Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Sayfa 1/5 12345 SonSon
81 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: T-Jet'e Bi-Turbo ve Süperşarj uygulaması

  1. #1
    Elmedin Başkol
    Elmedin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/10/2008
    Yaş
    33
    Mesajlar
    325
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 89

    Karizmatik T-Jet'e Bi-Turbo ve Süperşarj uygulaması

    selam arkadaşlar. bu aralar bir araştırmadır gidiyorum. daha yapacak çok şey var ama dış görünüşten önce iyice motora yüklenmek istiyorum. ilk opsiyonum Bi-Turbo modifikasyonu. her 2 silindire 1 turbo gelecek şekilde ekleme yapacak olursam yaklaşık 30+ hp alabilirim. bir de supercharger meselesi var. süperşarj da yaparsam 40+ hp kazanabilirmişim. maliyetine gelecek olursak ikisi toplamda 9-10 bin TL tutarmış. siz ne dersiniz?



    GP 1,4lt T-jet
    +
    Superchips çip tuning, Sprint Booster, Simota performans açık hava filtresi, Supersprint son susturucu, katalizör iptal, orta susturucu iptal vs vs ...

  2. #2
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    yüksekgüç = iyi para derim..

  3. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    12.699
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4295

    Standart

    Ben boşver derim Elmedin Sat daha güçlü bir araç al, maksat uğraşmak ise sınır yok tabi.Ancak bana göre -imzana bakınca- aracına yapılması gereken her şeyi yapmışsın...

  4. #4
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    yanlız benim bildiğim bi araçta ya turbo charger ya da super charger olur. ikisini aynı araçta kullanmak pek mantıklı değil. zaten okuduğum kadarıyla motorun alt tarafında bi oynama da yapmamışsın, o kadar havayı basınca dağılmadan çalışacak bi motor lazım dimi

  5. #5
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Arabıyı sat üstüne koy o parayada o elde etmiş olduğun hp lerle çok güzel bir araç alabilirsin bence hiç okadar abartma 20,000 liralık arabaya 10,000 liralık modifiye yazık edersin parana

    birde satarken sıkıntılı sen o arabaya 30,000 fiyat koy kimse dönüp bakmaz

  6. #6
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    931
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart


    ------
    1- 1.4lt motorda twin turbo uygulaması yapsan dahi çok fazla keyif alamassın çünkü iki farklı büyüklükteki turbo farklı devirlerde dol maya başlayacak. 1.4lt 2 silindirinin doldurabilceği turbolar zaten minnacık. Yada biraz büyük takarsın alet zaten 7000 çeviriyor o dolmadan devir bandının sonuna gelirsin.
    2- supercharger + turbo uygulaması çok daha mantıklı bir işllem. 1500-3500 aralığında supercharger, 3500-7000 aralığındada bizimkilere nazaran daha düyük bir turbo uygulaması çok keyif verir.
    3 - Senin dediğin bu işlemler demek, araca ekstradan şu ankine göreminimum +0.7 bar fazladan demekki senin benim hiçbirimizin arabasındaki o minnacık piston kolları bunu kaldırmaz O dediğin işlemleri yapman için önce
    1- baskı balata
    2- fren
    3- akisler ( Bizim akislerimiz hayatta dayanmaz )
    4- piston, kol
    alacaksınki bunları monte edeceksinki motoru daha ilk gazlamada eline alma. Haa zaten bu parçaları modifiye etsen en az 7000 tutar. Sonrasında 2*turbo, manifold ona göre bir egzoz sistemi bi 5000 de bu tutar ( Bunlar hep minimum rakamlar ) astarından pahalıya gelmek olur
    -----
    Arabam yetmiyor diyorsan yapabileceğin şey turbondan biraz daha büyük essesse turbosu gt1446yada gt1546 gibi bişey alıp buna göre manifold yaptırıp bide yazılım tamamdır yaklaşık 200hp leri yakalarsın sonrasında keyif alamassın Sanayide ustalarla haftada en az 1 kere çay içersin
    ------
    Benim var planlarım ama dediğim gibi sadece biraz daha büyük bir turbo Herşeyi ayarında yapacaksınki sonra ayara gelme
    Konu Murat Gürakan tarafından (16/02/2010 Saat 17:32 ) değiştirilmiştir.

  7. Bu mesajı için 3 kişi Murat Gürakan'ye teşekkür etti:


  8. #7
    Erdem Bozdağ
    GP Hastası Erdem Bozdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    29
    Mesajlar
    2.936
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1126

    Standart

    Murat zaten olayı süper özetlemiş

    Olmazmı olur elbet ama uzun vadade fayda sağlamaz byük sorunlar açar

    Okadar masraf yerıne bi leon 2.0tfsi 200ps daha mantıklı gibi

  9. #8
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    12.699
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4295

    Standart

    Alıntı gogo61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlız benim bildiğim bi araçta ya turbo charger ya da super charger olur. ikisini aynı araçta kullanmak pek mantıklı değil. zaten okuduğum kadarıyla motorun alt tarafında bi oynama da yapmamışsın, o kadar havayı basınca dağılmadan çalışacak bi motor lazım dimi
    Hakan turbo ve supercharger aynı anda uygulanır.En güzel örneği 160-170bg lik tsi ler...

  10. #9
    cihangir şengezer
    chngrrrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    34
    Mesajlar
    645
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    10 AEZ 07
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Allah akıl fikir versin derim

  11. #10
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Alıntı chngrrrrrr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allah akıl fikir versin derim
    +1000

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #11
    onur bakır
    Honor COOPER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.339
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 594

    Standart

    Alıntı Erdem Bozdağ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Murat zaten olayı süper özetlemiş

    Olmazmı olur elbet ama uzun vadade fayda sağlamaz byük sorunlar açar

    Okadar masraf yerıne bi leon 2.0tfsi 200ps daha mantıklı gibi
    40000 tl civarı Cupra bile bulunabilirki arada dünya kadar fark olur Cupra kullanımında.


    *****LANCIA DELTA*****
    1.4 MultiAir Turbo 140HP
    **Peak White & Granluce Sunroof**Techno Pack

  14. #12
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    Bunlari yapacagina al bir M3 bitmisi bile alayina gider...
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #13
    Erdem Bozdağ
    GP Hastası Erdem Bozdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    29
    Mesajlar
    2.936
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1126

    Standart

    ama şu da var bunların hepsi yapılırsa da araç emsalsiz tek olur türkiyede

  17. #14
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakan turbo ve supercharger aynı anda uygulanır.En güzel örneği 160-170bg lik tsi ler...
    hmm. ben twin turbo zannediyodum tsi olayını, super + turbo charger miş.

  18. #15
    Ender Pala
    pilotender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/11/2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    868
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 229

    Standart

    Araç emsalsiz tek olmuş olsa; " Aaa arabaya bak Türkiye'de tekmiş!" demekten başka neye yarar ki Bence de alacaksın 2000 cc bir makine. Takılacaksın keyfine... Gereksiz masraf. Onları yapmak çok mantıksız.
    Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik

  19. #16
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    931
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Valla bilmiyorum açıkcası benim m3 üm olsa onunda turbo kitlerini getirir 600-700hp lere çıkarırım. Aslında bu para harcamak yada hızlı arabaya binmektense aldığın hazla alakalı. Amaç hızlı arabaya binmekmi? Farklı olabilmekmi ? üzüm yemekmi bağcıyı dövmekmi ( Ne alaka )
    ---
    Benim param olsa ben arabama 20000tl gömerim piston, kol, dereceli, turbo...vs herbişeyi modifiye eder 300+ hp bişey yaratırım kendime. Sonunda ne olur?
    Adam sti alır sadece 1000tl ye yazılım yapar beni gene geçer Ama işte o adam geçerkende vay bee bravo iyi yürüyor derki bu bana keyif verir
    ---

    Çıkarılcak Sonuç: Ben psikopatım Benim gibi yanlış düşünmeyin sizde

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #17
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    Stock araca sonradan ne eklerseniz ekleyin, turbo forget piston dereceli egzantrik vs... Neticede hep sikinti hep sikinti 2 km gazlarsin 2 hafta tamircide yatarsin bu isin raconu boyle tabii bunlardan aldigin haz tartisilmaz...
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  22. #18
    Ender Pala
    pilotender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/11/2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    868
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 229

    Standart

    Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla bilmiyorum açıkcası benim m3 üm olsa onunda turbo kitlerini getirir 600-700hp lere çıkarırım. Aslında bu para harcamak yada hızlı arabaya binmektense aldığın hazla alakalı. Amaç hızlı arabaya binmekmi? Farklı olabilmekmi ? üzüm yemekmi bağcıyı dövmekmi ( Ne alaka )
    ---
    Benim param olsa ben arabama 20000tl gömerim piston, kol, dereceli, turbo...vs herbişeyi modifiye eder 300+ hp bişey yaratırım kendime. Sonunda ne olur?
    Adam sti alır sadece 1000tl ye yazılım yapar beni gene geçer Ama işte o adam geçerkende vay bee bravo iyi yürüyor derki bu bana keyif verir
    ---

    Çıkarılcak Sonuç: Ben psikopatım Benim gibi yanlış düşünmeyin sizde

    Yazınızı okurken yüzümdeki gülümsemeyi görmeliydiniz. Çok yaşayın
    Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik

  23. #19
    Elmedin Başkol
    Elmedin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/10/2008
    Yaş
    33
    Mesajlar
    325
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    muratçığım öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    öncelikle şunu söylemek isterim ki bu araba benim için ömürlük olacak. o yüzden emsalsiz bir araç olmasını istiyorum. bu yüzden şimdiden bakınıyorum, 1. kalite deri koltuk bile özel yaptırıcam arabama.

    öğrendiğim bilgilere göre 250 beygire kadar arabanın piston, krank, şanzıman gibi unsurlarıyla uğraşmama gerek yokmuş. altyapısı kaldırabilir durumdaymış. tabi bi-turbo yaparsam daha büyük bir intercooler kullanmam gerekecek ki orası kolay, subarulardan çıkma hiç kullanılmamış dolu var piyasada.

    valla ne diyeyim, öyle ahım şahım çok param yok, güç bela ay sonunu getiriyorum ama bir kere bu arabaya kanım ısındı, o yüzden paraya geldikçe ne gerekiyorsa yapıcam. zaten çip yaptığımdan beri turbonun yükselen basıncından zorlandığını hisseder gibi oldum, üstündeki dumpvalve yetmiyor. heralde bu hafta sonu yine subarudan çıkma bir blowoff da takarım.

    millet zaten GP T-jetlerden bihaber. turboyu duyan herkes dizel mi diye soruyor. bide benimki 5 kapı t-jet, aile arabası gibi (zaten öyle ). ya ne yalan söyleyeyim, hani normalde standart gp'lerin klasmanı olmayan koca koca motorlu arabalar tuz yutturmaya yeltenip üstüne benim tozumu yutunca dikiz aynasından bakıp elemanların direksiyon dövmesini izlemek ayrı bir haz veriyor doğrusu

    uzun lafın kısası ben arabamı çok seviyorum bu yüzden herkesden farklı olması için paraya geldikçe bişeyler yapıcam.

    gerçi çok daha çılgın bir fikrim var, daha kimse GP'sine böylesini yapmadı ama onu da kendime saklayayım şimdilik. lotoyu tutturursam anlatmadan direk yapıp koyarım resimleri


    GP 1,4lt T-jet
    +
    Superchips çip tuning, Sprint Booster, Simota performans açık hava filtresi, Supersprint son susturucu, katalizör iptal, orta susturucu iptal vs vs ...

  24. #20
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    931
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Alıntı Elmedin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    muratçığım öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    öncelikle şunu söylemek isterim ki bu araba benim için ömürlük olacak. o yüzden emsalsiz bir araç olmasını istiyorum. bu yüzden şimdiden bakınıyorum, 1. kalite deri koltuk bile özel yaptırıcam arabama.

    öğrendiğim bilgilere göre 250 beygire kadar arabanın piston, krank, şanzıman gibi unsurlarıyla uğraşmama gerek yokmuş. altyapısı kaldırabilir durumdaymış. tabi bi-turbo yaparsam daha büyük bir intercooler kullanmam gerekecek ki orası kolay, subarulardan çıkma hiç kullanılmamış dolu var piyasada.

    valla ne diyeyim, öyle ahım şahım çok param yok, güç bela ay sonunu getiriyorum ama bir kere bu arabaya kanım ısındı, o yüzden paraya geldikçe ne gerekiyorsa yapıcam. zaten çip yaptığımdan beri turbonun yükselen basıncından zorlandığını hisseder gibi oldum, üstündeki dumpvalve yetmiyor. heralde bu hafta sonu yine subarudan çıkma bir blowoff da takarım.

    millet zaten GP T-jetlerden bihaber. turboyu duyan herkes dizel mi diye soruyor. bide benimki 5 kapı t-jet, aile arabası gibi (zaten öyle ). ya ne yalan söyleyeyim, hani normalde standart gp'lerin klasmanı olmayan koca koca motorlu arabalar tuz yutturmaya yeltenip üstüne benim tozumu yutunca dikiz aynasından bakıp elemanların direksiyon dövmesini izlemek ayrı bir haz veriyor doğrusu

    uzun lafın kısası ben arabamı çok seviyorum bu yüzden herkesden farklı olması için paraya geldikçe bişeyler yapıcam.

    gerçi çok daha çılgın bir fikrim var, daha kimse GP'sine böylesini yapmadı ama onu da kendime saklayayım şimdilik. lotoyu tutturursam anlatmadan direk yapıp koyarım resimleri
    Bizim motorlarımız o kadar güllük gülistalık olsa keşke Bende hemen yaparım valla. Ben canlı canlı gördüm o minnacık piston kollarını emin ol imkanı yok kaldırmasının
    İlla yapacam diyorsan al bi garrett gt20 tak ona görede forget piston kol falan tamamdır al sana tek olmak ( minimum 240hp alırsın )
    -----
    Ama şimdiden söyleyim o araba gerçekten ömürlük olur abi kardeş gibi olursunuz Ömür boyu sende kalır
    -----
    Bu arada senin dumpvalve kaldırır onunla hiç bir alakası ben senin yerinde olsam para harcamam ona. Örneğin benim arabamda bov lu ve bovsuz halde 2 boy fark var bov takınca e haliyle dumpvalve yi iptal edince araba aptallaşıyor
    Konu Murat Gürakan tarafından (16/02/2010 Saat 22:25 ) değiştirilmiştir.

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/5 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. T-JET'e BRC mi LOVATO mu?
    By Ziyaretçi049 in forum LPG
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/09/2012, 11:19
  2. Bravo süperşarj?
    By GP51 in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 12/04/2012, 12:25
  3. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 12:48
  4. T-Jet'e Brembo Disk
    By ranet3000 in forum Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 25/06/2009, 03:34
  5. T-Jet'e tuning?
    By CaGRi in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 01/07/2008, 20:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com