PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Frenlerden Gelen Ses



BRACAL07
22/12/2006, 11:03
arkadaşlar merhaba öncelikle ,
Şubattan beri sizi izliyorum teamgrandepunto sitesinin başına gelenler ve bu siteyi acmanız için gerekli yardımlar ve dayanışma konusu takdire şayan bugün üye oldum aracım dıalogıc 25 kasımda aldım ufak bi sorun var daha doğrusu benim sorun olarak gördüğüm durmaya yakın aracın kendisini hafif öne atması ve frenlerden gelen ses durmaya yakın bu ses oluyor gerek otomatik gerek manuel kullanan arkadaşlarda bu ses durumu var mı ? bana servisin söylediği yeni araclarda fren lerdeki duruş esnasında disklerdeki metal sesini azaltmak için kullanılan apartın tozları kanser yaptığından avrupa da yasaklanmış ve bu neden den dolayı durmaya yakın bu sesin normal olduğu yeni marka ve model avrupa araclarda bu sesin olduğunu ilettiler. ne dersiniz fren sesi karakteristik olmasının sebebi puntolarda bu imiş

Mısafır
22/12/2006, 11:28
evet bu ses var ama zamanla azalıyor
su bı gercek hıc kesımıyecek...

Linos
22/12/2006, 11:31
Arkadaşım öncelikle hoşgeldin!
Benim aracımda senin bahsettiğin durum yok! Daha önce de arkadaşlardan hiç duymadım! Sanırım servistekiler biraz sallamış!

breakerman
22/12/2006, 11:53
Bende de var malesef ilk zamana göre azaldı gerçekten ama durma noktalarında yapıyor belirgin bi şekilde ve çok canımı sıkıyor..

Misafir2
22/12/2006, 11:55
evet hoş geldın kardeş
bu ses zaman zaman oluyor ancak fazla takmıyorum artık bazı şeylerı 1 yıl oldu nerdeyse araba eskıdı dıye açıyorum müziği bakıyorum sürüşüme
arabayı dinlemıyorum (benım tabırımle arabayla konuşmuyorum ) artık eskısı gıbı valla

BRACAL07
22/12/2006, 13:09
hoş bulduk arkadaşlar ..
puntoyu ilk cıktığı zamandan bu yana yakından takip ediyorum otohaber ve auto show dergilerinde testleri olsun forumlarda cıkan sorunlar olsun her şekilde ama yeni araba da problemlerin cıkması normal olduğunu düşünen bi insan olarak aracın sorunla başlaması canımı cok sıktı bugün dıalogıc vitesle ilgili bi konu daha actım üzgünüm ama aracımı seviyorum ona isim bile verdim ''ateş'' burger kıng den etkilenmedim :)) ama çağırmasa da yanındayım

Muhendis06
22/12/2006, 21:22
Frenlerle ilgili sesi biraz daha net tanimlamaniz faydali olabilir. Bu ses nasil bir ses? Eger sürtme sesi gibi bir sesten bahsediyorsaniz, cok sessiz ve ozellikle beton duvarlarin yanindan gecerken duydugunuz bir ses ise, eger viyaklama olarak nitelendiremiyorsaniz, anormal bir ses oldugunu dusunmuyorum. Ama bu saydiklarimin disinda bir ses ise tarifler misiniz?

dejavu
22/12/2006, 22:37
benim araç 3 aylık ve 2007 model bende böyle bişey yok..
geçenlerde birkaç defa yaptı ama sadece o zaman yaptı bir iki gün sürdü sanırım.. ama bu anlatılanlar bana pek normal gelmiyor.. bencede servis sallamış biraz teknoloji o kadar ilerlediki muhakkak mudail bir madde her zaman vardır.. bu sesler olmamalı

Mısafır
23/12/2006, 03:07
cıyk seklınde otme yapıoyo bazen
balataları temızleyınce gecıyor ama
sonra tekrar yapıyor..

Sezgintr
23/12/2006, 10:11
Abi tozdur o toz nekadar temizletirsen temizlet yapıyor yine. Arabayı bakıma aldıklarında oraya not aldır balatalarıda silsinler ses mes kalmaz ama ilerde gene yapar. Şimdi gitsen bmv bile alsan onda bile o sesi yapar.

BRACAL07
25/12/2006, 09:06
sesin tanımlanması exenjıu nun dediği gibi cıyk şekline oluyor , disk bitmeye yakın öter , özellikle belediye otobüslerinde durmaya yakın cızz diye öter o tür bi ses metal metal e değdiğinde ince bi ses cıkarır onun gibi , frene bastığmda arka kampanalardan gacırt tarzında bi ses geldi gacırdama baya yüksek oldu hatta arkamdaki kamyondan geliyo zannettim meğer benim aractanmış , zincirlikuyu birmota gittim arka kampanaların içine bi sıvı ve yağ sıktılar şimdilik sorun yok , ama cızz sesi exenjıu nun dediği gibi temizlendikten sonra ötüyor ön disklerden geliyor bu ses

grande
26/12/2006, 19:55
aaa ewt ya benimde aynı şey başıma geldi kamyondan geliyor zannettim baktım kamyon falan yok.
Birde geri geri yarım debriyaj yaptığımda ön taraftan gelen uğultulu bir sürtünme sesi var.
Ne olabilir?
Fren Balatası mı? acaba.

mkaksoyer
27/12/2006, 08:06
ses balata ve disk yüzeyi birbirine alışınca geçecektir. servisin dedikleri kısmen doğru asbestsiz balatada ses ve toz problemi daha fazladır. benim punto da stokta fazlasıyla beklediğinden bu problem başta vardı. bir kaç kere sert frenden sonra ses geçti .

BRACAL07
27/12/2006, 13:06
mkaksoyer çok güzel ifade etmiş benim aklıma gelmedi bahsederken ama serviste de asbetsiz olduğu için bu ses geldiğini avrupa da asbet tozlarının kanser yaptığı için yasaklandığını , 2007 otomobillerde bu yaşandığını iletti , bende ilk başta bu ses olur zamanla gecer diye bişey yapmıyorum şimdilik

kadoku
27/12/2006, 13:26
o sesi arabayı ilk aldığım zamanlar bende yaşıyordum ama şimdi çok nadir duyuyorum o gıcık sesi :cool:

microab
27/12/2006, 14:33
Araba neredeyse yaşına girmek üzere,fakat bende yağmur-yaş olmadığı zamanlarda o ses hep var,araba yıkandığında-yağmur-kar yağdığında,balatalar ıslandığında ses yok...

mkaksoyer
27/12/2006, 16:14
balatalarda boşluğun biraz fazla olabilir microab. boşluğu kaliperdeki kademeli keçeler veriyor. bir kaç kere kızaklama seviyesinde sert fren dene ve uzun rampa inerken bi müddet fren üstünde in. ben kamyonda kullandığım için dediklerim bana da ters geliyor ama balata - disk alıştırma denen şey başka türlü olmuyor maalesef.

maviş
29/12/2006, 11:52
wallahi bende 2 gün önce Beylikdüzü Birmotta fren balatalarını temizlettim ve bu sefer servisten dahada menun ayrıldım (burdan Erhan beyede teşekkür edeyim).
Ani fren yapıp frenden ayağımı cekip tekrar fren pedalına bastıgımda sağ arka kampananın ordan ses geliyordu simdilik bir problem yok.
Birde arabayı sık kullanmıyorsanız ve aksamları çok soğuk olduğundan el frenini çekili bırakmadan arabanızı viteste bırakmanız sanırım bu tarz sesleri bir kısım azaltacaktır. Benim maviş sadece haftasonları kullanıldığından, kullanmamadan kaynaklanan garip seyler duyabiliyor insan :)

BGRAYS
03/01/2007, 19:34
mavis sen memnun musun beylikduzunden ? bnmde frenlerden gelen ses fazlalastı

ilgilenemiyorum arabayla bu aralar :(

maviş
06/01/2007, 10:52
mavis sen memnun musun beylikduzunden ? bnmde frenlerden gelen ses fazlalastı

ilgilenemiyorum arabayla bu aralar :(

Selamlar Bgrays
ben memnunum biraz bazı seylerin yapılması icin diretmek gerekiyor ama en azından çözmek için uğraştıklarını düşünüyorum. Ben senin kırmızı canavarı servis liftinde görmüştüm hatta servistekilerde söyledim buradamıdır sahibi diye. arabalar yanyanaydı ama seninle karsılasamadık:) .
Dedigim gibi frenlerdeki sesi hallettiler ve acıkcası baska servisede daha arabamı götürmedim o yüzden kıyaslayacak kadar bilgi sahibi degilim.
Serviste Erhan bey var gecen servisin önünde düsen dersen tanır (acayip bir buz olmuştuda :)) )
Kısaca Beylikdüzü Birmot ilgili ve islerinin takibi açısından begeniyor ve tavsiye ediyorum
görüsmek üzere
hoşçakalın

Muhendis06
06/01/2007, 20:43
Frenlerden gelen ses benim aracta hortladi !!!:confused:

Bu ses ortaya cikmadan once aracimda birkac defa ABS sistemini denemek icin islak zeminde sert fren yaptim. Ve ardindan birkac gun icinde sanki durmaya yakin daha rahat duyulabilen, balata sürtme sesi ve ciyaklama sesleri ortaya cikti. :( :( :( Bence eger hepimiz ayni sesten bahsediyorsak bu ses normal bir ses degil. Ciyaklama sesi zaten balata ve disk malzemelerinin sertliklerinin uyumsuzlugundan da meydana gelebilir. Acaba çin işi balata - disk mi kullandilar bu makinalarda...Jantlarim AL alasimli olmadigi icin kapagin arasindan disklerin durumunu da pek net goremiyorum. Bakalim daha neler cikacak...

padawantr
06/01/2007, 21:04
Bir arabanın balata ve/veya disk'i yeni değiştiğinde balata ve diskin birbirine alışma süreleri boyunca bu tarz şikayetler meydana gelebilir genelde. Ama dediğiniz sesler uzun zamandır var ise o zaman aklıma kalitesiz balata kullanımı geliyor. Palio'ma da yan sanayi balatalardan takmışlardı o da cıyık cıyık ötüyodu. Ama bence sadece balata disk oturmamış da olabilir.çünkü yeni araca yan sanayii balata takacak halleri yok sanırım. bir kaç kere kendinizi ve arabanızı da tehlikeye atmamak koşulu ile sert fren yapın. bu balatanın disk üzerine iyice oturmasını ve aynı izlere sahip olmasını sağlayacaktır. aynı zamanda servis elemanlarından duyduğum bir noktayı da burada belirtmek istiyorum, arada bir ABS'yi de devreye sokunuz. bu hareketle yağlanması ve arada bir çalışması, parçaların ve sistemin ömrünün uzun olmasına yarıyormuş. bana da mantıklı geldi.

Muhendis06
07/01/2007, 15:54
Bir arabanın balata ve/veya disk'i yeni değiştiğinde balata ve diskin birbirine alışma süreleri boyunca bu tarz şikayetler meydana gelebilir genelde. Ama dediğiniz sesler uzun zamandır var ise o zaman aklıma kalitesiz balata kullanımı geliyor. Palio'ma da yan sanayi balatalardan takmışlardı o da cıyık cıyık ötüyodu. Ama bence sadece balata disk oturmamış da olabilir.çünkü yeni araca yan sanayii balata takacak halleri yok sanırım. bir kaç kere kendinizi ve arabanızı da tehlikeye atmamak koşulu ile sert fren yapın. bu balatanın disk üzerine iyice oturmasını ve aynı izlere sahip olmasını sağlayacaktır. aynı zamanda servis elemanlarından duyduğum bir noktayı da burada belirtmek istiyorum, arada bir ABS'yi de devreye sokunuz. bu hareketle yağlanması ve arada bir çalışması, parçaların ve sistemin ömrünün uzun olmasına yarıyormuş. bana da mantıklı geldi.

Benim aracim bu fren gürültülerini 9 bin km kullanimdan sonra yapmaya basladi. Asil korktugum sey balatalarin gercekten kalitesiz olup tukenmis olabilecegi ihtimalidir. Fren performansinda hissedilir bir dusus yok, ancak yine de bu ciyaklama sesleri kabul edilebilir bir husus degildir. Araci hircin kullanan bir surucu de degilim. Eski arabalarimda ön fren balatalarimi 40 bin km sonra degistirirdim, hala bitmemis olurlardi.

Bu puntoya ilk balata disk degisimi yaptiracagim zaman eger bosch parçalari uyumlu ise onlardan takacagim disarida. Simdiye kadar ciyakladigini hic gormedigim yegane fren parcalarini uretmistir bosch. Çin'de fabrikasi var gerçi, bakalim bir sonraki deneyim ne sonuc verecek.

kutlay
15/01/2007, 01:48
aracı aldığım ilk günden beri var frenlerden gelen ses!
değişik servislere götürdüm, temizlediler NAFİLE!
en son 20.bin bakımında detaylı temizlendi ama yine geliyor
KRONİK geçmiyor!!!

deha
03/02/2007, 00:55
Bu ses benim GP'de de var. Ayağını hafif petala dokunduğunda yapıyor. Fren pedalına dibine kadar basınca yapmıyor. Yavaşlamak için pedala hafif dokunuşlarda yapıyor. Zamanla azaldığı söyleniyor. Ayrıca zaman zaman balata sürtme sesi duyuyorum. Yine yavaşlamak için pedal kullanıldığında balata sürtme sesi geliyor. Sizlerde de varmı?

Little F.K
03/02/2007, 01:01
Benim eski Puntoda vardı o ses ve arabamı satma nedenlerimden biriydi.İnşallah bunda olmaz ya :(

ABNEW
03/02/2007, 01:11
Aspes kullanılamamasından kaynaklanan sesler olabilir normal olarak bir de frenler uzun süre, balataları aşırı ısıtacak şekilde kullanılırsa yine araç durmaya yakın aynı ses gelebilir balataların sertleşmesinden kaynaklanan...

Muhendis06
03/02/2007, 10:21
Frenlerden gelen ses beni iyice sinir etmeye basladi. Artik bu sese tahammul etmekte zorlaniyorum. Duymamak icin radyoyu aciyorum ama yine de arka fondan ciyak ciyak otuyor lanet olasi frenler. Onceki gun bir deneme yapip el frenini cektim bir kac defa. Sesler arkalardan gelmiyor. Sadece on disklerden geliyor ciyaklamalar. Fren pedalina basmaya baslayinca ses de hemen basliyor. Basinci arttirdikca ses biraz azaliyor ama tam olarak kesilmiyor. Cok rahatsiz edici bir olay. Bu ses kesinlikle normal olarak kabul edilebilecek bir ses degildir. Asbestli / asbestsiz balata konusu da degildir bu olay. Tamamen montaj veya tasarim hatasi oldugu kanaatindeyim. Bir firsatini bulsam paramparça edecegim on tekerlekleri, söküp dagitacagim kaliperleri balatalari, cok sinir edici bir ses. 8W 8W arabamdan nefret etmeye basladim tekrar!

civcivx
03/02/2007, 10:37
O ciyaklama dediğiniz ses tam olarak nedir bilemiyorum ama benim GP'nin ön frenlerinden sadece derin bir uğultu sesi geliyor. (Aldığım günden beri)

Bu sesi de sadece ağır giderken hafif frenleme yaptığımda duyuyorum, normal trafik şartlarında duymuyorum.

Yukarıda bahsedilen ciyaklama-ötme sesi bu ses ile alakası olan bir ses değil ve benim kullandığım diğer araçlarda da arada sırada oluyordu. Sebebini bilemiyorum. Ama balatalar ıslakken daha fazla oluyordu.

gurik
03/02/2007, 11:45
italyan malzemeler avrupa biriliği standartına uygun olduğundan bu ses olacaktır mutlaka. Fakat balata değişiminde yerli alternatiflere de bakmak gerekiyor. Sesi ancak yerli malı ile aşabiliriz.

Mısafır
03/02/2007, 12:25
frrenlerdeki otme Aspes malzemesını kullanmamalarından kaynaklanıyor
bır cok performans urun cıkar gp ıcın yakında dısk ve balata degıstırırız ;)

Linos
03/02/2007, 13:09
Yaw benim de ötmeye başladı iki gündür! Çok zayıf bir ses, umarım şiddeti artmaz!8W

CAGLARKA
03/02/2007, 23:55
arkadaşlar fren pedalının dozlamasından memnun değilim çok kısa, az basmayla bütün fren gücünü veriyor. bütün gplarda aynı heralde değilmi?

ABNEW
04/02/2007, 00:03
Büyük bir ihtimal...

ORACLE
04/02/2007, 00:09
Abi sen aracı yeni aldın yanlış hatırlamıyorsam.
Birsüre alışma devresi oluyor. Alışınca bir problem kalmıyor.
Hatta alıştıktan sonra diyosun sanki frenler artık daha aşağıda tutuyor gibi.

Auto engineeR
04/02/2007, 00:10
ewet, hassasiet çok fazla.. ama alışman uzun sürmüyor

CAGLARKA
04/02/2007, 00:11
Abi den aracı yeni aldın yanlış hatırlamıyorsam.
Birsüre alışma devresi oluyor. Alışınca bir problem kalmıyor.
Hatta alıştıktan sonra diyosun sanki frenler artık daha aşağıda tutuyor gibi.

evet yeni aldım. benim eski arabada bas bas tutmuyodu onun da etkisi var heralde :)

ORACLE
04/02/2007, 00:12
:D

CAGLARKA
04/02/2007, 00:14
bu arada konuyla ilgisi yok ama; buraya üye olduktan sonra takip etmeden duramıyorum ya. iş yoğunluğunda bile açıyorum gündüzve en önemlisi yolda gp gördüğüm zaman acaba siteye üyemi diye merak ediyorum ve plakaları ezberlemeye çalışıyorum yan etkisi bu heralde sitenin :)

learner
08/02/2007, 16:18
Yaw benim de ötmeye başladı iki gündür! Çok zayıf bir ses, umarım şiddeti artmaz!8W


benimde ötüyor uzun zamandır. bir fırsatını bulursan gibi baktıracağım...

İbrahimKC
08/02/2007, 16:31
Benim GP de rahatsız eden bir ses şimdiye kadar duymadım.

ama bir önce kullandığım 307 de ciddi boyutta ciyaklama sesi vardı. Servise gittiğime garantiden 3 kere balataları değiştirdiler ama ses kesilmedi.

en sonunda fransa merkezden gelen bir uyarı ile balataları, nasıl becerdiklerini hala anlamadım, ters taktıklarını söylediler. Ve böylece sesi kestiler.

Bu konuda ısrarcı olursak sanırım İtalya merkezde bir çözüm yolu üretmek zorunda kalır.

borisc
09/02/2007, 01:47
arkadaşlar merhaba öncelikle ,
Şubattan beri sizi izliyorum teamgrandepunto sitesinin başına gelenler ve bu siteyi acmanız için gerekli yardımlar ve dayanışma konusu takdire şayan bugün üye oldum aracım dıalogıc 25 kasımda aldım ufak bi sorun var daha doğrusu benim sorun olarak gördüğüm durmaya yakın aracın kendisini hafif öne atması ve frenlerden gelen ses durmaya yakın bu ses oluyor gerek otomatik gerek manuel kullanan arkadaşlarda bu ses durumu var mı ? bana servisin söylediği yeni araclarda fren lerdeki duruş esnasında disklerdeki metal sesini azaltmak için kullanılan apartın tozları kanser yaptığından avrupa da yasaklanmış ve bu neden den dolayı durmaya yakın bu sesin normal olduğu yeni marka ve model avrupa araclarda bu sesin olduğunu ilettiler. ne dersiniz fren sesi karakteristik olmasının sebebi puntolarda bu imiş

walla 20.000 de fren balatalarım değişti boyle bi ses yoktu şimdi cıktı!servisteki ustalar balataların yeni oldugu için cıkan sesin normal,zamanla geciceğini soylediler şimdi yok gibi ama ufacık bi ses bile beni rahatsız ediyor.eski arabamın ustasıyla gecen gun gorustum bu konuyu konustuk sprey warmıs sesi kesiyomus ama bi zamandan sonra ses tekrar cıkmaya baslıyomus.onun tavsiye ettiği su delikli ( kendinden sogutmalı ) fren diskleri kesinlile tavsiye ediyor ve sesin yok olucagını soyluyor.230 ytl cifti en kısa zamanda almayı dusunuyorum.taktıgım zaman size detaylı bilgiyi vericem saygılar..

Linos
09/02/2007, 12:04
Peki hazır yeri gelmişken bir şey sorayım:
Arka kampanaları disk yapma imkanı var mıdır ve kaça patlar?:aaa:

otoritec
09/02/2007, 16:21
Bende De Uğultu şeklinde Geliyo çok Hafif ;=((

learner
12/02/2007, 09:16
Peki hazır yeri gelmişken bir şey sorayım:
Arka kampanaları disk yapma imkanı var mıdır ve kaça patlar?:aaa:

evet bende düşünmüştüm bunu. bilen varsa bir bilgi lütfen

Ziyaretçi047
14/02/2007, 03:29
Frenlerle ilgili tavsiyem: Frenlerin sesine aldırış etmeyin. Pat küt gibi bir şeyler kırılmıyorsa hafif cızırdama abs vurması felan normaldir. Frenle ilgili dikkat edilecek tek nokta frenlerin nasıl tuttuğudur. Frenleriniz iyi tutuyorsa sesiyle fazla uğraşmayın derim.

disci79
20/03/2007, 17:15
arkadaşlar ben bu sesle yaklaşık 2 ay önce tanıştım.benim ki direkisyonu tam tur yapıp frene hafif bastğında ötüyordu.servise gittim(birmot ankara;iyi ilgileniyorlar).balatalara ayar yaptılar.ancak bu sefer yavaş giderken(sıkışık trafikte) hafif frene basınca ıslık sesi gibi cıııııııııyk gibi bi ses gelmeye başladı.servise gittik balatalar değişti.ses değişmedi.servise gittik balatalar temizlendi ayarlandı ses değişmedi.servise gittik DİSK ve balatalar değişti ses değişmedi. beni de çıldırtma noktasına getirmiş bulunmaktadır.74 model arabam da bu sesi yapardı ama taştan sert yan sanayi balatalarıyla.bazı arkadaşlar sallamayın bu sesi diyor ama gel de bunu kulaklarıma anlat.bu konuda bir çözüm bulmuş olan varsa allah rızası için paylaşsın arkadaşlar....

the_Algn
20/03/2007, 17:18
abi ses bende yeni yeni başladıı..iğrenç birşey utanç verici bir durum..piyasa yapim derken adamı rezil eden birşey...

microab
20/03/2007, 17:21
Çok ama çok enteresan.Aldığımdan beri öten frenler,Ankara dan döndüğümden beri cin gibi oldu.Tık yok valla çok şükür...

disci79
20/03/2007, 17:21
abi arabaya daha önce binmemiş ve 'güzel arabaymış' diye yeni biri bindiyse fren yapmıyorum yav:) şaka bi yana hakkaten çok sinir bozucu.bi belediye otobüsleri bi de bizim ufaklıklar bağıra çağıra gidiyoruz...

disci79
20/03/2007, 17:22
Çok ama çok enteresan.Aldığımdan beri öten frenler,Ankara dan döndüğümden beri cin gibi oldu.Tık yok valla çok şükür...

ben de bi nevşehir mi yapsam napsam??

microab
20/03/2007, 17:25
Gel kardeşim valla,ilaç oldu bana sanki ...

gokhan_genc
20/03/2007, 18:40
Bizimki de çok nadir olarak frenlemenin ilk anlarında ince bir ses yapıyor.Ancak bakıyorum çok üst düzey araçlardan da(BMW,Mercedes,...) bazen bu tip sesler geliyor.Bizim araç çok az kullanıldığından ileride kullanıldıkça bu sesin kesileceğine inanıyorum.Bir problem olarak kesinlikle görmüyorum.

Linos
20/03/2007, 21:58
Çok ama çok enteresan.Aldığımdan beri öten frenler,Ankara dan döndüğümden beri cin gibi oldu.Tık yok valla çok şükür...

Ali bunu yazmasaydın keşke! Şimdi servise gideriz bu problemden dolayı, bi Ankara-Nevşehir yapın geçer derler, masraf açarlar başımıza :D

Muhendis06
21/03/2007, 23:49
Benim arac zurna gibi otmeye basladi, inanilmaz... imdat !!!:icon_eek:

bambogie
06/04/2007, 12:27
valla dediğiniz ses bende de vardı ama çok fazla sallamadım ilk başlarda bende fren pedalındaki dozajımı ayarlayamıyordum ama sonraları yavaş yavaş alıştım yavaşliyim derken cart diye durduğum çoktu ilk bir hafta ses dediğiniz şey bende de mevcut ama hiç takmıyorum 4000e yeni geldim öle acayip seri dur kalk hızlan dur adamı değilim ama 4 5 kez abs sağolsun tıkırtı edip durdu ne zaman çok rahatsızlık boyutuna varsa biraz basıp boş yolda abs yi devreye sokuyorum ondan sonra bi problem kalmıyo ancak yeni yeni oturuyo ama süre gelir ve ses devamlı kalıcı olursa o zaman servise gitmeyi düşünüyorum.dün gece valla abs sağolsun kurtardı beni.yoksa adamın sol tarafı alıyodum hasta yetiştircem derken :) sağolsun o da yol vermemek için baya cebelleşti ama ıslak zeminde tık diye durdu valla araba 110dan 30a inmem an meselesi oldu o yüzden dün geceden sonra artık gelen sesi cidden takmıyorum...

levogrande
07/04/2007, 11:17
Benim araç, bu sesi durmaya yakın hafif frende yapıyor...

sarperka
21/05/2007, 20:24
Buradaki frenlerden gelen ses genellikle ciyaklama yada ince gelen tizz bir ses benim arabada arabayi alirken denedigimde frene basilinca arka taraftan garç gurç diye bir ses geliyordu fren pedalını basıp basıp çektiğimde pedalla senkronize bu ses çıkıyor. alırken servis halletmisti servis kagidinda balatalar torpulendi gibi birsey yaziyordu. simdi yeniden peydah oldu. dolayisi ile yeniden servis yolu gozuktu :(

faster0202
23/05/2007, 17:02
bu sesin kaynağı sanıldığı gibi frenlerle alakalı değil direksiyon tıkırtı burcu ayarı ile hareketli direksiyon mili yağının eksik olmasından kaynaklanıyor önceleri bende öyle zannetmiştim mafsal yağı tamamlanıp tıkırtı burcu ayarlanınca geçti karekteristik bi özellik değil servis sizi çözüm bulamayınca sallamış servisine erzurum çimenler oto ile diyaloğa geçmesini tavsiye ederim

Alp
24/05/2007, 10:12
Ayni ses bende de var normal bir durum endişeye gerek yok

disci79
31/05/2007, 12:25
benim fren sesleri kesildi arkadaşlar.psikolojim bozulmuştu arabayı satmayı düşünüyordum ki balatalarım 3.kez değiştirdim ve sanırım linea balatası taktılar.şu an araçta fren yapınca çıt çıkmıyor ve benim keyif katsayım bayağı artıyor.ankara birmot çözdü benim ses sorununu.teşekkürlerimi tekrar burdan iletiyorum.

düşünce
01/06/2007, 01:26
arabayı alalı 1 yıl oldu hala.. fren yaptığımda, özellikle tozlu günlerde kamyon gibi ötüyor....

Ziyaretçi047
01/06/2007, 01:27
balatalardan. değiştirirsen sorun kalmaz.

nyesilyurt
03/06/2007, 17:22
arkadaşlar bende frene basınca arkadan ses geliyor.fakat gelen ses elekronik bir ses.dııııt dıııııııt dııııııt frende ayağımı kaldırınca kesiliyor. ilk başlarda uyarı sinyali diye algılamıştım.(abs vs devreye giriyor sanıyordum) sevise sordum bu uyarı sesimi diye ? araçta böyle bir uyarı sisteminin olmadığını söylediler.fakat arka frenleri söküp temizlediler.fakat sorun devam ediyor.

narkoz30
18/01/2009, 23:12
Benim 2007 GP emotionda balatalar bitmişti malum 85000 km de idi balata ve ön diskleri komple değiştirdim değiştirmeden önce frende gıcırtı sesi vardı değiştirdikten sonra da var birşey farketmedi benim için ha şu da bir gerçek araçlarımızın çok güzel bir müzik tertibatı var açarsanız radyoyu hiçbir ses sizi rahatsız etmez. :)

Atakan KÖRO
19/01/2009, 00:30
balatalarda kullanılan asbest'in daha once bahsedildigi gibi kanserojen etkisi var bu yüzden kullanılması yasak. dogal olarak asbest olmadıgı icin de balata ve diskler yani demirin demire sürtmesi sonucu bu ses cok normal.
balatalarımızın bu yuzden daha cabuk bitmesi de acı bir gercek.

Ryu06
06/07/2009, 23:04
aracımda hem frene bastıgımda ses gelıor bıldıgımız balatanın bıtme sesı gıbı , ve gıderken 30 40 km ıle surtme sesı gelıor dıskler surtuo sanırım egılme gıbı bı durum var. aracım 7 km de boyle sesler bıraz can sıkıo artık yaptırıosun bırdaha cıkıo nası iş anlamadım ben

efsane19
06/07/2009, 23:56
bende de aynı sıkıntı vardı servis çok fazla fren yaptığınızdan dolayı olmuş olabilir dedi bugün verdim bakacaklardı işte

selcukche
08/07/2009, 22:32
Merhaba arkadaşlar forumdaki ilk mesajım şimdiden teşekkürler, böyle bi siteyi biz GP kullanıcılarına sunanlar için..Yeni aldığım GP frenlerine bastığımda çok aşırı bi şekilde ses geliyor aracım 8000km 'de balatalar bitmiş olabilir mi acaba..

ABNEW
08/07/2009, 22:46
Merhaba arkadaşlar forumdaki ilk mesajım şimdiden teşekkürler, böyle bi siteyi biz GP kullanıcılarına sunanlar için..Yeni aldığım GP frenlerine bastığımda çok aşırı bi şekilde ses geliyor aracım 8000km 'de balatalar bitmiş olabilir mi acaba..

Hoşgeldin Selçuk,

Açmış olduğun konuyu birleştirdim.Bu başlık altında aydınlatıcı bilgiler mevcut,

Keyifli forumlar...

Ryu06
08/07/2009, 22:53
Merhaba arkadaşlar forumdaki ilk mesajım şimdiden teşekkürler, böyle bi siteyi biz GP kullanıcılarına sunanlar için..Yeni aldığım GP frenlerine bastığımda çok aşırı bi şekilde ses geliyor aracım 8000km 'de balatalar bitmiş olabilir mi acaba..


bendede aynı sorun vardı bugun serviste hallettiler bi süre sonra tozlaşan balatalar ses yapıolar temizlenince hıc bır sorun kalmıor bi servıse ugrayın temızlesınler (benım aracımda 7 binde)