Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Yüksek devirde vites geçişleri?

  1. #1
    Yüksel KILIÇ
    yklklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/11/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    305
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart Yüksek devirde vites geçişleri?

    Arkadaşlar araçta birşey dikkatimi çekti yüksek devirde vites değiştirdiğimde araçta vites geçişler bariz hissedilir oluyor. hafif sarsıntılı geçiyor vites sizlerde durum nedir? 5000 devir civarlarında durum böyle.

  2. #2
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    aynen bende de öyle. çünkü bizdeki şanzuman tek millidir.ayrıca devir fullenince güç eksikliğinden sonraki vites küçük devirden başlıyor ve hafif motor fireni gibi çekme yapıyor.hemen ardından devir toparlanmaya başlıyor.ve bu süreçte araç sarsılıyor.işte vites geçişlerini hissetmek dediğimiz olay bu.0 yüzden dsg gibi çift milli vites kutularında sonraki vites hareketlidir.yani 1.milde 1-3-5 viteslerini kullanınca 2.milde 2-4-6 vitesleri bulunur. 2 milde hareket halinde olduğu için sonraki vitesin dişlisi sıfırdan dönmüyor.yani hareket halindeyken kullanıma geçiyor.

    yani hepimizde var olan bi gerçek.

  3. Bu mesajı için 2 kişi erosistanbul'ye teşekkür etti:


  4. #3
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    ara gazı vererek hissettirmezsiniz ancak. ara gaz olayına alışmaksa zaman alır biraz

  5. #4
    Yüksel KILIÇ
    yklklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/11/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    305
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen bende de öyle. çünkü bizdeki şanzuman tek millidir.ayrıca devir fullenince güç eksikliğinden sonraki vites küçük devirden başlıyor ve hafif motor fireni gibi çekme yapıyor.hemen ardından devir toparlanmaya başlıyor.ve bu süreçte araç sarsılıyor.işte vites geçişlerini hissetmek dediğimiz olay bu.0 yüzden dsg gibi çift milli vites kutularında sonraki vites hareketlidir.yani 1.milde 1-3-5 viteslerini kullanınca 2.milde 2-4-6 vitesleri bulunur. 2 milde hareket halinde olduğu için sonraki vitesin dişlisi sıfırdan dönmüyor.yani hareket halindeyken kullanıma geçiyor.

    yani hepimizde var olan bi gerçek.
    Teşekkürler sadece yüksek devirde olması sebebiyle ben zorlandığı için oluyor gibi düşünmüştüm.

  6. #5
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ara gazı vererek hissettirmezsiniz ancak. ara gaz olayına alışmaksa zaman alır biraz
    Aynen öyle ara gazı verınce daha bı keyıflı atıyor kendını
    I ' m c a p u l i n g . . .

  7. #6
    Nuri GP
    clax22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    417
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    ara gazı vermekte zor oluyor cunku gaz tepkimesi cok az gecikmeli oldugu için

  8. #7
    Arif Emre Doğan
    circassiancomis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2010
    Mesajlar
    126
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    55 RG 784
    Edilen teşekkür: 14

    Standart

    benzinli araçlarda vites geçişinde bir titreme yapmaz bildiğim kadarıyla fakat dizel araçlarda vitesi yükseltirken bir sonraki vitesin devrini yakalamak gerekir düşürürkende aynı 28 gün oldu arabayı alalı ilk 2 bin km kadar 3500 deviri geçirmedim, şuan 3100 km de 5bin devirde motor katafa düşüyor ve sarsma ihtimali daha yüksek ama motor katafa düşmeden atılan viteslerdeki sarsılma devri yakalamayla alakalı olduğunu düşünüyorum. ilk zamanlar alışana kadar yeni araba kullanmayı öğrenir gibi sarsılıyordu alışınca bir sarsılma kalmadı
    Konu circassiancomis tarafından (02/12/2010 Saat 11:23 ) değiştirilmiştir.

  9. #8
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    bende de var ama cidden ara gazı vermesi zor oluyor

  10. #9
    HAKAN SABANCI
    karaduman forever... :) sabanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/02/2010
    Mesajlar
    2.239
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AN 1933
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    arkadaşlar bizim arabalarımız küçüh hacimli multijet olduğu için ara gaz verme diye bir ihtimal olamaz diye düşünüyorum çünkü gaz tepkimesi en iyi ihtimalle 1 saniye gecikiyor bu da ara gazın amacının dışına çıkmasına neden oluyor benzinliler için aynı şeyi söyleyemicem tabiki...

  11. #10
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı sabanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bizim arabalarımız küçüh hacimli multijet olduğu için ara gaz verme diye bir ihtimal olamaz diye düşünüyorum çünkü gaz tepkimesi en iyi ihtimalle 1 saniye gecikiyor bu da ara gazın amacının dışına çıkmasına neden oluyor benzinliler için aynı şeyi söyleyemicem tabiki...
    Hakan kesinlikle haklısın. ara gazı vermek sonraki vitesin devrini etkilemez. çünkü ayak debriyajdadır. yani aracı boşta bağırtmaktan başka bişey değil.her ne olursa olsun, dizel veya benzinli tek milli şanzumanımız var. yani sonraki vitesin devri sıfırdan başladığı için illaki sarsılma oluyor. dizel dıştan yanmalı olduğu için motor kendini toplayamıyor.o yüzden dizel kullananlar normalde de yüksek devirde kullanırlar.benzinliler ise içten yanmalı olduğu için motor enerjiyi kayıpsız kullanır ve çabuk toparlanır. o yüzden benzinli araç kullananlar ise düşük devir kullanırlar.

  12. #11
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    35
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    dıştan yanmalımı
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  13. #12
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dıştan yanmalımı
    Ozancım ehliyet kurslarında ilk öğretilen şeydir.dizel motor dıştan yanmalıdır, benzin içten yanmalıdır.

    cık cık cık, duymamış olayım

  14. #13
    yılmaz yüksel
    enigmaa37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/09/2010
    Mesajlar
    145
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    bende aynı sorunu 2000-3000 devır arasında 1. ve 2. vites gecışlerinde yaşıyorum aracım su anda 1000 km yaptı.

  15. #14
    Mertcan Mertcan
    deniz6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/10/2010
    Mesajlar
    190
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 42

    Standart

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozancım ehliyet kurslarında ilk öğretilen şeydir.dizel motor dıştan yanmalıdır, benzin içten yanmalıdır.

    cık cık cık, duymamış olayım

  16. #15
    Volkan Kaban
    Delidavsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    208
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozancım ehliyet kurslarında ilk öğretilen şeydir.dizel motor dıştan yanmalıdır, benzin içten yanmalıdır.

    cık cık cık, duymamış olayım
    Hocam buhar tribünü ya da stirling ile karıştırıyorsunuz sanırım.
    Dizel motorlar içten yanmalı ya da içten patlamalı olur. Enerji kaynağı dışta olan bir dizel otomobil motoru şu güne kadar ne duydum ne de gördüm. Açıkçası ehliyet kursunda da böyle öğretmediler bize. Hangi kursa gittiniz merak ediyorum.

  17. #16
    Volkan Kaban
    Delidavsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    208
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakan kesinlikle haklısın. ara gazı vermek sonraki vitesin devrini etkilemez. çünkü ayak debriyajdadır. yani aracı boşta bağırtmaktan başka bişey değil.her ne olursa olsun, dizel veya benzinli tek milli şanzumanımız var. yani sonraki vitesin devri sıfırdan başladığı için illaki sarsılma oluyor. dizel dıştan yanmalı olduğu için motor kendini toplayamıyor.o yüzden dizel kullananlar normalde de yüksek devirde kullanırlar.benzinliler ise içten yanmalı olduğu için motor enerjiyi kayıpsız kullanır ve çabuk toparlanır. o yüzden benzinli araç kullananlar ise düşük devir kullanırlar.
    O değil de ben şaka yaptığınızı düşünmek istiyorum. İçten / Dıştan yanma meselesini geçtim, dizel motorlar daha düşük devirlerde daha yüksek tork üretir. Tork aralığı da benzinli motorlardan daha düşüktür. Haliyle aynı hacimde bir benzinli motorla dizel motor arasında tork aralığı karşılaştırıldığında benzinli bir aracın maksimum tork üretme deviri dizel motorunkinden daha yüksektir. Neye istinaden benzinliler daha düşük devirlerde kullanılır dediniz anlamadım. Şaka sanırım?

  18. #17
    Pardus Anadolu Kaplanı
    Pardus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/06/2007
    Yaş
    49
    Mesajlar
    5
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Plaka
    16e5614
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    eros arkadasım sen o arabayı sat, bısklete falan bın.

    Dıştan yanmalı ne demek bır ızah eder mısın? "İç" dıye bahsı gecen yer motorun neresı? Dış dedıgın yer motorun neresı?

    Basımıza tas yagacak vallahi

    Devir konusu ıse "dogrudan TORK ile" alakalıdır. Benzınlı motorların tork egrılerı daha yuksek devırlere tekabul eder. Dizellerde ıse cok daha dusuk devırlerde arac verebılecegı maksımum torka ulasır. Bu sebepledır ki; benzınlı araclarda cogunlukla 3000 d/d ıdeal vıtes degıstırme devrı ıken, cogu dızelde vıtes degıstırmek ıcın 2000-2250 d/d rahatlıkla yeterlı olmaktadır.

    Bunun baska bır sonucu-gostergesı de Dizel aracların redline ı (markasına gore) 4500-5500 d/d ıken benzınlılerın neredeyse tamamında 6500-8000 d/d dır redline noktası.
    Konu Pardus tarafından (02/12/2010 Saat 22:05 ) değiştirilmiştir.

  19. #18
    Yüksel KILIÇ
    yklklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/11/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    305
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Almış başını gitmiş konu

  20. #19
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Sanırım arkadaşlar konuyu saptırmak istiyorlar.amacım burada ders vermek değil, bir paylaşımda bulunmak. tıpkı Pardus un kendi kullandığı bisikleti önermesi gibi.dıştan yanmalı derken yazdıklarım yanlış anlaşılmış.yanma yerinin başka bir yerde olduğunu söylemedim.
    söylediklerimin özü; benzinli motorlarda buji ateşleme yardımıyla yanmanın olması, dizel motorlarda sıkışan ve ısınan havaya dıştan mazotun püskürtülerek yanması idi.
    uzun süre dizel kullanan arkadaşlar bilir.dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek aracı serileştirir.Volkan kardeşin karıştırdığı olay, dizellerde yüksek tork olabilir ama geç tork kazanır.birden bire yüksek torka çıkamaz. o yüzden yüksek devirde vites değiştirilir.

    ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE KONUDAN ZİYADE FORMA YAZILAN YAZI ÜSLÜPLEMİZİ Bİ GÖZDEN GEÇİRELİM.PARDUS BEN ARACIMI SATARIM, BİSİKLETİMİDE ALIRIM SEN KAFANI YORMA.AMA SENİN ALAMAYACAĞIN TEK BİŞEY VAR, ODA TERBİYE.SENDE HAKLISIN MANAVDA SATILMIYORKİ BU MERET.

  21. #20
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    arkadaşlar herkes herşeyi bir usta gibi bilecek değil sonuçta
    daha farklı veya ılımlı yaklaşımla doğruyu göstermek daha mantıklı olacaktır
    zaten erdem de yanlış yazıp anlaşıldığını yazmış bazen klavye başında yazdıklarımızla tam olarak anlatmak istediğimiz çelişebiliyor
    sizden birbirinizi kırmadan rencide etmeden paylaşımda bulunmanızı rica ediyorum


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  22. Bu mesajı için 2 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Uzun süre yüksek devirde gitmek?
    Punto_Can tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 103
    Son Mesaj: 09/06/2016, 11:01
  2. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 14:45
  3. Vites geçişleri
    chilekeshhh tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 03/09/2012, 19:05
  4. 1.4 Fire düşük devirde yüksek tüketim problemi?
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 25/03/2012, 22:48
  5. Yüksek devirde vites değişirken çıkan ses
    egeevo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/03/2011, 20:49

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com