Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Geri Dön   Fiat Punto | Grande Punto | Punto Evo | Bravo | Fiat Türkiye Forumu > Ana Forum > Genel
Genel Yeni Punto, Grande Punto, Punto Evo ve Bravo ile ilgili genel paylaşım bölümü.
Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Cevapla

Eski 10/05/2009, 00:52
Mert Karaca
 
Stalker - ait Avatar
Yaş: 29
Mesajlar: 514
Nereden: Ankara
Araç: T-Jet Sport 1.4 16V Turbo 120Bg.
Tip: 3 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 91
102 mesajına 135 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

ben de Cihan'a katılıyorum, ani frenlerden sol ayaktan destekn almak gerekiyor ve eğer debriyaj üstünde ise muhtemelen sonuna kadar basıp dibe vurduğu yerden destek alcaksınız. Bu durumda fren mesafesi artar ve özellikle yokuş aşağı giderken kontrol kaybına yol açabilir, balatanın ömrü de cabası.

Bu arada bende motor fren acayip kullanırım ama mevcut vitesten 2 vites aşağı atarak motor fren yapmıyorum artık, balatayı ucuruyor walla
Stalker isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla

Eski 10/05/2009, 01:54
Ferhan GÜL
Ne alakası var yaa?
 
ferojan - ait Avatar
Yaş: 30
Mesajlar: 293
Nereden: Ankara
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: AB Rh (+)

Teşekkürler: 81
44 mesajına 65 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Tek bildiğim vites değiştirirken debriyaj pedalının köküne kadar basmak ve işlem bittikten sonra ayağı debriyajda tutmamak! Yukarıda arkadaşlarında dediği gibi zamanla siz farkında olmadan balatanızı sıyırıyorsunuz. İlk araba kullanmaya başladığımda babamdan ense köküme doğru bunun yüzünden şaplak yemiştim hala unutmuyorum Trafik kazalarının çoğunun sebebi budur bence gaz firen debriyaj karışımı ayağınızı debryj üzerinde tuttuğunuzda ilk vereceğiniz reflekste kayıba sebep oluyor. Sizce?
ferojan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 10/05/2009, 09:22
cengiz akyol
 
Buremir - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 796
Nereden: İstanbul
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: 0 Rh (+)
Üye Garajı

Teşekkürler: 137
192 mesajına 277 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Bence hiç basmıyorum diyen arkadaşlar yalan söyler çünki siz aracınızı sürme modundayken ayağınızı unutursunuz ki buda istemeden havada ve kasıntıda bulunan ayağınızı istem dışı basmanızı sağlar

Bizim ve bir çok markanın debriyajı artık hidrolik sistem olduğu için nasıl ki frene dokunur dokunmaz kavradığı gibi (fren pedalı debriyajdan sert olduğu halde) debriyajda rahatlıkla sıyırır
Debriyaj balatasının ömrünü km ile bağdaştırmamak lazım daha ziyade devirli ve sık debriyaj kullanımıyla alakalıdır
Buremir isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 12/05/2009, 22:23
merve eagle
 
merve - ait Avatar
Yaş: 30
Mesajlar: 45
Nereden: Rize
Araç: Fire Fun 1.4 8V 77bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Tekno Gri
Kan Grubu: Bilmiyorum

Teşekkürler: 5
3 mesajına 3 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
anvil´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
ben de sürekli üstünde tutuyorum. hatta frene basacağım zaman da vites değiştirmesem bile otomatikman debriyaja basıyorum. başka türlü yavaşlayamıyorum.
kesinlikle bende de aynı şekilde sanki her an bişey olacakmış gibi debriyaj da kötü bi alışkanlık hakkatan nasıı engel olunur bu duruma....
merve isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 12/05/2009, 22:49
Ziyaretçi047
Ziyaretçi
 
Ziyaretçi047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

Kesinlikle hiç basmıyorum. Vites attıktan sonra pat diye sol ayağımın döşemeye geldiğini duyarsınız. 10 kere vites değişecek olsam bile tamamen bırakırım debriyajı ayağımı koyarım yerine. Bu çok çok çok önemli bir alışkanlıktır. Belki normal trafikte çok soruna yol açmıyordur ama yarış modundaysanız bu yüzden ayaklarınızı birbirine dolayabiliyorsunuz...
 
Alıntı ile Cevapla
Eski 08/07/2009, 19:34
Mert Ulutay
 
ae3494 - ait Avatar
Mesajlar: 3
Nereden: İstanbul
Araç: Multijet Dynamic 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Titanyum Gri
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 1
0 mesajına 0 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Merhaba,

Yaklasik 2 aydir sifir G. Punto kullaniyorum, 1.3 Mjet 75hp Dynamic. Aracimi 3'ten 4'e ya da 4'ten 5'e gecirirken eger ayagimi debriyajdan hizla cekersem, arabanin devri yuksek yani devrini almis bile olsa motordan ya da sanzimandan tok bir ses geliyor ve araba hizlanmaya devam ediyor. Bu problemi/tok sesi/ ayagimi debriyajdan yavas yavas cekersem hissetmiyorum. Sizce bu neyin sonucu olabilir?

Tesekkurler,

Saygilarimla
ae3494 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 08/07/2009, 20:06
Ziyaretçi047
Ziyaretçi
 
Ziyaretçi047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

Alıntı:
ae3494´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Merhaba,

Yaklasik 2 aydir sifir G. Punto kullaniyorum, 1.3 Mjet 75hp Dynamic. Aracimi 3'ten 4'e ya da 4'ten 5'e gecirirken eger ayagimi debriyajdan hizla cekersem, arabanin devri yuksek yani devrini almis bile olsa motordan ya da sanzimandan tok bir ses geliyor ve araba hizlanmaya devam ediyor. Bu problemi/tok sesi/ ayagimi debriyajdan yavas yavas cekersem hissetmiyorum. Sizce bu neyin sonucu olabilir?

Tesekkurler,

Saygilarimla

Sürücü kursuna gittiniz mi?
 
Alıntı ile Cevapla
Eski 08/07/2009, 20:11
Ad bilgisi yanlış. Soyad bilgisi yanlış.
 
azenn - ait Avatar
Mesajlar: 47
Nereden: Kayseri
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 0
5 mesajına 6 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

bendede bu alışkanlık hat safhada bazen o debrıyaj boşluguna kadar geldıgını hıssedıyorum ayagımın ne komik bişi yanlış oldunu düşündüğümüz birşeyi istemsiz yapmak ve itiraf etmek itiraf ediyorum diger alışkanlığımda sağ elim tabıkı sol olcak hali yok sürekli el freninde bunun nedenini çözemedim ,arkadaşlarım fark edince çekiyorum ama şimdiye kadar hiç çekmedim yani ani bir durum içinde deil nedeni belli diil ama bilinç altı nedenini araştırıyorum kışın bi dönsem öyle sanırım geçicek hevesmi ne
azenn isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 08/07/2009, 20:54
Volkan Kaban
 
Delidavsan - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 208
Nereden: İstanbul
Araç: Evo Multijet Active 1.3 16V 75 Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Beyaz
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 69
45 mesajına 77 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
azenn´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
bendede bu alışkanlık hat safhada bazen o debrıyaj boşluguna kadar geldıgını hıssedıyorum ayagımın ne komik bişi yanlış oldunu düşündüğümüz birşeyi istemsiz yapmak ve itiraf etmek itiraf ediyorum diger alışkanlığımda sağ elim tabıkı sol olcak hali yok sürekli el freninde bunun nedenini çözemedim ,arkadaşlarım fark edince çekiyorum ama şimdiye kadar hiç çekmedim yani ani bir durum içinde deil nedeni belli diil ama bilinç altı nedenini araştırıyorum kışın bi dönsem öyle sanırım geçicek hevesmi ne
bu el frenini tutma aliskanligi bir arkadasimda da vardi. Panik frenle birlikte el frenini cekip o saskinlikla gaza yuklenince durduk yere kaza yapmistik. Refleksle el frenini cekebilirsiniz, bir an once vaz gecin o aliskanliginizdan.
Delidavsan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 08/07/2009, 21:51
Mert Ulutay
 
ae3494 - ait Avatar
Mesajlar: 3
Nereden: İstanbul
Araç: Multijet Dynamic 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Titanyum Gri
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 1
0 mesajına 0 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
Cihan´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Sürücü kursuna gittiniz mi?
Merhaba,

Surucu kursuna gittim . Demek istedigim, bu durumla Ford Focus, Linea ya da Mitsubishi'de karsilasmadim. O arabalarda cok hizli da ceksem arabadan gelen o cok kisa sureli sesi ya da hareketi hissetmiyordum. Aslinda cok onemli bir durum degil ama G.Punto yeni oldugu icin, acaba arabanin fabrikasyon sorunumu var onu merak ettim. Aslinda burada hizli cekmek kisiden kisiye degisiyor. Yani her zamanki kullanimimdaki gibi kullaniyorum Punto'yu, digerlerinde problem yokken bu arabada oluyor. Ben debriyajdan supheleniyorum ama araba daha 1100km'de.

Saygilarimla,
ae3494 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 08/07/2009, 22:32
Ziyaretçi047
Ziyaretçi
 
Ziyaretçi047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

Aracınızda hiçbir problem yok. Gönül rahatlığı ile kullanınız.
 
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 08/07/2009, 23:07
atahan mumcu
 
Ryu06 - ait Avatar
Yaş: 27
Mesajlar: 403
Nereden: Ankara
Araç: T-Jet Sport 1.4 16V Turbo 120Bg.
Tip: 3 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Plaka: 140 hp
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 11
56 mesajına 72 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

bu kadar onemlı bısı deıl arkadaslar ya eger kı oyle rahat araba kullanıorsanız bırakın oyle kullanın 25.000 km gıdıcenıze 23.000 km gıdersenız. eger ayaganız debrıjaın uzerınde rahat duruosa cok fazla bı oynama yapmaz. tmm tutmasanız daha ıyı de . bu sefer ayaklarınza dıkkat edıceksınız dıe kaza yaparsanız. bu kadar onemlı bısı deıldir.

Ayrıca motor frenii ıle yavaslasmak gercektenden aracı guvenlı bır sekılde durdumak ıcın de buyuk faktordur . fren debraj durmaya calıstııgınız kontrolu kaybetme olaganız yuksek aarac vıtes de ıken yola daha ıyı tutunur. motor freni sık sıkda kullabılırsınız hıc bır sakıncası yoktur
Ryu06 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 09/07/2009, 01:08
Ertuğ Torun
T-jet uzmani
 
Romeo_er2 - ait Avatar
Mesajlar: 3.582
Nereden: Ankara
Araç: Artık Puntom Yok.
Tip: 3 Kapı
Renk: Beyaz
Plaka: 06 GTR 52
Kan Grubu: 0 Rh (+)
Üye Garajı

Teşekkürler: 1.463
717 mesajına 1.032 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

abi balata değilde ayak bileğin bayağı bi aşınır bence ağrıyo benim trafikte hemen..
__________________
06 GTR 52

-Crossfit-
Forging Elite Fitness
Romeo_er2 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 10/07/2009, 09:26
ismail DEMİRCİ
Bravo07
 
style07 - ait Avatar
Yaş: 31
Mesajlar: 742
Nereden: Antalya
Araç: Bravo 1.6 16V Multijet 120 Hp Sport
Tip: 5 Kapı
Renk: Rock Siyah
Plaka: 07 ACY 50
Kan Grubu: A Rh (+)
Üye Garajı

Teşekkürler: 233
130 mesajına 187 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Selam cihan araba vitesteyken yavaşlamak hayat kurtarır demişsin bu nasıl oluyor?

Konu style07 tarafından (10/07/2009 Saat 09:31 ) de değiştirilmiştir..
style07 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 13/07/2009, 14:08
Şafak Yirmibeş
 
safajk - ait Avatar
Mesajlar: 35
Nereden: Karabük
Araç: Multijet Dynamic 1.3 16V 90Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Egzotik Kırmızı
Kan Grubu: A Rh (+)

Teşekkürler: 12
13 mesajına 16 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Benim bildiğim aracı ani frenlerde sadece frene basmak yerine debriyaj+fren yapmanın daha kısa mesafede durdurduğu

Doğru mu ki
safajk isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 13/07/2009, 16:21
Ziyaretçi047
Ziyaretçi
 
Ziyaretçi047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

Alıntı:
style07´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Selam cihan araba vitesteyken yavaşlamak hayat kurtarır demişsin bu nasıl oluyor?

Bunu denemeden göstermeden anlatmak zor. Çok yüksek hızda çok kısa mesafede durmaya çalış. Bir frenle durmaya çalış bir de motor freni + frenle.,

Demek istediğimi anlayacaksın.


Bunun dışında arabanın viteste olması ve ayağın debriyajdan çekili olması arabanın daha stabil yol almasını sağlayacaktır. Diferansiyel devrede olacaktır. Çekiş tekerlekleri bağımsız değil aynı anda aynı hızda dönecektir. Bu da aracınızı savrulmalardan spinlerden büyük ölçüde koruyacaktır.

Bundandır ki sürücü kurslarında üstüne basa basa aracı boşta kullanmayın derler.
 
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 13/07/2009, 17:09
selçuk çağlayan
 
caglayans - ait Avatar
Yaş: 36
Mesajlar: 2
Nereden: İstanbul
Araç: Multijet Active 1.3 16V 75Bg.
Tip: 5 Kapı
Renk: Titanyum Gri
Kan Grubu: AB Rh (+)

Teşekkürler: 0
0 mesajına 0 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Daha önce bir programda ve Ntvmsnbc'nin internet sitesinde okumuştum, trafikte doğru sanılan yanlışlar diye. Bunlardan bir tanesi de
"Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durur" bunun yanlış bir yöntem olduğu doğrusunun "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir."
caglayans isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Eski 13/07/2009, 17:13
Ziyaretçi047
Ziyaretçi
 
Ziyaretçi047 - ait Avatar
Mesajlar: n/a

Tanımlı

O dediğin durma anına yakın yapılan harekettir. Motor arabayı tekrar götürmeye çalışmasın diye. En doğru yavaşlama araç vitesteyken sadece frene basılarak durmaya yakın tehlike geçtikten sonra debriyaja basılarak yapılandır.

Not: Arabanın bulunacağı vites önemlidir. Vites küçülterek debriyajı bırakıp yapılan hareket en doğrusudur.

Ayrıca ben sürekli aynı anda frene basarak debriyaj bırakma hareketi kullanırım. Frene fazla ihtiyacım olmaz. Debriyajı yarım yarım bırakarak arabayı yormadan en güzel yavaşlamayı elde ederim.
 
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 13/07/2009, 17:24
Arda BULUT
 
ABNEW - ait Avatar
Yaş: 37
Mesajlar: 12.680
Nereden: Ankara
Araç: Artık Grande Puntom Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: 0 Rh (+)

Teşekkürler: 3.627
3.156 mesajına 4.295 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
caglayans´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Daha önce bir programda ve Ntvmsnbc'nin internet sitesinde okumuştum, trafikte doğru sanılan yanlışlar diye. Bunlardan bir tanesi de
"Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durur" bunun yanlış bir yöntem olduğu doğrusunun "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir."
Motorun aracı ilerletmeye çalışması ancak rolanti devirlerinde ve altında mümkündür.Zaten gazdan ayak çekilince devir hemen azalmaya başlar ve vitesteki aracı motor yavaşlatır.Rolantiye gelince motor durmamak için gaz miktarını arttırabilir rolanti regülatörü sayesinde bu esnada motor itici bir güç uygulayabilir sadece.Zaten bu aşamada da debriyaja basılmış olunur ya da olunmalı.Ancak bu aşamaya kadar yapılması gereken şey viteste frene basmaktır.Tabi çok sert ve ani frenlerde debriyaj ve fren uygulanmalı...
ABNEW isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için teşekkür edenler
Eski 13/07/2009, 17:32
batu fes
 
batuhann80 - ait Avatar
Yaş: 33
Mesajlar: 811
Nereden: Mersin
Araç: Henüz Grande Punto'm Yok.
Tip: Yok
Renk: Yok
Kan Grubu: Bilmiyorum

Teşekkürler: 669
283 mesajına 614 kere teşekkür edilmiş
Tanımlı

Alıntı:
caglayans´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Daha önce bir programda ve Ntvmsnbc'nin internet sitesinde okumuştum, trafikte doğru sanılan yanlışlar diye. Bunlardan bir tanesi de
"Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durur" bunun yanlış bir yöntem olduğu doğrusunun "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir."
denemesi basit...
daha rahat hissetmeniz için bu farkı,yokus asagı 70 km ve 3 viteste inin inerken frene dokunun(durduracak kadar degil yavaslatacak kadar) az bir mesafe aldıktan sonra debriyaja basın....debriyaja bastıgınızda basar basmaz arabanın freninde bir zayıflık hissi olusur...yani arabayı aynı sekilde yavaslatmak için biraz daha frene çökmelisiniz...DİKKAT bu cabuk ve hızlı yavaslamadır...bahsettiginiz olay ise panik frendir ve debriyaj kullanmalıdır yoksa bu sefer siz kitleyince diskleri komprasör gücünü yavaslatma yerine ataklastırma olarak kullanır...(cihan dostumun bahsettigi gibi)
batuhann80 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konu Seçenekleri
Modları Göster

Okuduğunuz Konuya Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevaplar Son Mesaj
Bor kullanımı hakkında? suvari_84 Teknik Yardım 8 15/03/2011 17:41
Dualogic vites kullanımı hakkında HarbiAslan Teknik Yardım 20 10/03/2011 01:20
Dizel sıfır arac kullanımı hakkında SilentFear Servis 7 27/01/2011 23:38
Grande Punto 1.3 multijet 90hp kullanımı hakkında destek crunonur Teknik Yardım 5 15/12/2010 17:39
Dualogic kullanımı hakkında bir soru tarrega Teknik Yardım 13 26/10/2010 19:12

Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com

# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #
www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.500tr.com   |    www.lineatr.com


   

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77
Telif Hakları vBulletin v3.8.7 © 2000-2014, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.