Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Geri Dön   Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu > Ana Forum > Modifiye > Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu
Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu Fiat Punto, Grande Punto, Punto Evo, Bravo motor, iç aksam modifiyesi, motor modifiyesi, yürüyen aksam modifiyesi, jant, yay, hava filtresi vs.
Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Cevapla

Eski 26/06/2009, 11:40
Tuna Çıtak
 
somurgen - ait Avatar
Yaş: 25
Mesajlar: 66
Nereden: Aydın
Araç: Fire Active 1.4 8V 77Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Granit Gri
Plaka: 34UP9552
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 11
13 mesajına 24 kere teşekkür edilmiş
Teknik Konu Hava filtresi, uygulaması, yarar-zararları

Arkadaşlar çogunuz gibi benimde aracım 1.4 fire 77 beygircik . Bide 105beygirden inince sollamalar kabus oluyo artık. motor cogu zamn boğuluyomus gibi. Bu aralar kafama bu konu çok takıldı. O kadar ki ders çalışamaz oldum . Nette araştırdım. Kimilerine göre zararlı, kimilerine göre yararlı, kimisi motorun orasını burasını bozuyo. Bende gidip bizim motor hocasına sordum. Ona göre motorun hesaplanan degerlerine göre biraz daha fazla hava alması motoru kesinlikle rahatlatıyor. şimdi bütün sahbeti yazıp kafanızı şişirmek istemem. ama konunun özeti bu.
Bide nette dolaşırken şu yazı karşıma çıktı. Sizinle paylaşmak istedim:

Alıntı:
En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsı bir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlı bir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer. Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.

1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.
Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayı emecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.
Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince geniş bir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmış bir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.
Avantajları, dezavantajları
Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarı bir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.
Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR JSV Racing gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığı bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansı veren filtreler olarak çıkmıştır. Ayrıca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.
Hocanın laflarını özetler gibi.
Ben gayet datmin oldum
tabi arkasından chip tuningde şart ama biraz para biriktirmem lazım.
somurgen isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
somurgen nickli üyemize bu mesaj için 5 kişi teşekkür etmiştir.

Eski 26/06/2009, 11:50
Ziyaretçi047
Ziyaretçi
 
Ziyaretçi047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

Motor bölümünde yukarda Yapışkanlar araasında hava filtresi ile ilgili yazdığım bir yazım var. Okuyabilirsin.
 
Alıntı ile Cevapla
Eski 20/09/2010, 20:33
İhsan ERTUĞ TURAN
 
puntoturbom - ait Avatar
Mesajlar: 215
Nereden: Hatay
Araç: GP T-Jet Sport 1.4 16V Turbo 120Bg.
Tip: 3 Kapı
Renk: Rock Siyah
Plaka: 07 BHD 66
Kan Grubu: 0 Rh (+)
Üye Garajı

Teşekkürler: 45
35 mesajına 57 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

bunlar avantajları bır de dezavantajları var:
fıltre edılen hava temız olmadıgından (orjınal fıltre kadar ıyı fıltrasyon yapamadıgı ıcın ) motor fabrıka ongorusunden daha erken bıtecektır.
ozellıkle turbo motorlarda yaga karısan fıltrelenmemıs partıkuller turbonun ıyı yaglanamamasına dolayısıyla turbonun yanmasına ya da turbo pallerıne carpan kucuk kum ya da sert parcacıkların pallerın kırılması yada egılmesıne sebebp olmaktadır.
Sonuc olarak fabrıka daha az yakıt tuketen fakat daha cok guc ureten bı arac uretmek ıstemez mı ?
puntoturbom isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 20/09/2010, 20:47
Murat Gürakan
varmı denemek isteyen :)
 
Murat Gürakan - ait Avatar
Mesajlar: 931
Nereden: Ankara
Araç: Artık Bravo'm Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: B Rh (+)

Teşekkürler: 0
257 mesajına 353 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

olsaydı fabrika yapardı muabbetlerine girersek kesinlikle çıkamayızz..
Ben öneriri filtre düzgün nefes almak için önemlidir koyulan yer ve marka 1. plandadır. No name alırsanız tozu toprağı bırakın kendini bile motora gönderir.
Bazen yağlı filtreler debimetreyi bozabilmekte bunun içinde aem dry flow gibi kuru ama performans açısında hat safada olan ürünlerde var. Standart fabrikasyon filtreden her halukarda iyidir...
Murat Gürakan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 24/09/2010, 22:42
AKIN TAN
yerliplaka
 
yerliplaka34 - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 343
Nereden: İstanbul
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Plaka: 0000
Kan Grubu: 0 Rh (-)

Teşekkürler: 23
88 mesajına 217 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

ben 2 yıldır hiç sökmeden jsv açık filtre kullanıyorum vede her bakımda değişmesi gerekirken kaputu kaldırdıklarında açık filtreyi görünce listeden filtreyi siliyorlar 2 yılda 2 defa bakımını yaptım motorda belirgin bi atrısı kutu filtreyi takınca hemen belli ediyor. kutuyu takınca ani hızlanmalarda kasmalar yaşarken açık filtreyle gaza tepki anında yaşanıyor. fabrika çıkışında açık yada kapalı farketmez (koton) filtre kullanırsa hem değişim süresi uzun olur hemde hava geçirgenliği yüksek olduğu için motor yüksek devirlerde normalin uzerinde yakıt tüketeceğiden takmazlar tabi nede olsa onlar için az maliyetli üretim yani karton filtre her bakımda değişiyor nede olsa bu onlara sürmden kazandırıyor.. açık filtreyi yıka kullan 50.000 ömrü var. buda bii görüş arkadaşlar umarım dikkate alırsınız..

iyi sürüşler...
__________________
Yeni Rio Sporty 1.4 crdi 90ps 220tork

Konu yerliplaka34 tarafından (24/09/2010 Saat 22:44 ) de değiştirilmiştir..
yerliplaka34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 24/09/2010, 22:55
Mehmet Özcan
Basın-Yayın Sorumlusu
 
femoli - ait Avatar
Yaş: 34
Mesajlar: 18.242
Nereden: Ankara
Araç: Bravo 1.6 16V Multijet 120 Hp Sport
Tip: 5 Kapı
Renk: Beyaz
Plaka: YMS
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 5.790
4.016 mesajına 7.147 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Akin 2 yil kullanmissin masallah ama sunu soyleyeyim km farketmez zamanda onemlidir artik filitre belli bir sure sonra dokulmeye baslar yani disindaki koton dedigin bizim dilimizle filitre derisi . Yani jsv cok kaliteli bir marka diil arada bir kontrol et derim
__________________
Bravo Sports Style 1.6 120 Hp Assist Kit Skydome Buz Beyazi

Grande Punto 1,3 Mjet Dynamic SkydomeTitanyum Gri




Kemal Oto Aksesuar Modifiye Tuning..... [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.] ........ Email: [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]
femoli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 25/09/2010, 00:07
Murat Gürakan
varmı denemek isteyen :)
 
Murat Gürakan - ait Avatar
Mesajlar: 931
Nereden: Ankara
Araç: Artık Bravo'm Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: B Rh (+)

Teşekkürler: 0
257 mesajına 353 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

o dökülme işi markaya göre değişir.
Kaliteli olup olmamayı belirleyen faktörlerden birisi.
Murat Gürakan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 25/09/2010, 01:49
Mehmet Özcan
Basın-Yayın Sorumlusu
 
femoli - ait Avatar
Yaş: 34
Mesajlar: 18.242
Nereden: Ankara
Araç: Bravo 1.6 16V Multijet 120 Hp Sport
Tip: 5 Kapı
Renk: Beyaz
Plaka: YMS
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 5.790
4.016 mesajına 7.147 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Her kaliteli filitrenin bile dokulme sorunu vardir
__________________
Bravo Sports Style 1.6 120 Hp Assist Kit Skydome Buz Beyazi

Grande Punto 1,3 Mjet Dynamic SkydomeTitanyum Gri




Kemal Oto Aksesuar Modifiye Tuning..... [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.] ........ Email: [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]
femoli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 25/09/2010, 10:12
Tarkan coruh
 
real - ait Avatar
Yaş: 39
Mesajlar: 270
Nereden: İstanbul
Araç: GP Multijet Dynamic 1.3 16V 75Bg.
Tip: 3 Kapı
Renk: Titanyum Gri
Plaka: 34 FE 1512
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 40
47 mesajına 52 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Temizliğine dikkat edersen açık hava filtresinin başın ağırmaz küçük bir örnek veriyim bundan önceki aracımı 130 bin km.sattım ve bunun 120 bin km.sinde King Dragon açık hava filtresi kullandım hiç bir skıntı yaşamadan.
real isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 27/09/2010, 23:43
AKIN TAN
yerliplaka
 
yerliplaka34 - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 343
Nereden: İstanbul
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Plaka: 0000
Kan Grubu: 0 Rh (-)

Teşekkürler: 23
88 mesajına 217 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
femoli´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Akin 2 yil kullanmissin masallah ama sunu soyleyeyim km farketmez zamanda onemlidir artik filitre belli bir sure sonra dokulmeye baslar yani disindaki koton dedigin bizim dilimizle filitre derisi . Yani jsv cok kaliteli bir marka diil arada bir kontrol et derim
uyarın dikkatimi çekti saol. kaputu bende fazla açan başka biri varmı acaba
2 yılda o filtrenn yaptığı topla km 10.000 falan kotonu kız gibi duruyo zaten k&n değiştircem yakında yani açık filtreye devam ediyorum artı 20.000de bir fiat serviste motor içi clean clear temizklk yaptırıyorum içeri kaçan partiküllerle savaşması için.
__________________
Yeni Rio Sporty 1.4 crdi 90ps 220tork

Konu yerliplaka34 tarafından (27/09/2010 Saat 23:45 ) de değiştirilmiştir..
yerliplaka34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 27/09/2010, 23:55
Mehmet Özcan
Basın-Yayın Sorumlusu
 
femoli - ait Avatar
Yaş: 34
Mesajlar: 18.242
Nereden: Ankara
Araç: Bravo 1.6 16V Multijet 120 Hp Sport
Tip: 5 Kapı
Renk: Beyaz
Plaka: YMS
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 5.790
4.016 mesajına 7.147 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
yerliplaka34´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
uyarın dikkatimi çekti saol. kaputu bende fazla açan başka biri varmı acaba
2 yılda o filtrenn yaptığı topla km 10.000 falan kotonu kız gibi duruyo zaten k&n değiştircem yakında yani açık filtreye devam ediyorum artı 20.000de bir fiat serviste motor içi clean clear temizklk yaptırıyorum içeri kaçan partiküllerle savaşması için.
Motor ic temizleme kesinlikle akillica ve cok faydasi var kesinlikle oneririm .

Arabaya hic binmiyormusun sen
__________________
Bravo Sports Style 1.6 120 Hp Assist Kit Skydome Buz Beyazi

Grande Punto 1,3 Mjet Dynamic SkydomeTitanyum Gri




Kemal Oto Aksesuar Modifiye Tuning..... [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.] ........ Email: [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]
femoli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 28/09/2010, 00:26
AKIN TAN
yerliplaka
 
yerliplaka34 - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 343
Nereden: İstanbul
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Plaka: 0000
Kan Grubu: 0 Rh (-)

Teşekkürler: 23
88 mesajına 217 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
femoli´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Motor ic temizleme kesinlikle akillica ve cok faydasi var kesinlikle oneririm .

Arabaya hic binmiyormusun sen
bak bu doğru bi teşhis 5 yaşına geliyo aracım daha 50.000 bunu son yıllar şirket aracına borçluyum gp sadece haftasonları çıkarıyorum garajdan. kapalı garajında artısı büyük tabi. ama özlüyorum kapıda durduğu zamanlarda bile bazen bakkala bile arabayla gidiyorum desem
__________________
Yeni Rio Sporty 1.4 crdi 90ps 220tork
yerliplaka34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 28/09/2010, 21:08
cem jordan
 
cemjordan - ait Avatar
Mesajlar: 34
Nereden: Bursa
Araç: Henüz Grande Punto'm Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 17
6 mesajına 9 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
yerliplaka34´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
bak bu doğru bi teşhis 5 yaşına geliyo aracım daha 50.000 bunu son yıllar şirket aracına borçluyum gp sadece haftasonları çıkarıyorum garajdan. kapalı garajında artısı büyük tabi. ama özlüyorum kapıda durduğu zamanlarda bile bazen bakkala bile arabayla gidiyorum desem
üstad msn de ekledimm göremiyorum seni kabul etmedin galiba [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.] filtre dirseği lazım sen bu işleri biliyorsun
cemjordan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 19/09/2012, 17:12
Mehmet AYDEMİR
Palio Sporting
 
Sparco34 - ait Avatar
Yaş: 26
Mesajlar: 1.075
Nereden: İstanbul
Araç: Henüz Grande Punto'm Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Plaka: 34E4731
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 2
192 mesajına 237 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

açık hava filtresinin tam ne olduğunu bilmeyen arkadaşlara

güncel deyeyim ben
Sparco34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 19/09/2012, 18:19
Ziyaretci032
Ziyaretçi
 
Ziyaretci032 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

2 senedir acik hava filtresiyle aracimi kullaniyorum. periyodik temizligini kendim yapiyorum, memnun kalmadigimda sokup degistiriyorum. aracin gidisine katkisi buyuk bence, ayrica sesi de gayet hos ve tatmin edici oluyor. surekli dip gaz gezip ses duymak icin kasmazsaniz yakita herhangi bir etkisi yok.

arada boop boop yapip kaldirimdakilerin basini dondurmesini gormek mukemmel

dikkat edilmesi gereken nokta filtrenin temiz tutulmasi ve sicak hava cekmeyecek sekilde motordan uzak bir noktaya baglanmasi.
 
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 20/09/2012, 02:44
Kaan Acurol
Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır.
 
Budweiser - ait Avatar
Mesajlar: 2.334
Nereden: İstanbul
Araç: Evo Fire Active 1.4 77 Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Evo Siyah
Kan Grubu: B Rh (-)

Teşekkürler: 656
440 mesajına 524 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
dkaya87´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
2 senedir acik hava filtresiyle aracimi kullaniyorum. periyodik temizligini kendim yapiyorum, memnun kalmadigimda sokup degistiriyorum. aracin gidisine katkisi buyuk bence, ayrica sesi de gayet hos ve tatmin edici oluyor. surekli dip gaz gezip ses duymak icin kasmazsaniz yakita herhangi bir etkisi yok.

arada boop boop yapip kaldirimdakilerin basini dondurmesini gormek mukemmel

dikkat edilmesi gereken nokta filtrenin temiz tutulmasi ve sicak hava cekmeyecek sekilde motordan uzak bir noktaya baglanmasi.
Aynen katılıyorum.
Budweiser isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konu Seçenekleri
Modları Göster

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://forum.grandepuntotr.com/motor-ve-yuruyen-aksam-modifikasyonu/12034-hava-filtresi-uygulamasi-yarar-zararlari.html
Mesajı Atan For Type Tarih
Yandex This thread Refback 01/08/2013 23:46

Okuduğunuz Konuya Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevaplar Son Mesaj
Acık hava filtre uygulaması GünahsizSeytan Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu 20 20/06/2011 22:31
Hava filtresi hayriyilmaz2 Teknik Yardım 5 13/12/2010 13:57
K&N Grande Punto özel hava filtre kiti mi? Tekli Açık Hava filtresi mi? canpolat21 Modifiye 5 22/06/2010 22:42
Hava filtresi clax22 Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu 15 30/01/2010 00:02
Yağ ve hava filtresi şekerlioğlu Teknik Yardım 5 09/04/2008 20:12

Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com

# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #
www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.500tr.com   |    www.lineatr.com


   

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77
Telif Hakları vBulletin v3.8.7 © 2000-2014, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.