Medos Otomotiv | Reklam
Kavaklıdere Oto | Ankara | Reklam
Petronas Madeni Yağlar | Petronas Lubricants International | Reklam
Sayfa 2/5 İlkİlk 12345 SonSon
84 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Debriyaj kullanımı hakkında

  1. #21
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    31
    Mesajlar
    514
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    ben de Cihan'a katılıyorum, ani frenlerden sol ayaktan destekn almak gerekiyor ve eğer debriyaj üstünde ise muhtemelen sonuna kadar basıp dibe vurduğu yerden destek alcaksınız. Bu durumda fren mesafesi artar ve özellikle yokuş aşağı giderken kontrol kaybına yol açabilir, balatanın ömrü de cabası.

    Bu arada bende motor fren acayip kullanırım ama mevcut vitesten 2 vites aşağı atarak motor fren yapmıyorum artık, balatayı ucuruyor walla

  2. #22
    Ferhan GÜL
    Ne alakası var yaa? ferojan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/08/2007
    Yaş
    32
    Mesajlar
    293
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    Tek bildiğim vites değiştirirken debriyaj pedalının köküne kadar basmak ve işlem bittikten sonra ayağı debriyajda tutmamak! Yukarıda arkadaşlarında dediği gibi zamanla siz farkında olmadan balatanızı sıyırıyorsunuz. İlk araba kullanmaya başladığımda babamdan ense köküme doğru bunun yüzünden şaplak yemiştim hala unutmuyorum Trafik kazalarının çoğunun sebebi budur bence gaz firen debriyaj karışımı ayağınızı debryj üzerinde tuttuğunuzda ilk vereceğiniz reflekste kayıba sebep oluyor. Sizce?

  3. #23
    cengiz akyol
    Buremir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/09/2008
    Yaş
    35
    Mesajlar
    796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 278

    Standart

    Bence hiç basmıyorum diyen arkadaşlar yalan söyler çünki siz aracınızı sürme modundayken ayağınızı unutursunuz ki buda istemeden havada ve kasıntıda bulunan ayağınızı istem dışı basmanızı sağlar

    Bizim ve bir çok markanın debriyajı artık hidrolik sistem olduğu için nasıl ki frene dokunur dokunmaz kavradığı gibi (fren pedalı debriyajdan sert olduğu halde) debriyajda rahatlıkla sıyırır
    Debriyaj balatasının ömrünü km ile bağdaştırmamak lazım daha ziyade devirli ve sık debriyaj kullanımıyla alakalıdır

  4. #24
    merve eagle
    merve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/05/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    45
    Nereden
    Rize
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı anvil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben de sürekli üstünde tutuyorum. hatta frene basacağım zaman da vites değiştirmesem bile otomatikman debriyaja basıyorum. başka türlü yavaşlayamıyorum.
    kesinlikle bende de aynı şekilde sanki her an bişey olacakmış gibi debriyaj da kötü bi alışkanlık hakkatan nasıı engel olunur bu duruma....

  5. #25
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Kesinlikle hiç basmıyorum. Vites attıktan sonra pat diye sol ayağımın döşemeye geldiğini duyarsınız. 10 kere vites değişecek olsam bile tamamen bırakırım debriyajı ayağımı koyarım yerine. Bu çok çok çok önemli bir alışkanlıktır. Belki normal trafikte çok soruna yol açmıyordur ama yarış modundaysanız bu yüzden ayaklarınızı birbirine dolayabiliyorsunuz...

  6. #26
    Mert Ulutay
    ae3494 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/07/2009
    Mesajlar
    3
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Merhaba,

    Yaklasik 2 aydir sifir G. Punto kullaniyorum, 1.3 Mjet 75hp Dynamic. Aracimi 3'ten 4'e ya da 4'ten 5'e gecirirken eger ayagimi debriyajdan hizla cekersem, arabanin devri yuksek yani devrini almis bile olsa motordan ya da sanzimandan tok bir ses geliyor ve araba hizlanmaya devam ediyor. Bu problemi/tok sesi/ ayagimi debriyajdan yavas yavas cekersem hissetmiyorum. Sizce bu neyin sonucu olabilir?

    Tesekkurler,

    Saygilarimla

  7. #27
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı ae3494 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Yaklasik 2 aydir sifir G. Punto kullaniyorum, 1.3 Mjet 75hp Dynamic. Aracimi 3'ten 4'e ya da 4'ten 5'e gecirirken eger ayagimi debriyajdan hizla cekersem, arabanin devri yuksek yani devrini almis bile olsa motordan ya da sanzimandan tok bir ses geliyor ve araba hizlanmaya devam ediyor. Bu problemi/tok sesi/ ayagimi debriyajdan yavas yavas cekersem hissetmiyorum. Sizce bu neyin sonucu olabilir?

    Tesekkurler,

    Saygilarimla

    Sürücü kursuna gittiniz mi?

  8. #28
    Ad bilgisi yanlış. Soyad bilgisi yanlış.
    azenn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2008
    Mesajlar
    47
    Nereden
    Kayseri
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    bendede bu alışkanlık hat safhada bazen o debrıyaj boşluguna kadar geldıgını hıssedıyorum ayagımın ne komik bişi yanlış oldunu düşündüğümüz birşeyi istemsiz yapmak ve itiraf etmek itiraf ediyorum diger alışkanlığımda sağ elim tabıkı sol olcak hali yok sürekli el freninde bunun nedenini çözemedim ,arkadaşlarım fark edince çekiyorum ama şimdiye kadar hiç çekmedim yani ani bir durum içinde deil nedeni belli diil ama bilinç altı nedenini araştırıyorum kışın bi dönsem öyle sanırım geçicek hevesmi ne

  9. #29
    Volkan Kaban
    Delidavsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    208
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 77

    Standart

    Alıntı azenn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendede bu alışkanlık hat safhada bazen o debrıyaj boşluguna kadar geldıgını hıssedıyorum ayagımın ne komik bişi yanlış oldunu düşündüğümüz birşeyi istemsiz yapmak ve itiraf etmek itiraf ediyorum diger alışkanlığımda sağ elim tabıkı sol olcak hali yok sürekli el freninde bunun nedenini çözemedim ,arkadaşlarım fark edince çekiyorum ama şimdiye kadar hiç çekmedim yani ani bir durum içinde deil nedeni belli diil ama bilinç altı nedenini araştırıyorum kışın bi dönsem öyle sanırım geçicek hevesmi ne
    bu el frenini tutma aliskanligi bir arkadasimda da vardi. Panik frenle birlikte el frenini cekip o saskinlikla gaza yuklenince durduk yere kaza yapmistik. Refleksle el frenini cekebilirsiniz, bir an once vaz gecin o aliskanliginizdan.

  10. #30
    Mert Ulutay
    ae3494 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/07/2009
    Mesajlar
    3
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sürücü kursuna gittiniz mi?
    Merhaba,

    Surucu kursuna gittim . Demek istedigim, bu durumla Ford Focus, Linea ya da Mitsubishi'de karsilasmadim. O arabalarda cok hizli da ceksem arabadan gelen o cok kisa sureli sesi ya da hareketi hissetmiyordum. Aslinda cok onemli bir durum degil ama G.Punto yeni oldugu icin, acaba arabanin fabrikasyon sorunumu var onu merak ettim. Aslinda burada hizli cekmek kisiden kisiye degisiyor. Yani her zamanki kullanimimdaki gibi kullaniyorum Punto'yu, digerlerinde problem yokken bu arabada oluyor. Ben debriyajdan supheleniyorum ama araba daha 1100km'de.

    Saygilarimla,

  11. #31
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Aracınızda hiçbir problem yok. Gönül rahatlığı ile kullanınız.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #32
    atahan mumcu
    Ryu06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/07/2007
    Yaş
    29
    Mesajlar
    403
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    140 hp
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    bu kadar onemlı bısı deıl arkadaslar ya eger kı oyle rahat araba kullanıorsanız bırakın oyle kullanın 25.000 km gıdıcenıze 23.000 km gıdersenız. eger ayaganız debrıjaın uzerınde rahat duruosa cok fazla bı oynama yapmaz. tmm tutmasanız daha ıyı de . bu sefer ayaklarınza dıkkat edıceksınız dıe kaza yaparsanız. bu kadar onemlı bısı deıldir.

    Ayrıca motor frenii ıle yavaslasmak gercektenden aracı guvenlı bır sekılde durdumak ıcın de buyuk faktordur . fren debraj durmaya calıstııgınız kontrolu kaybetme olaganız yuksek aarac vıtes de ıken yola daha ıyı tutunur. motor freni sık sıkda kullabılırsınız hıc bır sakıncası yoktur

  14. #33
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.582
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    abi balata değilde ayak bileğin bayağı bi aşınır bence ağrıyo benim trafikte hemen..
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  15. #34
    ismail DEMİRCİ
    Bravo07 style07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2007
    Yaş
    33
    Mesajlar
    743
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ACY 50
    Edilen teşekkür: 188

    Standart

    Selam cihan araba vitesteyken yavaşlamak hayat kurtarır demişsin bu nasıl oluyor?
    Konu style07 tarafından (10/07/2009 Saat 09:31 ) değiştirilmiştir.

  16. #35
    Şafak Yirmibeş
    safajk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/07/2009
    Mesajlar
    35
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Benim bildiğim aracı ani frenlerde sadece frene basmak yerine debriyaj+fren yapmanın daha kısa mesafede durdurduğu

    Doğru mu ki

  17. #36
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı style07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam cihan araba vitesteyken yavaşlamak hayat kurtarır demişsin bu nasıl oluyor?

    Bunu denemeden göstermeden anlatmak zor. Çok yüksek hızda çok kısa mesafede durmaya çalış. Bir frenle durmaya çalış bir de motor freni + frenle.,

    Demek istediğimi anlayacaksın.


    Bunun dışında arabanın viteste olması ve ayağın debriyajdan çekili olması arabanın daha stabil yol almasını sağlayacaktır. Diferansiyel devrede olacaktır. Çekiş tekerlekleri bağımsız değil aynı anda aynı hızda dönecektir. Bu da aracınızı savrulmalardan spinlerden büyük ölçüde koruyacaktır.

    Bundandır ki sürücü kurslarında üstüne basa basa aracı boşta kullanmayın derler.

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #37
    selçuk çağlayan
    caglayans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Daha önce bir programda ve Ntvmsnbc'nin internet sitesinde okumuştum, trafikte doğru sanılan yanlışlar diye. Bunlardan bir tanesi de
    "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durur" bunun yanlış bir yöntem olduğu doğrusunun "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir."

  20. #38
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    O dediğin durma anına yakın yapılan harekettir. Motor arabayı tekrar götürmeye çalışmasın diye. En doğru yavaşlama araç vitesteyken sadece frene basılarak durmaya yakın tehlike geçtikten sonra debriyaja basılarak yapılandır.

    Not: Arabanın bulunacağı vites önemlidir. Vites küçülterek debriyajı bırakıp yapılan hareket en doğrusudur.

    Ayrıca ben sürekli aynı anda frene basarak debriyaj bırakma hareketi kullanırım. Frene fazla ihtiyacım olmaz. Debriyajı yarım yarım bırakarak arabayı yormadan en güzel yavaşlamayı elde ederim.

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #39
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    12.697
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4295

    Standart

    Alıntı caglayans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha önce bir programda ve Ntvmsnbc'nin internet sitesinde okumuştum, trafikte doğru sanılan yanlışlar diye. Bunlardan bir tanesi de
    "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durur" bunun yanlış bir yöntem olduğu doğrusunun "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir."
    Motorun aracı ilerletmeye çalışması ancak rolanti devirlerinde ve altında mümkündür.Zaten gazdan ayak çekilince devir hemen azalmaya başlar ve vitesteki aracı motor yavaşlatır.Rolantiye gelince motor durmamak için gaz miktarını arttırabilir rolanti regülatörü sayesinde bu esnada motor itici bir güç uygulayabilir sadece.Zaten bu aşamada da debriyaja basılmış olunur ya da olunmalı.Ancak bu aşamaya kadar yapılması gereken şey viteste frene basmaktır.Tabi çok sert ve ani frenlerde debriyaj ve fren uygulanmalı...

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  24. #40
    batu fes
    batuhann80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/06/2008
    Yaş
    35
    Mesajlar
    811
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 614

    Standart

    Alıntı caglayans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha önce bir programda ve Ntvmsnbc'nin internet sitesinde okumuştum, trafikte doğru sanılan yanlışlar diye. Bunlardan bir tanesi de
    "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durur" bunun yanlış bir yöntem olduğu doğrusunun "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir."
    denemesi basit...
    daha rahat hissetmeniz için bu farkı,yokus asagı 70 km ve 3 viteste inin inerken frene dokunun(durduracak kadar degil yavaslatacak kadar) az bir mesafe aldıktan sonra debriyaja basın....debriyaja bastıgınızda basar basmaz arabanın freninde bir zayıflık hissi olusur...yani arabayı aynı sekilde yavaslatmak için biraz daha frene çökmelisiniz...DİKKAT bu cabuk ve hızlı yavaslamadır...bahsettiginiz olay ise panik frendir ve debriyaj kullanmalıdır yoksa bu sefer siz kitleyince diskleri komprasör gücünü yavaslatma yerine ataklastırma olarak kullanır...(cihan dostumun bahsettigi gibi)

Sayfa 2/5 İlkİlk 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. Bor kullanımı hakkında?
    By suvari_84 in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 15/03/2011, 17:41
  2. Dualogic vites kullanımı hakkında
    By HarbiAslan in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 10/03/2011, 01:20
  3. Dizel sıfır arac kullanımı hakkında
    By SilentFear in forum Servis
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 27/01/2011, 23:38
  4. Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 15/12/2010, 17:39
  5. Dualogic kullanımı hakkında bir soru
    By tarrega in forum Teknik Yardım
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 26/10/2010, 19:12

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com