2CR Performans | Chiptuning | Reklam
Kemal Oto | Aksesuar Modifiye Tuning | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Sayfa 3/3 İlkİlk 123
56 sonuçtan 41 ile 56 arası

Konu: 15 inç orjinal janta 185 yerine 175 takılır mı?

  1. #41
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Arabayı beya alçaktmışsın ama, sürtme olmazsa 165 65 15 te takılır öyle bir ebat çıkarsa ama randıman keyif verir mi ayrı mevzu

  2. #42
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Alıntı makko58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    internetten aldım kampanya vardı goodyear ug9 tanesi 109 a geldi satmam yani hızlı kullanan biri değilim zaten ev ile iş arası 3km 2 ayda 1 şehir dışına çıkarım o kadar
    Kullan gitsin, ama hava 7 derecenin üstüne çıkınca çıkar, çünkü hem kışlık hem büyük, fazla yakar

  3. #43
    osman yağmur
    messi78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/02/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    447
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 111

    Standart

    Alıntı punto57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Michelin olduğu pahalı olduğu anlamına gelmez ben vaktinde araç fabrikasına kesilmiş lastik faturası gördüğümden bu yoruma gülüyorum.

    perakende fiyatlarla düşünme, lütfen
    birde 175 hızlanınca 185ten hızlı gider mantığı yanlış
    konu mekanik tekerleğin dönüş mesafesinde aldığı yol ve bunu aracın çevirme gücü yani önemlidir. MJ motorların en büyük artısı torklarının yüksek olmasıdır. ki tork yüksekliği sayesinde güç kaybı azalıyor.

    benim verdiğim veriler bilimsel veriler.

    sizin dediğiniz mantıkla küçük lastikler daha hızlı ise şu formülacılar ve spor otomobil üreticileri neden 19 ve 18 lastik peşinde onu merak ettim.
    hem daha geniş hem dah büyük lastik kullanıyorlar,
    sürtünmeyi ne kadar azaltırsan azalt lastik çapın mantıklı değilse güç kaybı yaşarsın.

    bir lastiği 10 kere kendi etrafında çevirerek 1 metre
    diğerini 1,5 metre götürebiliyorsun
    dediğimi anlaman için şunu yap
    1 e 10 ve 1 e 18 ebatlarında aynı model iki oyuncak araba al , aynı sayıda lastik dönüşü ile hangisinin daha uzun mesafe gideceğini hesap et, sonra bunu hızlı yaparlarsa sonucu ölç, olay bu kadar basit. bilim.
    lastiğin hamurunun hıza katkısı ebatından daha çoktur yerine göre.
    aynı ebat kış lastiği ile performans lastiği aynı hız ve yakıt tüketimine ulaşmaz bile.
    dört mevsim lastikler yaz için ekonomik araçlar için daha iyidir. neden çünkü kütük gibidir de ondan lastik yola tutunmadığından Allah!a emanet gittiğinden dersin ki az yakıyorum.

    diğer perfomans lastikleri ile gerçekten güzel gidersin hız yaparsın, daha güvenlidir
    ama araba sürersin , daha güvenlidir

    lastiğin yuvarlanma direnci başka dersimizin konusu


    lastik genişleyince yol tutuşu kesinlikle artar, sürtünmeyi arttırmak yakıt tüketimini artırsa da yol tutuşunu artırır,
    araç yani lastik daha iyi yola tutunur.

    kış lastiklerinin dar olmasını istenmesinin sebebi yola tutunan yani buzlu kesite dokanan parçanın alanını ufaltmak orda aslında kaygan zemine dokunan kısmı azaltarak sürtünmeyi birim başına artırıyorsunuz. şöyle diyelim lastiğe araç aracılığıyla binecek birim güç artıyor nokta başına.
    ki hızınız düşük olduğu var sayılıyor, hani arkadan itişili motorlu araçların tepesine bineriz ya aynı sebep.
    böylece dar kış lastiği ile cm2( lastiğin zemine basan kısmı) ye düşen araç ağırlığı artıyor. bunu şöyle düşünün hani sivri sandalyeler halıyı deler ya,
    ama yazın tam tersi söz konusudur , daha hızlısındır ve lastikler daha hızlı döner orda aracı hızlandırırken yolda tutmalısın ondan dolayı daha çok sürtünmeye ihtiyacın vardır.

    bu lastik işi acaiptir,
    düz mantık değil geniş mantık çalışır.
    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.


    [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]

    Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

    Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.

    [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]

    Adresinden alıntıdır: [Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilirler. Kayıt olmak için tıklayınız.]

  4. #44
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Farklı şey demiyoruz

  5. #45
    ihsan gökalp
    kovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2013
    Yaş
    48
    Mesajlar
    349
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 57

    Standart

    Alıntı punto57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabayı beya alçaktmışsın ama, sürtme olmazsa 165 65 15 te takılır öyle bir ebat çıkarsa ama randıman keyif verir mi ayrı mevzu
    175 60 15 depoda vardı.

  6. #46
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Araba çok alçalır

  7. #47
    mahmut kurt
    makko58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/07/2014
    Yaş
    26
    Mesajlar
    451
    Nereden
    Elazığ
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 45

    Standart

    lastikler geldi bugün taktırdım gayette güzel oldu karda deneyemedim yollarda kar yok malum . 195-65-15 zaten 1 cm oynuyor taban genişliği çok aman aman birşey değil.

  8. #48
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Alıntı makko58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lastikler geldi bugün taktırdım gayette güzel oldu karda deneyemedim yollarda kar yok malum . 195-65-15 zaten 1 cm oynuyor taban genişliği çok aman aman birşey değil.
    Hayırlı olsun

  9. #49
    Ali Tandogan
    Castell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.108
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 190

    Standart

    Teşekkürler arkadaşlar bilgiler için........ Bir iki doğru bilinen yanlışı düzelteyim dar yüzeyli lastik karlı yüzeylerde yere daha çok basınç uygulayacağı için karda daha iyi tutunur geniş lastikte durum tam tersi.......

  10. #50
    mahmut kurt
    makko58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/07/2014
    Yaş
    26
    Mesajlar
    451
    Nereden
    Elazığ
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 45

    Standart

    Alıntı Castell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler arkadaşlar bilgiler için........ Bir iki doğru bilinen yanlışı düzelteyim dar yüzeyli lastik karlı yüzeylerde yere daha çok basınç uygulayacağı için karda daha iyi tutunur geniş lastikte durum tam tersi.......
    evet öyleymiş . wrc lerde kışın bakarsanız motorsiklet lastiği gibi ince . tutanmayı arttırıyormuş ancak fren mesafesini uzatıyormuş

  11. #51
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Alıntı Castell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler arkadaşlar bilgiler için........ Bir iki doğru bilinen yanlışı düzelteyim dar yüzeyli lastik karlı yüzeylerde yere daha çok basınç uygulayacağı için karda daha iyi tutunur geniş lastikte durum tam tersi.......
    Uzun uzun örnekle anlattım ya

  12. #52
    gökhan yıldırım
    gokhanyildirimcom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/12/2007
    Mesajlar
    6
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    33
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    takabilirisniz en ustte zaten arkadaş orjinal tablosunu koymus buna yprum yapmaya gerek bile yok ben 185 ve 175 kullanıyorum orjinnal 175 üstündeki. kışlık 185 kullanıyorum

  13. #53
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Araca uyması başka, araca takıldıktan sonraki verim ve sonuç başka, yaz başka kış başka, yazın Türkiye , de dar Lastik verim vermez, keyif vermez, Türkiye'nin yollarında yer yer mühendislik hatası var

  14. #54
    vw scirocco
    sbe2290 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/09/2012
    Yaş
    26
    Mesajlar
    1
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    reklamlardan konulara ulasamıyoruz kı bu nedır boyle

  15. #55
    Elvan Bey
    hoksi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/06/2014
    Yaş
    31
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Muş
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    Alıntı sbe2290 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    reklamlardan konulara ulasamıyoruz kı bu nedır boyle
    Chrome kendi uygulaması var adblock diye kurun ben hiç reklam görmüyorum sayfada
    Evvelden Bade-i Aşk İle Mestiz

  16. #56
    Ahmet Ahmet
    Multiair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2016
    Mesajlar
    20
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 9

    Standart Cevap: 15 inç orjinal janta 185 yerine 175 takılır mı?

    Bilen de konusuyor bilmeyen de insanları yanlış yönlendirmeyin.
    Birisi çıkmış 195 yerine 185 kullanırsan araba yere pısar demiş diğeri hız kadranı değişir demiş.

    195 ya da 185 olan lastiğin eni.
    65 olan yüksekliği 195mm*65/100 =126.75 mm
    15 olan da jant çapı 15 inc *2.54 cm olarak hesaplanir

    Yani kisaca 195 yerine 185 kullanabilirsiniz 1 cm enine kuculur lastiginiz

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Orjinal kolonların yerine ne takılabilir?
    punt0 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 16/01/2012, 16:35
  2. 1.4 77 hp puntoya 175/65/15 yerine 185/65/15 takılır mı?
    ykaya1983 tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 58
    Son Mesaj: 11/06/2011, 14:53
  3. 16 ınclık janta kac cm yay takılır
    black8555 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 01/06/2011, 21:28
  4. Orjinal cd çaların yerine yenisi ?
    lithium88 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 19/12/2008, 11:40
  5. 16" orjinal janta 16"/55/205 lastik takılırmı?
    makineman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 10/12/2007, 13:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com