PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Asr, esp, hill hollder



huseyinavsarr
05/03/2014, 02:14
İyi günler arkadaşlar.
2010 Model EVO SS Otomatik vites aracım var.
Son 3 aydır aracımda Hill hollder, asr, esp ve direksiyon arızası veriyor.
İlk verdiğinde servise gittiğimde akü azalmış ondan yapar dediler ve akü değiştim.
Ogün yapmadı ama sabah arabayı çalıştırdığımda yine yaptı.
Sonra aküyü değiştirdiğim elektrikçiye gittim tekrar sıfır akü taktı. 3. çalıştırmam sonunda yine aynı arızayı verdi. :oops0000:

Başka bir ustaya (servise gitmedim) durumu anlattım direk akü den dir dedi. Akü sıfır deyince kaldı. :shocking:

Sonrasında formda benim gibi bu arızayı yaşayanlar olduğunu gördüm ve yazılarını okudum. Fren müşürünü değiştirdim. O kadar emin bir şekilde gittim ki :oops0000: kesin bu diye ama maalesef ertesi gün tekrar arızayı verdi.

Arıza arabayı çalıştırdığım zamanlarda oluyor. 100 m gidip durup tekrar çalıştırdığımda arıza ışığı gidiyor. :sapsal: Gün içinde bazen yapıyor bazen yapmıyor.
Sizce ne gibi bir sorunum olabilir. Aracımı çok seviyorum ve sırf bu yüzden satmak istemiyorum.
Yardımlarınız için teşekkür ederim.

1923qw
05/03/2014, 02:25
abi işini düzgün yapan bir servise gitmen en mantıklısı bence start stop çalışıyor mu peki sağlıklı şekilde? benzer durumu zamanında arabamı ilk aldığımda bende yaşamıştım serviste hallettiler, arabalarımızın beyni bazen karışabiliyo ve birçok hatayı peşpeşe sıralayabiliyor, bence en mantıklısı servise göstermek ama işini iyi yapan bir servis bulmak şart

huseyinavsarr
05/03/2014, 02:32
İlgine teşekkür ederim. Aslında benim servise gitmemdeki ilk neden start stopdu. 2-3 sn sonra tekrar çalışıyordu. Akü değişiminden sonra bu süre artık uzadı. Yani start stop ta ilgili bir durum olduğunu sanmıyorum. Birde iyi servis :( işte zor olan bu.

Yada iyi bir usta. Ama ilk olarak burada bu sorunlarla karşılaşan abilerim, kardeşlerim var. Onların izlediği yollar neler o da önemli. Sonuç olarak her söyleneni yaptırmakta mantıklı değil. Boşuna para harcamaktan başka birşey değil. Okuduğum kadarıyla bir arkadaşımız bu arızadan dolayı bayağı emek, zaman ve para harcamış.

1923qw
05/03/2014, 02:49
abi umarım çözersin olayı ben aracımı aldım yolda gider motoru kontrol ettirmem gerektiğini söyledi ve esp hillholder start stop gibi sistemleri devre dışı bıraktı direk servisin yolunu tuttum, bana söylenen tüm sistemlerin birbiriyle ilintili çalıştığı ve bu sebeple birinde meydana gelen problemin diğer sistemleri de tetiklemesi, benim aracımın beyni bulanmış o zamanlar, herhangi bir problemim olmadı, bir yıldır ne arıza ışığı ne de bir problem, eminim sizin aracınızda da çok büyük bir problem yok, şimdiden geçmiş olsun diyorum umarım en kısa zamanda probleminiz çözülür

huseyinavsarr
05/03/2014, 02:51
abi umarım çözersin olayı ben aracımı aldım yolda gider motoru kontrol ettirmem gerektiğini söyledi ve esp hillholder start stop gibi sistemleri devre dışı bıraktı direk servisin yolunu tuttum, bana söylenen tüm sistemlerin birbiriyle ilintili çalıştığı ve bu sebeple birinde meydana gelen problemin diğer sistemleri de tetiklemesi, benim aracımın beyni bulanmış o zamanlar, herhangi bir problemim olmadı, bir yıldır ne arıza ışığı ne de bir problem, eminim sizin aracınızda da çok büyük bir problem yok, şimdiden geçmiş olsun diyorum umarım en kısa zamanda probleminiz çözülür

Umarım dostum.

biancoangelo
05/03/2014, 09:32
Elektrik sorunu iyi bi elektrikçiye gitmelisiniz.

ahdcgg
05/03/2014, 10:00
dotum bu hatalarının hepsi tek bir kobloya bağlı sol tekerin ordaki kabloları kontrol ettir bide direksiyonu düzlede öle stop et aracını sonra bak bakayım çalıştırınca yine aynı hatayı verecekmi

sezerism
05/03/2014, 16:24
Merhaba Kardeş aracını servise götür makinaya bağlattır.

akk0212
05/03/2014, 17:27
benim linea da buna benzer arıza vardı burdan bakabilirsin. serviste makinaya bağladıklarında CAN hattı azızası çıkarsa BODY COMPUTER den olabilir Linea t-jet ABS, ESP, ASR Devre D??? Kal?yor (http://www.fiatlinea.org/elektrik_elektronik/linea_tjet_abs_esp_asr_devre_disi_kaliyor-t2155.0.html)

huseyinavsarr
07/03/2014, 00:26
dotum bu hatalarının hepsi tek bir kobloya bağlı sol tekerin ordaki kabloları kontrol ettir bide direksiyonu düzlede öle stop et aracını sonra bak bakayım çalıştırınca yine aynı hatayı verecekmi

Dediğinizi deneyeceğim. Genelde direksiyonu düz bırakmam. Belkide çalıştırdıktan sonra kesmesi bundan dolayı olabilir.
Servise gittim arkadaşlar. Net cevap yok. O olabilir, bu olabilir diyor buradaki serviscikler.

Bana sağlam bir usta lazım.

huseyinavsarr
16/03/2014, 18:26
dotum bu hatalarının hepsi tek bir kobloya bağlı sol tekerin ordaki kabloları kontrol ettir bide direksiyonu düzlede öle stop et aracını sonra bak bakayım çalıştırınca yine aynı hatayı verecekmi

Dediğiniz gibi direksiyonu düz bırakıp o şekilde stop ettim. Ve arıza ışığını yakmamaya başladı. Hafta içi servise gittiğimde sol tekerin oradaki kablolara bakmalarını istiyeceğim. Sorunu galiba bulduk. ;)
Teşekkürler

ahdcgg
17/03/2014, 00:08
Dediğiniz gibi direksiyonu düz bırakıp o şekilde stop ettim. Ve arıza ışığını yakmamaya başladı. Hafta içi servise gittiğimde sol tekerin oradaki kablolara bakmalarını istiyeceğim. Sorunu galiba bulduk. ;)
Teşekkürler

tamam dostum sorunu bulduklarında hangi parçaları değiştireceklerse banada haberdar edersin..

akk0212
10/04/2014, 12:44
iyi günler benim linea t-jet aracımda aynı arızayı veriyor sizce neden olabilir, fotoğraftaki hataları veriyor

akk0212
11/04/2014, 09:48
güncel

akk0212
25/04/2014, 21:33
bide şöyle birşey oluyor kontağı açıyorum abs fren ışığı sönmüyor o anda abs beyni ve akünün yanındaki sigorta kutusu civarında çıt çıt çıt diye ses geliyor acaba sorun bundanmı kaynaklı

ahdcgg
26/04/2014, 03:14
ustam bu konu ile ilgili bir şeyler yazmıştım üstteki arkadaşa söylediğim şekilde bi deneyin ama bence sizinkinde farklı bi durum var gibi ani bi şekilde fren yapma vurma gibi durum oldumu ?

akk0212
26/04/2014, 11:16
yok o şekilde fren falan olmadı, ama ön iki teker çukurlara sert girdiği zaman yine arıza veriyor

ahdcgg
26/04/2014, 22:46
yok o şekilde fren falan olmadı, ama ön iki teker çukurlara sert girdiği zaman yine arıza veriyor

asr esp kablosunu kontrol ettir kronik bi sorun gibi değiştirirsen düzelir tek bi kablo zaten 120 tl falandı sanırım kablo fiyatı

akk0212
27/04/2014, 11:55
tam olarak nerde oluyor bu kablo biraz bilgi verirseniz sevinirim,

akk0212
02/05/2014, 09:12
bide seyir halinde iken şu arıza ışıkları yandığı zaman hız sabitleyiciyi açıyorum ışığı falan yanmıyor çalışmıyor

comanchee
02/05/2014, 10:45
%90 akü ben bittim bitmek üzereyim sinyali veriyor.iyi bir emanet akü akü ile deneyin.muhtemelen düzelir.

akk0212
05/05/2014, 13:42
akü değişti sorun aynen devam ediyor

huseyinavsarr
15/05/2014, 22:39
Kadir bey sorununuza çabuk cevap almak istiyorsanız eğer yeni bir konu başlığı açıp o şekilde yapın. Böylelikle aradığınız yanıtı daha çabuk bulursunuz.
(YANLIŞ ANLAMAYIN LÜTFEN)

Bu arada görevde olduğumdan dolayı arabamı anca bugün servise götürme imkanım oldu. Arıza devam ediyordu. Cihaza bağladılar ve city arızası çıktı. Yarın aracımı teslim alacağım. Umarım arıza geçer.

saloo17
17/04/2019, 15:30
Dediğiniz gibi direksiyonu düz bırakıp o şekilde stop ettim. Ve arıza ışığını yakmamaya başladı. Hafta içi servise gittiğimde sol tekerin oradaki kablolara bakmalarını istiyeceğim. Sorunu galiba bulduk. ;)
Teşekkürler

Merhaba,
Üzerinden uzun zaman geçmiş farkındayım ama maalesef bende yaşadığınız her sorunu aynen tek tek yaşıyorum.
Aracın hala punto mu bilmiyorum ama bu konuyu nasıl çözüme kavuşturduğunu merak ediyorum.

2011 1.4 GP Active Duologic/LPG