriçinde galiba yakıt arttı.Üstelik tasarruf lastikleriyle.Şehirdışına çıktığımda yol bilgisayarındaki değerler normale dönsede sanki eskisine göre yine fazla yakıyor gibi.Fıat 1.4 77 hp dynamıclerde 185/65/15 lastik ölçüsü kullanıyor.Ben bu lastiği takarken yakıtın 0.5 lt civarı bi artış bekliyordum ama sanki biraz daha fazla artmış gibi.Arkadaşlar sizce bunun sebebi ne olabilir.Ben kendimce şöyle bir neden buldum.Belki de yol bilgisayarı lastik yeni takıldığından değerleri tam okuyamıyor.Zamanla alışır diyorum.Biraz saçma gibi oldu ama olabilir mi sizce?

    Merak eden arkadaşlar için 185/65/15 lastik fiyatları

    mıchelın energy 150 tl
    Lassa ımpetus 125 tl
    sava 115 tl
    petlas 105 tl
    toyo tıres 125 tl
    hankok 125 tl
    good year 160 tl
    pırellı 140 tl
    dunlop 145 tl bunu sorduğum yer savaya da 145 dedi
    maxxıs 90 tl sağlam da gözüküyordu
    falken 115 tl
    brıdgestone 140 tl
    Konu ykaya1983 tarafından (23/05/2011 Saat 20:01 ) değiştirilmiştir. Sebep: başlık

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.110
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2056

    Standart

    hocam hayırlı uğurlu olsun ilk başta biraz yakar ama bu kadar da artmaz diye düşünüyorum..en iyisini almışsınız lastikte kaliteden kesinlikle kaçılmamasından yanayım çünkü onlar bizi ve ailemizi taşıyan ayaklardır..1 hafta falan kullanın olmadı servise falan bi gösterirsiniz..

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/04/2011
    Mesajlar
    6.116
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1602

    Standart

    hayırlı olsun

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #4
    barış unye
    İl Başkan (Iğdır) barisunye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/04/2008
    Mesajlar
    452
    Nereden
    Iğdır
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 83

    Standart

    hayırlı olsun..antepdemı aldınız lastıkleri...
    benımde yakın zamanda lastık olayına girmem lazım...arac 53bınde 2007 kasım cıkıslı arkalar orjınal fabrıka çıkışı onlerde yarı omrunu gecmıs sava....belkı ses olayıda azalır değişsem...

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #5
    ömer bedir
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. omer06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2010
    Yaş
    28
    Mesajlar
    2.506
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 767

    Standart

    Alıntı barisunye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun..antepdemı aldınız lastıkleri...
    benımde yakın zamanda lastık olayına girmem lazım...arac 53bınde 2007 kasım cıkıslı arkalar orjınal fabrıka çıkışı onlerde yarı omrunu gecmıs sava....belkı ses olayıda azalır değişsem...
    ses azalır dğeişirse
    hayırlı olsun

  10. #6
    Umut Somyürek
    Yaşayan GP yasayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    248
    Nereden
    Denizli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    hayırlı olsun...
    Benimkide dynamic ama 175/65/15
    sanırın dizel dynamic lerde 185 geliyordu eskiden

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #7
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.599
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 632

    Standart

    Alıntı barisunye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun..antepdemı aldınız lastıkleri...
    benımde yakın zamanda lastık olayına girmem lazım...arac 53bınde 2007 kasım cıkıslı arkalar orjınal fabrıka çıkışı onlerde yarı omrunu gecmıs sava....belkı ses olayıda azalır değişsem...
    Sağolun barış bey.Evet lastikleri antepte aldım.Savayı bilmem amabaktığım lastikler içerisinde ucuz olanların en iyisi toyo marka olanlardı.Aslında bence lastikler arasında o kadar fark yok gibi .Ben 20 tane lastikçi dolaştım ve lastikleri en ince ayrıntısına kadar inceledim.Ağırlıklarını ve lastik kanallarını kontrol ettim.Gözle görüldüğünde şu çok kaliteli bu kalitesiz demek çok zor gibi.Herhalde test edenler daha iyi bilir diyeceğim ama benim eski aracımda achılles diye bir lastik vardı.1.5 yıl kullandım inan ki ondan önce taktığım mıchelın marka lastiklerden bile daha az yıprandı.Lastik konusunda da arabalarda olduğu gibi markalaşmak tutulmak bayi ağının geniş olması ve garanti şartalarının iyi olması gibi nedenler etkili galiba.Valla kontrol ettiğim toyo lastiklerin üzerinde tarihi yazmıyordu.Yoksa toyo alacaktım.Lassa ımpetus 125 tl toyo 115 tl.

  13. #8
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.599
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 632

    Standart

    Alıntı yasayanadam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun...
    Benimkide dynamic ama 175/65/15
    sanırın dizel dynamic lerde 185 geliyordu eskiden
    Fakat fıatın sitesinde ve araç kullanma klavuzunda 1.4 fire motor için 175/65/15 ve 185/65/15 olmak üzere iki adet lastik belirlenmiş.Yoksa bence bu lastikler 1.4 motora fazla geliyor.Ama gp nin sert amortisörlerinden eser kalmıyor.
    Konfor gerçekten süper fark ediyor.

  14. #9
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    27
    Mesajlar
    9.478
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2812

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolun barış bey.Evet lastikleri antepte aldım.Savayı bilmem amabaktığım lastikler içerisinde ucuz olanların en iyisi toyo marka olanlardı.Aslında bence lastikler arasında o kadar fark yok gibi .Ben 20 tane lastikçi dolaştım ve lastikleri en ince ayrıntısına kadar inceledim.Ağırlıklarını ve lastik kanallarını kontrol ettim.Gözle görüldüğünde şu çok kaliteli bu kalitesiz demek çok zor gibi.Herhalde test edenler daha iyi bilir diyeceğim ama benim eski aracımda achılles diye bir lastik vardı.1.5 yıl kullandım inan ki ondan önce taktığım mıchelın marka lastiklerden bile daha az yıprandı.Lastik konusunda da arabalarda olduğu gibi markalaşmak tutulmak bayi ağının geniş olması ve garanti şartalarının iyi olması gibi nedenler etkili galiba.Valla kontrol ettiğim toyo lastiklerin üzerinde tarihi yazmıyordu.Yoksa toyo alacaktım.Lassa ımpetus 125 tl toyo 115 tl.
    daha az aşınması normal, michelin epey yumuşak bi lastik yumuşaklığında sertliğinde kendine has avantajları dezavantajları var.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #10
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.891
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    hayırlı olsun..bende de dunlop var ama sanki ses yapıyor gibi...
    Keyif BMW'Dir...



  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #11
    Sinan Uzer
    SinanU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2011
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Selamlar,

    Lastik ebadlarını 175/65 R15'ten 185/65 R15'e çıkarınca lastik dış çapını arttırmış oluyorsunuz. Bu sebeple araç kalkışında daha büyük bir moment kolunu çevirmek zorunda kalıyor, bu da kalkışlarda daha çok enerji gerekir demektir.

    Yol bilgisayarı yakıt tüketimini direkt lt olarak ölçer. Aracın katettiği yolu ise lastik tur sayısına göre ölçer. Km başına tüketim'i de lt/km hesaplayıp bize gösterir. Lastik ebadı, dolayısıyla çapı fabrika çıkışında üstünde bulunan lastiğe göre ayarlıdır. Ama servise gidip bunu değiştirdiğiniz lastiğe göre update edebilirsiniz.

    Tüketim rakamlarının manasız görünmesini şu şekilde örenekleyeyim. Basit olması açısından kolay sayılar kullanalım:
    10lt/100km tüketen aracınız, diyelim saat te 100 km-h hızla giderken her 100km orjinal lastikleriniz ile 1000 tur atsınlar.

    Lastikleri çapı daha büyük olan lastiğe geçince (185/65 R15) %2 büyür. Yani her 1000 tur'da 100km yerine 102 km yol alırsınız. Ama yol bilgisayarı (ve aracınızın km sayacı) 100 km gittiğiniz söyler. Yani daha çok yol gittiğiniz ve ona göre 102 km lik benzin harcadığınız halde 100 km yapmış görünürsünüz. yani 10.2lt/102 km yaptığınız halde size 10.2lt/100km tükettiğinizi söyler.

    Bunun üstüne bir de büyük lastiği çevirmek için gerekli %2'de extra yakıt tükttiğnizi kabul etsek (belki de daha fazladır, örnek olsun diye). 10.2 yerine 10.4 harcasınız ve 10.4lt/100km çıkar. Tabi bu ciddi bir fark değil ama gerçek durum bundan farklı olabilir. Yüzde rakamlar artınca sapma da artar.

    Neyse, sonuç olarak Lastik ebadını değiştirdiyseniz servise gidip güncelleme yaptırın. en azından km ölçümünüz doğru olur. Tüketimi daha doğru takip edersiniz.

    Bildiğim kadarıyla lastik çapını +-%3 değiştirmek bir problem yaratmaz. Hatta otoban hızında seyirlerde daha araç ekonomik olur ama dur kalk çok yaparsanız tam tersi tüketim artar.

    Açıklayıcı olduğunu umarım. Gereksiz uzun oldu.

    Bu arada 1.4 Fire için fabrika çıkış lastik ebadları 175/65 R15 'tir.:
    [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]

    Ayrıca lastik ebadlarını karşılaştırmakiçin faydalı link: (mm cinsinden görmek için metric'i clickleyin)
    [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]

  19. Bu mesajı için 3 kişi SinanU'ye teşekkür etti:


  20. 24/05/2011, 13:57

    Sebep
    yanlış yazım

  21. #12
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.599
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 632

    Standart

    Alıntı SinanU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Lastik ebadlarını 175/65 R15'ten 185/65 R15'e çıkarınca lastik dış çapını arttırmış oluyorsunuz. Bu sebeple araç kalkışında daha büyük bir moment kolunu çevirmek zorunda kalıyor, bu da kalkışlarda daha çok enerji gerekir demektir.

    Yol bilgisayarı yakıt tüketimini direkt lt olarak ölçer. Aracın katettiği yolu ise lastik tur sayısına göre ölçer. Km başına tüketim'i de lt/km hesaplayıp bize gösterir. Lastik ebadı, dolayısıyla çapı fabrika çıkışında üstünde bulunan lastiğe göre ayarlıdır. Ama servise gidip bunu değiştirdiğiniz lastiğe göre update edebilirsiniz.

    Tüketim rakamlarının manasız görünmesini şu şekilde örenekleyeyim. Basit olması açısından kolay sayılar kullanalım:
    10lt/100km tüketen aracınız, diyelim saat te 100 km-h hızla giderken her 100km orjinal lastikleriniz ile 1000 tur atsınlar.

    Lastikleri çapı daha büyük olan lastiğe geçince (185/65 R15) %2 büyür. Yani her 1000 tur'da 100km yerine 102 km yol alırsınız. Ama yol bilgisayarı (ve aracınızın km sayacı) 100 km gittiğiniz söyler. Yani daha çok yol gittiğiniz ve ona göre 102 km lik benzin harcadığınız halde 100 km yapmış görünürsünüz. yani 10.2lt/102 km yaptığınız halde size 10.2lt/100km tükettiğinizi söyler.

    Bunun üstüne bir de büyük lastiği çevirmek için gerekli %2'de extra yakıt tükttiğnizi kabul etsek (belki de daha fazladır, örnek olsun diye). 10.2 yerine 10.4 harcasınız ve 10.4lt/100km çıkar. Tabi bu ciddi bir fark değil ama gerçek durum bundan farklı olabilir. Yüzde rakamlar artınca sapma da artar.

    Neyse, sonuç olarak Lastik ebadını değiştirdiyseniz servise gidip güncelleme yaptırın. en azından km ölçümünüz doğru olur. Tüketimi daha doğru takip edersiniz.

    Bildiğim kadarıyla lastik çapını +-%3 değiştirmek bir problem yaratmaz. Hatta otoban hızında seyirlerde daha araç ekonomik olur ama dur kalk çok yaparsanız tam tersi tüketim artar.

    Açıklayıcı olduğunu umarım. Gereksiz uzun oldu.

    Bu arada 1.4 Fire için fabrika çıkış lastik ebadları 175/65 R15 'tir.:
    [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]

    Ayrıca lastik ebadlarını karşılaştırmakiçin faydalı link: (mm cinsinden görmek için metric'i clickleyin)
    [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]
    Ağzınıza sağlık konuyu güzel açıklamışsınız .Bir de şunu farkettim;eskiden 3000 devirde 95 km hız yapardım.Şimdi neredeyse 3000 devirde 100 km hız yapıyorum(98-100 arası).Araç 100 km hızlara çıkmada fazla zorlanmıyor.Uzun yolda eskisine göre daha tasarruflu bir kullanım sunduğu kesin.Esas artışın şehiriçinde olduğu kesin olmakla birlikte şu an için 100 km ortalamam 6.8 lt.Çünkü %80 uzun yol yapıyorum)

    Ama 1.4 fire motor için lastik ölçüsü fıatın sitesinde 175/65/15 veya 185/65/15 yazıyor.Aşağıdaki linkte bakabilirsiniz.Üstelik bendeki kullanma klavuzunda da yazıyor.

    [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]

  22. #13
    A. K.
    nasrettinhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    401
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Bende birkaç ay içinde lastik almayı düşünüyorum..Forumları araştırdım her kafadan bir ses çıkıyor...Aynı ürün için olumlu yazılarda var olumsuz yazılarda.Memnun olanda var memnun olmayanda..Bir türlü karar veremedim.Öncelikle ölçüyü kararlaştırmam gerek...175-65-15 ölçülerini değiştirmek istiyorum.Diğer tavsiye edilen(fabrika) 185-65-15...Fakat 185-60-15 ölçüleri 175-65-15 ölçülerine daha yakın...Öncelikle ölçü konusunda hangisini tavsiye edersiniz.Sonrasındada hangi marka ve model sorusunu cevaplarsanız sevinirim.teşekkürler.

    2000 YIL SONRA GÜNEŞLE BULUŞMA...
    http://www.zeugmaweb.com

  23. #14
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.599
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 632

    Standart

    Alıntı nasrettinhoca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende birkaç ay içinde lastik almayı düşünüyorum..Forumları araştırdım her kafadan bir ses çıkıyor...Aynı ürün için olumlu yazılarda var olumsuz yazılarda.Memnun olanda var memnun olmayanda..Bir türlü karar veremedim.Öncelikle ölçüyü kararlaştırmam gerek...175-65-15 ölçülerini değiştirmek istiyorum.Diğer tavsiye edilen(fabrika) 185-65-15...Fakat 185-60-15 ölçüleri 175-65-15 ölçülerine daha yakın...Öncelikle ölçü konusunda hangisini tavsiye edersiniz.Sonrasındada hangi marka ve model sorusunu cevaplarsanız sevinirim.teşekkürler.
    Valla hocam 1.4 fire motorda 185/65/15 lastik kullanan biri olarak sana şunu söyleyim;175/65/15 lastiklerim varken en ufak bir tümsekten geçsem alt takımlar kırılacak gibi oluyordu.Şimdi tümseklerden ve çukurlardan daha yüksek hızlarda daha yumuşak geçiyorum.185/65/15 in diğer olumlu yanı araçta çamurluk ile teker arasındaki mesafeyi azaltıyor ve bu görüntüyü daha iyi yapıyor.Ben şahsen bir araçta taban genişliğinden ziyade lastik çapının büyüklüğüne dikkat eden biriyim.Ve şu andaki lastiklerim c sınıfı araçlarda kullanılan 205/55/16 lastik çapı ölçülerine çok yakın.Bu yüzden de aracı biraz daha iri gösteriyor kanımca.Olumsuz yanlarına gelince araç il kalkışalarda biraz daha ağırlaşıyor ve yakıt tüketimi de haliyle biraz artıyor.Ama sana şunu söyleyim yakıt tüketiminde öyle ahım şahım bir artış olmuyor.Şehiriçinde 0.5 ile 1 litre artış olabilir ama uzun yola gelince yakıt tüketimi aynı yönde düşüyor.Ben %20 şehiriçi %80 uzun yol yapan biriyim.Aracı genelde sakin kullanırım.Eskiden yol bilgisayarımda yakt tüketim ortalamam 6.4 idi şimdi 6.8 litre.Ama bu tüketiminde büyük çapta lastik kullanmanın etkisiyle yol bilgisayarında sapmayı da eklersek açıkçası şu an için benim yakıt tüketimimde pek fazla bi artış olmadığını söyleyebilirim.Bu lastik ölçüsüyle sakin kullanan dur kalk fazla yapmayan bir sürücüde yakıt tüketiminde çok küçük bir artış olur.(o da 0.2 litre falan)Ama dur kalk yapan,aracı sert kulanan birinde eskiye göre 1 litre artış olur mu olur bence.

    Eğer bu lastiği şu an almayıp param elimde olsa yine gider 185/65/15 ölçüsünde lastik alırım.Ve yine yakıt tasarruflu mıchelın energy alırım.(sanırım yakıt tüketimimin artmamasını bu lastiğe borçluyum.)Ama kesinlikle 185/60/15 almazdım.(Onun yerine 175/65/15 alsan daha iyi bence)Çünkü lastik çapı %0.99(%1 de gitsin)küçülüyor.Lastik çapın küçüleceği için aracının km si daha çabuk yükselir.Sen 102-103 le giderken gerçek hızın 100 civarı birşeydir.Oysa 185/65/15 in bence burada avantajları da var.102 km yaptığımda çap %2 küçüçüldüğü için 100 km yapmış gösterir.)Diğer olumlu yanı çap büyüdüğü için önce 3000 devirde 95 yapan araç şimdi 99 km civarı hız yapıyor.(Bu da aracın daha az bağırması demek)

    185/65/15 alırsan kesinlikle mıchelın al.Antepte küskete giderken sanayi yolunda (Lastikçilerin olduğu cadde)yolun 1km ilerisinde ve solunda mıchelın sertifikalı bayi var.Rot balans dahil tanesi 150 tl ye aldım.Umarım yeterince yardımcı olabilmişimdir.

  24. Bu mesajı için 2 kişi ykaya1983'ye teşekkür etti:


  25. #15
    Sinan Uzer
    SinanU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2011
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Alıntı nasrettinhoca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende birkaç ay içinde lastik almayı düşünüyorum..Forumları araştırdım her kafadan bir ses çıkıyor...Aynı ürün için olumlu yazılarda var olumsuz yazılarda.Memnun olanda var memnun olmayanda..Bir türlü karar veremedim.Öncelikle ölçüyü kararlaştırmam gerek...175-65-15 ölçülerini değiştirmek istiyorum.Diğer tavsiye edilen(fabrika) 185-65-15...Fakat 185-60-15 ölçüleri 175-65-15 ölçülerine daha yakın...Öncelikle ölçü konusunda hangisini tavsiye edersiniz.Sonrasındada hangi marka ve model sorusunu cevaplarsanız sevinirim.teşekkürler.
    Hocam,

    Öncelikle lastik ebadını değiştirme nedeninizi söylerseniz daha manalı önerilerde bulunabiliriz.

    Görsel olarak daha iyi bir lastik mi? Daha sessiz konforlu bir lastik mi?

    Yani ihtiyacınız nedir?

  26. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  27. #16
    A. K.
    nasrettinhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    401
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Alıntı SinanU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam,

    Öncelikle lastik ebadını değiştirme nedeninizi söylerseniz daha manalı önerilerde bulunabiliriz.

    Görsel olarak daha iyi bir lastik mi? Daha sessiz konforlu bir lastik mi?

    Yani ihtiyacınız nedir?
    Hem yol tutuşunu arttırmak birazda görsellik olması için...

    2000 YIL SONRA GÜNEŞLE BULUŞMA...
    http://www.zeugmaweb.com

  28. #17
    Sinan Uzer
    SinanU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2011
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Doğruyu söylemek gerekirse, aracın orjinal ebadları yol tutuşu ile ilgili en uygun değerlerdir. Aracın gücüne, ağırlığına göre yapılan türlü seçimlerin sonucudur. Buna göre ben aracınızın orjinal ebadları ile yenileyin derim. Biraz görselik derseniz, ona siz karar vermelisiniz. Aracın orjinal lastik dış çapında yapılacak +-%3 değişim tolere edilebilir bir farktır.

    Yukarıdaki mesajlardan birinde "Tire Size Calculator" diye bir link atmıştım burada değişik ebadlarda lastiklerin yanak yüksekliği, dış çapı, eni vs vs tüm bilgileri bulursunuz. Bir tarafa "stock tire" orijnal lastiginize secin "New tire" alanına istediğiniz yeni lastiği seçin yüzde farkı size söyler.

    Mesela yularıda okuduğunuz gibi Yunus Bey yanak yüksekliğini ve çapı biraz arttırmış. Konfora olumlu etkisi olmuş ama araç kalkışlarda biraz ağırlaşmış ama otoyol süratlerinde tam tersi rahatlamış.Aynı sürata daha düşük devirle çıkabiliyor. Siz de buna göre seçin.

    Lastiğin davlumbalazlara çarpmamazı için: Puntolarda en geniş lastik 205/45 R17, çapı en büyük lastik 195/55 R16 dır (Bu dizellerde mevcut, dizel de tork yüksektir).

    Keyif sizin ister geniş ister büyük çap. Ama en problemsizi orijinalinde kalmak. Eğer uzun yolu şehir içinden daha çok yapacaksınız, Yunus Bey'in çözümü orijinali çok bozmadan yapılabilecek mantıklı bir seçim. Değilse bence görüntüye fazla takılmayın. Araç her haliyle estetik.

  29. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  30. #18
    Sinan Uzer
    SinanU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2011
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Bu arada önceki mesajlarda verdiğim "Tire calculator" linkinin Java kodu forum sitesinde zaten varmış. Hem de 2007'de türkçeye çevirerek yerleştirilmiş. Burdan daha rahat faydalanabilirsiniz.

    http://forum.grandepuntotr.com/grand...hesaplama.html

  31. #19
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 247

    Standart

    Bir konuya açıklık getirmek istiyorum.175 ya da 185 lastiğin asfalta bastığı yüzey genişliğidir.yol tutuşta artı getirir,lastiğin ağırlığını etkiler bir miktar yakıtı artırır. 65 yanak kalınlığıdır.(sizin bahsettiğiniz 175x65x16--185x65x16 aynı çapta lastikler olup sadece taban genişlikleri farklıdır.) 16 lastiğin janta oturduğu iç yüzeyin çapıdır. Yanak kalınlığı azalırsa lastik sertleşir ve konfordan ödün verirsiniz.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  32. #20
    erdogan oze
    golden3458 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/10/2010
    Mesajlar
    32
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    slm bende aracımda kıs lastıklerı var lastık almayı dusunuyorum ama 500 un ustunede cıkamıyorum fırellı petlas lastıgın tanesıne 125 fıyat verdı coperın urettıgı bır lastık varmıs star fire tanesıne 105 dedı yol yardımıda varmıs kumho maxxis petlasın satar five varmıs bunlar tanesıne 110 dedi kafam ıyıce karısmıs durumda bıde bır lastıkcıde 2007 tarıhlı lastık vardı 4 une 250 bırakıyor son olarakda barum adlı bı lastık varmıs bunuda 600 bırakıyo arastırdıkca kafam karısıyor mıchelınler ıcın turkıye yol kosullarına uygun olmadıgını soyluyolar kumho yol yardımı yok coperın urettıgı amerıkan malı cınde fabrıka kurmus yol yardımı var acil yardım beklıyorum kafayı yıycem

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Lastik Kalemi ile Lastik yazılarını boyama ...
    By cosworth20 in forum Görsel modifikasyon
    Cevaplar: 46
    Son Mesaj: 25/08/2012, 18:09
  2. Yeni lastik aldım
    By nurullah0435 in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 19/04/2011, 02:05
  3. Jant lastik birlikte lastik fiyatına 750 tl lastikli cant
    By 34ozkankurtuldu34 in forum İlanlar
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 07/11/2010, 22:01
  4. Toyo proxes cf1 aldım, nasıl lastik?
    By detay in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 10/06/2010, 00:40
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 22/04/2009, 10:16

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com